ترتیب لوله های پکیج

ترتیب لوله های پکیج

ترتیب لوله های پکیج

سایز و ترتیب لوله های پکیج از جمله مواردی هستندکه در نصب و لوله کشی پکیج بسیار مهم تلقی میشوند. مسلما برای باز و نصب, سرویس و راه اندازی پکیج اطلاع از اندازه و ترتیب لوله های پکیج از ابتدایی ترین اطلاعاتی است که یک سرویس کار بایستی داشته باشد.

پکیج دیواری یک دستگاه دو منظوره است که هم آب گرم مصرفی را تامین میکند و هم گرمایش محیطی را از طریق گرم کردن رادیاتورها و این دو مدار یعنی لوله کشی آب مصرفی و لوله کشی مدار شوفاژ از یکدیگر منفک و جدا هستند.

آشنایی با ترتیب لوله های زیر پکیج میتواند برای تعویض شیر و شلنگها, شستشوی رادیاتور پکیج و مدار گرمایش پکیج به ما کمک کند.

پکیج برای کارکردن به یک لوله گاز حداقل سایز 3/4 یا 1 اینچ, یک لوله آب سرد ورودی با سایز 25 یا 32 پنج لایه یا پلیمری, یک لوله خروجی آب گرم مصرفی با سایز 1/2 و یک زوج لوله رفت و برگشت برای مدار شوفاژ که معمولا سایز 25 یا 32 پلیمری و یک لوله دودکش با سایز 10 نیاز دارد.

قبل از ورود لوله سرد آب مصرفی پکیج یک فیلتر تصفیه و شیر آب ورودی برای کنترل ورود آب سرد نصب میشود. مدار رفت و برگشت شوفاژ نیز هر یک دارای یک شیر مجزا و شیر خروجی آب مصرفی گرم نیز دارای یک شیر کنترل پکیجی است.

البته سایز بندی و ترتیب لوله های فوق برای پکیج های دیواری معمولی و نسبتا کوچک بوده و برای نصب پکیج های زمینی و بزرگتر از 36000 ممکن است, سایزبندی لوله و شلنگ های پکیج کمی تغییر کند. در بین برندهای مختلف ترتیب لوله های پکیج بوتان, ایران رادیاتور و دیگر برندها نیز تفاوتی ندارند.

در صورت نیاز به نصاب, سرویس کار و تعمیر پکیج با تهران پایپر تماس بگیرید.

سایزبندی و ترتیب لوله های پکیجسایز و ترتیب لوله های پکیج

ورودی آب پکیج با سایز 1/2 در اولین نقطه است که نسبت به لوله های مدار گرمایش کوچکتر بوده و در داخل پکیج به فلوسوییچ یا فلومتر متصل میشود. لوله خروجی آب گرم مصرفی نیز که بعد از NTC پکیج قرار دارد, در ردیف بعدی قرار دارد. هر دو این لوله های ورودی و خروجی آب مصرفی پکیج توسط یک شیر 1/2 و شلنگ به لوله کشی ساختمان متصل میشوند.

ترتیب لوله های پکیج در مدار گرمایش با لوله کشی رفت که توسط یک شیر و شلنگ به لوله کشی رادیاتور رفت و لوله کشی مدار برگشت شوفاژ که در داخل پکیج به پمپ سیرکولاتور پکیج متصل شده و در بیرون از طریق یک شلنگ و شیر 3/4 به لوله کشی برگشت نصب میشود.

با این اوصاف سایز و ترتیب لوله های پکیج به ترتیب زیر هستند.

  1. لوله آب سرد ورودی پکیج سایز 1/2
  2. لوله آب گرم خروجی پکیج سایز 1/2
  3. لوله مدار رفت رادیاتور پکیج سایز 3/4
  4. لوله مدار برگشت رادیاتور پکیج سایز 3/4 اینچ

ممکن است جهت راست یا چپ این لوله ها بستگی به شرایط لوله کشی متغیر باشد که میتوانید از روی اندازه شلنگ و شیرهای پکیج به آن پی ببرید.

بدیهی است که بدانید سایز شلنگهای 3/4 اینچ مدار گرمایش نسبت به شلنگ های 1/2 آب مصرفی بیشتر بوده و از این طریق میتوانید ترتیب لوله های پکیج را پیدا کنید. هرچند که ممکن است سایز لوله آب ورودی از لوله کشی ساختمان بیشتر از 1/2 باشد.

جنس لوله های پکیج از لوله هایی با رویه حصیری استیل و داخل EPDM و یا لوله های فلکسی و قابل انعطاف هستند, میباشد. حتی در برخی موارد ممکن است از لوله های پنج لایه برای اتصال پکیج به لوله کشی استفاده شود.

در مورد پکیج های زمینی و سایز بزرگتر ممکن است برای آب مصرفی و مدار گرمایش از سایز لوله کشی و شلنگ های بزرگتر استفاده شود.

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *