بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب -کمترین هزینه بازسازی توالت حمام

بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب -کمترین هزینه بازسازی توالت حمام

بازسازی سرویس بهداشتی

نوسازی و بازسازی سرویس بهداشتی توسط تیم حرفه ای , فوری و کم هزینه

تلفن : 09122437371-22533080 سراسر تهران

وجود سرویس بهداشتی در همه جا از منزل گرفته یا محل کار , در هر خانه ای از یک آپارتمان نقلی گرفته تا یک عمارت بزرگ, مکانی است که وجودش اجباری و مورد احتیاج ساکنین آن میباشد. از همین رو نیاز به بازسازی سرویس بهداشتی به دلایل متفاوت در بسیار از منازل و اماکن کاری به شدت احساس میشود. از لحاظ هزینه ای هم بازسازی سرویس بهداشتی یک رنج قیمتی متفاوت را بسته به متراژ, نوع بازسازی و متریال مورد استفاده را شامل میشود.

در ادامه به دلایل مختلف نیاز به نوسازی و بازسازی سرویس دستشویی و حمام میپردازیم .

  •  از مد افتادن و قدیمی بودن کاشی کاری و دکور سرویس بهداشتی
  • فرسودگی , از بین رفتن رنگ و روی کاشی سرامیک و تجهیزات حمام دستشویی
  • خرابی سیستم لوله کشی آب , فاضلاب و شوفاژ سرویس بهداشتی
  • نشتی از عایق کاری ایزوگام و قیرگونی سرویس بهداشتی و نفوذ آب به طبقات زیرین
  • نیاز به تغییرات اساسی مانند برداشتن دیوار و یا تغییر در محل سرویس توالت حمام
  • تعویض کاسه توالت ایرانی یا تبدیل توالت ایرانی به فرنگی یا بالعکس

از لحاظ اجرایی بازسازی سرویس بهداشتی شامل دو نوع بازسازی کلی و بازسازی مقطعی کف یا دیوار دستشویی حمام میشود. اولین کار طراحی و مشخص کردن جزییاتی است که قرار است دستخوش تغییرات شود.

بازسازی کلی شامل بهداشتی شامل تخریب و نوسازی کلیه قسمتهای کف , دیوار و حتی سقف سرویس دستشویی یا حمام میباشد.

بازسازی مقطعی دستشویی حمام هم میتواند شامل تخریب و نوسازی لوله کشی , عایق کاری و کف سرویس بهداشتی باشد یا اینکه قسمت بدنه یا کف سرویس با چسباندن کاشی و سرامیک چسبی بازسازی شود. تعویض کاسه توالت ایرانی و فرنگی و شیرالات نیز میتواند بخشی از یک بازسازی سرویس بهداشتی قلمداد شود.

البته ممکن است بسته به نیاز و دلیل مالک تغییرات کلی و جزیی شامل موارد فوق در انواع بازسازیها شود که این مساله بایستی با بازدید و بررسی های بیشتر اجرایی شوند.

به طور کلی بازسازی سرویس بهداشتی میتواند شامل مدل های زیر باشد, و مالک با توجه به برآورد هزینه و سلیقه خود اقدام به انتخاب نحوه بازسازی سرویس بهداشتی کند.

  • تخریب و کنده کاری کلی و بازسازی کامل سرویس بهداشتی از تعویض لوله, عایق ,کاشی کف و دیوار, شیرالات, لوازم بهداشتی, درب وسقف سرویس, رنگ آمیزی و ایجاد یک تحول بزرگ
  • تعویض کاشی دیوار یا کف سرویس بهداشتی یا هر دو با روش چسبی یا دوغابی
  • تعویض کاسه توالت ایرانی یا فرنگی
  • نصب توالت فرنگی به جای کاسه توالت ایرانی
  • تعویض روشویی یا شیرالات سرویس بهداشتی

بازسازی سرویس بهداشتی

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی

از آنجا که اینگونه بازسازیها به پارامترهای گوناگونی بستگی دارد , اجرت و قیمت دقیقی از هزینه بازسازی نمیتوان ارایه داد . هزینه بازسازی سرویس بهداشتی بستگی به اجرت و مخارج خرید مصالح مورد استفاده مانند تخریب و حمل نخاله , لوله کشی و لوازم , مصالح کف سازی و بنایی مورد نیاز , نصب و خرید کاشی سرامیک , تهیه لوازمی مانند شیرالات , روشویی و توالت فرنگی داشته و به همین دلیل هزینه دقیقی نمیتوان عنوان نمود.

اما در حال حاضر و از آنجایی که تخریب و نوسازی لوله کشی و کف سرویس بهداشتی یک کار روتین به حساب می آید , برای اجرای این نوع بازسازی کف سرویس بهداشتی رقمی در حدود 3 تا 4 میلیون تومان میتوان برای یک سرویس بهداشتی 2 تا 3 مترمربعی عنوان کرد.

این هزینه شامل اجرت و دستمزد تخریب و حمل نخاله , تعمیرات احتمالی لوله , کف سازی و عایق کاری و کاشی کاری و نصب کاسه توالت میشود که ممکن است درحدود 10 تا 20 درصد تلورانس داشته باشد و برای برآورد قیمت نهایی با متخصص این امر مشورت شود.

اینگونه بازسازی معمولا برای سرویس های بهداشتی کوچک و قدیمی به کار برده میشوند که ایراداتی مانند نشت از کف سرویس به طبقه زیرین داشته و بایستی با حداقل هزینه انجام شوند . در صورت صلاحدید مالک میتوان برای کاهش هزینه ها از کاشی چسبی نیز برای زیباترشدن بدنه سرویس بهداشتی استفاده نمود.

اما در سرویس های بزرگتر که قصد کار شیک و لاکشری دارند , ابتدا بایستی یک طرح اولیه ارایه شود تا تغییرات سرویس بهداشتی توسط آن صورت گیرد و البته خرید کاشی و تجهیزات سرویس بایستی توسط خود مالک یا با مشورت با آنها انجام پذیرد.

مراحل بازسازی سرویس دستشویی حمام

همانطور که گفته شد برای انجام هر نوع تغییرات و تعمیرات ابتدا بایستی طرح و نقشه تغییرات را داشته باشید تا مراحل بازسازی را بر اساس آن پیش ببرید . اما به طور کلی و عملی برای اجرای بازسازی سرویس بهداشتی مطابق مراحل زیر پیش بروید.

1 – قطع کردن جریان آب لوله کشی آب سرد و گرم و شوفاژ واحد یا مربوط به سرویس که در صورت عدم آب بندی شیر فلکه ها بایستی به هر طریقی مانند درپوش کردن جریان آب را قطع کنید تا در کار بازسازی اختلال بوجود نیاورد.

2- بازکردن تجهیزات سرویس مانند روشویی , شیرالات , فلاش تانک , رادیاتور , وان و ..

3- در صورتیکه که قرار است دیوار یا کف سرویس بهداشتی بازسازی شود , بایستی با تجهیزات لازم اقدام به تخریب و حمل نخاله به خارج از محیط نمایید.

اما اگر دیوار نیاز به کاشی کاری مجدد نداشته و یا از کاشی چسبی استفاده میکنید , تخریب دیوار انجام نشده و در هنگام تخریب کف بایستی دقت کنید که به بدنه سرویس آسیبی وارد نشود.

4- تغییرات و تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب و شوفاژ که یکی از مهمترین بخشهای بازسازی محسوب میشود . در این بخش از اجرا بایستی فواصل و ارتفاع لوله ها بایستی با توجه به عمق کف سازی و کاشی کاری بدنه سرویس بهداشتی لحاظ گردد.

5- در صورت نیاز تغییرات مربوط به سیم کشی و نصب تجهیزاتی مانند فن تهویه هوا

6- اگر قصد ایجاد تعمیرات و اصلاح در سقف کاذب را دارید , پیش از اجرای عایق بهتر است در این مرحله اقدام کنید تا به کف کار آسیب وارد نشود .

7- کف سازی و شیب بندی سرویس بهداشتی

8- عایق کاری بوسیله قیرگونی و ایزوگام که البته استفاده از قیروگونی 2 یا 3 لایه برای عایق بندی سرویس بهداشتی مناسب تر است .

9- کاشی کاری ,  نصب سرامیک , کفشور و کاسه توالت در کف و در صورت نیاز بدنه سرویس بهداشتی

10- اجرای بندکشی و تمیزکاری سرویس بهداشتی

11- نصب شیرالات و تجهیزات سرویس مانند نصب روشویی , فرنگی , وان ,کلیدپریز و ..

12- در صورت نیاز گچ کاری , نقاشی و تعویض یا تعمیر درب سرویس بهداشتی

مراحل بازسازی سرویس بهداشتی

بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب

از آنجا که روش تخریب و بازسازی سرویس توالت حمام بسیار وقت گیر و هزینه بر است, برخی ترجیح میدهند که با روشهای کم دردسرتری اقدام به بازسازی سرویس بهداشتی خود کنند. البته کارهایی که در شیوه های کم تخریب و بدون تخریب میتوان انجام داد بستگی به هدف شما از بازسازی هم دارد.

در صورتیکه که کف سرویس بهداشتی شما خراب بوده و به طبقه پایین نشتی دهد, نمیتوان از این شیوه استفاده کرد و این روشها بیشتر برای تغییرات جزیی و زیباسازی سرویس بهداشتی انجام میگردد. این نکته را هم گوشزد کنیم که در برخی موارد نادر شاید بتوان با بندکشی یا استفاده از عایق های پلیمری مساله رفع نشتی سرویس بهداشتی را حداقل برای مدتی رفع نمود تا این مشکل به صورت موقتی حل شود.

تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی بدون تخریب , چسباندن کاشی چسبی به دیوار و کف سرویس بهداشتی یا تغییر در محل شیر و لوله کشی آب از جمله کارهایی است که در بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب میتوان انجام داد.

بنابراین برای بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب را فقط در سرویس دستشویی توالت و حمام هایی که سالم هستند و تنها از لحاظ ظاهری نیاز به تغییر کاشی و سرامیک و تجهیزات دارند انجام داد. هرچند که با هزینه های گران این روزها ما پیشنهاد میکنیم که کار بازسازی سرویس بهداشتی به صورت اصولی و همراه با تخریب انجام شود.

نکاتی در مورد بازسازی حمام توالت

تمامی مراحل بازسازی سرویس بهداشتی از اهمیت بالایی قرار دارند, اما از لحاظ فنی دقت در اجرای و تعمیرات لوله کشی, شیب بندی مناسب, رعایت فواصل در نصب تجهیزات برای استفاده راحت بسیار مهم تلقی میشوند.

لوله کشی آب سرد و گرم برای شیرالات, لوله کشی فاضلاب کفشور حمام و فرنگی, لوله کشی فاضلاب توالت ایرانی یا فرنگی و لوله کشی شوفاژ برای نصب حوله خشک کن از مواردی است که تقریبا در کمترین حالت ممکن بایستی در یک سرویس بهداشتی حمام توالت وجود داشته باشند.

در صورت اجرای سیستم گرمایش از کف برای سرویس بایستی در هنگام اجرا مراقب لوله های کارشده در کف سرویس باشید.

به طور کلی از آنجا که لوله فاضلاب سرویس بهداشتی یک عنصر تعیین کننده بوده و در صورت دست زدن به آن , عایق کف سرویس بهداشتی دچار آسیب شده و نیاز به اجرای مجدد دارد, در مورد تغییرات محل کاسه توالت ایرانی و فرنگی کار خیلی خاصی نمیتوان انجام داد.

فقط در مورد لوله های فاضلاب زیرسقفی بوده و آسیب دیده اند , شاید بتوان با شگردهایی خاصی تعمیرات مورد نظر را اعمال نمود.

در مورد نصب لوازم و تجهیزات خاص مانند نصب وال هنگ , کابین دوش , وان و جکوزی بایستی پیش بینی های لازم در مقطع لوله کشی انجام شود . حتی برند تجهیزات فوق ممکن است باعث اتخاذ شیوه های اجرایی متفاوت شود.

مثلا برای نصب شیرالات توکار و وال هنگ بایستی در هنگام تخریب و تغییرات لوله کشی بایستی در هنگام عملیات اجرایی این ملاحظات در نظر گرفته شود.

مساله دیگر که در عین سادگی با اهمیت است نصب هواکش مناسب برای سرویس های بهداشتی است که در صورت استفاده از لوله کشی و فن تهویه مناسب میتواند باعث انتقال رطوبت و بوی نامطبوع به خارج از سرویس بهداشتی باعث افزایش ظول عمر لوازم سرویس بهداشتی و همچنین ایجاد محیطی مطبوع تر برای شما میباشد.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (5)

  • قادری پاسخ

    سلام هزینه بازسازی سرویس بهداشتی توالت ایرانی و فرنگی بیشتر می‌شود یا حمام؟

    اکتبر 11, 2021 at 11:19 ب.ظ
    • آقای حسین پور پاسخ

      معمولا هزینه بازسازی بستگی به خرید تجهیزات و لوازم بهداشتی زیادی داشته و در صورتی که خرید لوازمی مانند توالت فرنگی و وان حمام و .. غیره را کنار بگذاریم بیشتر متراژ سرویس بهداشتی و نوع کاشی سرامیک مصرف شده میتوته عوامل مهم و تاثیرگذار در مخارج بازسازی سرویس بهداشتی موثر باشد.

      اکتبر 12, 2021 at 3:05 ب.ظ
  • بهترین لوله کشی ساختمان پاسخ

    چگونه بایستی به مهارت های نسبی در زمینه ساخت و بازسازی ساختمان, عایق کاری و بازسازی سرویس بهداشتی نیز دست پیدا کرد؟

    نوامبر 1, 2021 at 11:15 ق.ظ
  • شرقی پاسخ

    سلام، آیا امکان بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب و در مدت زمان کم وجود دارد و هزینه آن چقدر است ؟

    ژانویه 6, 2022 at 1:04 ق.ظ
    • admin پاسخ

      اگر منظور از بازسازی سرویس بهداشتی تغییر شکل ظاهری کاشی و سرامیک باشد,بله میشود با نصب کاشی و سرامیک چسبی بدون تخریب و در حد یکی دو روز کار بازسازی سرویس حمام و توالت را انجام داد. اما سرویس بهداشتی نیاز به اصلاح و تغییرات در لوله کشی داشته باشد یا در سیستم عایق بندی سرویس نشتی وجود داشته باشد, بازسازی سرویس حتما با تخریب انجام میشود.

      ژانویه 8, 2022 at 12:39 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *