هزینه و نحوه تعویض کاسه توالت ایرانی بدون تخریب

هزینه و نحوه تعویض کاسه توالت ایرانی بدون تخریب

تعویض کاسه توالت ایرانی

تعویض کاسه توالت ایرانی به دلایلی از  جمله ترک و شکستگی, از بین رفتن رنگ و لعاب و قدیمی بودن کاسه توالت ایرانی یا مشکلاتی از قبیل عدم اتصال صحیح لوله فلاش تانک به کاسه توالت ایرانی انجام میشود. این گونه کاسه های معیوب در کنار ظاهر زشتی که به فضای سرویس بهداشتی میدهند, استفاده از توالت ایرانی را برای شما سخت کرده و در صورت وجود ترک و شکاف باعث انباشت میکروب و ایجاد بیماری های زیادی شوند.

برای تعویض کاسه توالت ایرانی لازم است ابتدا یک کاسه توالت ایرانی با ابعاد کاسه موجود تهیه شده و سپس اقدام به جایگزینی کاسه جدید نماییم. به طور کلی 2 روش برای تعویض کاسه توالت ایرانی وجود دارد که روش اول بدون تخریب بوده و فقط کاسه را تعویض میکنیم و در شیوه دوم در کنار تعویض کاسه در صورت نیاز میتوان کاشی و سرامیک کف یا دیوار را هم تعویض نمود. دستشویی ایرانی, توالت شرقی یا هندی هم نامیده میشود.

تعویض کاسه توالت ایرانی

تعویض کاسه توالت ایرانی بدون تخریب

در این روش بایستی یک کاسه توالت ایرانی در اندازه کاسه توالت موجود خریداری شده و علاوه بر طول و عرض بهتر است میزان گودی این 2 کاسه نیز نزدیک به یکدیگر باشد, هر چند که میتوان تا حدودی با اصلاحاتی این مساله را تعدیل نمود.

برای تعویض کاسه توالت ایرانی ابتدا بایستی توالت قدیمی از محل خارج شود, برای اینکار ابتدا باید کاسه قدیمی شکسته شده و از محل خارج شود. پیش از شکستن کاسه توالت ایرانی بهتر است, خروجی کاسه به وسیله گونی یا وسیله ای مطمین مسدود شده تا خرده های کاشی به داخل لوله فاضلاب وارد نشده و باعث گرفتگی لوله فاضلاب نشوند.

بعد از خرد کردن کاسه توالت به دقت تمامی زواید به جا مانده توسط کاردک یا قلم چکش ظریف صاف شده و در حین انجام این کار بایستی مراقب باشید که به کاشی های اطراف و عایق کاری قیرگونی و ایزوگام سرویس بهداشتی آسیب نرسد.

از هر طرف بین 1 تا 3 سانتی متر بین محل قرار گیری کاسه تا لبه کاشی و سرامیک کف بایستی فاصله مهیا باشد تا کار نشاندن کاسه توالت جدید سرجای خود به راحتی انجام شود. در صورتیکه کف محل قرار گرفتن کاسه گودی بیشتری باشد, بایستی با استفاده از ماسه نرم ارتفاع آنرا افزایش داد و در صورت کم عمق بودن محل قرار گیری با تراشیدن کف نشیمنگاه کاسه به ارتفاع مورد نظر رسید.

محل قرار گرفتن کف کاسه بایستی حتما با ماسه و مصالح نرم پوشانده شده, به طور که در عین اینکه ارتفاع نصب کاسه را تنظیم میکند, هیچ فشاری با کاسه وارد نشده و دقیقا قالب خود کاسه جدید باشد. به همین در نصب و تعویض کاسه توالت ایرانی بدون تخریب بهتر است یک کاسه هم سایز با گودی یکسان تهیه کنید.

در هنگام نصب کاسه توالت بایستی گردی خروجی کاسه درست در وسط لوله 110 یا 125 سیفون قرار گرفته تا به واسطه قیروگونی یا ایزوگام روی لوله ها با لوله آب بندی شود. در هنگام تعویض کاسه مستراح ایرانی بایستی به دقت محل نصب فلاش تانک و آب بندی لوله های مورد نظر به سنگ بازدید , آب بندی بوده و عاری از هر گونه آشغال و مصالح باشد.

بعد از نصب کاسه توالت ایرانی شکاف های اطراف با استفاده از بندکشی پوشانده شده و دست کم تا یک روز از کاسه توالت ایرانی استفاده نشود. بندکشی در تعویض کاسه توالت ایرانی با استفاده از ملات پودر سنگ و سیمان سفید و یا چسب کاشی انجام میشود.

تعویض کاسه دستشویی ایرانی بدون تخریب در کنار تبدیل توالت ایرانی به فرنگی یکی از راهکاری عمده برای تعمیر کاسه دستشویی ایرانی محسوب میشود. این روش هزینه کمتری نسبت به جمع آوری کف سرویس بهداشتی داشته , بدون تخریب و آلودگی بوده و در عرض چند ساعت به اتمام میرسد. به دلیل قیمت کاشی کاری در اجرت و هزینه خرید کاشی و عایق کاری مجدد نیز صرفه جویی میشود.

آب بندی کاسه توالت ایرانی

پیش از نصب کاسه توالت ایرانی, آب بندی کاسه توالت به وسیله عایق کاری انجام میشود و لبه عایق اعم از ایزوگام یا قیرگونی به داخل لوله فاضلاب رفته و عمل آب بندی را انجام میدهد و در این شرایط جریان هر گونه آب و رطوبت در پیرامون کاسه به داخل کاسه توالت سوق داده میشود. نکته بعدی آب بندی لوله فلاش تانک یا لوله عصایی است که توسط واشر و چسب سیلیکون در سوراخ پشتی کاسه متصل میگردد.

تعویض کاسه سنگ دستشویی ایرانی

تعویض کاسه توالت ایرانی شاید به انتخاب مالک همراه به نوسازی کف سرویس بهداشتی و یا حتی دیوارهای آن باشد که توسط خدمات ساختمانی تهران پایپر انجام میشود. این شیوه میتواند همراه با تخریب و کنده کاری کف و نصب مجدد کاشی انجام شود و یا با استفاده از نصب کاشی های چسبی کمترین تخریب صورت گیرد.

در این روش که نسبت به روش قبل زمان و هزینه بیشتری میبرد, کل کف سرویس بهداشتی تخریب و جمع آوری شده و با اجرای مجدد کاشی کاری به تغییرات مور نظر میرسید. با توجه به تعویض کاشی کف و کاسه میتوان این شیوه تعویض کاسه دستشویی ایرانی را بازسازی سرویس بهداشتی قلمداد کرد.

در این روش بایستی نکات زیر را مد نظر قرار دهید.

  1.  استفاده از شن و ماسه نرم برای نصب توالت
  2.  وجود عایق کاری یکپارچه ترجیحا استفاده از قیروگونی یا ایزوگام
  3.  تراز بودن کاسه توالت ایرانی با کاشی کف سرویس بهداشتی
  4.  محل نصب سنگ دستشویی مخالف قبله باشد.
  5.  رعایت فاصله حداقل 30 سانتی متری کاسه دسشتویی با دیوارهای سرویس بهداشتی 
  6.  استفاده از لوله کشی فاضلاب حداقل 100 سانتی متری خروجی
  7.  نصب لوله فلاش تانک یا فلاش والو یا عصایی کاسه توالت با واشر آب بندی مخصوص

 

در کنار رعایت موارد زیر بایستی به محل نصب روشویی و شیرالات دستشویی نیز دقت شده تا تداخل و مزاحمتی در حین استفاده برای کاربر نداشته باشد. راحتی استفاده, زیبایی,  ایمنی و رعایت مسایل فنی از مهمترین پارامترهای تعویض سنگ توالت ایرانی و نصب لوازم سرویس بهداشتی محسوب میشود.

قیمت تعویض کاسه توالت ایرانی

هزینه و قیمت تعویض کاسه توالت ایرانی بستگی به شرایط و مخارج خرید کاسه توالت ایرانی و لوازم دارد, اما با توجه به تجربه میتواند دستمزد اجرای این کار را در حدود 600 هزار تومان یا 1000000 تومان برای تعویض سنگ دستشویی بدون تخریب و در حدود  2 تا 4 میلیون تومان اجرت برای تعویض کاسه و کاشی کاری سرویس بهداشتی تخمین زده میشود. البته ابعاد سرویس بهداشتی نقش مهمی در قیمت کاشی کاری و خرید لوازم دارد. تعویض لوله کشی و ایزوگام هم از هزینه هایی است که احتمالا بر این مبلغ افزوده شود.

کل هزینه تعویض توالت ایرانی نیز با لوازم بسته به کیفیت و برند و تعدد لوازم احتمالا بین 1200 تا 1500 در سیستم بدون تخریب و در روش با تخریب بین 3 تا 7 تومان هزینه دارد.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (8)

  • maryam پاسخ

    سلام ما میخواییم سنگ توالت ایرانی خونه رو عوض کنیم. مستاجر هستیم صاحب خومه میگه باید تعویض کنین وگرنه ازپول پیش کم میکنم. ماکلا 15 میلیون پول پیش داریم اگه کم کنه چیزی نمیمونه وبدبخت میشیم. نیاز به همکاری وهمدلی شما داریم

    سپتامبر 19, 2022 at 12:23 ق.ظ
    • tehramin پاسخ

      چشم سعی میکنیم با حداقل هزینه کار تعویض سنگ توالت را برای شما انجام دهیم, برای هماهنگی تماس بگیرید.

      اکتبر 19, 2022 at 4:43 ب.ظ
  • فریبا پاسخ

    سلام تعویض بدون تخریب سنگ توالت ایرانی چقدر زمان میبره و هزینه ش چقدر میشه و اینکه من خیلی میترسم درست انجام نشه و به طبقه پایین نشت بده

    اکتبر 3, 2023 at 7:54 ب.ظ
  • tehramin پاسخ

    سلام مدت زمان تعویض کاسه توالت ایرانی بدون تخریب تقریبا یک نصفه روز و حداکثر یک صبح تا غروب طول میکشد.

    اکتبر 9, 2023 at 5:45 ب.ظ
  • ابراهیم کشاورز پاسخ

    شما کسی رو دارید بفرستید برای تعویض کاسه توالت و چقدر هزینش میشه

    اکتبر 22, 2023 at 7:40 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      بله, تماس بگیرید در حال حاضر اجرت کار بدون لوازم در حدود 2/5 میلیون تومان است.

      اکتبر 26, 2023 at 12:44 ب.ظ
  • معتمدی پاسخ

    سلام وقتتون بخیر
    برای نصب کاشی سرامیک جدید روی قبلی، نیاز به برداشتن توالت ایرانی و بعد از نصب سرامیک جدید مجدد کار گذاشته بشه. آیا شما انجام میدین؟ حدود هزینه رو بفرمایین

    دسامبر 20, 2023 at 12:29 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      بهتر است که کاسه توالت ایرانی نیز با دقت شکسته و خارج شود و برای سرویس بهداشتی کوچک , هزینه تعویض کاسه و کاشی کاری کف سرویس بهداشتی حدودا 5 میلیون تومان اجرت دارد.

      دسامبر 24, 2023 at 4:43 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *