لوله کشی ارزان , روشهای صرفه جویی , مزایا و معایب

لوله کشی ارزان , روشهای صرفه جویی , مزایا و معایب

لوله کشی ارزان

روشهای لوله کشی ارزان , مشخصات , ویژگیها و معایب لوله کشی با هزینه کمتر

ما در این بخش به بررسی انواع روشهای لوله کشی ارزان و با هزینه کم میپردازیم . در بسیاری موارد ممکن است اقدام به اجرای لوله کشی ارزان , گران تر و پرهزینه تر از آن چیزی بشود که شما انتظار داشتید , اما به دلیل شرایط اقتصادی نه چندان خوب بسیاری از اقشار جامعه و پرهزینه بودن قیمت لوله کشی ساختمان ما سعی میکنیم که در این مقاله به روشهای مختلف برای کاهش هزینه های انواع لوله کشیها بپزدازیم , هرچند که باید دقت کنید که بسیاری از شیوه ها بسیار مطمین و قابل اتکا نیستند . به طور کلی توافق بین مجری و کارفرما قیمت لوله کشی ساختمان را تعیین میکند .

لوله کشی ارزان

لوله کشی ارزان قیمت آب

به طور کلی اجرای لوله کشی با لوله های پلیمری از لوله اتصالات فلزی ارزان تر هستند . در صورت خرابی لوله های توکار آپارتمان بهترین روش برای کاهش هزینه لوله کشی روکار میباشد که هرچند ظاهری نه چندان مناسب دارند اما دوام , سرعت اجرا و قیمت نسبتا کم آنها باعث شده است که بسیاری به این نوع لوله کشی ترغیب شوند .

لوله های تک لایه  سفید پلی پروپلین از قیمت نسبتا خوبی برخوردار بوده و اگر دست به آچار باشید , میتوانید با مطالعه مقاله آموزش لوله کشی پلاستیکی از چند و چون این نوع لوله کشی اطلاعات لازم را کسب کنید . این نوع لوله کشی به ابزار نسبتا ارزان احتیاج داشته و با کمی مطالعه و آزمون و خطا قابل اجرا توسط خود شماست .

نوع دیگری از لوله کشی ارزان قیمت که برای منزل خیلی مناسب نیست , اما برای اماکنی مانند حیات , باغچه , پشت بام و آبرسانی مسیرهای دور بسیار راحت بوده و حتی از لوله کشی تک لایه با لوله های سفید نیز ارازن تر میباشد . لوله کشی با لوله های پلی اتیلن آبرسانی و اتصالات پیچی در عین سادگی اجرا دارای قیمت اجناس پایینتری بوده و شاید بتوان گفت ارازنترین نوع لوله کشی میباشد .

لوله کشی گاز ارازن قیمت

به طور کلی لوله کشی گاز از گران قیمت ترین انواع لوله کشی محسوب میشود , چرا که در کنار دستمزد بالای اجرای لوله کشی از , اجناس این نوع لوله کشی اعم از لوله اتصالات شیر و لوازم عایق بندی لوله نیز هزینه خرید نسبتا بالایی دارند .

از این رو بسیاری به اجرای لوله کشی گاز با لوله پلاستیکی روی می آورند که به هیچ وجه مورد تایید ما و مراجع ذی صلاح نبوده و بسیار خطرناک و غیر استاندارد میباشد .

لوله کشی فاضلاب با هزینه کم

لوله کشی فاضلاب با استفاده از لوله و اتصالات پلیکا سیستم چسبی را شاید بتوان کم هزینه ترین نوع فاضلاب کشی دانست اما با این قیمتهای سرسام آور نیز هزینه بالایی نسبت به لوله کشی آب دارد .

لوله کشی شوفاژ ارزان

لوله کشی شوفاژ و پکیج دیواری با نرخ ارزان در کمترین حالت خود قابل اجرا با لوله های پلاستیکی بوده که در متراژ 40 متر به بالا حدود متری 50 تا 60 هزار تومان با احتساب مصالح آب میخورد  . البته این قیمتها مربوط به اوایل سال 1400 بوده و ممکن است در آینده دستخوش تغییرات شود .

معایب لوله کشی ارزان

به  غیر از موارد بالا ممکن است شما با استعلام تلفنی یا حضوری از چند مجری لوله کشی به قیمتهای متفاوتی برسید . اگر رنج قیمتی یک لوله کش به طور فاحش از مابقی لوله کشها پایین تر یا بالاتر بود , مواظب باشید که رودست نخورید . متاسفانه بسیاری از مجریان لوله کشی در ابتدای براورد قیمت , فقط قصد گرفتن کار را دارند و هیچ تعهدی نسبت با اجرای مناسب و تحویل یک لوله کشی حتی متوسط ندارند .

لوله کشی و تاسیسات ساختمان با کسی تعارف نداشته و بایستی به بهترین شکل ممکن اجرا شود . قبول که شرایط اقتصادی مشکلی گریبانگیر همه شده است , اما در بعضی مواقع کم گذاشتن در لوله کشی , نه تنها باعث آزار و اذیت خود و دیگران میشود , بلکه در بسیاری موارد منجر به افزایش چند برابری هزینه های لوله کشی و خسارات ناشی از آن شود .

هیچ ارزانی بی علت نیست و لوله کشی ارزان قیمت هم دلایلی نظیر تازه کار و ناشی بودن لوله کش , بدقول بودن , سرعت کم , استفاده از لوازم بی کیفیت , عدم اجرای استانداردهای لوله کشی , مجهز نبودن به ابزار مناسب لوله کشی و حتی مشکلات شخصیتی میباشد .

لوله کشی مجانی

حدود سالهای حدود 1375 تا 1380 با ظهور لوله های سبز یا سفید امروزی , فروشندگان تخفیف های باورنکردنی حدود  50 درصدی روی لوله های خود میدادند و برخی از مجریان لوله کشی با تبلیغ روی اجرای لوله کشی مجانی آب , واقعا بابت دستمزد , چیزی از مشتری نمیگرفتند , اما تقریبا دوبرابر یا بیشتر از مشتری بابت اجناس پول میگرفتند , تا بدین شکل سود بیشتری حتی از دستمزد خود کسب کنند . در حال حاضر چنین تخفیف های وجود ندارد اما برخی از مجریان لوله کشی همین شگرد را اجرا کرده و با ارایه قیمت کم در دستمزد سود زیادی از قبل فروش اجناس با قیمت بالاتر به مشتری کسب میکنند و تازه هستند کسانی که یکی را دوتا حساب میکنند .

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *