تعمیر و سرویس کولر یوسف آباد توانیر آبی و گازی

تعمیر و سرویس کولر یوسف آباد توانیر آبی و گازی

سرویس کولر یوسف آباد

نصب , راه اندازی و سرویس کولر یوسف آباد توانیر

تلفن : 22533080- 09122437371 شبانه روزی و بدون تعطیلی

سرویس کولر آبی , تعمیر کولر آبی , عیب یابی و رفع عیب کولر آبی

سرویس کولر گازی , تعمیر کولر گازی

نصب و جابجایی کولر آبی و گازی اسپلیت

لوله کشی و کابل کشی کولر آبی و گازی

تعویض موتور کولر آبی,تعمیر و تعویض پمپ آب کولر , تسمه , برزنت , شناور , پوشال , یاتاقان و لوازم کولر آبی شارژ گاز اسپلیت , وکیوم اسپلیت و عیب یابی کولر گازی

سرویس کولر یوسف آباد توانیر

خدمات تعمیر و سرویس کولر یوسف آباد و توانیر

سرویس کولر آبی و گازی , تعمیرات و نصب کولر , عیب یابی یوسف آباد , میدان سید جمال الدین اسد آبادی ( کلانتری) , خیابان جهان آرا , بیستون , چهل ستون , مستوفی , فتحی شقاقی,ابن سینا,میدان سلماس(فرهنک) میدان برادران و توانیر

سرویس کولر آبی یوسف آباد

اگر کولر در موقع مناسب و پیش از شروع فصل گرما سرویس و راه اندازی شود, باعث افزایش راندمان کولر و کاهش مصرف برق شده و کمتر به تعمیر کولر احتیاج پیدا میکند.

سرویس کولر عموما به صورت سالانه میباشد و پیش از استفاده از آن انجام میشود. اما اگر در انتهای فصل آب کولر تخلیه شده , شیرها بسته شود و بوسیله یک کاور پوشانده شود, عمر کولر زیاد شده و بارندگیهای فصول دیگر موجب خرابی و زنگ زدگی کولر نخواهد شد. سرویس کولر آبی با شستشو , روغن کاری و چک کردن موتور کولر , پمپ کولر برزنت , تنظیم شناور و تسمه و کارکرد کلی کولر انجام میشود.

تعویض پوشال کولر بایستی حداقل 2 سال یکبار و در صورت نیاز هر سال انجام شود. در صورت بیش از 2 فصل گرما از پوشال به شدت بازدهی کولر کاهش پیدا میکند. دلیل این مساله کور شدن و پوشیده شدن پوشال کولر توسط گرد و خاک و آلودگی و در نتیجه جذب کمتر آب میباشد. در واقع کولری که پوشال تازه و خیس نداشته باشد, هوای درون بدنه کولر گرم و شرجی شده و باد پرتاب شده توسط کولر به داخل محیط نیز گرم انتقال پیدا میکند.

تمیز کردن کف کولر از لجن و خاکی که در کف کولر انباشته شده است, مرحله بعدی سرویس قرار دارد. قطعاتی از کولر آبی که قابل شستشو نیست, بایستی توسط دستمال غبار روبی شود. روغن کاری کولر  نیز بخش بعدی کار است. معمولا سرویس کار کولر اقدام به روغن کاری یاتاقان کولر میکنند, اما در صورت داشتن وقت و مهارت کافی بهتر است, با بازکردن دینام و پمپ این قطعات نیز روغن کاری شود.

بعد از روغن کاری , چک کردن عملکرد کولر شامل سیستم آبرسانی و باددهی کولر را بایستی انجام داد. شیر , شلنگ و شناور کولر وظیفه پرکردن و کنترل سطح آب واقع در کفی کولر را دارند. در صورت اوکی بودن این قسمت نحوه آبرسانی پمپ و مسیر لوله و شلنگها مورد بررسی قرار میگیرند.

سپس نوبت به روشن کردن موتور و نحوه تولید باد و هدایت آن به داخل محیط میرسد. کارکرد موتور, تسمه, یاتاقان, پولی و برزنت از قطعاتی هستند که بایستی بررسی شوند. در صورت عملکرد صحیح میتوانید با خیال راحت از باد خنک کولر لذت ببرید. اما بهتر است بعد از مدت یک ماه یاتاقان را مجددا روغن کاری کنید و اصولا در طول فصل تابستان سرزدن به کولر ضروری به نظر میرسد.

پس از کارکرد کولر در یک مدت ممکن است اشکالاتی در عملکرد کولر پیش آمده و کولر درست کار نکند , سر وصدا ایجاد کند , باد خنک نداشته باشد و یا از کار بیفتد. سر و صدای کولر احتمالا مربوط به خرابی یاتاقان , تسمه , شفت , فولی و محکم نبودن موتور سایر ادوات مکانیکی موتور باشد.

تعمیر کولر آبی یوسف آباد

خنک نبودن باد کولر آبی نیز ممکن است به دلایل متعددی بستگی داشته باشد. اگر تسمه کولر خوب رگلاژ نباشد , قدرت باد کولر کم میشود.

اگر شناور کولر به میزان کافی آب وارد تشت کولر نکند یا پمپ کولر خراب باشد یا لوله کشی مسیر آب ریزش کولر روی پوشال ها مسدود یا خراب باشد و شاید کهنه بودن پوشال موجب کاهش خنکای باد کولر میشود.

همانطور که میدانید خنک کردن باد دمیده شده کولر آبی بوسیله سیستم پمپ و پوشال کولر انجام میشود. هرگاه کولر کاملا از کار افتاده باشد ابتدا کلید کولر و سیم کشی کولر آبی را چک کنید اگر برق به موتور میرسید موتور را تست کنید اگر موتور کولر خراب باشد که باید سیم پیچی یا تعویض شود و اگر سالم باشد , تسمه کولر و یاتاقانها را بررسی کنید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *