بهترین کولر آبی کم مصرف قیمت خرید 3500 5000 7000

بهترین کولر آبی کم مصرف قیمت خرید 3500 5000 7000

راهنمای خرید بهترین کولر آبی

در این نوشته به بررسی انواع کولرها و بهترین کولر آبی موجود در بازار ایران میپردازیم .

کولر آبی به دلیل ویژگیهای اقلیم اغلب مناطق ایران یعنی آب و هوایی خشک و نیمه خشک در ایران طرفداران زیادی دارد . هنوز هم با وجود انواع سیستم های برودتی مانند من کولر گازی , چیلر , داکت اسپلت , فن کویل و … سایر دستگاه های سرمایشی , نصب کولر آبی به عنوان یکی از گزینه های پررنگ در زمینه خنک سازی محیط مطرح میباشد .

قیمت خرید کولر آبی یکی از علل این مساله بوده و دلایل دیگری مانند سختی و گران بودن هزینه نگهداری و تعمیر داکت اسپلیت , چیلر و کولرگازی نیز باعث میشود که در کنار ویژگیهای مثبت آنها بسیاری تمایل به استفاده از کولر آبی داشته باشند .

بهترین کولر آبی

نحوه انتخاب بهترین کولر آبی

به دلیل تقاضای زیاد خرید کولر آبی , ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی این نوع کولر شناخته میشود . از این رو تعدد برند و مارک کولر آبی و همچنین تفاوت در کارایی و قیمت کولر آبی باعث میشود , که شما به عنوان خریدار در انتخاب بهترین کولر آبی به دچار شک و دودلی شوید . پس لازم است که با توجه به ویژگیهای متفاوت برندهای مختلف آبی و البته قیمت آن یک انتخاب درست و  البته اقتصادی داشته باشید .

در این راه بهتر است مهمترین خصوصیات یک کولر آبی را بررسی کنیم , تا ببینیم که با توجه به بودجه ای که برای این منظور در نظر گرفته ایم و نیازهایی ما به انتخاب صحیح برسیم . به طور کلی کولر آبی به غیر از لوازمی مانند پمپ آب کولر , لوازم مکانیکی مانند حلزونی و شفت و پولی , شلنگها و دیگر وسایل ریز کولر دارای دو پارامتر اصلی برای بررسی و تحلیل میباشد .

ضخامت بدنه کولر آبی و برند موتور کولر آبی در کنار مارک کولر آبی میتواند در این بین تعیین کننده ترین مساله در انتخاب بهترین کولر آبی باشد .

بدنه کولر آبی بایستی ضخامت و استحکام کافی برای حمل و نقل , جلوگیری از پوسیدگی و سوراخ شدن و عدم ایجاد صدای ناهنجار را داشته باشد . از این رو در هنگام خرید به این مساله توجه کافی داشته باشید . معمولا کولرهای آبی موجود در بازار ایران از ورق 0.50 میلی متر تا 0.60 میلی متر استفاده میکنند .

مساله بعدی از انتخاب بهترین مارک کولر آبی , برند موتور کولر آبی است . برند موتوژن و الکتروژن کولر آبی با سیم پیچی از جنس مس بهترین برند موتور کولر آبی محسوب میشوند و این مساله باعث میشود که قیمت کولرهای دارای چنین موتوری از کولرهای با موتور متفرقه بیشتر شود .

برحسب تجربه پیشنهاد میکنیم که  حتما به این مساله توجه نمایید , چرا که کولرهای با موتور با کیفیت بالا عمری بیشتر دارند و شما تا مدتی هزینه تعمیر کولر آبی را صرفه جویی میکنید , در صورتیکه موتور کولر ضعیف شاید یک فصل هم نتواند برای شما کار کند .

در کنار اهمیت ضخامت بدنه و کیفیت موتور کولر هزینه نگهداری و سرویس کولر آبی نیز بسیار مهم تلقی میشود . در بین انواع کولر آبی , کولر سلولزی مخارج بیشتری برای نگهداری و سرویس داشته و تقریبا یک کولر لوکس محسوب میشود که به نظر بنده از لحاظ کارایی فرق چندانی با کولرهای پوشالی ندارد . از لحاظ خیلیها بهترین کولر آبی نوع سلولزی آن است اما براساس تجربه ای که در سرویس و تعمیرات کولر داشته ام , باید عرض کنم که با آن مخالفم . پوشال گران قیمت این کولرها بعاث میشود که اغلب مردم تمایلی به تعویض آن به صورت مرتب نداشته باشند و این باعث بروز مشکلات عدیده ای میشود .

قیمت پوشالهای سلولزی تقریبا بین 800 هزار تومان تا 1 میلیون تومان است که با توجه به اینکه حداقل 2 سال یکبار بایستی اقدام به تعویض پوشال کولر نمود , نسبتا هزینه بالایی دارند . اما پوشال کولر آبی بین 60 تا 80 هزار تومان به فروش میرسند که نسبت به پوشالهای سلولزی قابل قبول و انجام شدنی است .

برخی از کولرهای نسبتا جدید مانند کولرهای انرژی از کلید کولر کنترلی و یا با صفحه دیجیتال استفاده میکنند که این مساله نیز باعث افزایش قیمت کولر آبی میشود . اما این نوع کولرهای فقط کمی لوکس هستند و کیفیت کارکرد آنها با کولرهای معمولی یکی است .

البته سایر قطعات مانند پمپ آب کولر , حلزونی , یاتاقان , پولی , شفت , تسمه , شیلنگ و لوله های آبرسانی , شناور و دیگر قطعات کولر در کنار خدمات پس از فروش میتواند در انتخاب بهترین کولر آبی به ما کمک کند , اما از انجا که متاسفانه در ایران به خدمات پس از فروش به اندازه کافی اهمیت داده نمیشود , بهتر است عطای آنرا به لقایش بخشیده و برحسب سابقه کیفی تولیدکنندگان انتخاب کنید .

انواع کولر آبی

کولر آبی معمولی یا پوشالی , کولر سلولزی , کولر پرتابل و کولرهای دستی یا اتاقی از انواع کولر آبی یا تبخیری میباشند که بسته به کاربری آنها در اندازه و قیمتهای مختلف تولید میشوند .  با توجه به مصرف برق و انرژی کولرهای آبی آنها نیز مانند سایر لوازم برقی دارای برچسبهای مختلفی برای مصرف برق میباشند , که این مساله نیز میتواند در تعیین بهترین مارک کولر آبی موثر باشد . به این نوع کولرها کولر آبی کم مصرف گفته میشود که با برچسب انرژی A از سایر کولرهای آبی متمایز میباشند .

در ادامه کولر آبی مناسب بسته به مساحت محیط را آورده ایم .

ابعاد کانال و کولر مناسب برای متراژهای متفاوت

مساحت آپارتمان  ابعاد کانال کولر ابعاد مناسب
ورودی کانال
اندازه کولر ضخامت ورق MM
واحدهای 45 الی 60 متر 30 × 40  یا  27 × 45 40 × 40 3500 0٫50 گالوانیزه
واحدهای 60 الی 75 متر 30 × 50  یا  25 × 60 45 × 50 4500 0٫50 گالوانیزه
واحدهای 75 الی 90 متر 30 × 60  یا  25 × 70 50 × 50 5500 0٫55 گالوانیزه
واحدهای 90 الی 110 متر 30 × 70  یا  35 × 60 50 × 55 6500 0٫55 گالوانیزه
واحدهای 110 الی 130 متر 30 × 80  یا  40 × 60 55 × 55 7500 0٫60 گالوانیزه
واحدهای 130 الی 150 متر 30 × 90  یا  40 × 70 55 × 60 8500 0٫60 گالوانیزه

کولر آبی چه مارکی خوبه

شاید این سوال بسیاری از شما باشد که با وجود این همه برند کولر آبی , بهترین مارک کولر آبی کدام است ؟ در ادامه به معرفی انواع کولر آبی ایرانی میپردازیم  .

آبسال , انرژی , سپهر الکتریک , جنرال , پویا , ساوالان , کاوه کویر , ایران شرق , آزمایش , آذر درخشان , برفاب , لورچ از مارکهای کولر آبی در بازار ایران میباشند .

از بین کولرهای پرتابل هم میتوان به برند ریتون ,آبسال , لورچ , خزر , برفاب , فریدولین , رابو , پردیس خزر , جنرال , پارسونیک , هاردستون , هیتما , ناسیونال و آزمایش از برندهای تولید کننده کولر آبی پرتابل در کشور میباشند .

کولر آبی سلولزی انرژی , لورچ , سپهر الکتریک , آبسال , تهویه البرز و  … از برندهای مطرح کولرهای سلولزی هستند که از لحاظ قیمت از کولر پوشالی گران تر میباشند .

قیمت کولر آبی

قیمت کولر آبی بسته به اندازه , برند و نوع کولر متفاوت میباشد . در بین کولرهای آبی کولرهای سلولزی قیمت بیشتری دارند و در بین کولرهای پوشالی معمولا برندهای معروفتر مانند آبسال و آزمایش نسبت به بقیه مارک های کولر آبی گران تر محسوب میشوند .

کولرهای پرتابل هم نسبت به کولرهای دستی یا اتاقی پوشالی قیمت بیشتری دارند .

قیمت کولرهای اتاقی حدود 800 هزار تومان تا 2 میلیون تومان بوده و کولرهای پرتابل نیز بسته به برند و اندازه از یک میلیون تومان تا 3 میلیون تومان تغییر قیمت دارند .

کولرهای پوشالی بین 3 تا 6 میلیون تومان بسته به مارک و اندازه کولر نوسان قیمت دارند . قیمت کولرهای سلولزی نیز از 5 تا 10 میلیون تومان متفاوت هستند . به این نکته نیز توجه کنید که پرداخت پول زیادی هیچ تضمینی برای خرید بهترین کولر آبی نیست .

قیمت کولر 3500 حدودا بین 2/500 تا 3/500 میلیون تومان , قیمت کولر 5000 حدود رقمی حدود 3/500 تا 4/500 میلیون تومان و قیمت کولر 7000 بین 4 تا 5/500 میلیون تومان بوده و این تفاوتهای بسته به نوع موتور و ضحامت ورق و کیفیت لوازم کولر آبی میباشد .

البته قیمتهای فوق برای  کولرهای خانگی بوده و برخی مدلهای کولر صنعتی تا 50 میلیون تومان نیز قیمت دارند .

بهترین کولر آبی کم مصرف

بهترین کولر آبی کم مصرف را میتوان کولر آبی آبسال معرفی کرده که علاوه بر قیمت نسبتا مناسب قطعات خوبی در کولر بکار برده و جزییات را رعایت کرده است .

به نظر نگارنده و با بررسی جمیع جواب بهترین کولر آبی یک کولر آبی کم مصرف با موتور موتوژن خازن دار و ضخامت ورق مناسب می باشد . برندهای کولر پوشالی آبسال , سپهرالکتریک و آزمایش نیز از لحاظ کیفیت قطعات نسبتا راضی کننده میباشند . البته ما در اینجا قصد تبلیغ کالای خاصی را نداریم , ولی انواع کولر پوشالی برند فوق هم از نظر قیمت و هم از لحاظ هزینه تعویض پوشال کولر به صورت سالانه و نگهداری کم هزینه خوش قیمت و با تعمیرات آسان میباشند .

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *