لوله کشی و نصب ماشین لباسشویی و ظرفشویی

لوله کشی و نصب ماشین لباسشویی و ظرفشویی

نصب ماشین لباسشویی

نصب ماشین لباسشویی , ماشین ظرفشویی و یخچال ساید

09122437371-22533080 سراسر تهران

لوله کشی فاضلاب و آب ماشین لباسشویی

نصب ماشین ظرفشویی و یخچال ساید بای ساید

نصب شیرالات , جابجایی , انشعاب گیری لوله کشی آب سرد و گرم و فاضلاب , آب بندی ماشین لباسشویی ,ظرفشویی و ساید,اعزام نزدیکترین لوله کش و نصاب ماشین لباسشویی به شمال , شرق , غرب , مرکز و جنوب و سراسر تهران,ارایه خدمات بدون تعطیلی و شبانه روزی

نحوه نصب ماشین لباسشویی

برای نصب ماشین لباسشویی در انواع لباسشویی نیاز به یک پریز برق,  نصب شیر آب سرد یا آب سرد و گرم در کنار یک راه آب برای تخلیه فاضلاب ماشین لباسشویی است.

اگر در محل نصب ماشین لباسشویی شرایط فوق وجود داشته باشد, با متصل کردن شلنگ آب سرد به شیر آب سرد, شلنگ آب گرم به شیر آب گر و قرار دادن یا نصب لوله تخلیه لباسشویی در محل آماده شده و زدن دوشاخه برق به راحتی میتوان کار نصب ماشین لباسشویی را انجام داد.

نصب شیر آب گرم لباسشویی یک مزیت محسوب میشود, که باعث فشار کمتر با گرمکن ماشین لباسشویی میشود, اما با متصل کردن تنها شیر آب سرد نیز میتوان این کار را انجام داد. در این شرایط هر دو شلنگ ماشین لباسشویی توسط یک سه راهی که به شکل Y است و به سراهی تیرکمانی لباسشویی نیز معروف است, به یک شیر نصب میشوند. در این شرایط ماشین لباسشویی خود اقدام به داغ کردن آب کرده و ممکن است هزینه برق مصرفی شما افزایش یابد.

در هنگام نصب ماشین لباسشویی بایستی شرایط نصب از قبیل تراز کردن ماشین لباسشویی با استفاده از پایه های قابل رگلاژ انجام شود. نکته دیگر وجود یک فاصله کم و تحت فشار نبودن ماشین لباسشویی از طرف کابینت و دیگر تجهیزات آشپزخانه است.

در نصب انواع ماشین لباسشویی آمریکایی و اروپایی مانند بوش, زیمنس, آاگ, میله, آریستون, زانوسی, بکو, ایندزیت, دیسون, کردا, بلومبرگ و … نیاز به متصل کردن سیم ارت لباسشویی به در و پنجره یا دیگر قطعات فلزی یا ارت خود ساختمان نیز وجود دارد. این مساله برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی بوده و در برندهای ایرانی, کره ای و ژاپنی مانند سامسونگ, ال جی و پاناسونیک این مشکل وجود ندارد.

مراحل نصب ماشین لباسشویی شامل موارد زیر میشود:

  • نصب شلنگ آب سرد و گرم لباسشویی به شیرالات مربوطه
  • قرار دادن لوله فاضلاب ماشین لباسشویی داخل لوله فاضلاب یا چپقی سیفون ظرفشویی
  • در صورت نیاز نصب سیم ارت و زدن دوشاخه برق لباسشویی
  • تراز کردن ماشین لباسشویی
  • راه اندازی و تست ماشین لباسشویی

در هنگام نصب و قرار دادن ماشین لباسشویی در جایگاه خود مراقب باشید تا شلنگ و سیم لباسشویی پیچ و تاب نخورده و دچار له شدگی و آسیب نشوند.

لوله کشی ماشین لباسشویی

لوله کشی ماشین لباسشویی اتوماتیک شامل یک لوله سرد , یک لوله آب گرم و یک لوله فاضلاب تخلیه لباسشویی است. هر یک از شیرها توسط یک شلنگ به صورت مجزا به لباسشویی متصل میشوند. سایز شلنگ آب انواع ماشین لباسشویی نمره 3/4 اینچ یا 2/5 است که به همین دلیل برای نصب نیاز به شیر مخصوص ماشین لباسشویی یا شیر 3/4 در 1/2 است. سمت 1/2 به لوله کشی و سمت 3/4 به شیر متصل میشود.

در صورت عدم وجود لوله کشی اگر فاصله تا حدود 3 متر باشد, میتوان با استفاده از شلنگ کار لوله کشی و نصب ماشین لباسشویی را انجام داد, اما اگر فاصله بیشتر باشد, بایستی با استفاده از لوله کشی تک لایه یا پنج لایه از نزدیکترین محل که معمولا زیر سینک است, یک لوله روکار نزدیکترین محل قرار گیری لباسشویی کشیده شود و با تعبیه یک زانو و نصب شیر کار لوله کشی ماشین لباسشویی را انجام دهیم.

بعد از آماده کردن لوله آب لباسشویی به سراغ نصب لوله تخلیه فاضلاب لباسشویی میرویم. نحوه نصب لوله فاضلاب ماشین لباسشویی قرار دادن لوله خروجی در داخل لوله 63,50 یا 75 آماده شده در دیوار و آب بندی آن با استفاده از لاستیک بوگیر مخصوص اینکار است. در صورت عدم وجود لوله مختص فاضلاب ماشین لباسشویی در صورت نزدیک بودن سینک تا حدود 3 متر نیازی به لوله کشی نیاز و قدرت پمپ لباسشویی باعث انتقال فاضلاب به لوله زیر سینک و دفع آن میشود.

اما اگر این فاصله دور باشد بایستی با استفاده از یک لوله سایز 4 یا 5 پلیکا از زیر سینک یا نزدیکترین محل یک لوله به نزدیک ماشین لباسشویی کشیده شود.

در برخی منازل ممکن است عدم امکان لوله کشی لباسشویی مجبور به قرار دادن خروجی لباسشویی در لوله راه آب کفشور حمام یا سرویس بهداشتی شویم.

ارتفاع لوله فاضلاب ماشین لباسشویی

ارتفاع لوله فاضلاب ماشین لباسشویی تمام شده از کف بین 40 تا 45 سانتی متر است. در هنگام لوله کشی ساختمان با احتساب 10 تا 15 سانتی متر کف سازی میتوان ارتفاع لوله فاضلاب ماشین لباسشویی در هنگام لوله کشی ساختمان را بین 50 تا 55 سانتیمتر انجام داد.

شلنگ خروجی فاضلاب ماشین لباسشویی از جنس خرطومی سایز 25 سانتیمتر است و در فروشگاههای تاسیساتی و ابزار فروشی از 1/5 تا 3 متری آن با همین نام به فروش میرسد.

تعبیه لوله ونت برای لوله فاضلاب ماشین لباسشویی هم میتواند در جلوگیری از ورودی بوی بد جلوگیری کند. متصل کردن لوله ماشین لباسشویی به سینک آشپزخانه نیز میتواند موجب چربی زدایی لوله فاضلاب آشپزخانه شود.

جای ماشین لباسشویی کجاست

معمولا در هنگام طراحی و ساخت آشپزخانه یک محل مخصوص برای جانمایی لباسشویی وجود دارد که این مساله کار نصاب ماشین لباسشویی را راحت میکند.

برخی از منازل لوکس یک محل مخصوص به نام لاندری یا رختشورخانه در گوشه ای از ساختمان تعبیه میکنند که این مساله نیاز به فضای زیادی در آپارتمان دارد, اما از لحاظ استاندارد بهترین محل برای نصب ماشین لباسشویی در آپارتمانهای معمولی آشپزخانه است.

عدم وجود فضای کافی باعث شده در برخی از آپارتمانهای نقلی مجبور به انتقال و نصب لباسشویی با حیات خلوت, تراس و سرویس بهداشتی شویم. به طور کلی مکانی که رطوبت و آب زیاد باشد, جای خوبی برای نصب ماشین لباسشویی نیست.

تعبیه نکردن جای مخصوص نصب و لوله ها و شیر های لباسشویی و ظرفشویی در آپارتمان یکی از دلایلی است که شما ناچار با اجرای لوله کشی آب و فاضلاب و نصب شیرالات لباسشویی میشوید.

نصب ماشین ظرفشویی

لوله کشی و نصب ماشین ظرفشویی درست شبیه ماشین لباسشوی است, با این تفاوت که در لوله کشی ماشین ظرفشویی نیازی به لوله آب گرم نیست و طراحی مکانیزم ماشین ظرفشویی به شکلی است در هنگام شستشو با زمان بندی مشخص دستگاه با المنت تعبیه شده اقدام به گرم کردن آب در دمای معین شده میکند.

معمولا کار نصب ماشین ظرفشویی توسط نصاب ماشین ظرفشویی و لباسشویی انجام میشود, اما اگر قصد دارید کار نصب و جابجایی ماشین های رخت شویی و ظرفشور را خود انجام دهید به به نکات زیر توجه کنید تا در هنگام نصب ماشین لباسشویی ,ظرفشویی و ساید با مشکل مواجه نشوید.

1- انتخاب یک جای مناسب که مسطح باشد , مکان نمناکی نباشد و حدالامکان روی فرش نباشد. اگر سطح قرار گیری شیب کمی دارد میتوانید با پیچهای پایه لباسشویی و ظرفشویی دستگاه را تراز کنید , چون در نهایت دستگاه باید تراز نصب شود.

2- انتخاب یک محل که پریز برق نزدیک ب%A

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (1)

  • لوله کشی ماشین لباسشویی | لوله کشی ساختمان تهران

    […] نصب ماشین لباسشویی , ماشین ظرفشویی و یخچال […]

    آوریل 3, 2020 at 3:06 ب.ظ

Comments are closed.