خدمات تاسیساتی لوله کشی شرق تهران

خدمات تاسیساتی لوله کشی شرق تهران

خدمات لوله کشی شرق تهران

اجرا , تعمیرات و خدمات تاسیساتی لوله کشی شرق تهران

تلفن : 09122437371-22533080 شبانه روزی

عیب یابی , اجرا , نصب و تعمیرات لوله کشی ساختمان و تاسیسات شرق تهران

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب روکار و توکار

اجرا و تعمیرات لوله کشی شوفاژ روکار و توکار

اجرا و تعمیرات لوله کشی فاضلاب

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز روکار و توکار

اجرا و تعمیرات لوله کشی با اتو لوله کشی پلیمری تک لایه

تعمیرات و جوشکاری لوله کشی شوفاژخانه

اجرای لوله کشی پنج لایه کوپلی و با دستگاه پرس لوله پنج لایه نیوپایپ و سوپرپایپ

نصب و سرویس موتورخانه مرکزی شوفاژ , مشعل , دیگ و منبع شوفاژ

تعمیر پکیج شوفاژ دیواری و مخزنی

نصب و سرویس کولر آبی  وگازی اسپلیت

نصب و تعمیرات شیرالات , رادیاتور شوفاژ , فرنگی و لوازم بداشتی تاسیساتی آپارتمان

نصب و تعمیرات پمپ تحت فشار خانگی

تشخیص ترکیدگی و نشت یابی

لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله کفشور وسرویسهای بهداشتی منزل

خدمات تاسیساتی شرق تهران

ابتدا برای شما در این مقاله چگونگی لوله کشی ساختمان را شرح خواهیم داد . این مقاله توسط خدمات لوله کشی شرق تهران ارائه می شود , تا شما بتوانید بهتر درباره نوع لوله کشی منزل خود آگاهی داشته باشید.

استفاده از اجرای لوله کشی با رایزر در ساختمان ها مرسوم است. یعنی لوله کشی ار بالا به پایین که معمولا توسط لوله کش انجام می گیرد .

نحوه لوله کشی آب با رایزر در خدمات لوله کشی شرق تهران:

شاید برای شما هم سوال باشد که رایزر چیست و چه کاربردی دارد .

برای ساختمان ها معمولا از دو نوع رایزر استفاده می شود که به بالارونده و پایین رونده مشهور هستند .

اگر از رایزر بالارونده استفاده شود در اصل لوله کشی از نقطه پایینی به نقطه بالایی خواهد رفت و برعکس اگر از لوله کشی پایین رونده استفاده شود عکس این عمل انجام می شود. رایزر مرکزی در اصل خود کنتور است که از رایزر مرکزی معمولا انشعاب گرفته می شود و به ساختمان ها خواهد رفت .

در آپارتمان ها هر کدام رایزر مخصوص به خود در هر طبقه وجود دارد که مسئول انشعابات است . تعداد طبقات ساختمان نشان دهنده این است که چه مقدار و با چه طولی باید از لوله ها استفاده کرد .

معمولا لوله کشی در آپارتمان ها در نقطه انتهایی یعنی بالاترین طبقه به پایان می رسد. می توان گفت روشی که شرح داده شد یکی از جدیدترین روش های لوله کشی محسوب می شود. هنگامی که رایزر به نقطه پایانی رسید . لوله را به شکل u درآورده و به سمت نقطه ابتدایی یا به سمت پایین برگشت می دهیم . روش هایی که برای لوله کشی بکار می رود معمولا به صورا انشعابی و کلکتوری است.

لوله کشی شرق تهران خدمات خود را حول محور لوله کشی به هر روشی و با هر نوع لوله کشی در تمامی ساختمان ها در خدمت شماست و از کارشناسان حرفه ای برای هر نوع لوله کشی استفاده می کند .

انواع لوله ها لوله آهنی درزدار سیاه:این لوله را از ورق آهن می سازند. ورق بریده شده به طول 6 متر را در داخل سیستم نورد، نورد کرده و به صورت لوله درآورده سپس درز لوله بادستگاه جوش داده میشود . بنابراین، این لوله دارای درزی در طول لوله است.

از این لوله در لوله کشی شوفاژ , گاز و تاسیساتی گرمایشی برای آب رفت و برگشت و همچنین رفت و برگشت سایر سیالات بکار میرود .

این نوع لوله ها از سایز 1/2 اینچ به بالا تولید شده و برای هر قطری وزن مشخصی بکاربرده میشود وهرچه وزن لوله بیشتر باشد مرغوبتر و مستحکم تر میباشند و البته برخی لوله های گازی درزدار  باید از نوع Api باشند تا نظام مهندسی مورد تایید قرار دهد .

لوله سپاهان , سپنتا از تولیدکنندگان قوی لوله های سیاه درزدار  هستند .

لوله آهنی گالوانیزه سفید:

لوله های گالوانیزه در حقیقت همان لوله فولادی درزدار سیاه است که پس از تولید برای محافظت در برابر زنگ زدگی و خوردگی دیواره داخلی و خارجی آن رابا فلز روی با روی آبکاری کرده اند .

لوله های سیاه و گالوانیزه در شاخه های 6 متری تولید و  به بازار ارایه می شوند. لوله های آهنی سفید دوسرشان رزوه شده و بفروش میروند و لوله هایی که

پوسته قهوه ای دارند لوله گالوانیزه سبک و لوله های که درپوش پلاستیکی آبی رنگ دارند لوله های سنگین دارند .

لوله کشی شرق تهران

برای هر اندازه لوله وزن مشخصی وجود دارد که سبک سنگین و فوق سنگین و در نامهای دیگر مشخص میشوند .

برای اتصال این نوع لوله ها با اتصالات معمولا از دنده استفاده میشود و جوشکاری لوله های گالوانیزه مرسوم نیست و بخاطر آبکاری خیلی مشکل است .

لوله کشی آب و سیستمهای تبرید ساختمان بخاطر مقاومت بالای آنها در مقابل خوردگی و بهداشتی بودن آنها با لوله های گالوانیزه صورت میگیرد .

البته کاربرد این نوع لوله ها بدلیل ظهور لوله های پلیمری , اجرای سخت گالوانیزه و قیمت بالای این نوع لوله کشی بسیار محدود شده است .

کارخانه های لوله ساوه , سپنتا , سمنان , آریاوا, دژپاد از تولیدکنندگان لوله های گالوانیزه در ایران هستند .

لوله کشی گاز در شرق تهران

لوله های آهنی مانیسمان: seamless

این لوله از  فولاد باآلیاژ خاص ساخته می شود و بدنه آن بدون درز است . با اندازه خارجی برابر در قیاس با لوله های درزدار، این نوع لوله دارای ضخامت بیشتر و دبی داخلی کمتر است. از لوله مانیسمان بیشتر در لوله کشی گاز لوله کشی موتورخانه و مواردی که مقاومت زیادی موردنیاز است استفاده میشود .

لوله های پلیمری:

در ساخت این لوله ها از پلیمرها استفاده شده و بتدریج در بسیاری از اماکن موارد جانشین لوله های فلزی شده اند .

در ساخت لوله های پلیمری از پلی پروپلین , پلی اتیلن , پی وی سی و سایر مواد پلیمری درترکیب با هم یا با برخی فلزات مانند آلومینیوم استفاده میشود . سایر انواع لوله ها که برای مصارف دیگر در ساختمان مصرف میشوند.

1-لوله فلزی و پلی آمید  برق در سیم کشی برق ساختمان

2- لوله چدنی برای لوله کشی فاضلاب ساختمان

3- لوله چدنی برای لوله کشی آب بین شهرها و روستاها

4- لوله سیمانی برای دودکش و فاضالب

5- لوله آزبستی یاایرانیت برای لوله کشی فاضلاب و پسابهای صنعتی

6- لوله مسی در سیستم های تبرید مثل داکت اسپلیت , کولر گازی و گرمایش

اتصالات لوله

در لوله کشی ساختمان و صنعت، برای اتصال لوله ها به همدیگر يا برای تغيير مسیر لوله کشی ,انشعاب گرفتن يا تبديل سایز لوله از قطعاتی استفاده میشود که به آنها اتصالات یا فیتینگ گفته میشود .

متریال بکار رفته در اتصالات معمولا همجنس بالوله از فلزاتی مانند آهن , فولاد , چدن , پلی پروپلین, برنج , پلی اتیلن , پلی آمید , گالوانیزه و سیمان هستند. رایج ترین اتصالاتی که در خدمات لوله کشی شرق تهران بکار میروند عبارتند از:

بوشن اتصالی است که دو لوله یا اتصال را بصورت صاف بیکدیگر نصب میکند. نحوه اتصال ممکن است دنده , چسب , اورینگ جوشکاری برق یا جوشکاری پلاستیک باشد. زانو اتصالی برای تغيير  لوله کشی است .

پرمصرفترین زانو در لوله کشی زانوی 90 درجه است اما زانوهای 45 درجه نیز مصرف دارند .

سراهی  اتصالی برای گرفتن انشعاب در لوله کشی میباشدکه در دونوع 45 و 90 درجه وجود داشته در برخی موارد از نوع سراهی تبدیل هم مصرف دارد. مغزی اتصالیست که میتواند يک لوله کوچک دو سر دنده يا فیتینگ دو سر دنده باشد و برای وصل کردن اتصالات به یکديگر يا متصل نمودن به شيرها و موارد ديگر بکار میرود .

مغزیها بیشتر در لوله کشی گالوانیزه و آبرسانی مصرف داشته و از فلزاتی مانند چدن و برنج و بندرت پلاستیک ساخته شده اند.

مهره ماسوره:

فیتینگی  برای اتصال دو قسمت لوله کشی که از سه قطعه تشکيل میشود. و قفل کردن سیستم لوله کشی هنگامیکه محدودیت جاوجود دارد کاریست که فقط از عهده مهره ماسوره بر آمده و اینکار را مهره هرزگرد انجام میدهد .

دو قطعه ازآن هر يک به يک طرف وصل میشود و قطعه وسط با اتصال دو قطعه به همديگر دو قسمت لولهکشی را به هم وصل میکند .

از مهره ماسوره در اتصال سيستم لوله کشی به دستگاههايی مانند آبگرمکن , کنتور آب و گاز  و اتصال در اندازه های  بلند و همچنين در مدارات بستهلوله کشی استفاده میشود .

فولاد گالوانیزه , برنجی , پلیمر و آهن سیاه از موادی هستند که ممکن است در ساخت یک مهره ماسوره بسته به لوله ها بکار رود .

تبديل فیتینگی است برای ايجاد تغيير قطر در لوله کشی،که ممکن است بصورت روپيچ، توپيچ، بوشن تبديل، زانو تبديلی و سه راه تبديل باشد .

درپوش در صورت لزوم برای انسداد دایم یا موقت انشعابات مورد استفاده قرار میگيرد. تست سیستم لوله کشی هم میتواند بوسیله درپوشها انجام شود.

لوله بازکنی شرق تهران

آبهای غیرقابل استفاده ناشی از فعاليتهای انسانی را که بايد دفع شود , يا به عبارتی ديگر، آبهای کثیف را فاضلاب مینامند .

فاضلاب تلفیقی نامتجانس از آب و مواد جامد است. آب موجود در فاضلاب بیش از 95 درصد وزن آن را تشکيل میدهد .

مواد جامد فاضلاب از لحاظ فیزیکی شامل مواد معلق و وعناصر محلول است. ازنظر شيميايی به دودسته آلی و معدنی تقسيم می شوند.

علاوه بر مواد خارجی آلی و معدنی، فاضلاب میتوان به درجه حرارت، رنگ و شکل ظاهری  فاضلاب اشاره کرد.

اصلیترین ویژگی شيميايی فاضلاب بترتیب زیرهستند: خدمات لوله کشی شرق تهران درجه اسيدی فاضلاب و گازهای محلول در فاضلاب.

فاضلاب  برحسب نوع پيدايش به 3 دسته اصلی  فاضلابهای خانگی , آبهای سطحی حاصل از بارش و پسابهای صنعتی تقسيم میشوند .

لوله کشی فاضلاب بوسیله لوله های عمودی , لوله های افقی و اتصالات که وطیفه نصب لوله ها و جمع آوری آبهای سطحی را برعهده دارند تشکیل شده و سیفون که شاید بخاطر ممانعت از ورود بوی بدفاضلاب بداخل محیط مهمترین اتصال در لوله کشی فاضلاب است.

سیفون اتصالی است که یک مقدار آب مشخص در آن انباشته شده تا از ورود گازهای فاضلاب که بوی بدی دارند به داخل منزل جلوگیری کند. برای ممانعت از مکش معکوس آب در سیفونها باید در لوله کشی فاضلاب از ونت استفاده نمود تاسیفونها از آب خالی نشوند.

شیب بندی نامناسب مهترین عامل در تجمع رسوبات و گرفتگی لوله های افقی و اتصالات است که باعث میشود سطح مقطع داخلی لوله دچار گرفتگی شده و لوله بازکنی شرق تهران علاج آن باشد .

خدمات لوله کشی شرق تهران باتخصص در تمام زمینه های تاسیساتی در خدمات شماست. خدمات تاسیساتی تهران پایپر امیدوارست بتواند رضایت شما سروران گرامی را جلب کند.

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *