تعمیر شیر اهرمی | انواع مغزی کارتریج

تعمیر شیر اهرمی | انواع مغزی کارتریج

تعمیر شیر اهرمی

نصب و تعمیر شیر اهرمی سراسر تهران

تلفن : 09122437371-22533080 شبانه روزی

نصب شیرالات لوکس و معمولی

نصب و تعمیر شیر اهرمی سینک آشپزخانه , دوش حمام شیر اهرمی توالت , روشویی و سایر شیرالات ساختمانی , تعمیرات و نصب شیر ظرفشویی شیلنگدار و شاوری

نصب و تعمیرات توالت فرنگی , بیده و والهنگ

نصب و تعمیرات رادیاتور و شیر شوفاژ

نصب روشویی , آیینه باکس و لوازم بهداشتی

نصب و تعویض شیر پیسوار , لباسشویی , ظرفشویی و ساید

 

تعمیر شیر اهرمی تهران

 

شیرالات اهرمی, شیرالات فانتزی نسبتا جدیدتری نسبت به شیرالات قدیمی پیچی یا کلاسیک هسند که مکانیزم کار آنها تفاوتهایی داشته, اما از لحاظ کلی تعمیر شیرالات اهرمی با قدیمی تفاوت چندانی ندارد و با کمی بررسی با کارکرد آنها تقریبا در اکثر موارد قابل تعمیر هستند. مگر در مواردی که تنه شیر سوراخ شده و یا از لحاظ ظاهری آسیب جدی دیده باشند.

کنترل جریان آب در شیرهای اهرمی توسط قطعاتی به نام کارتریج صورت میگیرد. این قطعات معمولا از جنس مواد پلیمری بوده و در اندازه های متفاوتی بسته به نوع قالب شیر تولید و نصب میشوند . برخی از انواع کاتریجها مانند کاتریج شیر گروهه قیمت های نسبت بالایی دارند.

به غیر از کارتریج یا مغزی شیر اهرمی, بسته به مدل و نوع شیر بست های نگه دارنده, شلنگها, علم و دیگر تجهیزات جانبی شیر اهرمی شبیه  شیرهای کلاسیک بوده و از یک فرمول واحد برای نصب و تعمیر شیر پیروی میکنند.

احتمالات ممکن در تعمیر شیر اهرمی مدلهای متفاوت در ادامه آورده شده است.

تعمیر شیر اهرمی ظرفشویی

نشتی از علم و اطراف شیر ظرفشویی در هنگام بسته بودن شیر به دلیل خرابی کارتریج است.

نشتی از علم شیر ظرفشویی در هنگام باز بودن شیر به دلیل از بین رفتن ارینگ محل اتصال بین علم شیر ظرفشویی بوده که با تعویض ارینگ و یا علم درست میشود.

چکه آب از زیر سینک یا به دلیل نصب نامناسب شیر و یا به دلیل خرابی شلنگهای و به ندرت شیر پیسوار زیر سینک ظرفشویی است. بعضا نشتی سیفون ظرفشویی نیز باعث اشتباه در تشخیص علت نشت آب در قسمت زیر سینک میشود.

تعمیر شیر اهرمی دوش

چکه کردن شیر حمام اهرمی در حالت بسته, به دلیل خرابی کارتریج بوده و بایستی تعویض شود. عدم تغییر جهت از حالت دوش به لگن پرکن حمام به علت خرابی سوپاپ شیر دوش اهرمی بوده و بایستی ارینگ یا کل سوپاپ تعویض شود.

نشتی از محل اتصال علم یا شلنگ به شیر دوش اهرمی به دلیل خرابی واشر یا شکستگی واشر شلنگ بوده و تعویض شلنگ راه حل این مساله است.

نشتی از محل اتصال سر دوش به شلنگ به دلیل آسیب دیدن واشر سایز 2, شکستگی مهره لیوانی شکل شلنگ و به ندرت شکستگی سردوش پلاستیکی است.

بعضا در قسمت علم نیز خرابی هایی مانند جداشدن الم یونیکا از دیوار یا خراب بست نگهدارنده سردوش مشاهده میشود.

تعمیر شیر روشویی اهرمی

خرابی شیر روشویی اهرمی نیز درست مانند شیر ظرفشویی در بخش کارتریج و شلنگهای اتفاق میفتد.

تعمیر شیر اهرمی توالت

تعمیر شیر اهرمی توالت یا از خرابی کارتریج است و یا محل اتصال شلنگ به شیر توالت ایرانی و فرنگی. البته در مورد شیرهای اهرمی توالت و دوش بعضا شکستگی در محل اتصال شیر به لوله داخل دیوار یا نشتی از لنگی و اتصال لوله کشی نیز مشاهده میشود که تعمیر این بخش کار افراد متخصص است.

تعمیر شیر اهرمی
تعمیر شیر اهرمی ظرفشویی

همیشه بیشترین مشکل مربوطه به ظرفشویی ها, دوش یا دستشویی ها است. این نوع شیرآلات معمولا زودتر پوسیده می شوند و چکه خواهند کرد. شاید به دلیل استفاده مدوام و زیاد از انهاست.

برای اینکه شروع به تعمیر شیراهرمی کنید ابتدا باید بدانید چه ابزاری را لازم دارید. ابتدا باید در اولین گام شما شیرفلکه اصلی را ببندید. در کل دو روش برای تعمیر شیراهرمی وجود دارد. هنگامی که کاملا آب قطع شد .

در مرحله بعدی سوراخ ظرفشویی یا سینک را کاملا بپوشانیدبه طوریکه کاملا بسته شود. سپس باید تشخیص دهید , چه مدل شیر اهرمی را می خواهید استفاده کنید.

بعضی از شرهای اهرمی دارای جداکننده آب و گرم هستند و یا مغزی های متفاوتی دارند. در اینجا سه نوع شیراهرمی با مغزی را برای شما شرح می دهیم.

  • شیراهرمی دارای مغزی ساخته شده از یک نوع بلبرینگ
  • شیراهرمی دارای مغزی کارتریجی
  • شیراهرمی دارای مغزی از نوع سرامیک

می توانید از این نوع شیرهای اهرمی برای تعمیر و یا تعویض شیر اهرمی منزل خود استفاده کنید. در هر مرحله شما می توانید از کارشناسان لوله کش نیز استفاده کرده تا به شما در انتخاب و نصب و تعویض شیرهای اهرمی کمک کنند.

تعمیر کارتریج شیر اهرمی

رایجترین نوع شیرهای اهرمی دارای یک اهرم یک قالپاق , یک کاتریج یا مغزی معمولا پلاستیکی و یک مهره برنجی نگهدارنده کاتریج میباشند.

شیرهای اهرمی معمولا از قسمت کارتریج خراب میشوند و این کاتریجها خارجی هستند و اصلا در ایران تولید نمیشوند.

عموما از کاتریجهای چینی در ساخت شیرهای اهرمی استفاده میشوند. سفت شدن دسته شیر اهرمی و انسداد آب میتواند بعلت خرابی کاتریج شیر اهرمی باشد. چکه کردن شیر اهرمی هم ازدیگر نتایج نقص کاتریج است.

کاهش فشار آب نیز از دیگر تبعات خرابی کارتریج شیر اهرمدار میباشد. بندرت در برخی شیرالات لوکس و گران قیمت کاتریج آلمانی که بهترین نوع کاتریج میباشند هم بکار میرود که شاید به اندازه قیمت یک شیر معمولی قیمت داشته باشد.

کاتریجها ممکن است بعد از مدتی کار خراب یا کیپ شوند و کارایی خود را از دست بدهند. به همین منظور بایستی کارتیج مورد نظر تعویض شود.

برای تعویض کاتریج شیر اهرمی ابتدا اهرم شیر را که بوسیله یک پیچ آلن خور یا دوسو از روزنه زیری اهرم به کاتریج پیچ شده است را بازکرده , سپس قالپاق شیر را بادست باز میکنیم و در آخر مهره برنجی نگهدارنده کاتریج را باز میکنیم و بابرداشتن کاتریج خرابی یک کاتریج نو جایگزین کاتریج خراب شیر میشود.

انواع مغزی شیر اهرمی

بطور کلی برای شیرهای معمولی کارتریج در سه سایز کارتریج کوچک یا کاتریج 35 , کاتریج 40و کاتریج پایه دار تمام پلاستیکی تقسیم بندی میشوند. البته کارتیج های بزرگتر و کوچکتری هم وجود دارند که خیلی کم مصرف بوده و بندرت در ساخت شیرهای مخلوط سرد و گرم مصرف میشوند.

کاتریجهای هرسایز قابل جایگزینی باهمان سایز کاتریج بوده و نمیتوان از سایر کاتریجها استفاده نمود. کف کاتریج دو زایده کوچک وجود دارد که در کف تنه شیر جانمایی شده و برای قرار گرفتن صحیح کاتریج در جای خود میباشد.

تعویض سوپاپ شیر دوش

خرابی سوپاپ شیر دوش یک از رایجترین خرابیها در شیرالات میباشد. سوپاپ قطعه ای در شیرهای دوش حمام است که آب را از حالت دوش به وضعیت پایینریز و بالعکس درآورده و براثر مرور زمان خراب میشوند.

چکه کردن و نشت آب از سمت دیگری که نباید آب جاری باشد و مسدود بودن و ازجا درآمدن سوپاپ دوش از نتایج خرابی این قطعه مهم است. پایین بودن کیفیت سوپاپها از علل اصلی خرابی سوپاپ شیر دوش است.

سوپاپها دوش براحتی قابل تعویض میباشند اما برای تهیه آنها بهترست سوپاپ شیر دوش را بازکرده تا از فروشنده بخواهید سایز همان سوپاپ را به شما بدهد و سعی کنید بهترین نوع سوپاپ دوش را بخرید.

تعمیر شیر دستشویی

شیرهای دستشویی یا ظرفشویی معمولا یا از کاتریج خراب میشوند یا ازشلنگ. رفع خرابی کاتریج را در بخشهای بالا توضیح دادیم و دراینجا به خرابی شیلنگهای دستشویی و ظرفشویی که هردو تک پایه هستند میپردازیم.

شیرهای تک پایه از زیر بوسیله دو شلنگ که یکی گرم است و دیگری سرد به شیرهای پیسوار مربوطه وصل میشوند .

این شیرهای براثر فشار آب و زنگ زدگی بمرور زمان شکسته و خراب میشوند. قطع کردن آب از شیرهای پیسوار اولین کاریست که شما بایستی انجام دهید. سپس اگر ابزار مناسب دارید و حوصله و توانایی اینکار را دارید میتوانید دست بکار شده و خود اقدام به تعویض این شیلنگها نمایید.

شیلنگهای تک پایه از یک طرف نازک و روپیچ هستند و از طرف دیگر مهره ضخیمتری دارند. تعمیر شیر اهرمی سمت نازکتر در سایزهای M10 , M8 بوده و سمت مهره دار دارای اندازه 3/8 و 1/2 اینچ دارند که باید همسایز آنها تهیه کرده و طبق سایز طولی نه بیشتر و نه کمتر دوباره روی شیر نصب کنید.

برای افزایش طول این شیلنگها نیز میتوانید از شیلنگهای رابط که جهت بلند کردن اندازه شیلنگ وجود دارد استفاده کنید.

نصب شیر اهرمی

نصب شیرالات بارعایت نکات فنی و اصول آببندی بایستی در ارتفاع مشخص و تعریف شده ای انجام شود.

درادامه استانداردهای نصب لوازم بهداشتی با فواصل مختص هرکدام آمده است. تعمیر شیر اهرمی دستشويي با شير مخلوط تو کاسه دو پايه 50 سانت دستشويي با شير مخلوط تو کاسه تک پايه 55 سانت شیر سینک ظرفشويي باشير مخلوط ديواري 105 سانتیمتر ماشین لباسشویی 70 تا 75 سانت , ماشین ظرفشویی 70 تا 75 سانت , فلاش والو  یا سیفون فشاری 95 سانتیمتر ارتفاع شير پيسوار سیفون دیواری 160 سانتیمتر ارتفاع فلاش تانک 185 سانتی متر شیرپرکن توالت فرنگی 45 سانتیمتر شیردوش با زيردوشی آماده 105 سانتی متر دوش بدون زيردوش پيش ساخته 90 سانتیمتر شير آفتابه توالت شلنگدار 450 میلیمتر شیر ظرفشويي باشير مخلوط توکاسه تک پايه 55 سانتیمتر ارتفاع شيرسردوگرم وان 70 سانت شير تک سردحیاتی 60 cm تیشور 60 cm تعمیر شیر اهرمی آکس لوله فاضلاب توالت از دیوار تمام شده ديوار عقبی 25 تا 30 cm آکس لوله فاضلاب توالت فرنگی از بدنه سرویس ديوار پشت 25  تا 35 cm آکس توالت شرقي از سطح ديوار تمام شده کناری 45 سانتیمتر

حداقل فاصله محور توالت فرنگي از سطح ديوار تمام شده کناری 45 cm لوله هاي رفت برگشت گرمايش و سرد وگرم مصرفي پکيج 120 cm ارتفاع نصب بدنه دستگاه پکيج  ازکف کار 140 cm

لوله کشی شیرالات

در لوله کشي هاي مورد نظر در اين قسمت از مشخصات استاندارد تنها اتصال دنده اي با دنده هـاي خارجي و مخروطي کاربرد دارد .

بايد استفاده از دنده های بیرونی مساوی امتناع نمود. برای کلکتور لوله کشی که در انشعابات آب سـردوگـرم مصـرفی سـاختمان مصرف میشوند  بايـد در فاصله ای از کف نصب شود,

که استفاده از شيرها به آساني امکانپذیر باشد و ترمومترها ,مانومترها و دستگاههای کنترل درمعرض ديد مستقيم قرار گيرند.

تمامی شیرالات  بکار رفته در سيستم آب مصرفي ساختمان از فلز برنج  رزوه دار هستند.شيرها بايد در اماکنی قرار گيرند که دمدست بوده  وبازو بست  آنها آسان باشد و براي شـيرالاتی  کـه بصـورت داخل کار و پوشیده نصب مي شوند، دريچه دسترسی تعبیه شود.

شيرها نبايد طوری وصل شوند که فلکه آنها در ارتفاع کمتری از محور شير قرار گيرد. کليه شيرالات موتورخانه مجهز به پلاک تشخیص شناسایی بوده که بـا سیم  گـالوانيزه بـه گلـویی شيرفلکه آویزان میشوند.

شرح کار شيرفلکه با توجـه بـه مشخه و نشنی آن در تـابلوي راهنمـای بهـره بـرداري موتورخانه که روي ديوار نصب خواهد شد معین ميگردد. پيچ و مهرههاي مصرفی در داخل شيرها و نقاطی كه با آب در تماس هستند الزاما بایستی از جنس فولاد ضـدزنگ باشند.

جنس پيچ و مهره ها نيز بهتر است از اين نوع باشند اما بدليل گراني در وضعیتی كه نتوان از پـيچ و مهـر ه استیل  ضد زنگ استفاده كرد.تعمیر شیر اهرمی اين نوع پيچ و مهره اجبارا   از نوع چدن خشكه 8/8 باشند.

تعمیر شیرآلات اهرمی

نصب و تعمیر شیرآلات اهرمی دایره وسیعی از شیرها و برندهای مختلفی را دربرمیگیرند. برخی برندهای خود کارگارانتی و تعمیر شیر اهرمی را برعهده میگیرند. اما برخی تولیدکنندگان بخاطر امتناع از ارایه گارانتی مناسب و یا معطل کردن مشتری موجب میشوند که مردم به سراغ نصاب های شیرالات و تاسیسات کاران ولوله کشها برای درست کردن شیر مراجعه نمایند.

ازبرندهای مشهور شیرالات میتوان به شیرالات قهرمان , راسان شیرالات گروهه , شیبه , شایان , اخوان ,رهاب , شودر , شیلر , کسری , دنا , سهند , درخشان , ملودی , گرومیکس, KWC آلپس , سیتکو , SSV , دزلی و دیگر برندهای شیر . بورس شیرالات درتهران چهارراه گلوبندک , وشیرالات و لوازم بهداشتی لوکس در خیابان بنی هاشم و خیابان شیراز شمالی میباشد .

تعمیر شیرالات گروهه

از آنجا که شیرالات گروهه آلمان جزو دسته شیر لوکس و گران قیمت محسوب میشوند , هزینه نصب و تعمیر این مدل شیرالات با توجه به بالا بودن قطعات و کمیاب بودن آنها بسیار بالاست . عدم وجود نمونه قطعات و انجصاری بودن و تفاوت مدلهای شیر گروهه باعث شده که تنها شرکتهای خاصی به وارد کردن قطعات آن پرداخته و وارداتی بودن این محصولات از کشور آلمان موجب هزینه بالای تعمیر شیرالات گروهه  میباشد.

به دلیل بالا بودن قیمت جستجو و تهیه این نوع شیرالات کمی سخت بوده اما به دلیل تخصصی بودن تیم تهران پایپر در زمینه تعمیر شیرالات گروهه ما قادر به تهیه و تعمیر هر نوع شیرالات اروپایی خاص و به خصوص گروهه هستیم.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (1)

  • تعمیر شیرالات | اهرمی , فلکه ای , بهداشتی و ساختمانی | لوله کشی ساختمان تهران پاسخ

    […] و تعمیر شیرالات , عیب یابی و تعمیر شیر اهرمی و فلکه […]

    مارس 31, 2020 at 3:55 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *