تعمیر درب اجاق گاز و طرح فر – علت بسته نشدن درب فر گاز

تعمیر درب اجاق گاز و طرح فر – علت بسته نشدن درب فر گاز

تعمیر درب اجاق گاز

عیب یابی , رفع عیب و تعویض و تعمیر درب اجاق گاز کلیه برندهای داخلی و خارجی

تلفن : 09122437371 – 22533080 تعمیر اجاق گاز سراسر تهران

با توجه به تنوع در برندها و مدلهای انواع گاز , تعمیر درب اجاق گاز نیز به یک تخصص ویژه تبدیل شده است . خرابی لوله , شکستن درب و بسته نشدن درب فر از ایراداتی است که ممکن است در حین نظافت و استفاده از اجاق گاز پیش بیاید . البته در برخی موارد به دلیل اینکه درب اکثر اجاق گازها از جنس شیشه ای هستند , انبساط و انقباض محیط نیز در شکستگی این مساله موثر میباشند  . از طرفی قرار گرفتن نادرست واشر و لاستیک های درب فر گاز نیز میتواند موجب قرار گرفتن درب فر در محلی اشتباه و افزایش احتمال شکستگی درب شیشه ای اجاق گاز یا خرابی ریل , لولا و یراق آلات آن شود.

لازم به ذکر است که بیشتر خرابیها و مشکلات مربوط به خرابی درب فر اجاق گاز میباشد , چرا که استفاده از آن بیشتر بوده و وجود آن ضروری تر به نظر میرسد . هر چند که وجود درب بالای اجاق گاز نیز برای زیبایی یک آشپزخانه مهم تلقی میشود.

دقت کنید که برای نصب لوازم گاز سوز حداکثر از یک متری شلنگ استفاده کرده و برای مسیرهای بیشتر بایستی با استفاده از جوشکاری لوله گاز لوله کشی استاندارد انجام شود.

تعمیر درب اجاق گاز

نحوه تعمیر درب اجاق گاز

تعمیرات درب اجاق گاز به طور کلی شامل تعویض شیشه اجاق گاز و فر گاز , تعویض , رگلاژ و تعمیر لولا و یراق درب اجاق و فرگاز و تعمیر لاستیک اجاق گاز میشود . بدین منظور لازم است که نوع گاز را از لحاظ برند و مدل دستگاه بدانیم . سپس به بررسی نوع مشکل پرداخته و در صورت ممکن با لوازم موجود اقدام به تعمیر درب اجاق گاز پرداخته و در صورت عدم امکان بایستی به فکر تهیه و تعویض لوازمی مانند درب کامل اجاق گاز باشیم .

علت بسته نشدن درب فر گاز

بسته نشدن درب فر اجاق گاز میتواند شما را از استفاده از فر و گریل اجاق محروم کرده و یا برای استفاده دچار مشکلاتی از قبیل گازگرفتگی و افزایش گرمای محیط و اتلاف انرژی کند . همچنین ممکن است در هنگام تهیه و پخت کیک , شیرینی و انواع غذا با نوسانات شعله فر و سوخت ناقص آن موجب از بین رفتن زحمات شما و مواد غذایی شود .

از کار افتادن و آسیب دیدن المنت و شعله ای فر و گریل هم از دیگر مشکلات بروز بسته نشدن درب فر اجاق گاز میباشد .

در بسیاری موارد در تعمیر درب اجاق گاز بسته نشدن درب اجاق گاز اتفاق افتاده است . این مساله به دلیل عدم استفاده صحیح یا خارج شدن درب اجاق یا فرگاز از محل درست قرارگیری آن است . این مشکل را میتوان با نصب محل صحیح درب اجاق گاز در جای خود حل نمود .

اما در بسیاری موارد آسیب دیدگی لولای تاشو یا ریل درب اجاق گاز از یک یا دو طرف موجب عدم بسته شدن درب اجاق گاز شده و برای تعمیر درب اجاق گاز بایستی حتما لولای خراب عویض شود , چرا که در اثر استفاده ممکن است به لولای سمت روبرو نیز آسیب برساند و یا باعث شکسته شدن درب اجاق یا فرگاز شود.

در برخی مواقع نیز احتمال داشته از بین رفتن بست و لاستیک درزگیر درب ها مانع از بسته شدن درب اجاق گاز به صورت کامل شوند . در این صورت بایستی بست ها کاملا تعویض نمایید. پوسیدگی و پارگی لاستیک دور درب اجاق گاز هم از موارد شایع اختلال در بسته شدن درب فرگاز میشود.

گیر کردن اجسام خارجی مابین درب و بدنه اجاق گاز نیز از دلایل خرابی درب فرگاز یا اجاق است.

در برخی موارد به ظاهر هیچ مشکلی وجود ندارد , اما عدم پخته شدن کامل کیک , شیرینی و غذا یا احساس نشت گاز میتواند از علایم وجود مشکل و نیاز به تعمیر درب اجاق گاز باشد. یکی دیگر از نشانه های این مشکل خاموش نشدن چراغ فر گاز میباشد.

یکی از دیگر علایم وجود مشکل در کیپ شدن درب اجاق گاز گرم شدن دستگیره های ولوم اجاق گاز است که بر اثر نشت حرارت به بالا ایجاد میگردد.

جهت اجرای لوله کشی گاز , نصب شیلنگ فر و گاز و تعمیر درب اجاق گاز با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *