8 تا از بهترین برند لوله فاضلاب ساختمانی

8 تا از بهترین برند لوله فاضلاب ساختمانی

بهترین برند لوله فاضلاب

برای انتخاب بهترین برند لوله فاضلاب بایستی ابتدا بین 4 نوع لوله و اتصالات موجود در بازار که برای اجرای لوله کشی فاضلاب مورد استفاده هستند, یک متریال را انتخاب کرده و سپس در هر مورد به بررسی بهترین برند لوله فاضلاب باشیم. لوله اتصالات پلیکا(PVC), لوله اتصالات پوش فیت, لوله اتصالات پلی اتیلن و لوله اتصالات چدن از جمله متریالی هستند که برای لوله کشی فاضلاب ساختمان مورد استفاده قرار میگیرند.

انتخاب یکی از این 4 مورد بستگی به شرایط ساختمان و محل, مجری ماهر و البته بودجه کارفرما بستگی دارد.

البته در لوله کشی فاضلاب شهری و صنعتی با سایز بالا, لوله های سیمانی و لوله های کاروگیت  نیز مورد به کار  گرفته میشوند که در این بحث نمیگنجند.

بهترین لوله فاضلاب ساختمان

لوله اتصالات پلیکا یا یو پی وی سی UPVC , لوله اتصالات پوش فیت و لوله اتصالات پلی اتیلن گزینه های پیش رو برای انتخاب لوله کشی فاضلاب هستند که در بین آنها لوله کشی فاضلاب با پلیکا و لوله کشی پوش فیت از متداول ترین بوده و لوله کشی پلی اتیلن رواج کمتری دارند والبته لوله های چدنی نیز خیلی کم مورد استفاده قرار میگیرند. لوله های پوش فیت قیمت بیشتری نسبت به لوله اتصالات پلیکا دارند و البته در برخی مناطق لوله کشی با پلیکا مورد تایید ناظران تاسیسات مکانیکی قرار نمی گیرند.

در ادامه به طور خلاصه برخی از برندهای لوله پلیکا و پوش فیت را بررسی میکنیم.

لوله پلیکا گلپایگان

لوله پلیکا گلپایگان را میتوان بهترین و البته گران قیمت ترین لوله و اتصالات پلیکا در ایران دانست که از کمترین تا بزرگترین سایز تولید میکند. به دلیل شهرت این برند بسیاری از تولیدکنندگان داخلی با درج نام گلپایگان بر روی محصولات خود از لحاظ ذهنی برخی از خریداران معمولی را به اشتباه انداخته و فریب میدهند. پلیکا گلپایگان اصل با نام پلیمر گلپایگان و درج علامت PG روی آن شناخته شده و در هنگام خرید به این مساله توجه کنید. این برند از قدیمی ترین تولیدکنندگان لوله پی وی سی در ایران شناخته میشود.

لوله پلیکا پارس پلاست زنده رود

لوله و اتصالات پارس پلاست زنده رود با توجه به کیفیت مناسب و قیمت نسبتا پایین تر به گلپایگان در سالهای خیر توانسته به خوبی جای خود را در بازار پیدا کند. تنوع محصولات و ابداعات جدید همراه با کنترل کیفیت محصولات و سیستم توزیع پخش قوی پارس پلاست به خصوص در تهران و اصفهان این تولیدکننده را به یک برند قوی تبدیل کرده است.

پوش فیت پلی ران

با سابقه ترین برند در زمینه تولید پوش فیت پلی ران است. این برند گران قیمت با استفاده از ارینگ های آلمانی و مواد اولیه و تکنولوژی به روز دنیا کیفیت بالایی داشته و بهترین برند لوله پوش فیت به حساب می آید.

پوش فیت نیوفلکس

مجموعه گیتی پسند بعد از قبضه کردن بازار لوله تک لایه و پنج لایه به سراغ تولید لوله اتصالات پوش فیت رفت. این برند به دلیل وجود مارک قوی پلی ران نتوانست آن طور که انتظار میرفت کنترل بازار را در دست بگیرد, اما با تعدیل قیمت و کیفیت راضی کننده و به صرفه برای مشتری توانسته بخش قابل توجهی از بازار بهترین برند لوله فاضلاب را به خود اختصاص دهد.

پوش فیت سوپردرین

پوش فیت سوپردرین محصول فاضلابی شرکت سوپرپایپ اینترنشنال بوده که با کیفیت بالا و البته قیمت بالاتر نسبت به نیوفلکس بخشی از فروش بازار را در دست دارد.

بهترین برند لوله فاضلابخصوصیات لوله پلیکا

تنوع لوله اتصالات از لحاظ قیمت و وزن, قیمت نسبتا ارزان, اجرای راحت,سبک,در دسترس بودن پلیکا در اغلب فروشگاه های تاسیساتی, دستمزد اجرای پایین نسبت با سایر انواع لوله کشی فاضلاب را میتوان از مزایای لوله کشی پلیکا دانست. احتمال شکستگی بر اثر ضربه, فاسد شدن چسب بعد چند سال از نقاط ضعف لوله پلیکا است.

ویژگی لوله اتصالات پوش فیت

لوله پوش فیت انعطاف خوبی در برابر ضربه داشته و با واشر آب بندی میشود. میزان فیکس و کیفیت آب بندی پوش فیت به واشر کونیک پوش فیت بستگی دارد. از این رو یکی از معیارهای انتخاب بهترین مارک لوله پوش فیت, کیفیت لاستیک پوش فیت است. برای جلوگیری از تکان خوردن و در نتیجه جدا شدن لوله و اتصالات پوش فیت بایستی هر اتصال و لوله با بست بر روی دیوار یا سقف وصل شوند. این مساله سبب میشود که در نشست های احتمالی و تکان های ساختمان لوله پوش فیت یکپارچگی خود را حفظ کرده و آب بندی خود را از دست ندهد.

قیمت بالاتر نسبت به پلیکا, مهارت و زمان بیشتر اجرا نسبت به اجرای پلیکا,دستمزد اجرای گران, پوسیدگی واشر و احتمالی نشتی بر اثر لرزش های ساختمان از نقاط ضعف لوله پوش فیت است. در برخی برندهای پوش فیت به گوش رسیدن صدای جریان آب نیز از نقاط ضعف پوش فیت بوده که با تولید لوله های سایلنت این مشکل حل شد.

یک مساله دیگر هم به دلیل مواد اولیه به کار رفته در هنگام آتش سوزی این بود که در سالهای اول تولید لوله پوش فیت, این لوله های خود آتش گرفته و یک تهدید محسوب میشدند که به اصلاحات انجام گرفته در حال حاضر اغلب برندهای پوش فیت کندسوز بوده و آتش زا نیستند.

خصوصیات لوله پلی اتیلن

لوله اتصالات پلی اتیلن فاضلابی از طریق جوش لب به لب به هم میچسبند. این مساله از لحاظ استاندارد ملی ایالات متحده یک ضعف جدی محسوب شده و استفاده آن ممنوع است. اما در کنار این نقطه ضعف بزرگ, یکپارگی و یکدست شدن لوله و اتصالات و مقاومت بالا در برابر تکان و ضربات فیزیکی را میتوان به عنوان یک حسن بزرگ تلقی کرد.

تعداد کم مجریان لوله کشی پلی اتیلن فاضلاب, عدم دسترسی آسان به لوله اتصالات پلی اتیلن و قیمت نسبتا بالا, باعث شده است که اکثر سازندگان لوله کشی پوش فیت و پلیکا را به پلی اتیلن ترجیح دهند.

لوله چدن برای فاضلاب

استفاده از لوله های چدنی برای لوله کشی فاضلاب در ساختمان ها تا 30 سال گذشته رایج بود, اما در حال حاضر و با توجه به قیمت بالای خرید لوله چدنی و دستمزد بالای نصب و از همه مهمتر مزایای لوله های پلیمری نسبت به لوله های چدنی این نوع لوله کشی در ساختمانها کمتر استفاده شده و فقط در برخی سازه ها مانند استادیوم ها و زهکشی در موارد خاص استفاده میشود.

به هرحال با توجه به سلایق و ساختمانهای مختلف میتوان گفت که تقریبا مصرف لوله های پلیکا با توجه به قیمت نسبتا مناسب تر و اجرای آسانتر و همچنین در دسترس بودن بسیار بیشتر از لوله های پوش فیت میباشند.

انواع لوله پلیکا فاضلاب

به طور کلی لوله های پلیکا بر حسب مواد بکار رفته و وزن لوله و اتصالات قیمت گذاری میشوند . البته اکثر تولیدکنندگان دارای لیست قیمت لوله و اتصالات بوده و برحسب آن تخفیف های نسبت به میزان خرید به مشتری میدهند. استاندارد بودن یا نبودن لوله اتصالات پلیکا نیز مبنای کیفیت و قیمت گذاری پلیکا محسوب میشوند.

لوله های پلیکا دارای 3 تقسیم بندی  لوله هواکشی , لوله نیمه قوی یا فاضلابی و لوله قوی دارند. لوله های قوی برای لوله کشی آبرسانی نیز مورد استفاده قرار میگیرند.

لوله های پلیکا دارای یک وزن استاندارد به ازای هرشاخه هستند . لوله 63 , 4/800 کیلوگرم , لوله 90 , 6/300 کیلو و لوله 110 هر شاخه 9/100 کیلوگرم وزن دارند و البته برخی از تولیدکنندگان بخاطر استحکام بیشتر اقدام به تولید لوله های سنگین تر میکنند . مهر استاندارد لوله پلیکا بر روی لوله ها درج شده و هنگام خرید بهتر است به اصالت نشان ملی استاندارد توجه ویژه ای داشته باشد .

در بین برندهای لوله پلیکا , پلیمر گلپایگان ( PG ) , لوله اتصالات پارس پلاست زنده رود, پلیمر یاس گلپایگان, لاوین پلاست, مدل پلاستیک,تهران اتصالات 110, پلیکا رزاقی, تک ستاره گلپایگان, لوله گستر گلپایگان, پلی گستر سمنان لوله اتصالات پلیکا داراکار , لوله اتصالات تک پلیمر , لوله اتصالات ناردین , لوله اتصالات وینوپلاستیک , لوله پلیکا یزد , لوله اتصالات یاس و لوله اتصالات سمنان از برندهای رایج در این بازار هستند . لوله اتصالات پلیمر گلپایگان قیمت بالاتری نسبت به مابقی برندهای پلیکا داشته و کیفیت نسبتا خوبی هم دارند, اما نه به اندازه فاصله قیمتی حدود 50 درصد بالاتر نسبت به بقیه و ما پیشنهاد میکنیم که از سایر برندهای پلیکا استفاده کنید , زیرا همگی آنها هم استاندارد بوده و هم اینکه قیمت معقول تری نسبت به این کارخانه دارند و تنها دلیل قیمت بالای آن معروفیت برند مذکور میباشد.

برخی از برندهای درجه یک پلیکا, تولید کننده لوله و اتصالات هستند و بسیاری از مارک های معمولی تر فقط تولید کننده لوله هستند و عده ای از کارخانجات نیز فقط اتصالات تولید میکنند.در بین لوله های فاضلابی, قیمت لوله پلیکا فاضلابی سمنان نسبت با سایر برندهای لوله به صورت قابل ملاحظه ای پایین تر هستند.

بهترین برند لوله پوش فیت

جدا از کیفیت جنس بدنه اصلی لوله و اتصالات پوش فیت , کیفیت اورینگ پوش فیت نیز در افزایش مرغوببت آن تعیین کننده است. با توجه به قدمت لوله اتصالات پوش فیت پلی ران , این شرکت را میتوان بهترین برند لوله پوش فیت دانست, اما با توجه به اینکه قیمت لوله و اتصالات پلی ران بسیار گران بوده و تقریبا 2 برابر سایر برندهای داخلی است, استفاده از لوله اتصالات پلی ران برای لوله کشی پوش فیت از بسیار از مالکین و سازندگان برنیامده و لوله اتصالات مارکهای دیگری از قبیل نیک بسپار , نیوفلکس , یزد پوش فیت و غیره را انتخاب میکنند. لوله اتصالات سوپردرین که تولید شرکت سوپرپایپ میباشد نیز از برندهای پوش فیت موجود در بازار است که این مارک هم قیمت بالایی دارد.

پوش فیت نیوفلکس هم تولید شرکت صنایع گیتی پسند( آذین و نیوپایپ ) میباشند, که اتفاقا قیمت مناسبی دارد.

بهترین مارک لوله پلی اتیلنبهترین مارک لوله پلی اتیلن

بهترین برند لوله پلی اتیلن را در بخش فاضلاب و آب میتوان پلی ران دانست. اما به خاطر تفاوت قیمت پلی ران و شرکتهایی که به صورت تخصصی اقدام به تولید پلی اتیلن میکنند, این لوله اتصالات در ایران تولیدکنندگان زیادی دارد.

لوله پلی اتیلن در ساختمان 2 کاربرد دارد. لوله کشی فاضلاب و آبرسانی از کاربردهای لوله اتصالات پلی اتیلن هسند که هر کدام در تولید طراحی و ویژگی های خاص خود را پیدا میکنند.

اتصالات پلی رود , لوله اتصالات پلی غرب , کوشان اتصال , پارسیان , حافظ , کاوه گستر و دیناپلیمر ( گیتی پسند ) از دیگر شرکتهای فعال در تولید پلی اتیلن در کشور هستند.

لوله اتصالات پلی اتیلن مصارف لوله کشی فاضلاب , لوله کشی آبرسانی , فاضلاب شهری اگو , آبیاری قطره ای و کشاورزی دارند . در ضمن در خط لوله های گاز بین شهری و محافظت از کابل های برق و تلفن هم از دیگر مصارف لوله های پلی اتیلن است.

استفاده از مواد اولیه خوب در کنار مجری ماهر لوله کشی و تاسیسات میتواند موجب افزایش کیفیت لوله کشی ساختمان شود, بنابراین در کنار تهیه بهترین برند لوله فاضلاب و سایر تجهیزات بهتر است در انتخاب مجری نیز دقت کنید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *