راه اندازی پکیج دیواری شبانه روزی ایران رادیاتور بوتان کلیه برندها

راه اندازی پکیج دیواری شبانه روزی ایران رادیاتور بوتان کلیه برندها

راه اندازی پکیج دیواری

نصب , سرویس و راه اندازی پکیج شوفاژ دیواری شبانه روزی

تلفن : 09122437371-22533080 بدون تعطیلی  سراسر تهران

عیب یابی , رفع عیب , سرویس , راه اندازی و تعمیر پکیج شوفاژ دیواری ایران رادیاتور بوتان ایساتیس لورچ آریستون بوش گلدیران آماتیس ایمرگاس فرولی و کلیه برندها

پکیج شوفاژ دیواری یک دستگاه دومنظوره است که هم کار تولید آب گرم مصرفی را برای کابردهای مختلف انجام میدهد و هم گرمایش محیط را ار طریق گرم کردن رادیاتور یا سیستم گرمایش از کف برعهده دارد. از آنجا که در فصول گرم سال نیازی به استفاده از سیستم گرمایشی وجود ندارد, در این ایام مدار گرمایش قطع شده و پکیج دیواری فقط برای استفاده از آب گرم مورد استفاده دارد.

سیستم پکیج توسط مبدلهایی آب گرم را تولید میکند که در برخی از پکیجها یک مبدل و در برخی دیگر 2 مبدل وجود دارد . پکیجهای تک مبدله یک مقدار قدرت کمتری داشته و هم آب گرم تولید میکنند و هم سیستم گرمایش را تامین میکنند. اما در پکیجهای دو مبدل یک مبدل برای گرم کردن آب مصرفی و یک مبدل برای مدار گرمایش محیطی استفاده میشوند. یکی از سرویس های پکیج که هر 3 تا 4 سال یکبار انجام میشود, اسید شویی پکیج است که برای افزایش و بهبود راندمان پکیج یک ضرورت محسوب میشود.

آموزش راه اندازی پکیج

در این قسمت ما به راه اندازی پکیج شوفاژ دیواری بعد از نصب اولیه میپردازیم.

  • شیر آب ورودی آب مصرفی یا پرکن پکیج را باز کنید.
  • شیر گاز پکیج را باز کرده و از متصل بودن دوشاخه برق اطمینان حاصل کنید.
  • سیستم آب مصرفی را با بازکردن شیر آب گرم هواگیری نمایید.
  • پرکردن و هواگیری مدار گرمایش و رساندن فشار پکیج به 1.5 بار

بعد از انجام کارهای فوق پکیج دیواری آماده استفاده بوده و در اغلب برندهای خارجی و داخلی نحوه راه اندازی شامل مراحل فوق میشود. در صورتیکه پکیج شما روشن نشده باشد ممکن است یکی از فاکتورهای اولیه یعنی گاز , آب و برق  دچار مشکل یا کاهش فشار باشند.

در صورتیکه از عدم وجود مشکل در 3 پارامتر بالا مطمین شدید. بایستی به دفترچه راهنمای راه اندازی پکیج برندهای مختلف مراجعه نمایید. با وجود این اشکالات زیر را نیز میتواند در مواقع روشن نشدن پکیج دیواری ایران رادیاتور بررسی کنید.

نحوه راه اندازی پکیج ایران رادیاتور

برای راه اندازی پکیج ایران رادیاتور مانند بخش بالا با باز کردن شیرآلات گاز و آب و چک کردن دودکش شروع میکنیم. بسته به اینکه پکیج را برای چه فصلی از زمستان یا تابستان تنظیم میکنید, از ولوم سمت راست, وضعیت کارکرد پکیج را انتخاب کرده و در صورت مغایرت, فشار بار پکیج روی عدد 1/5 بار تنظیم میشود.

تنظیم پکیج بوتان برای زمستان

در تنظیم پکیج بوتان برای زمستان نیز مانند تنظیمات پکیج ایران رادیاتور عمل میکنیم. از باز بودن و مناسب بودن فشار گاز و آب ورودی پکیج مطمین شده و دودکش پکیج را چک میکنیم. عدم نشتی, عدم سر و صدای اضافی و گرم شدن آب گرم مصرفی و رادیاتور از نشانه های یک پکیج سالم است.

بعد از باز کردن و تنظیم پکیج با ولوم سمت راست روی حالت زمستانی, فشار بار پکیج را چک کرده و در صورت کاهش یا افزایش آن از طریق شیر پرکن, فشار پکیج را تعدیل کرده و روی عدد 1/5 بار قرار میدهیم. بعد از راه اندازی و تنظیم پکیج بوتان به سراغ هواگیری رادیاتور شوفاژ میرویم.

تنظیمات پکیج دیواری ایران رادیاتور

انتخاب وضعیت کنترل

برای کارکرد بدون ترموستات اطاقی سیستم ارتباطی s روی فیش c  را متصل کنید.

سیستم ارتباطی s برداشته شده و ترموستات اطاقی RT  وصل می شود.

ترموستات اطاقی مشعل و پمپ مدار گرمایش را قطع و وصل می کند.

کارکرد مشعل پکیج

تنظیم مشعل در بخش اولیه پانل الکتریکی انجام می شود , که برای اینکار :

-پکیج را خاموش کنید.

-روکش دستگاه را بردارید.

-محل تنظیم زیر درپوش لاستیکی D  قرار دارد .

– P3 تنظیم اشتغال اولیه مشعل

-P4 تنظیم قدرت حرارتی پکیج

– P5 پتانسیومتری است که تاخیر در اشتغال مجدد در حالت شوفاژ را تنطیم می کند و بین 40 ثانیه الی 180 ثانیه است . البته تنظیمات فوق در هنگام ساخت و تست پکیج انجام شده است و بهتر است به تنظیمات فوق دست نزنید.

راه اندازی پکیج ایران رادیاتور

روشن کردن پکیج ایران رادیاتور

راه اندازی پکیج ایران رادیاتور در مدلهای 28 و 24 FF به شکل زیر است . پنل کاربری مدلهای فوق الذکر به شکل بالاست و میتوانید به صورت آموزش تصویری راه اندازی پکیج ایران رادیاتور را مشاهده نمایید .

1- مانومتر یا فشارسنج پکیج دیواری که فشار مدار گرمایش را نمایش می دهد.

2- پیچ تنظیم یا ترموستات دمای آب مصرفی (با نشان شیر آب)

3- پیچ تنظیم یا ترموستات تنظیمات دمای رادیاتور شوفاژ (با نشان رادیاتور)

4- صفحه  دیجیتال (نشانگر کد خطا، دمای پکیج و دیگر مشخصات عملکردی)

5- کلید نشان دهنده حالت پکیج  به ترتیب از راست به چپ، حالت تابستانه (علامت آفتاب)، وضعیت خاموش (عدد صفر)، حالت زمستانه (برف) و حالت RESET یا راه اندازی مجدد.

راه اندازی پکیج بوتان

بوتان یکی از مارک های شناخته شده پکیج دیواری است که مدل پرلا، پارما، ورونا، اپتیما و cv424s جزو بهترین مدل های بوتان پکیج بوتان هستند. نحوه روشن کردن پکیج بوتان در مدل های مختلف آن شبیه یکدیگر هستند و تنها تمایزی که وجود دارد، در تغییر ظاهر پکیج و پنل و همان فیس پکیج است. در این قسمت به آموزش نحوه راه اندنازی پکیج دیواری بوتان مدل پارما که یکی از پرفروشهای بوتان است را توسط تصویر پنل کاربری  به شما نشان خواهیم داد.

راه اندازی پکیج بوتان

مطابق شکل فوق ، پنل کاربری پکیج بوتان مدل پارما متشکل از 4 بخش است .

1- نشانگر فشار آب مدار شوفاژ

2- شاسی یا ولوم تنظیم وضعیت پکیج و نیز تنظیم دمای مدار گرمایش

3- کلید یا پیچ تنظیم دمای آب گرم

4- ال ای دی وضعیت عملکرد شوفاژ

روشن کردن پکیج بوتان

1- ابتدا شیر گاز پکیج را باز کنید و آن را به برق متصل نمایید.

2- از وصل بودن شیرهای رفت و برگشت رادیاتور و آب سرد ورودی به پکیج مطمین شوید .

3- فشار مدار پکیج که از طریق مانومتر و برحسب بار محاسبه میشود، بایستی تقریبا 1.5 بار باشد . در صورتی که فشار کمتر و یا بیشتر از این میزان است، به کمک شیر پرکن دستی که در زیر پکیج قرار دارد، فشار را به 1.5 برسانید .

4- ولوم انتخاب وضعیت را به حالت روشن یعنی در میانه قرار دهید. سپس در صورتی که در فصل گرما هستید ، برای به کارگیری حالت تابستانه پکیج ولوم مربوطه را خلاف جهت عقربه های ساعت به سمت نشانگر شیر آب بچرخانید.

5- اگر در فصل سرما و زمستان قصد راه اندازی پکیج را دارید، پیچ تنظیم را به سمت بالا و علامت رادیاتورها بچرخانید. بعد از آن برای تنظیم دمای دلخواه برای رادیاتورهای خود، ولوم را در جهت موافق عقربه ساعت بچرخانید.

6- برای تنظیم دمای آب گرم مصرفی از پیچ تنظیم مربوطه استفاده کرده و در بازه دمایی که بر اساس سانتیگراد است، ولوم را بر روی دمای دلخواه خود تنظیم کنید. هیچگاه ولوم تنظیم دمای آب گرم را در وضعیت sweeper قرار ندهید. این حالت با نماد یک آچار نشان داده شده است و برای مواقعی استفاده میشود ,  که پکیج توسط تعمیرکار سرویس می شود.

در صورتی که پس از روشن نمودن پکیج دیواری از دستگاه بوی گاز یا بوی دود و یا بوی سوختگی به مشامتان رسید ، دستگاه را خاموش کرده و برای تعمیر پکیج دیواری با یک متخصص تماس بگیرید.

تنظیم پکیج دیواری

1- از انتخاب تنظیمات دمای مدار شوفاژ و نیز دمای آب گرم مصرفی در بیشترین میزان خود اجتناب کنید , چرا که باعث افزایش فشار بیش از اندازه به پکیج شده و می تواند عمر مفید آن را تقلیل دهد.

2- در حالت تابستانی، زمانی مشعل و پمپ پکیج روشن میشوند,  که  یکی از شیرهای آب گرم منزل استفاده شود  .

3- در فصول گرم سال بهتر است شیرهای رفت و برگشت شوفاژ را ببندید.

4- اگر مدت زمان زیادی است که از پکیج استفاده نشده ،نخست مدار شوفاژ را هواگیری نمایید.

5- پس از تنظیم فشار پکیج شیر پرکن را دوباره قطع کنید.

6- رنگ سبز ثابت چراغ ال ای دی پکیج به معنای عملکرد درست و روشن بودن شعله است. اگر چراغ سبز چشمک زن باشد، دستگاه در وضعیت استندبای است اما شعله خاموش است. اگر چراغ قرمز ثابت باشد، دستگاه خاموش بوده و در صورتی که قرمز چشمک زن باشد، در وضعیت sweeper یا در دست تعمیر میباشد.

در صورت نیاز به سرویس , تعمیر یا راه اندازی پکیج با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *