قیمت کاشی کاری نرخ دستمزد کاشی کاری سال 1402

قیمت کاشی کاری نرخ دستمزد کاشی کاری سال 1402

نحوه اجرا و قیمت کاشی کاری ساختمان

نصب کاشی سرامیک ساختمان با مناسبترین قیمت کاشی کاری

تلفن : 09122437371-22533080 سراسر تهران , بدون تعطیلی , فوری

اجرا و تعمیرات کاشی کاری منزل , اماکن اداری , تجاری , محل کار به صورت متری و کنترات اجرا و تعمیر کاشی کاری سرویس بهداشتی , حمام , دستشویی , فرنگی , آشپزخانه و …

نصب کاشی سرامیک کف , دیواری و بدنه با اجرای کاشی دوغابی و چسبی

تعمیرات و بازسازی سرویس بهداشتی , آشپزخانه , حمام توالت , کاسه ایرانی فرنگی همراه با تخریب , کنده کاری و عایق کاری و تعویض لوله کشی های از صفر تا صد. بازسازی کلی آپارتمان شامل جابجایی و تعمیرات لوله کشی گاز , آب , فاضلاب و شوفاژ همراه با تخریب و نوسازی ساختمان به صورت قراردادی. برای آشنایی با هزینه لوله کشی ساختمان بر روی لینک کلیک کنید.

قیمت کاشی کاری

نحوه تعیین قیمت کاشی کاری و نصب سرامیک

به طور کلی قیمت کاشی کاری و نصب سرامیک برپایه هر مترمربع کار صورت میگیرد , اما این مبنای محاسبه در اماکنی قابل اجرا است که متراژ قابل توجهی در حدود 100 متر به بالا بوده و در کارهای خرده کاری عمدتا به صورت چکی یا کنتراتی دستمزد و نرخ کاشی کاری بین طرفین توافق میشود .

اجرت نصب کاشی و سرامیک علاوه بر متراژ به نوع نصب , محل نصب , چیدمان و حتی قیمت کاشی سرامیک هم بستگی دارد. قیمت کاشی کاری چسبی نسبت به کاشیکاری دوغابی مسلما پایین تر بوده چرا که زمان کمتری برای اجرا صرف میشود .

دستمزد کاشی کاری ساده نسبت به کاشی کاری لوزی یا آجری پایین تر است و دلیل آن هم اجرای مشکلتر کاشی کاری و وقت گیرتر نصب کاشی با چیدمانی متفاوت از کاشی کاری ساده است. قیمت نصب کاشی سرامیک در اماکنی مانند ارتفاع و راه پله نیز کمی گرانتر آب میخورد. نصب کاشی بین کابینتی نیز به دلیل متراژ بالاتر از کاشی کاری ساده میباشد.

نصب کاشی سرامیک های گران قیمت نیز با توجه به دقت و حوصله ای که هنگام اجرای کاشی کاری و نصب کاشی میبرند مسلما از کاشی هایی با قیمت معمولی بیشتر میباشد.

اجرت نصب کاشی استخر به خصوص کاشی کاری طرح دار استخر را نیز شاید بتوان گران قمیت ترین نوع کاشی کاری دانست. البته کاشی کاری مساجد و اماکن تاریخی هم دستمزد بالایی دارند که به دلیل شرایط خاص در تخصص تیم اجرای کاشی کاری ما نمیباشد.

نرخ کاشی کاری سال 1402

همانطور که ذکر شد متراژ , نوع کاشی , محل نصب , طرح نصب و قیمت کاشی و سرامیک در قیمت نصب و کاشی کاری تاثیر مستقیم دارد. اما توافق پیش از اجرای کار و عقد قرارداد با ذکر تعرفه و جزییات را همواره مهمترین بخش کار اجرا در خدمات ساختمانی هیچگاه فراموش نکنید. در ادامه جدول قیمت کاشی کاری و نصب سرامیک را در سال 1402 شمسی آورده ایم.

دستمزد نصب کاشی و سرامیک کف : متری از 115000 تا 145000 تومان
هزینه نصب کاشی و سرامیک بدنه    : متری از 1255000 تا 155000 تومان

هزینه نصب کاشی راه پله و مشاعات : متری از 135000 تا 165000 تومان
قیمت نصب کاشی چسبی متراژ بالا  هر متر از 100000 تا 150000 تومان

هزینه نصب کاشی بین کابینتی هر آشپزخانه: از 3 تا 5 میلیون تومان
اجرت نصب کاشی و سرامیک هر سرویس بهداشتی بین 4 تا 7 میلیون تومان

اجرت کاشی کاری استخری ساده و طرح دار هرمتر 380 تا 450 هزارتومان.

نصب کاشی و سرامیک اسلب به صورت هر عدد محاسبه شده و در صورت نیاز به برش, هزینه خرید صفحه برش برعهده کارفرماست. در حال حاضر بسته به ابعاد کاشی اسلب و پرسلان بودن آن هر قطعه اسلب بسته به تعداد و حجم کار از حدود 400 تا 800 هزار تومان دستمزد نصب دارد.

لازم به ذکر است که هزینه نصب و تعویض سنگ توالت ایرانی و دیگر خدمات جانبی جداگانه محاسبه میشود.

مراحل کاشی کاری ساختمان

از لحاظ نحوه اتصال کاشی به دیوار و کف در حال حاضر کاشی کاری به 2 روش چسبی و دوغابی یا استفاده از ملات اجرا میشود, که البته روش چسبی بیشتر در اماکنی به کار میرود که قصد بنایی آنچنانی نداشته باشیم و فقط با استفاده از چسب کاشی را به سطح زیرین برای نوسازی میچسبانیم. نصب کاشی با چسب به اندازه کاشی کاری دوغابی مقاومت نداشته اما برای بسیاری از مواردی که محدودیتهای کنده کاری و قیمت تمام شده داریم میتواند مثمرثمر باشد.

دیواری که قرار است کاشی کاری شود را میتوان در کاشی کاری دوغابی شاقول نمود, اما هر اندازه ای که صاف تر باشد فضای دوغاب خور کمتر شده و علاوه بر کاهش مصرف ملات موجب میشود که فضای کمتری پرت شود.

در اجرای کاشی به طور معمول نخست دیوار را کاشی‌کرده و بعد به سراغ اجرای سرامیک کف می‌روند. روند کار به این صورت است که ابتدا کف محیط را با ماسه به ضخامت سرامیک کنار دیوار پر کرده و سپس متراکم می‌کنند تا بتوان رج اول کاشی‌کاری را روی یک خط فرضی کف اجرا کنند. در هنگام تعیین رج اول بایستی دقت شود تا درب محیط به اندازه حداقل 1 سانتیمتر از کف فاصله داشته باشد.

اما برای کاشی کاری و نصب سرامیک کف نیاز به آماده سازی هایی است که به ترتیب ذکر میشوند:

1- زیرسازی و استحکام کف و بدنه

نخستین گام برای شروع کاشی کاری، آماده سازی محل نصب است. کفسازی بخشی مهم از کار به شمار می‌آید و اگر به درستی اجرا نگردد، کیفیت نصب کاشی و سرامیک کاهش پیدا میکند. برای زیرسازی بایستی از ملات ماسه سیمان استفاده کرد. سیمان ماده سخت ,چسبنده و نفوذناپذیر برای استحکام سطوح افقی و عمودی و جلوگیری از نفوذ آب و نم بکار رفته و در ساعات اولیه ساخت ملات هرچقدر خیس شود , استحکام بیشتری پیدا میکند. البته مصرف بیش از حد سیمان علاوه بر قیمت بالای آن موجب از دست دادن خاصیت آن هم میشود.

مساله مهم، شیب بندی و تراز بودن کفسازی است. یک استاد کاشی کاری باید مطمین شود که سطح کف سازی بسته به محل کاملا صاف و بدون پستی بلندی و یا در اماکنی مانند سرویس بهداشتی حمام دستشویی , آشپزخانه و اماکن دارای کفشور دارای یک شیب ملایم به سمت کفشوی است. ناهموار بودن کفسازی، چیدمان کاشی و استحکام  هر عدد کاشی را دچار تزلزل می‌کند.

نکته مهم دیگر در کف و اماده سازی سازی، ایجاد خطوط عمودی و افقی صحیح برای نصب کاشی است. در اکثر محیط های ساختمان منزل عموما به صورت مشخص مضرب صحیحی از اندازه کاشی نبوده و شما در نهایت نیاز به برش بعضی قطعات کاشی و سرامیک خواهید داشت. پس بهتر است قبل از شروع به نصب کاشی با استفاده از نوار مخصوص،خطوط راهنما برای نصب هر کاشی را معین کنید.

2-ساخت ملات

ساخت ملات از آن کارهایی است که نیاز به قلق داشته و نوع ملات استفاده شده در کف و بدنه تفاوتهایی با هم دارند. ملات استفاده شده در کف نیاز به درصد کمتری از سیمان داشته و ملات بدنه نیاز به میزان بیشتری در سیمان دارد. برخی از استادکار های کاشی کار هم فقط با استفاده از ماسه شسته کف سازی را انجام میدهند. قیمت کاشی کاری با ملات نسبت به کاشی کاری چسبی به دلیل قیمت بالای چسب کاهش پیدا میکند.

ملات کف با ترکیب ماسه و سیمان درست شده و معمولا نسبت این ملات تقریبا 3 به 1 ( سه بیل ماسه , یک بیل سیمان ) میباشد. ملات دوغاب ریز هم با نسبت بیشتری از سیمان و آب نسبت به ماسه کمتر درست میشود تا دوغاب کاملا شل باشد.

3- ریختن ملات

ضخامت ملات با توجه به ارتفاع و چیدمان و شیب بندی و خط تراز تنظیم میشود. استفاده کمتر یا بیشتر از حد ملات میتواند شیب بندی یا تراز کار را به هم بریزد.

قیمت کاشی کاری ساختمان

4- نصب کاشی و سرامیک

این بخش، مرحله اصلی کاشی کاری است که باید با دقت زیادی انجام شود. خطوط راهنما پیش از این معین شده، کاشی‌ها را باید بین این خطوط قرار دهید. دقت کنید که هنگام نصب کاشی‌ باید فاصله ای بین 3 تا 5 میلی‌متر بین کاشی و بدنه دوغاب خور بگذارید. بهتر است برای تمیزتر شدن کار، از ابزار صلیبی شکل ویژه کاشیکاری استفاده کنید.

در گذشته برای نصب کاشی های دیوار از گل رس و در حال حاضر از قطعات پلیمری استفاده میشود. که البته تفاوت زیادی از لحاظ اجرا و کارکرد نداشته و شیوه مدرن برای صرفه جویی در زمان ساخت گل رس است.

کاشی کاری دیوار به صورت افقی و نصب سرامیک کف به صورت طولی انجام میشود.

در این بخش از نصب، بایستی به قرارگیری هر کاشی از لحاظ شاقول و تراز سطح نسبت به کاشی‌های دیگر توجه کنید. اختلاف در سطح، شکل زننده ای خواهد داشت. برای گوشه‌ کار  که احتمالا نمی‌توانید یک کاشی کامل استفاده کنید، پس از اندازه‌گیری دقیق، با ابزار مناسب کاشی‌ها را برش بزنید.

5- ریختن دوغاب

دوغاب ریزی برای استحکام کاشی بدنه و دیوار ضروری است. در واقع ملات اصلی که باعث اتصال کاشی به بدنه میشود, دوغاب مناسب است که در هنگام نصب هر رج یا ردیف کاشی به محفظه کاشی ریخته میشود. در هنگام دوغاب ریزی بایستی مراقب باشید که کاشی از محل خود تکان نخورده تا چیدمان آن به هم نخورد. پس از دوغاب ریزی بایستی تا مدتی صبر کنید تا ملات آبکی سیمان سفت شده و در این مدت کاشیها هیچ ضربه ای نخورند.

6- بندکشی کاشی

بندکشی برای پرکردن فاصله و آب بندی بین کاشی‌ها انجام می‌شود. دوغاب مخصوص بندکشی را میتوان به صورت پودری می‌توان از بازار تهیه و یا با مخلوط سیمان سفید و پودر سنگ درست کرد. آب را کم کم به مخلوط اضافه و قاطی کنید. هنگامی که دوغاب به غلظت مناسب رسید آن را به تدریج در فاصله بین کاشی‌ها ریخته و با یک گونی نخی در سطح پخش کنید. بعد حدود 1 ساعت منتظر شوید تا بندکشی خشک شود.

بعد از اینکه دوغابهای ریخته شده سفت شد، با یک دستمال یا گونی نیمه تر، اضافه مواد دوغاب را از سطح کاشی‌ها پاک کنید. در برخی مواقع میتوانید برای محکم کاری دوبار بندکشی را انجام دهید که بایستی به فاصله 2 ساعته از بندکشی قبلی صورت بگیرد.

قابل ذکر است که تمامی اجرای تمامی مراحل فوق از وظایف کاشی کار است و جزو قیمت کاشی کاری محسوب شده است.

کاشی کاری چیست

یکی از مقاطع پایانی ساخت بنا، کاشی‌کاری است. کاشی به قطعاتی اطلاق می‌شود که در دو نوع لعاب‌دار و بدون‌ لعاب از پختن گل رس به صورت ورقه هایی در ابعاد و اشکال مختلف تولید می‌شود. لعاب لایه شیشه‌ای است که به صورت مایع بر روی بدنه سفالین کاشی ریخته شده و همراه کاشی در دمای بیش از 1000 درجه سانتیگراد پخته می‌شود. این لایه موجب پوشش خلل و فرج سطح گل شده و از نفوذ رطوبت به داخل آن جلوگیری می‌کند. معمولا لعاب از شیشه و اکسیدهای فلزی و معدنی تهیه شده و در انواع براق، نیمه براق، مات، ساده و طرح‌دار و در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود. در برخی موارد پس از پخت بدنه کاشی، لعاب روی سطح آن ریخته شده و سپس جهت یکپارچه شدن با لایه زیرین مجددا در کوره پخت قرار می‌گیرد. این کاشی‌ها به کاشی دو پخت نامیده میشوند و دارای کیفیت و قیمت بالاتری هستند. در برخی موارد برای ایجاد طرح و شکلهای خاص کاشی بعد از چاپ طرح به پخت سوم هم میرسد.

انواع کاشی و سرامیک

به طور کلی کاشی به دو دسته کاشی کف (سرامیک) و بدنه دسته بندی می‌شود. سرامیک‌ به علت آن که در معرض رفت و آمد، فشار و رطوبت بیشتری نسبت به کاشی دیواری هستند، معمولا دارای مقاومت، ضخامت بیشتر , قیمت بیشتر , ابعاد بزرگتر و جذب آب کمتری هستند، علاوه بر این در دمای بالاتری نسبت به کاشی دیواری تولید می‌شود. کاشی دیواری مقاومت و ضخامت کمتری داشته ولی جذب آب بیشتری دارد و در دمای کمتری تولید می‌شود. قیمت کاشی کاری کف نیز معمولا به دلیل بالاتر بودن متراژ و کاهش زمان کمتر از کاشی کاری بدنه است.

کاشی کاری منزل

در مواردی که برای نوسازی و بازسازی کاشی کاری منزل قصد خرید کاشی و سرامیک دارید , بهتر است جدا از قیمت و براورد هزینه ابتدا با یک سرویس خدمات کاشی کاری تماس گرفته تا با اعزام متخصص و مشاوره علاوه بر کمک در تعیین متراژ بتوانید بهترین نوع و ابعاد کاشی را تهیه کنید. با توجه به اینکه بازسازی بهداشتی با صرف وفت و قیمت کاشی کاری انجام میشود, بهتر است اصلاحات مورد نیاز لوله کشی نیز صورت بگیرد.

قیمت کاشی کاری آپارتمان

قیمت کاشی کاری آپارتمان معمولا به دلیل اینکه متراژ زیادی ندارند بهتر است به صورت کنترات و چکی توافق شود, چرا که این نوع توافق محاسبه هزینه های کاشی کاری را برای طرفین راحت تر میسازد.

جهت اجرا , تعمیرات و استعلام قیمت کاشی کاری و نصب سرامیک با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (8)

  • خ خلیلی پاسخ

    سرامیک کار ما 7 متر سرامیک بین کابینت ک به سرامیک قبلی چسبونده (سرامیکمومتری5 8 خریدم )بعد از اتمام کار گفته دستمزدم 3 میلیون میگیرم..این با کدوم قانون قیمت میگه اینارو باید چیکار کار کنیم به کی گزارش بدیم

    اکتبر 20, 2022 at 2:07 ق.ظ
    • tehramin پاسخ

      کارهای خرده کاری نرخ معینی نداشته و بایستی قبل از اجرا توافق میکردید, با این وجود میتوان از یک یا چند کارشناس بی طرف قیمت بگیرید. اما حداقل اجرت این کار حدود 1500 تا 2 میلیون تومان میشود.

      اکتبر 25, 2022 at 12:43 ب.ظ
  • فری پاسخ

    آیا سرامیک بدنه داخل حیاط جزو نمای ساختمان حساب میشود از لحاظ قیمتی ؟ یا هم قیمت بدنه می باشد ؟

    نوامبر 2, 2022 at 2:37 ق.ظ
    • tehramin پاسخ

      بله جزو نمای ساختمان بوده و قیمت آن هم توافقی است.

      ژانویه 16, 2023 at 4:24 ب.ظ
  • حسن پاسخ

    سلام ۵۰ متر سرامیک نما یک طبقه و بند هم داره و تاج بالا هم میخواد سینه کفتری با سرامیک بزنه میشه بفرمایید قیمت چند هست

    نوامبر 4, 2022 at 5:47 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      در حدود 12 تا 15 میلیون تومان دستمزد این کار است.

      ژانویه 16, 2023 at 4:11 ب.ظ
  • خادمی نژاد پاسخ

    بسیار ممنونم از تهران پایپر بابت اطلاعات مهمی ک در این پست قرار دادید

    دسامبر 5, 2022 at 11:03 ب.ظ
  • ریحانه علیزاده پاسخ

    سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.

    ژانویه 24, 2023 at 1:21 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *