تعمیر و سرویس کولر میرداماد آبی و گازی

تعمیر و سرویس کولر میرداماد آبی و گازی

سرویس کولر میرداماد

نصب , تعمیر و سرویس کولر میرداماد تعمیر کولر آبی و گازی و اسپلیت

عیب یابی , رفع خرابی و سرویس کولر توسط متخصصین و کاربلد

تلفن :09122437371-22533080 

نصب, تعمیر و راه اندازی انواع کولر گازی و اسپلت

نصب, تعمیرات  و  سرویس کولر آبی و سلولزی

جابجایی کولر گازی و آبی , عیب یابی و رفع عیب کولر گازی , کابل کشی و سیم کشی کولر و عیب یابی و تعمیر سیم کشی ساختمان و جعبه فیوز

لوله کشی اسپلیت , کابل کشی برق کولر گازی , شارژ گاز و وکیوم اسپلیت , تعویض کمپرسور , پمپ , فن , خازن و سایر قطعات کولر گازی , تعویض موتور کولر آبی , پمپ کولر , شناور , یاتاقان , برزنت , نصب سایبان کولر و دیگر قطعات کولر آبی ,  لوله کشی و نصب شیر و فلوتر کولر .

سرویس کولر میرداماد شمال تهران

تعمیر کولر میرداماد

اعزام تعمیرکار و سرویسکار کولر گازی و آبی  میرداماد , میدان مادر(میدان محسنی),خیابان بهروز , شاه نظری ,؛میدان جوانان , وزیری پور, سنجابی , حصاری  , نظری , نسا , اطلسی , نفت شمالی جنوبی ( مصدق ) .خیابان تبریزی , شمس تبریزی, کازرون , مدرس , بلوار و پل میرداماد و کلیه مناطق شمال تهران .

سرویس کولر آبی یکی از موثرترین کارهایی است که برای افزایش طول عمر کولر آبی میشود , انجام داد. اکثر مردم از کولرهای استفاده میکنند و تا حدودی آشنا هستند.

بسیاری از مردم دنیا به خصوص در مناطق گرم و خشک هر سال تعدادی بالایی از این سیستم های سرمایشی آبی را تهیه و نصب میکنند. به طوریکه سازندگان کولر آبی در ایران حجم صادرات بالایی دارند.

اما دلیل این همه استقبال از کولر آبی ساده چیست؟

تعمیر کولر آبی میرداماد

مکانیسم کارکرد و تعمیر کولر آبی بسیار ساده و ابتدایی است. اگر در مورد سابقه این سیستم ها کمی بررسی و مطالعه کنید .

به این نتیجه خواهید رسید ، از نخستین  تمدن , انسانها با استفاده از کارکرد تبخیر آب مکان زندگی خود را خنکتر میکرده اند.

همین استفاده از آب در سرمایش موجب شده است تا میزان زیادی از کولر در دنیا و ایران را کولرهای آبی تشکیل دهند.

کاربرد آب از در کولرهای آبی خصوصیات منحصر به فردی را به آن میدهد. خصوصیات کولرهای آبی و سیستمهای شبیه آن نخست اینکه آب به عنوان تبادل کننده حرارت قیمت مناسبی دارد.

سرویس کولر گازی میرداماد

دسترسی به آب بسیار راحت تر از هر مایع یا گاز خنک کننده دیگری است. آب، هیچ نوع آلودگی و خطری را وارد محیط و هوای ما نمی کند و از همین رو کولر آبی با طبیعت سازگار هستند.

با همه این مزایا میتوان ایرادات بسیار به استفاده از آب هم نیز اشاره کرد. که باعث شده  تولیدکنندگان برای رفع آن ها اقدام کنند.

اولین نقطه ضعف ارزش آب است که در حال حاضر و با توجه به کمبود آب نمی توان آن را نادیده گرفت. البته میتوان با ترفندهایی مصرف آب را به حداقل رساند.

تعمیر کولر گازی میرداماد

زیرا نکته منفی دیگر وجود سختی در آب است. وجود نمک و مواد فلزیدر  آب موجب می شود.

تا در اثر گذشت زمان قطعات در معرض آب کولر آبی و گازی شامل از پوشال دچار رسوب گرفتگی شده و در اثر استفاده راندمان اولیه کاهش پیدا میکند. این مساله  می تواند علاوه بر کم کردن قدرت خنک کردن کولر آبی، با زیاد کردن مقدار برق مصرفی کولر هزینه های عملکردی را نیز بالا ببرد. علت این مساله نیز نوع عملکرد کولر آبی است.

اساس کارکرد این کولرها بر اساس بخار شدن آب است. آب در طول پوشالها پخش شده و آنرا مرطوب میکند , پس  هوای گرم در مجاورت با این آب جذب شده گرمای خود را به آب داده، باعث بخار شدن  آن می شود  , و با توجه به سطح انرژی بالای آب، تا میزان زیادی افت دما پیدا می کند.

مسلم  است که وجود رسوبات در خلل و فرج پوشال ها سبب کاسته شدن جذب رطوبت توسط پوشال و از سوی دیگر میزان عبور جریان هوای گرم نیز در پوشال به شدت کم میشود.

سرویس کولر شمال تهران

سنگین شدن پوشال ها که موجب افتادن پوشال در طی مدت خواهد شد نیز می تواند جذب مناسب آب را کاهش دهد.

برای ممانعت از این معضلات چه کنیم؟

رسوب زدایی کولر آبی

رسوب زدایی کولر آبی یک راهکار مهم در این زمینه میباشد.

سرویس کولر میرداماد که میتواند راهگشای رفع مشکل جذب مناسب رطوبت در پوشالها شود.

تعمیر کولر شمال تهران

علاوه پوشال های کولر، برخی اوقات بخش هایی از بدنه کولر ابی را نیز رسوب میبندند. رسوبات آب می توانند حتی روی عملکرد پمپ و لوله ها و شلنگهای سیستم های سرمایشی نیز تاثیر گذاشته و آن را از کار بیندازد.

مضافا بر اینکه، انتقال این رسوبات نمکی و آهکی به محیط و محل کار می تواند زمینه ایجاد آلرژی در انسانها و بیماری آن ها گردد.

سرویس کولر میرداماد

سرویس کولر آبی شمال

برای بازکردن دربهای کولر آنرا از محل مخصوص گرفته و به طور عمودی کمی به طرف بالا کشیده دربها را خارج کنید.

زیراب کولر را در اورده و کف کولر را بشویید. سعی کنید سالانه کف کولر را ضدزنگ یا رنگ بزنید. پمپ آب کولر را باز کرده , رسوبزدایی شده و مجددا نصب کنید.

با تست کردن پمپ آب از عملکرد صحیح آن و لوله های مربوطه مطمین شوید. ناودانی پوشالها تمیز شوند.

موتور را بازدید کرده و اتصالات آن مطمین شوید. شفت موتور را چک کنید . یاتاقان های کولر را روغن کاری نمایید.

تسمه را بررسی و در صورت سالم بودن رگلاژ نمایید. پوشال ها را هنگام سرویس کولرحتما تعویض کنید.

در سرویس کولر میرداماد شناور آب کولر را طوری تنظیم کنید تا با حداکثر میزان از کولر سرریز نشود.پیش از روشن نمودن کولر , یک پارچه مرطوب جلوی دریچه کولرها قرار دهید تا گردوخاک به داخل نیاید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *