تعمیر و سرویس کولر سیدخندان آبی و گازی پالیزی دبستان جلفا

تعمیر و سرویس کولر سیدخندان آبی و گازی پالیزی دبستان جلفا

سرویس کولر سیدخندان

تعمیر و سرویس کولر سیدخندان 09122437371-22533080  خدمات کولر آبی و اسپلیت , سرویس کولر آبی و گازی اسپلیت شبانه روزی , عیب یابی و تعمیر کولر آبی فوری

نصب برق , پایه راه اندازی انواع کولر آبی سلولزی و اسپلیت .

عیب یابی و رفع عیب کولر گازی کلیه برندها و مدلهای اسپلیت

کابل کشی برق و سیم کشی کولر گازی و کولر ابی و خدمات تاسیساتی سیدخندان

لوله کشی اسپلیت و درین کولر گازی شارژ گاز کولر گازی اسپلیت و وکیوم گاز , تعویض و شستشوی فیلتر یونیت داخلی , سرویس کولر آبی و تعویض قطعات کولر , موتور کولر , پمپ کولر , کفی کولر , شناور و سایر قطعات , شستشو و روغن کاری کولر آبی و پنل کولر گازی.

سرویس کولرهای آبی و گازی پیش از آغاز فصل گرما کاری در جهت بهبود کیفیت عملکرد, افزایش کارایی و طول عمر کولر و قطعات آن مصرف میشود. به علاوه تا حدی میتوان گفت که سرویس و رفع عیب احتمالی کولر باعث کاهش مصرف برق در کولر گازی و آبی و حتی صرفه جویی در مصرف آب در کولرهای آبی میشود.

نظافت و تمیز کردن قطعات از اصول سرویس کولرها محسوب شده و در حین سرویس بررسی عملکرد کولر و رفع عیوب احتمالی در مرحله بعدی کار قرار دارد. بی توجهی به سر و صدای ناهنجار بوی نامطبوع و نشت آب میتواند موجب تسری این خرابی به بخش های دیگر و نیاز به تعمیر اساسی کولر شود.

تعمیر و سرویس کولر سیدخندان

تعمیر کولر سیدخندان

خدمات نصب , راه اندازی, سرویس اولیه , عیب یابی , رفع عیب , کابل کشی و سیم کشی و تعمیر کولر سیدخندان , خیابان خواجه عبدالله , خیابان شهید عراقی , جلفا , شهید قندی , پالیزی , خیابان دبستان , ارایه کلیه خدمات کولر گازی و کولر آبی در محدوده.

کولرها و سیستمهای برودتی و تهویه مطبوع هوا برای کاهش و تعدیل هوای گرم در فصول گرما استفاده میشوند.

در  دوران گذشته  بادگیرها حکم سیستمهای خنک کننده را در کشور ما به خصوص در شهر و استان یزد حکم یک سیستم برودتی را داشتند. اما با اختراع برق و موتورها کولر های آبی به بازار آمدند که تا حدودی این کار را انجام میدهند.

البته کولر آبی به دلیل اینکه یک سیستم تبخیری – تبریدی میباشد در مناطق حاره و شرجی خیلی کارایی ندارد.

زیرا رطوبت موجود اجازه خنک کردن را به کولر آبی نمیدهد و فقط رطوبت هوا را افزایش میدهد.با پیشرفت تکنولوژی و تولید کولرهای گازی و سیستمهای مشابه , با استفاده از تبادل گرمایی و گرفتن گرمای محیط توسط گاز در حال گردش کویل ها علاوه بر خنک سازی محیط , رطوبت هوا نیز کاسته میشود.

گاز موجود در سیکل کولر به داخل کولر رفته و فشرده شده و در برخی از سیستمهای برودتی به مایع تبدیل میشود و با دریافت گرمای محیط توسط کویل ها یا فین های داخل پنل , محیط را خنک کرده و گاز مذکور با گرم شدن به سمت کمپسور میرود و دوباره این سیکل تکرار میشود.

سرویس کولر آبی سیدخندان

سرویس کولر آبی در ابتدای فصل راه اندازی کولر با تمیز کاری و روغن کاری کولر آغاز میشود. برخی از افراد هر ساله اقدام به تعویض پوشال کرده و برخی ترجیج میدهند که این کار هر دو سال یک بار انجام شود. بعد از تعویض پوشال کولر, تمیز کردن کف کولر بسیار مهم است. ورود گردوغبار باعث میشود هر ساله مقداری خاک با آب داخل کولر مخلوط شده و به صورت لجن در کف کولر ته نشین شود. این انباشت لجن به مرور با جذب جلبک و قارچ ممکن است باعث بیماری های تنفسی و پوستی شود.

قطعات دیگر کولر که قابل شتسشو نیستند, بایستی توسط یک پارچه نمناک از گرد و غبار پاک شده و تا جایی که میتوان اقدام به تمیز کردن قطعات داخل کولر کرد. سپس به سراغ روغن کاری کولر میرویم. بعد از روغن کاری یاتاقان کولر, با مطالعه مقاله روغن کاری کولر در قسمت پمپ و موتور اقدام به روان سازی پمپ و دینام کولر کرده تا عمر بیشتری پیدا کرده و عملکرد بهتری را شاهد باشیم.

پس از تعویض پوشال, روغن کاری و تمیز کاری کولر آبی به بررسی عملکرد کولر میپردازیم. اینکار با برررسی سیستم آبرسانی کولر آغاز میشود. چک کردن شیر کولر, شلنگ کولر و شناور کولر مرحله اول سیستم ابرسانی است. در صورت عملکرد صحیح بایستی فلوتر کولر آب کولر را به صورت اتوماتیک پرکرده و بعد از بالاآمدن سطح آب کولر , قطع شود. در صورت تنظیم نبودن بایستی ارتفاع شناور تنظیم شود.

بررسی عملکرد پمپ آب کولر از کف کولر تا خیس کردن پوشال مرحله بعدی کار است که در صورت کارکرد صحیح پمپ آب توسط شلنگ های سقفی پوشالها را خیس میکند.

بعد از سیستم آبرسانی بررسی عملکرد موتور, تسمه, یاتاقان و برزنت کولر مرحله بعدی کار است. شل بودن یا سفت بودن بیش از حد تسمه ممکن است باعث کاهش راندمان موتور یا فشار به دینام کولر شود. پاره بودن برزنت نیز در علت های پرت باد کولر آبی است.

تعمیر کولر آبی سیدخندان

تعمیر کولر آبی سیدخندان با عیب یابی آغاز میشود.

تعمیر موتور کولر که محرک تسمه و توربین کولر میباشد از شایع ترین مشکلات پیش آمده در کولرابی است.موتور کولر با سیم پیچی مسی قابل سیم پیچی مجدد میباشد اما اگر سیم پیچی آلومینیوم باشد قابلیت تعمیر ندارد و یا بهتر بگوییم ارزش تعمیر کردن ندارد.

تعمیر پمپ آب کولر , تعویض تسمه کولر , شناور , یاتاقان و برزنت کولر از دیگر مسایلی است که در هنگام سرویس و تعمیر کولر آبی یا در هنگام کارکرد در طی فصل به وجود می آید.

سرویس کولر سیدخندان تمام قطعات فوق تعویضی هستند و امکان تعمیر آنها تقریبا غیر ممکن میباشدو باید با قطعه نو جایگزین شوند.

قطعات تشکیل دهنده و بسیار مهم کولر آبی عبارتند از : بدنه  کولر, دینام موتور کولر,پمپ کولر , پوشال کولر,لوله و شیلنگ و اتصالات آبرسانی به پمپ و پوشال ها, سیم کشی و کلید برق کولر و لوازم مکانیکی که باعث انتقال انرژی کولر به حلزونی میشوند از قبیل , پولی کولر, پروانه کولر,شفت کولر, یاتاقان  ,تسمه کولر و در آخر برزنت و کانال های کولر میباشد.

کلیدکولر نیز وسیله ای برای روشن و خاموش کردن کولر میباشد. هر کدام از این اجزا از کوچک تا بزرک از کار بیفتند فارغ از بحث قیمت , کولر ممکن است کار نکند یا کارکرد مناسب نداشته باشد. نقص در کارکرد اجزا  مکانیکی ممکن است موجب سوختن موتور کولر نیز بشود. سرویس کولر سیدخندان.

سرویس کولر جلفا

در تمام سیستمهای برودتی جدید نظیر داکت اسپلیت و چیلر و مینی چیلر عملیات خنک سازی مانند کولر گازی میباشد . منتهای مراتب نوع گاز و طریقه خنک سازی آنها کمی متفاوت است.

در کولر گازی هر پنل کولر گازی متصل به یک موتور خنک کننده منحصر به فرد میباشد, اما در سایر مبردها ممکن است تمام پنلهای خنک کننده به یک برج خنک کننده مرکزی متصل باشندو گاز یا مایع مذکور توسط یک سیستم واحد خنک شود.

در مبردهای جدید دو گونه عملیات تبرید یا خنک سازی وجود دارد.

1-سیستم  تبرید تراکمی چهار بخش دارد :

کمپرسور یا موتور متراکم کننده

کندانسور یا تقطیر کننده

منبسط کننده و کاهنده فشار سیستم

اواپراتور یا تبخیرگر

سیکل دما در تبرید تراکمی

سیکل تبرید تراکمی ، دما همواره در حال تغییر است و در هر بخش از سیکل ، دمایی متفاوت وجود دارد .خنک ترین قطعه سیکل از اواپراتور تا کمپرسور و گرمترین بخش آن فاصله کمپرسور تا کندانسور میباشد .مبردها مواد گاز یا مایعی هستند که در یک سیکل خنک کننده چه کولر گازی و چه سایر خنک کننده ها ،دما را از منبع با دمای پایین به منبع با دمای زیاد منتقل میکنند .

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *