خرابی و مشکلات توالت فرنگی

خرابی و مشکلات توالت فرنگی

خرابی و مشکلات توالت فرنگی

رفع خرابی و مشکلات توالت فرنگی , نصب, تعمیرات, تعویض قطعات و رفع گرفتگی فرنگی

تلفن: 09122437371-22533080 سراسر تهران , شبانه روزی

با توجه به اینکه امروزه در اکثر ساختمانهای مسکونی و اداری استفاده از توالت فرنگی رایج شده است, مواجهه با انواع خرابی و مشکلات توالت فرنگی نیز به یکی از دغدغه های بسیاری از ساکنین تبدیل شده است که ما در ادامه به بررسی و نحوه انواع مشکلات و خرابیها و روش های تعمیر توالت فرنگی میپردازیم.

رفع خرابی و مشکلات توالت فرنگی

انواع خرابی و مشکلات توالت فرنگی

با توجه به اینکه انواع مختلفی از توالت فرنگی روکار و توکار وال هنگ وجود دارد, ممکن است برخی از ایرادها بسیار کم اتفاق بیفتند , اما ما در اینجا به خرابی هایی که بیشتر حادث میشوند, میپردازیم.

سرریز شدن آب از مخزن توالت فرنگی

دلیل این مشکل خرابی یا تنظیم نبودن شناور توالت فرنگی است, که البته در بیشتر موارد بایستی نسبت به تعویض شیر شناور توالت فرنگی اقدام کرد, چرا که تعمیر شناور توالت فرنگی به دلیل ساختار پلاستیکی اغلب آنها امکان پذیر نیست و به دلیل قادر نبودن شناور به قطع جریان آب , مخزن همواره پر شده و آب از لبه های مخزن سرریز میشود. البته در انواع شناور دو تکه ممکن است خرابی گوی یا توپی شناور موجب این مشکل شود که میتوان با بالا کشیدن اهرم شناور از سالم بودن شناور مطیمن شد.

عدم تخلیه توالت فرنگی

عدم تخلیه توالت فرنگی تخلیه شدن با سرعت کم یا به دلیل گرفتگی کاسه یا لوله فاضلاب توالت فرنگی است و یا اینکه آب از مخزن به داخل کاسه نریخته و این باعث میشود که محتویات کاسه به سمت چاه تخلیه نشود. در این نوع خرابی و مشکلات 3 علت شامل خرابی مکانیزم تخلیه , گرفتگی توالت فرنگی و گرفتگی لوله فاضلاب متصل به فرنگی عامل عدم تخلیه سریع فرنگی است.

خرابی سیفون توالت فرنگی

خرابی مکانیزم تخلیه توالت فرنگی شامل لاستیک کوهلری یا قورباغه ای , عملکرد ناقص مکانیزم یکی از علت های مهم عدم تخلیه توالت فرنگی است. خرابی دکمه توالت فرنگی یا پاره شدن نخ یا زنجیر پلاستیکی متصل به دکمه باعث میشود که لاستیک با فشردن دکمه به سمت بالا حرکت نکرده و سرجای خودش بایستد و همچنان جلوی تخلیه آب از مخزن به سمت کاسه توالت فرنگی را بگیرد.

در این مواقع تعویض لاستیک , دکمه , زنجیر یا کل مکانیزم تخلیه فرنگی راهکار اصلی است که با توجه به انواع مختلف فرنگی بایستی نسبت به تهیه سیفون تخلیه با همان شکل و شمایل اقدام نمایید.  خرابی سیفون از جمله مشکلات رایج در توالت فرنگی میباشد.

گرفتگی کاسه توالت فرنگی

گرفتگی در قسمت سیفونی شکل یا شترگلویی خود کاسه یکی از مشکلات رایج بوده که اغلب به دلیل ریختن اجسام جامدی مانند دستمال توالت , نوار بهداشتی رخ میدهد. باز کردن و رفع گرفتگی توالت فرنگی در این نوع از خرابی و مشکلات, با فنر و تجهیزات مناسبی مانند دستگاه تراکم و توسط متخصص قابل انجام میباشد.

خرابی و مشکلات توالت فرنگی در مورد گرفتگی معمولا توسط سرویس کارهای لوله بازکنی انجام میشود.

انسداد در لوله توالت فرنگی

یکی از مشکلات رایج انسداد لوله توالت فرنگی است که البته نسبت به موارد پیشین کمتر اتفاق میفتد, چرا که لوله خروجی توالت فرنگی معمولا سایز 110 میلیمتر بوده و مستقیما با یک زانو به خروجی فرنگی متصل است. این نوع گرفتگی معمولا در سرویس بهداشتی های رخ میدهد که کار تبدیل توالت ایرانی به فرنگی را انجام داده و شترگلویی را حذف نکرده اند, مشاهده میشود.

برای حل چنین مشکلاتی بایستی توالت فرنگی باز شده, لوله فاضلاب با فنر لوله بازکنی با شده و فرنگی مجددا نصب شود.

نشت آب از محل اتصال فرنگی به زمین

نصب نامناسب , خراب شدن چسب سیلیکون فرنگی یا وارد شدن فشار بیش از حد به فرنگی از علل بوجود آمدن این نوع مشکلات است که این نوع خرابی با کندن و نصب مجدد فرنگی رفع میشود.

علت بوی بد توالت فرنگی

بوی بد سرویس توالت فرنگی به 2 علت عمده است. اول اینکه کفشوی نصب شده در سرویس بهداشتی فاقد شترگلویی بوده و این مساله موجب ورود بو به محیط سرویس توالت میشود. مساله بعدی آب بندی نبودن و نصب بد توالت فرنگی است که باعث ورود بوی چاه فاضلاب به فضای سرویس بهداشتی میشود. نصب شترگلویی در کفشوی نصب شده کار بسیار مشکلی است و برای حل این مشکل احتمالا بایستی کفشور را در زمانی که شستشو ندارید با استفاده از درپوس متحرکی مسدود کنید.

نصب بد توالت فرنگی هم شامل عدم آب بندی اتصال لاستیک بوگیر فرنگی یا فاسد شدن چسب فرنگی است که بهتر است با استفاده از چسب آکفاریوم ضدباکتری مجددا آب بندی و هوابندی شود.

خرابی شیر و شیلنگ توالت فرنگی

خراب شدن شیر و شیلنگ توالت فرنگی را میتوان با مشاهده نشتی آب تمیز از  اطراف شیر و شلنگ مشاهده نمود. باز و بسته نشدن شیر پیسوار فرنگی نیز از انواع خرابی و مشکلات رایج است که میتوان با تعویض و نصب شیر پیسوار نو آنرا درست کرد.

شکستن بدنه و درب توالت فرنگی

در صورت شکستن درب توالت فرنگی بهتر است با در دست داشتن درب شکسته شده و یا یک تصویر از درب و خود کاسه فرنگی به فروشگاه های فروش تجهیزات درب فرنگی مراجعه نمایید. از آنجا که مدلهای مختلفی از فرنگی های مختلف وجود دارند, در تهران چندین مرکز فروش مانند خیابان بنی هاشم و خیابان شیراز در شمال تهران, خیابان فردوسی در مرکز تهران, خیابان فرجام شرق تهران و  خیابان آیت الله کاشانی در غرب تهران بورس فروش  تجهیزات توالت فرنگی هستند.

در صورت شکستن بدنه خود فرنگی بایستی با چسب کاشی قطعات را ترمیم کرده و یا به فکر خرید یک توالت فرنگی نو باشید.

برای رفع انواع خرابی و مشکلات توالت فرنگی و تعمیر وال هنگ با خدمات لوله کشی تهران پایپر تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *