نصب پمپ آب بی صدا آپارتمان ,قیمت انواع برندهای بازار

نصب پمپ آب بی صدا آپارتمان ,قیمت انواع برندهای بازار

 پمپ آب بی صدا

برآورد قیمت , لوله کشی و نصب پمپ آب بی صدا در آپارتمان

امروزه به دلیل مشکلات ناشی از کاهش فشار آب , استفاده از پمپ در ساختمانها بیشتر از قبل رایج شده است . برای افزایش فشار آب در یک آپارتمان دو راهکار وجود دارد , راهکار اول  نصب پمپ تحت فشار مشترک به همراه نصب مخزن ذخیره آب برای کلیه واحدهای آپارتمانی و یا نصب پمپ آب بی صدا برای یک آپارتمان که به دلیل عدم تمایل واحدهای دیگر ناچار به استفاده از این پمپهای کوچک میباشد.

در هنگام فشار آب ساختمان علاوه بر کاهش فشار آب شهری ممکن است وجود گرفتگی و رسوب در لوله کشی آب ساختمان موجب کم شدن فشار عبوری آب شود. به ویژه این گونه مشکلات در لوله های فلزی قدیمی بیشتر پدیدار میشوند. پس بهتر است قبل از اینکه به فکر نصب پمپ آب بی صدا باشید با بررسی دقیق سیستم لوله کشی مطمین شوید که با نصب پمپ مشکل فشار آب حل میشود , چرا که در برخی آپارتمانها فقط با تعویض لوله کشی میتوانید فشار آب ساختمان را تقویت نمایید.

تقریبا میتوان گفت که نصب پمپ آب آپارتمانی خیلی کار اساسی و صحیحی نمیباشد اما به دلیل شرایط ساختمان ما ناچار به نصب این نوع پمپها هستیم. این پمپ ها به دلیل اینکه صدای کمی دارند بی صدا نامیده میشوند و در اصل هیچ نوع پمپ بی صدا یی وجود ندارد. منتها بسته به نوع مکانیزم و ساختار پمپ نسبت به سایر پمپها صدای کمتری تولید میکنند.

پمپ آب بی صدا

نحوه نصب پمپ آب بی صدا

نحوه نصب پمپ آب بی صدا بسیار ساده بوده و تقریبا شبیه پمپ های دارای منبع تحت فشار است , با این تفاوت که اغلب این پمپهای بی صدا بدون منبع بوده و کنترل آنها توسط ست کنترل انجام میگیرد.

شیر یکطرفه , شیر فلکه سیستم بای پس , ورودی و خروجی پمپ از واحد به آپارتمان از جمله مواردی که است درست شبیه نصب پمپ تحف فشار خانگی انجام میشود.

همانطور که میدانید سیستم بای پس پمپ برای مواقعی ضروری نصب میشود. هنگامی که برق رفته و یا پمپ برای تعمیرات و سرویس از مدار خارج شده است. در این مواقع آب سیستم با فشار معمولی بدون پمپ به جریان میفتد.

برای لوله کشی بای پس یک لوله کشی به صورت موازی از قسمت قبل از پمپ به صورت موازی به بعد از پمپ متصل میشود . یک شیر فلکه در ورودی پمپ, یک شیر فلکه در قسمت خروجی لوله کشی پمپ و یک شیر فلکه برای بای پس نصب میشود.

در هنگام استفاده از پمپ , شیر فلکه های خروجی و ورودی پمپ باز هستند, و در هنگامی که میخواهید پمپ را از مدار خارج کنید, شیر فکله های ورودی و خروجی پمپ را بسته و شیر فلکه بای پس را باز میکنید.

محل نصب پمپ آب آپارتمانی

انتخاب محل نصب پمپ آب بسته به لوله کشی آب ورودی آپارتمان شما دارد. در برخی آپارتمانها آشپزخانه , سرویس بهداشتی حمام یا توالت و در برخی دیگر سالن پذیرایی, اتاق خواب و حتی کمد دیواری شیر فلکه ورودی نصب شده است. در صورتیکه محل نصب شیر فلکه ورودی آپارتمان جای مناسبی برای نصب پمپ میباشد مثلا فضای خوبی دارد که لازم نیست برای آن لوله کشی خاصی تدارک دید و پمپ در همان محل نصب میشود.

اما در مورد اماکنی مانند سالن پذیرایی که جای خوبی برای نصب پمپ نیست, بهتر است با انتخاب یک جای مناسب مانند زیر پکیج در آشپزخانه یا بالکن , با توجه به شرایط تمهیداتی انجام شود که پمپ در آنجا نصب شود. هرچند که نصب پمپ آب بی صدا فضای چندانی نمیخواهد اما به علت احتمالاتی مانند نشتی و صدای کم بهتر است , جایی دور از محل خواب و زندگی شما تعبیه شود.

پمپهای کوچکتر به خصوص انواع بشقابی حد زیادی نداشته و برای ساختمانهای با  ارتفاع کمتر استفاده میشود و پمپهای جتی دارای عمق مناسب و هد زیادی هستند.

قیمت پمپ آب بی صدا آپارتمان

انواع پمپ آب ساختمان

از لحاظ ساختاری پمپ های آب به پمپهای جتی و بشقابی تقسیم بندی میشوند . نوع پروانه آنها و سیستم موتور پمپ آب بی صدا میتواند در میزان صدای پمپ تاثیرگذار باشد.

فارغ از برندهای پمپ آب بی صدا به پمپ های 0.5 اسب , 1 اسب , 1.5 اسب و 2 اسب بوده که معمولا برای داخل آپارتمان از نوع 0.5 اسب بخار یا حداکثر 1 اسب استفاده میشود . برای ساختمانهای بلندمرتبه نیز با ترکیبی از چند پمپ یک بوستر پمپ ساخته و نصب میشود.

به برخی از انواع پمپ بی صدا که بسیار سبک بوده پمپ آبگرمکنی نیز اطلاق میشود.

از لحاط برند نیز پمپ آب پنتاکس و پمپ آب داب و پمپ آب گراندفوس , موبیست از با کیفیت ترین پمپهای آب ساختمانی خارجی بوده و پمپ آب دیزل ساز نیز از بهترین های پمپ ایرانی میباشند.

پمپ های ساخت چین هم در بازار به وفور یافت میشود که ما کیفیت آنها را تایید نمیکنیم.

صدای پمپ نیم اسب

صدای پمپ نیم اسب بسیار کم بوده اما بسته به نوع پمپ ممکن است کم یا زیاد باشد . نرخ شارش یا میزان حجم آبی که پمپ میتواند در دقیقه عبور دهد , فشار آب شهری , منفی و مثبت بودن پمپ , تعداد و نوع پروانه از پارامترهای مهم در میزان صدای پمپ آب هستند.

در بین انواع مختلف پمپ بی صدا , پمپهایی که دارای پروانه استیل و برنجی دارند صدای کمتری به پروانه های پلاستیکی تولید میکنند.

پمپ آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس (  pentax ) یکی از برندهای خوب پمپ در بازار ایران است که هم از نوع صنعتی و هم از نوع خانگی در ابعاد و اسب های مختلف پمپ ارائه می کند.

البته کیفیت پمپ پنتاکس انقدر بالاست که نه فقط در کشور ما  بلکه در همه کشورهای دنیا محبوبیت زیادی دارد و یکی از عمده دلایل آن کمی صدای تولید شده توسط این پمپ ها به علت فناوری به کار گرفته شده در این پمپ ها می باشد.

مدل های مختلف این پمپ با نام های cm , pm , cb   و … شناخته می شوند. پمپ آب بی صدا پنتاکس از کیفیت بسیار مناسبی نسبت به برندهای دیگر برخوردار است.

سری cm با به کار گیری یک سانتریفیوژ 1 پروانه ای کار می کند و معمولا برای ساختمان طراحی شده است. این پمپ ها بدنه ای چدن و پروانه ای نوریل یا برنجی دارند.

شفت آن از جنس استیل و کیفیت مکانیک سیل آب بندی آن از گرافیت سرامیکی است. تکانه کم این پمپ، کم مصرف بودن  و حجم کم و استاندارد سیم پیچی از فاکتورهای ویژه این پمپ است که نوع چرخش و فاصله پروانه با دیواره چدن کمترین لرزش و صدا را ایجاد می کند.

البته این نوع پمپ در ایران دو نوع ساخت ایران و ساخت ایتالیا داشته که تفاوت چندانی هم با هم ندارند و فقط نوع ایتالیایی کم گران قیمت تر است. پمپ پنتاکس ایران نیز تحت لیسانس پنتاکس ایتالیا توسط شرکت دیزل ساز تولید میشود.

سری pm پمپ خانکی پنتاکس بیشتر از نوع توربینی است و برای صنایع کشاورزی و باغ مورد استفاده است هر چند در مصارف خانگی هم کاربرد دارد.

سری نسبتا قدرتمند cb از نوع پمپ های دو پروانه است که البته صدای زیادی مثل پمپ جتی دارند . سیم پیچی آنها فشرده و برای ساختمانهایی که فشار آب زیاد نیاز دارند کاربرد دارد . معروف ترین آنها سری cb160 است که برای ساختمانهای 5 تا 6 طبقه تا 1000 متر زیربنا مناسب هستند.

سری cb برای ساخت بوسترهای پمپ ساختمانهای بلندمتربه کاربرد بسیاری دارد. چراکه  نسبت به سایر پمپها مصرف برق بهینه و ناهنجاری صوتی پایینی دارد و فشار آب را تا طبقات بالا به اندازه کافی بالا میبرد.

سری دیگر پمپ های پنتاکس  که مصرف زیادی در ساختمانهای مسکونی داشته و از آنها هم برای درست کردن بوستر پمپ استفاده  می شود سری mb این نوع پمپ ها می باشد.

در مجموع پمپ های پنتاکس به دلیل تکنولوژی ساخت پیشرفته و بدون لرزشی که دارند نسبت به پمپ های هم رده خود صدای کمتری تولید می کنند و البته طول عمر بیشتری هم دارند.

پمپ آب داب

پمپ داب ( DAB) نیز از دیگر محصولاتی است که در بازار ایران رواج داشته و محصول کشور ایتالیاست . این برند پمپ کیفیتی عالی و درجه یک دارد . پمپ داب نیست بسته به سایزبندی نسبتا صدای کمی دارد و از پمپهای مناسب آپارتمانی محسوب میشود.

پمپ های آب خانگی داب در مدل های PAB , K, KP,  و … تولید می شود و در بازار شناخته می شوند.

پمپ آب خانگی KP از نوع پمپ های معروف به پمپ های ساختمانی یا توربینی هستند  که در سایز 0.5 اسب و 1 اسب بخار تولید می شوند.

پمپ آب بی صدا نیم اسب داب فشاری تا حدود 12 بار تولید کرده و از لحاظ جثه بسیار کوچک میباشند . یکسان بودن چرخش پروانه های ظریف در آن ها بسیار بالا است و قالب محکم چدنی باعث خارج نشدن صدای آن میشود. شفت آن هم از جنس استیل است.

قیمت پمپ آب خانگی بی صدا

قیمت پمپ آب خانگی بی صدا یا کم صدا از حدود یک میلیون تومان شروع شده و تا 10 میلیون تومان به فروش میرسد. این پمپها برای نصب به لوازم دیگری از جمله ست کنترل, کلید, مخزن, شیر فلکه , لوله و اتصالات و تجهیزات دیگری هم احتیاج دارند. اجرت نصب پمپ هم بسته به میزان لوله کشی از مبلغ 400 هزار تومان تا حدود 2 میلیون تومان متغیر هستند.

پمپ های ارزان قیمت یک تا دو میلیون تومان پمپ بی صدا چینی؛ پمپ های بی صدای ایرانی بین 3 تا 6 میلیون و پمپ های ایتالیایی در حدود 7 تا 10 میلیون تومان قیمت دارند.

بهتر است پیش از خرید پمپ آب بی صدا با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (2)

  • آنا پاسخ

    واقعا پمپ آب کاملا بی صدا تولید میشه؟

    سپتامبر 25, 2021 at 6:19 ب.ظ
    • آقای حسین پور پاسخ

      حتی یک شیر آب کوچک هم هنگام استفاده یک صدایی از خود تولید میکند و منظور از اصطلاح پمپ بی صدا , پمپی است که صدای کمش باعث رنجش کسی نشود یا حداقل کمتر ناهنجاری صوتی تولید کند .

      سپتامبر 26, 2021 at 1:42 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *