بهترین مارک لوله سفید آب و شوفاژ ساختمان

بهترین مارک لوله سفید آب و شوفاژ ساختمان

بهترین لوله آب و شوفاژ ساختمان

آشنایی و معرفی بهترین لوله آب شوفاژ ساختمان از نظر متریال, مارک و برند لوله اتصالات

با تحولاتی که در بیست سال اخیر در متریال تاسیسات و لوله کشی ساختمان رخ داده و سرمایه گذارانی که در عرصه تولید لوله و اتصالات وارد بازار شده اند , بهتر است برای انتخاب نوع لوله های مورد مصرف در ساختمان چه از نظر متریال بکار رفته و چه از لحاظ برند و مارک تجاری و مقایسه کیفیت و قیمت های مختلف به یک نتیجه نهایی برسیم.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در صنعت پلیمر و با توجه به قیمت لوله های فلزی در حال حاضر گرایش بازار و تولید به استفاده از لوله های پلاستیکی است. جدا از قیمت لوله های فلزی, عدم وجود نقاط ضعف لوله اتصالات فلزی, مانند خوردگی و پوسیدگی باعث شده که طول عمر متوسط لوله کشی در ساختمانهای کارشده نسبت به گذشته افزایش چشمگیری پیدا کند.

البته با توجه به محدودیت هایی که در لوله های پلیمری وجود دارد, هنوز هم در برخی بخشهای, بعضی از ساختمان های به خصوص بلندمرتبه استفاده از لوله های فلزی رایج است.

برای آشنایی با بهترین برند لوله فاضلاب روی لینک کلیک کنید.

معرفی بهترین لوله آب و شوفاژ ساختمان

انتخاب لوله مناسب برای مهندسین و ساختمان سازها یکی از مواردی است که آنها را بر سر دوراهی قرار میدهد . البته با توجه به محدودیت های اخیر در استفاده از برندهای خاصی از لوازم تاسیساتی و لوله اتصالات و اینکه سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها فقط طبق وندور لیست تعیین شده میتوان مارک های محدودی را برای اجرای تاسیسات مکانیکی ساختمان استفاده کرد که بایستی ماهانه استعلام شود .

اما فارغ از وندور لیست تاسیسات مکانیکی انتخاب برند و نوع لوله کشی ممکن است برای شما ذغدغه ای فراهم کند که ما در ادامه سعی خواهیم کرد , تا با واکاوی برندهای مختلف , ویژگیهای مثبت و منفی و قیمتی به شما در این زمینه کمک کنیم . شایان ذکر است که ما در زمینه معرفی هیچ برندی ذی نفع نبوده و بر حسب تجربه و اطلاعاتی که داریم اقدام به بازتاب این مطالب میکنیم.

در برخی نقاط با توجه به لوله کاری و سطح شهر و منطقه لوله کشی پنج لایه مورد تایید بوده و مناطق پایین تر لوله کشی تک لایه نیز مورد تایید است.

در این قسمت به طور خلاصهبرخی از بهترین مارک لوله برای اجرای لوله کشی آب, پکیج و رادیاتور را آورده و در ادامه به بررسی دقیق قیمت و هر برند میپردازیم.

آذین لوله, یزد بسپار,فرشید, بیست بسپار و سپاهان از  لوله های تک لایه

نیوپایپ, سوپرپایپ, ایزوپایپ, ایزی پایپ از لوله های پنج لایه

سپاهان, اهواز و سپنتا از لوله های فولادی سیاه

ساوه و سپنتا از لوله های گالوانیزه سفید

اتصالات گالوانیزه برزیل TUPY , مک , جرج فیشر در اتصالات گالوانیزه

بنکن, جوش ایران, میثاق, آریا و دلتا از اتصالات جوشی

شیر فلکه سیم ایتالیا, کیزایران, آریاکیز, آذر,کیسان, سامین و کیتز ژاپن در شیر فلکه های برنجی

شیر فلکه وگ امید گلستان, وگ ایران , فاراب در شیر فکله های چدنی از برندهای مطرح در بازار لوله اتصالات ایران هستند.

بهترین لوله آب شوفاژ فاضلاب ساختمان

بهترین مارک لوله سفید

لوله های سفید تک لایه پلی پروپلین در حال حاضر بیشترین مصرف را در لوله کشی ساختمانی اعم از لوله کشی آب سرد و گرم و پکیج دارند. هرچند که بسیاری از مجریان عدم مقاومت کافی این نوع لوله کشی در ساختمان در برابر گرما را یک نقص عمده به حساب می آورند, اما قیمت مناسب, حمل و نقل ارزان, اجرای راحت باعث شده که این لوله های پلاستیکی سفید(سبز) در ایران پرطرفدارترین متریال برای لوله کشی محسوب شده و حتی در صنایعی مانند لوله کشی آزمایشگاهی و خطوط انتقال اسید هم مصرف میشوند.

طول عمر این لوله ها بالا بوده و در صورت عایق کاری در برابر سرما نیز مقاوم هستند. اجرای این نوع لوله کشی نسبت به لوله کشی فلزی آلودگی کمتری داشته و سرعت اجرای بالایی دارند و این خصوصیات باعث شده که اجرای این لوله کشی هم برای مجری و هم برای کارفرما به صرفه باشد. در مورد انتخاب بهترین مارک لوله سفید برای لوله کشی آب , پکیج و رادیاتور نیز بر حسب تجربه 25 ساله گذشته میتوان بهترین مارک لوله سفید را برند لوله آذین دانست.

لوله اتصالات آذین لوله سپاهان , یزد بسپار , یزد پلیمر , یزدپایپ , نیک بسپار , سپاهان , بیست بسپار , چابهار , اتصال بسپار , وحید را میتوان از معروف ترین برندهای لوله سفید یا سبز پلی پروپلین مناسب برای لوله کشی شوفاژ و آب دانست.

بیشترین فروش را از لحاظ تیراژ شرکت آذین لوله سپاهان اصفهان داشته و البته مانند بقیه لوله اتصالات کیفیت خوبی هم دارد, اما با توجه به استراتژی مناسب , سرمایه گذاری ,  نوآوری و خدمات که در ابتدای فعالیت خود داشت , به مرور زمان گوی سبقت را از دیگر رقبا با سابقه بیشتر ربود و در حال حاضر اجناس این شرکت را در همه  فروشگاه لوله و اتصالات میتوان پیدا کرد.

قیمت مناسب , دپوی مناسب و وجود نمایندگی در کل شهرها و شهرستانها در کنار تنوع محصولات توانسته لوله آذین را تعیین کننده قیمت لوله های تک لایه پلیمری در کشور کند.

البته شرکت گیتی پسند که شرکت مادر آذین لوله سپاهان میباشد , تولیدات دیگری هم دارد که از جمله میتوان , به لوله پنج لایه نیوپایپ و پوش فیت نیوفلکس اشاره کرد , که بخاطر معروفیت برند نیوپایپ به لوله های پنج لایه نیوپایپ یا سوپرپایپ نیز اطلاق میشود.

لوله اتصالات تک لایه سفید یا سبز برای لوله کشی آب و شوفاژ مناسب میباشند و در بازار به نام لوله آذین و لوله سبز پلاستیکی هم شناخته میشوند.

بهترین مارک لوله آب برای ساختمان

مهمترین ویژگی برای انتخاب بهترین مارک لوله آب ساختمان, بهداشتی بودن آن است. بهترین لوله برای آب ساختمان را بایستی لوله های مسی دانست که به دلیل اثرگذاری مثبت روی آب شرب مصرفی بهترین لوله در دنیا شناخته میشوند. اما به دلایل نظیر قیمت در ایران کمتر استفاده میشوند.

در ایران تا حدود 25 سال پیش اغلب لوله های آب از جنس لوله آهنی گالوانیزه بوده که با ظهور لوله های پلاستیکی به مرور استفاده از آنها کاهش یافت و در حال حاضر فقط در برخی از ساختمان های بلندمرتبه به عنوان رایزر و خط اصل استفاده میشوند. بهترین مارک لوله گالوانیزه برند لوله گالوانیزه ساوه است که کیفیت آن باعث شده که این محصول ایرانی صادرات گسترده ای نیز داشته باشد.

اما با ورود لوله های پلیمری به بازار و تولید لوله های تک لایه و پنج لایه, به تدریج استفاده از لوله فلزی کاسته شده و لوله های پلیمری با اصلاح در ساختار مواد و تولید و دریافت استانداردهای لازم جایگزین آنها شدند.

در  حال حاضر میتوان بهترین مارک لوله سفید یعنی آذین لوله را در بین لوله های تک لایه و بهترین برند لوله پنج لایه یعنی نیوپایپ را مناسب ترین مارک برای اجرای لوله کشی آب ساختمان قلمداد کرد. البته مارک سوپرپایپ هم برند با کیفیت بالایی است که قیمت بسیار بیشتری نسبت به این دو داشته و به همین دلیل کمتر استفاده میشود.

انتخاب بین دو برند لوله آذین تک لایه و نیوپایپ پنج لایه نیز به دلیل گرانتر بودن نیوپایپ به خصوص در اتصالات آن بستگی به گزینش مالک یا کارفرمای لوله کشی ساختمان دارد. با این وجود مهارت مجری لوله کشی در افزایش کیفیت لوله کشی ساختمان نسبت به نوع لوله تاثیر بیشتری دارد.

چه بسا یک لوله کش ناشی با لوله های پنج لایه, لوله کشی نازل تری نسبت به یک مجری لوله کشی تک لایه انجام دهد. پس همانقدر که روی خرید اجناس لوله کشی وسواس به خرج میدهید, به همان میزان در انتخاب لوله کشی و مجری تاسیسات دقت کنید.

بهترین لوله آب شوفاژ فاضلاب ساختمان

 

بهترین لوله برای پکیج

بهترین لوله برای پکیج لوله های 5 لایه هستند. به خصوص اگر  قصد دارید از لوله کشی کلکتوری استفاده کنید, ناچار به استفاده از لوله کشی پنج لایه هستید. لوله کشی پکیج شامل دو قسمت لوله کشی آب و لوله کشی رادیاتور است.

اگر از لحاظ هزینه محدودیت مالی ندارید, میتوانید از لوله های پنج لایه نیوپایپ یا سوپرپایپ استفاده کنید. برند نیوپایپ نسبت به سوپرپایپ در حدود 20 تا 30 درصد ارزان تر است.

اگر هزینه خرید لوله پکیج اهمیت دارد, بین لوله کشی تک لایه آذین و نیوپایپ , لوله کشی تک لایه ارزان قیمت تر است. البته این بدان معنی نیست که کیفیت پایینی دارد و در اکثر ساختمان ها از این لوله استفاده میشود.

اگر تعداد واحدهای در حال ساخت بالاست, میتوانید برای اقتصادی تر شدن هزینه لوله کشی ساختمان, لوله کشی آب سرد و گرم پکیج را با لوله های تک لایه آذین و لوله کشی رادیاتورها را با لوله های نیوپایپ انجام دهید.

بهترین لوله برای شوفاژ

همانطور که در مقاله لوله کشی پنج لایه به طور تفضیلی توضیح داده ایم, بهترین لوله برای شوفاژ لوله اتصالات پنج لایه است. لوله های تک لایه پلیمری , اتصالات و لوله پنج لایه و لوله های فولادی سیاه از گزینه های موجود برای اجرای لوله کشی پکیج و شوفاژ هستند که البته لوله های فلزی سیاه در حال حاضر فقط در موتورخانه ها مورد استفاده برای شوفاژ هستند و داخل ساختمان و آپارتمانها را با لوله های پلاستیکی سفید و یا لوله پنج لایه لوله کشی شوفاژ انجام میدهند.

البته بایستی توجه داشت که افزایش کیفیت لوله کشی ساختمان از جمله لوله کشی شوفاژ فقط منوط به استفاده از بهترین مارک لوله برای شوفاژ نبوده و طراحی و اجرا مهمترین عامل در بالابردن طول عمر و سطح کیفی لوله کشی محسوب میشوند.

مزیت استفاده از لوله پنج لایه برای شوفاژ علاوه بر مقاومت بالای آن در برابر درجه حرارت سیستم شوفاژ و طول عمر بالا در سیستم گرمایشی, قابلیت اجرای لوله کشی کلکتوری و گرمایش از کف است که این ویژگی در سایر انواع لوله اتصالات دیده نمیشود.

حذف زانو در بسیاری از تغییر مسیرهای لوله کشی و بهبود گردش حاصل از این مساله در کنار بالا بودن دبی چرخش آب از دیگر مزایای لوله کشی شوفاژ با لوله های 5 لایه محسوب میشود.

بهترین مارک لوله نیوپایپ

به دلیل اینکه معروف ترین مارک لوله پنج لایه برند نیوپایپ است, لوله های 5 لایه را با نام نیوپایپ یا بعضا سوپرپایپ هم نامیده میشوند.

لوله های پنج لایه دارای دو لایه PEX , یک لایه آلومینیوم و دو لایه چسب مخصوص بوده و از انعطاف خوبی بهره میبرند. این لوله ها به شکل رول لاستیک مانند بوده و با اتصالات برنجی کوپلی و برنجی استفاده میشوند. برای اتصال نوع پرسی از دستگاه پرس لوله پنج لایه استفاده میشود.

نیوپایپ و سوپرپایپ از معروف ترین برندهای ایرانی لوله اتصالات پنج لایه هستند. مانند لوله اتصالات سفید تک لایه آذین, نیوپایپ با قیمت مناسب و کیفیت خوب توانسته بالاترین فروش را در این عرصه داشته باشد. از سایر شرکتهای تولید کننده داخلی میتوان به ایزوپایپ , یونیک پایپ, بهتراشان(BTS) , وحید , نیک بسپار , آرین پایپ , ایزی پایپ , آذران , آرسین پایپ , نونام پایپ , پایپکس , ایران رادیاتور , یزد لوله و … اشاره کرد , که البته ایزوپایپ , ایزی پایپ , وحید و بهتراشان از فروش نسبتا بالاتری نسبت به بقیه برخوردار هستند , اما از لحاظ فروش به پای نیوپایپ و سوپرپایپ نمی رسند . سوپرپایپ قیمت بالاتری نسبت به مابقی لوله های پنج لایه دارد. بهترین برند لوله پنج لایه با توجه به قیمت و کیفیت نیوپایپ و سوپرپایپ هستند.

لوله های پنج لایه در سیستم گرمایش از کف , لوله کشی شوفاژ و پکیج و لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی کاربرد داشته و بهترین لوله برای آب و شوفاژ به حساب می آیند.

لوله پکس تک لایه

لوله پکس تک لایه نوعی لوله پلی اتیلن با انعظاف بالا است که به خاطر خاصیت برگشت پذیربودن به لوله هوشمند نیز معروف شده است . مصرف لوله های پکس در سیستم گرمایش از کف , شوفاژ و آب سرد و گرم بوده و از خانواده لوله های پنج لایه با تکنولوژی اصلاح شده هستند . شرکت سوپرپکس و پایپکس از معروف ترین برندهای این عرصه میباشند .

تحمل فشار و حرارت بالا , انعطاف زیاد و عدم شکستگی در برابر ضربات فیزیکی , قابلیت کار با اتصالات برنجی و پلیمری , کاهش ارتفاع کف سازی ساختمان , عدم استفاده از ارینگ در اتصالات لوله کشی را میتوان از مزایای این سیستم لوله کشی برشمرد.

اما بخاطر عدم آشنایی مجریان و سازندگان و ضعف در سیستم توزیع و تولید تاکنون نتوانسته بخش زیادی از بازار لوله اتصالات را به دست آورد.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (1)

  • قاسم پاسخ

    سلام
    خداقوت
    جایی لوله بیست بسپار رو واسه آب گرم نصب کردم بعداز ورود آب گرم به داخل لوله خداگواهه عین آدامس باد کردوترکید وحالت سوختگی به خودش گرفت

    جولای 3, 2023 at 11:36 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *