پیدا کردن مسیر لوله کشی با دستگاه

پیدا کردن مسیر لوله کشی با دستگاه

پیدا کردن مسیر لوله کشی با اسکنر

خدمات نشت یابی و پیدا کردن مسیر لوله کشی آب, فاضلاب و شوفاژ با دستگاه

تلفن: 09122437371– 22533080 بدون تعطیلی در سراسر تهران

پیدا کردن مسیر لوله کشی های مختلف, نظیر لوله کشی آب و فاضلاب, پکیج و رادیاتور از آن چهت اهمیت دارد که ممکن است, مالک یا مالکین ساختمان بخواهند, تغییرات داخلی در ساختمان ایجاد کرده و یا اینکه انشعاباتی از لوله های اصلی بگیرد. البته کمک به نشت یابی و یا بازسازی لوله کشی نیز از این جمله دلایل میباشند.

اختصاصی بودن یا عمومی بودن محل ترکیدگی و نشتی لوله کشی و اینکه مسولیت خرابی و هزینه تعمیرات لوله کشی و دیگر خرابی های وارده بر عهده چه کسانی است, از مواردی است که به پیدا کردن دقیق مسیر لوله کشی نیاز میشود.

پیدا کردن نشتی های ناپیدا به خصوص در کف ساختمان های قدیمی و بزرگ که نیاز به زحمت فراوانی داشته را میتوان از استفاده از دستگاه های مدرن و دیجیتال به راحتی پیدا کرد. افزایش بی رویه مصرف آب و جهش رقم کنتور آب از مواردی است که به راحتی میتوان با پیدا کردن مسیر لوله کشی آب به نتیجه رسید.

پیدا کردن مسیر لوله کشی با دستگاهنحوه پیدا کردن مسیر لوله کشی

ما در تهران پایپر با استفاده از پیشرفته ترین نوع دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله تصویری اقدام به یافتن مسیرهای لوله کشی ساختمان میکنیم. البته برای اینکار, در کنار دستگاه به کارشناس متبحر و مجرب لوله کشی نیاز است که با توجه به شرایط ساختمان و چیدمان داخلی یک ذهنیت از لوله کشی ساختمان وجود داشته باشد. این نوع دوربین های مخصوص دیجیتال با اسکن کردن سطوح مختلف ساختمان بر اساس درجه حرارت و تراکم عناصر مدفون زیرسطحی اقدام به پردازش و نشان دادن مسیر لوله های مختلف به کاربر میکنند.

برای پیدا کردن مسیر انواع لوله کشی اعم از لوله کشی آب و فاضلاب یا شوفاژ نیاز به تکنیک هایی است که هر یک از این شگردها در مورد یک نوع لوله کشی موثرتر هستند.

به عنوان مثال برای تشخیص ترکیدگی لوله کشی آب و شوفاژ بایستی به دمای متفاوت این دو نوع لوله کشی, مخصوصا لوله کشی آب سرد با گرم و لوله رفت و برگشت شوفاژ دقت شود.

در لوله کشی فاضلاب نیز معمولا قطر لوله های فاضلاب از لوله های آب و شوفاز بسیار بزرگتر بوده و این مساله میتواند در نشت یابی و پیدا کردن مسیر لوله کشی به تشخیص کار کمک کند.

البته به دلیل اینکه در لوله کشی فاضلاب معمولا آب جاری نیست بایستی با استفاده از به جریان انداختن آب در این لوله ها استفاده شود. حتی میتوان با جاری کردن مقداری آب گرم درون لوله فاضلاب از حرارت ساتع شده در مسیریابی لوله کشی فاضلاب بهره برد.

بعضا حتی میتوان با گرم کردن قسمتی از لوله های فلزی و گسترش حرارت به دیگر قسمتها از این شگرد نیز کمک گرفت.

مسیریابی لوله کشی با صدا و  گوشی

استفاده از صدای آب و گوشی نیز یک روش بوده که البته ضریب اطمینان کمتری نسبت به دستگاه های تصویری دارند, اما در مناطقی که امکان دسترسی به دستگاه های پیشرفته تصویری وجود ندارد, ممکن است تا حدی نیاز را برطرف کند.

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *