تعمیر پکیج قلهک |سرویس شوفاژ |نمایندگی ایران رادیاتور بوتان

تعمیر پکیج قلهک |سرویس شوفاژ |نمایندگی ایران رادیاتور بوتان

تعمیر پکیج قلهک

نصب, سرویس و تعمیر پکیج قلهک و محدوده اطراف

تلفن: 09122437371-22533080 بدون تعطیلی

نصب و لوله کشی پکیج و رادیاتور شوفاژ, سرویس راه اندازی و تغییر فصل پکیج و رادیاتور, هواگیری و رسوب زدایی شوفاژ و پکیج, اسیدشویی و جرم گیری مبدل پکیج, عیب یابی و رفع عیوب پکیج, رفع علت گرم نشدن رادیاتور و آب گرم مصرفی, رفع نشتی و صدای پکیج, ارایه خدمات نمایندگی پکیج ایران رادیاتور, بوتان,گلدیران, لورچ, ایساتیس, آریستون, مرکوری, بوش , زیمنس, فرولی, آماتیس, هیتاچی و تمامی مارکهای ایرانی و وارداتی.

تعمیر پکیج قلهکنمایندگی تعمیر پکیج قلهک

عموما سرویس های پکیج بنا به درخواستها شامل موارد زیر میباشد:

  • راه اندازی و هواگیری شوفاژ و پکیج
  • رسوب زدایی و اسید شویی مبدل پکیج و مدار گرمایش
  • گرم کردن رادیاتور شوفاژ
  • گرم نبودن آب مصرفی
  • رفع ارورها و خطاهای پکیج
  • رفع سر و صدا و بوی بد پکیج
  • رفع افت فشار پکیج
  • رفع نشتی پکیج و رادیاتور شوفاژ

دستگاه حرارتی پکیج دو کار داغ کردن رادیاتر و تهیه آب گرم مصرفی را دارد. یک ورودی آب سرد, یک پریز برق, یک لوله گاز سایز حداقل 3/4 , یک دودکش مناسب, یک زوج لوله رفت و برگشت شوفاژ و یک لوله خروجی آب گرم از تمهیداتی است که برای نصب پکیج بایستی وجود داشته باشد.

مهیا نمودن به قدر کفایت آب, برق با نوسان کم, فشار گاز مناسب و دودکش متناسب برای عملکرد صحیح پکیج الزامی است.

به دلیل اینکه پکیج یک وسیله با کارکرد مداوم بوده و همواره آب سرد و گرم در حال عبور از آن است, املاح آب درون قطعات از جمله مبدل آن باعث ته نشین شدن رسوب شده و جرم گرفتگی قطعات داخلی پکیج میتواند, موجب نقص در عملکرد پکیج شود. از این رو بایستی هر سال به صورت دوره ای و حداقل یک بار در سال پکیج توسط سرویس کار و تعمیرکار پکیج بررسی و سرویس شود.

سرویس پکیج شامل, سرویس های معمولی و سرویس کامل پکیج میشود. ذر سرویس دوره ای, سرویس کار معمولا در ابتدای فصل سرما یا تبدیل به وضعیت تابستانی, عملکرد پکیج را بررسی کرده و در صورت نیاز اقدام به تعویض قطعات یا رفع عیب از طرق دیگر میکند.

اما در سرویس کامل پکیج که بایستی هر 3 تا حداکثر 5 سال یکبار انجام شود, اسیدشویی و رسوب زدایی مبدل و دیگر قطعات انجام شده و برای این منظور پکیج بایستی باز و دمونتاژ شده و بعد از انجام سرویس کامل, مجدد مونتاژ و راه اندازی شود. در صورت نیاز به خدمات سرویس کامل و تعمیر پکیج در قلهک با ما تماس بگیرید.

جدول عیب یابی پکیج و روش های رفع مشکل

عیب یابی پکیج نیاز به آگاهی فنی و تجربه فراوانی دارد. برخی اوقات یک خطا نشان دهنده چند ایراد متفاوت در دستگاه پکیج بوده و بایستی با توجه به علایم و تسلط تجربی با آزمون و خطا, مشکل اصلی را پیدا و رفع نمود. در ادامه تعدادی از خرابی های رایج پکیج را آورده ایم.

خاموش شدن پکیج دیواری

  1. عدم وجود آب, گاز یا برق دستگاه یا کاهش فشار و نوسان آنها
  2. معیوب بودن سیستم دود پکیج
  3. سوختن یا عیب و ایراد در فن دستگاه
  4. مسدود بودن دودکش پکیج
  5. نقص در فن یا رله فن برد
  6. سوختن فیوز شیشه ای
  7. افت بار پکیج
  8. افزایش دمای پکیج به بیش از 105 درجه
  9. سوختن برد, آی سی ها,خازن یا عملکرد ناقص آن
  10. خرابی سنسورهای امنیتی پکیج

آب ریزی پکیج

عوامل زیادی مانند خرابی شیلنگ یا شکستگی سرشیر پکیج و نشتی از لوازمی چون محل اتصال به مبدل و حتی ترک خوردن مبدل پکیج دیواری را میتوان از دلایل نشتی آب از زیر پکیج مطرح کرد. در صورت نشتی از شلنگهای پکیج این مساله کاملا معلوم بوده  و در برخی موارد احتمالی له شدن یا پاره شدن یک اورینگ یا واشر از شیر سراهی یا قطعاتی مانند شیرسراهی موجب این نشتی ها زیر پکیج شود.

سرد بودن آب گرم مصرفی پکیج

علت سرد شدن آب مصرفی میتواند کم بودن فشار گاز یا آب سرد مصرفی باشد. این مشکل به خصوص در اوج مصرف گاز به دلیل کم بودن انشعاب یا بالا بودن مصرف گاز در ساختمان باشد. در مورد کم شدن فشار آب سرد هم در طبقات بالا و در فصل تابستان این مشکل بیشتر نمود پیدا میکند. ایجاد رسوب در مبدل ثانویه نیز از دلایل رایج و تشدید این مساله است که بایستی با اسیدشویی مبدل پکیج مشکل را حل نمود. برای اعزام نزدیک ترین سرویس کار و تعمیرکار پکیج در قلهک با تلفن های بالا تماس بگیرید.

آب مصرفی گرم است اما رادیاتور پکیج سرد

  • خراب بودن سنسور دمای رادیاتور
  • بای پس کردن دستگاه
  • جرم گرفتن مبدل پکیج
  • گرفتگی لوله کشی و مدار گرمایش
  • رسوب گرفتن رادیاتور شوفاژ
  • مسدودشدن شیر رفت و برگشت رادیاتور
  • گرفتگی صافی برگشت پکیج
  • معیوب شدن پتانسیومتر دستگاه
  • تنظیم شعله نبودن پکیج
  • شکستگی یا بسته بودن ایرونت دستگاه

راه اندازی پکیج شوفاژ دیواری

  • برای راه اندازی پکیج مراحل زیر را طی کنید.
  • شیر  آب مصرفی یا پرکن پکیج را باز کنید.
  • شیر گاز پکیج را باز کرده و از متصل بودن برق پکیج مطمین شوید.
  • مدار آب مصرفی را با بازکردن یک شیر آب هواگیری نمایید .
  • پرکردن و هواگیری مدار گرمایش و رساندن فشار پکیج به 1.5 بار موجب آماده شدن پکیج در حالت عادی برای استفاده شما میشود. در صورت نیاز به سرویس کار و تعمیر پکیج قلهک با ما تماس بگیرید.

لوازم پکیج و وظایف آنها

  • شیر اطمینان پکیج

در شرایط فشار و حرارت بالا برای تخلیه آب اضافی سیستم به منظور جلوگیری از فشار به سیستم نصب میشود.

  • پرشر حرارت پکیج

پرشر دما, کنترل حرارت پکیج را برعهده داشته و با کاهش یا افزایش دما موجب جلوگیری از هدر رفت دما می شود.

  • پرشر سوییچ پکیج

تنظیم فشار موجود در پکیج بر عهده پرشر فشار پکیج است.

  • برد کنترل پکیج

آنالیز سیگنالهای مختلف از قطعات پکیج و بررسی و انتقال فرما مناسب کار برد پکیج است.

  • فلوسوئیچ

فلوسوییچ (فلومتر) یک شیر الکترومکانیکی است که در مسیر جریان آب گرم برای قطع و وصل و کاهش میزان جریان آب و تولید آب گرم مصرفی توسط پکیج است.

  • پمپ پکیج

پمپ سیرکولاتور پکیج برای بهبود گردش آب در سیستم پکیج عمل میکند.

  • شیر پرکن پکیج

در زمان شروع به کار اولیه یا در صورت نیاز به تعمیرات پکیج, شیرپرکن مدار گرمایش پکیج را از آب پر یا تخلیه میکند.

  • NTC پکیج

این قطعه یک سنسور گرمایشی است که در صورت افزایش دمای کارکرد پکیج, به برد  سیگنال خاموش شدن شعله را میدهد.

  • شیر تخلیه پکیج

برای خالی کردن آب پکیج را داشته باشیم, از شیر تخلیه کمک میگیریم.

  • سنسور دود

در زمانی که میزان دود و گاز ناشی از احتراق بیش از حد شود, این پرشر عمل میکند.

  • شیر هواگیری پکیج

هنگام راه اندازی مدار شوفاژ, پیش از روشن کردن شوفاژها, ابتدا مدار گرمایش با شیر از هوا تهی شده و سپس پکیج را در وضعیت زمستانی روشن  میکنیم.

در صورت نیاز به خدمات نمایندگی سرویس و تعمیر پکیج قلهک با ما تماس بگیرید.

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *