تعمیر پکیج میرداماد

تعمیر پکیج میرداماد

تعمیر پکیج میرداماد

نصب, راه اندازی, سرویس و تعمیر پکیج میرداماد و محدوده اطراف

تلفن : 09122437371-22533080 شبانه روزی بدون تعطیلی

عیب یابی ,  رفع عیب و تعمیر پکیج دیواری و ارورهای احتمالی

شستشوی و رسوب زدایی مبدل پکیج دیواری

ارایه خدمات تعمیر پکیج شوفاژ دیواری ایران رادیاتور, بوتان ,گلدیران,  لورچ , تاچی , ایمرگاس , بوش , پکیج دیواری وایلان, پکیج  گرم ایران,  آریستون, ایساتیس ,  شوفاژ کار,تاچی, ایرفو , آماتیس , استانبول و سایر برندهای پکیج دیواری.

تعمیر پکیج میرداماد

سرویس و تعمیر پکیج میرداماد

پکیج شوفاژ دیواری سیستمی گرمایشی میباشد که به جای موتورخانه های مرکزی و آبگرمکن  و آب گرم مصرفی و گرمایش ساختمان را  توسط رادیاتور , گرمایش از کف , فن کویل  و آب گرم مصرفی شیرها جهت رفاه و آسایش مصرف کننده و برطرف کردن نیازهایی از قبیل شستشو و حمام و غیره را انجام میدهد.

توسعه صنعت انبوه سازی در کشور ما و احتیاج  این ساختمانها به سیستم گرمایش و از طرفی استقلال مصرف و  اقتصادی بودن استفاده از پکیج ها جهت تولید آب گرم و گرمایش ساختمان ، این دستگاههای نسبتا جدید را بسیار پر طذفدار و پر استفاده نموده است.

باتوجه به رواج روزافزون دستگاه های پکیج در منازل مسکونی , تجاری و غیر مسکونی ومتقابلا احتیاج  این بازار به نیروی سرویسکار و تعمیرکار ماهر ، به علت کمبود نیروی متخصص کافی در زمینه نصب و راه اندازی و تعیرات پکیج این صنعت مهم بعضا با مشکلاتی در زمینه ارایه خدمات روبرو شده است.

نصب و راه اندازی پکیج نیازمند یک سری آماده سازی مانند لوله کشی آب سرد و گرم و رادیاتور شوفاژ, لوله کشی گاز مناسب, لوله کشی دودکش و تامین برق در مجاورت پکیج میباشد.

از این رو تلاش کرده ایم  با آگاه سازی شما و آموزش اصول اولیه تا حدی از این مشکلات را کاهش دهیم. در ادامه به طرح بعضی مسایلی که در زمان استفاده از پکیج با آن روبرو خواهیم شد و راه حل احتمالی آن میپردازیم.

نحوه کارکرد پکیج دیواری

به طور کلی پکیج دیواری برای تولید آب گرم مصرف و گرم کردن محیط با استفاده شعله اقدام به گرم کردن آب کرده و از طریق تبادل حرارت این آب گرم شده با آب سرد مصرفی آب گرم در تمام طول سال و شوفاژ در فصول سرد مهیا میشود. در پکیج های 2 مبدله یک مبدل برای تامین آب گرم مصرفی و یک مبدل ثانویه برای گرمایش عمل میکنند. از دیگر قطعات مهم پکیج میتوان به قطعات زیر با شرح وظایف مشخص اشاره کرد.

لوازم پکیج و وظایف آنها

  • شیر اطمینان پکیج

در شرایط فشار و حرارت بالا برای تخلیه آب اضافی سیستم به منظور جلوگیری از فشار به سیستم نصب میشود.

  • پرشر حرارت پکیج

پرشر دما, کنترل حرارت پکیج را برعهده داشته و با کاهش یا افزایش دما موجب جلوگیری از هدر رفت دما می شود.

  • پرشر سوییچ پکیج

تنظیم فشار موجود در پکیج بر عهده پرشر فشار پکیج است.

  • برد الکترونیکی پکیج

آنالیز سیگنالهای مختلف از قطعات پکیج و بررسی و انتقال فرما مناسب کار برد پکیج است.

  • فلوسوئیچ

فلوسوییچ (فلومتر) یک شیر الکترومکانیکی است که در مسیر جریان آب گرم برای قطع و وصل و کاهش میزان جریان آب و تولید آب گرم مصرفی توسط پکیج است.

  • پمپ پکیج

پمپ سیرکولاتور پکیج برای بهبود گردش آب در سیستم پکیج عمل میکند.

  • شیر پرکن پکیج

در زمان شروع به کار اولیه یا در صورت نیاز به تعمیرات پکیج, شیرپرکن مدار گرمایش پکیج را از آب پر یا تخلیه میکند.

  • NTC پکیج

این قطعه یک سنسور گرمایشی است که در صورت افزایش دمای کارکرد پکیج, به برد  سیگنال خاموش شدن شعله را میدهد. سرویس و تعمیر پکیج دیواری میرداماد.

  • شیر تخلیه پکیج

برای خالی کردن آب پکیج را داشته باشیم, از شیر تخلیه کمک میگیریم.

  • سنسور دود

در زمانی که میزان دود و گاز ناشی از احتراق بیش از حد شود, این پرشر عمل میکند.

  • شیر هواگیری پکیج

هنگام راه اندازی مدار شوفاژ, پیش از روشن کردن شوفاژها, ابتدا مدار گرمایش با شیر از هوا تهی شده و سپس پکیج را در وضعیت زمستانی روشن  میکنیم.

  • شیر برقی گاز پکیج

کنترل فشار و میزان گاز ورودی به شعله توسط شیر برقی مخصوص گاز انجام میشود.

  • شیر سه راهی موتوری

شیر سراهی برای قطع و وصل جریان آب و قطع و وصل جریان مسیر گرمایش در پکیج نصب میشود.

  • مبدل پکیج

مبدل پکیج مهمترین قطعه برای تولید آب گرم مصرفی است. در پکیج های دو مبدله, یک مبدل مخصوص برای آب گرم مصرفی نصب میشوند.

  • منبع انبساط پکیج

منبع انبساط پکیج برای رگلاژ فشار در زمان افزایش یا کاهش حجم آب نصب میشود. این کاهش و افزایش حجم آب به دلیل کم و زیاد شدن دمای آب پکیج رخ میدهد.

نمایندگی تعمیر پکیج ایران رادیاتور و بوتان میرداماد

برای یک سرویس کار پکیج هیچ فرقی در تعمیر پکیج های مختلف از جمله ایران رادیاتور و بوتان نکرده و این 2 برند فقط به دلیل تعدد دستگاه های موجود و دسترسی راحت تر به قطعات یدکی نسبت به انواع دیگر پکیج به خصوص پکیج های خارجی تعمیرکاران بیشتری دارند. به طور کلی ما در نمایندگی تعمیر پکیج میرداماد از گروه تاسیسات تهران پایپر میتوانیم اقدام به تعمیرات همه برندهای پکیج ایرانی و خارجی در خدمت شما باشیم. در ادامه به تعدادی از ایرادات احتمالی و رایج پکیج میپردازیم.

  • راه اندازی پکیج

در صورتی که پکیج به طور عادی راه اندازی نشد, نخست آن را ریست کنید. در اغلب موارد با روشن و خاموش کردن پکیج دیواری مجددا به کار میفتد. اگر با ریست, پکیج روشن نشد رادیاتور را هواگیری کنید. البته اگر دستگاه مکررا احتیاج به هواگیری دارد یعنی مشکل از سایر قطعات بوده و ترجیحا از یک متخصص کمک بخواهید. همه پکیج‌های دیواری دارای سیستم خاموش کن اتوماتیک هستند و در صورتی که فشار پکیج بیشتر از اندازه معمول کم یا زیاد باشد, پکیج خاموش می‌شود و باید فشار آن را درست کنید.یکی از دلایل احتمالی روشن نشدن پکیج ته نشین شدن رسوبات در مبدل و لوله‌های پکیج است.اگر کلیه روشهای بالا  روشهای و همچنان مشکل روشن نشدن پکیج داشتید احتمال دارد, از برد پکیج باشد.

  • آبریزی پکیج

ریزش آب از پکیج هم نمونه ای از ایرادات احتمالی است. نشتی یا خرابی اتصالات, شیلنگ و شیرالات دلیل عمده این مساله هستند. شکاف و ترک در مبدل نیز علت احتمالی بوده که میتواند منجر به تعویض مبدل میشود.خرابی شیر تخلیه و شیر پرکن پکیج, یا خارج شدن از آب بندی اتصالاتی مانند فلومتر یا شیر سه راهه به دلیل خرابی ارینگهای آنها نیز علت آبریزی پکیج هستند, که در تمامی این موارد میتوانید با تهران پایپر متخصص تعمیر پکیج در میرداماد درخواست سرویس کنید.

  • آب شیر گرم اما رادیاتور سرد 

خرابی پمپ گردش شوفاژ, خرابی فلوسوئیچ, خرابی بای پس پکیج و خرابی شیر سه راهه  موتوری از علل سرد شدن رادیاتور شوفاژ هستند. البته علت سرد شدن رادیاتور شوفاژ ممکن است وجود رسوب در مدار گرمایش نیز باشد.

  • سرد شدن آب مصرفی پکیج

علت سرد شدن آب مصرفی پکیج ممکن است,کاهش فشار گاز یا آب سرد مصرفی باشد. این خرابی به خصوص در اوج مصرف گاز به علت پایین بودن قطر لوله گاز یا بالا بودن مصرف گاز در ساختمان باشد. در مورد کم شدن فشار آب سرد هم در طبقات بالا و در فصل گرما این مشکل بیشتر نمود پیدا میکند. ایجاد رسوب در مبدل ثانویه نیز از دلایل رایج و تشدید این مساله است که بایستی با اسیدشویی مبدل پکیج مشکل را حل نمود.

  • پکیج خطا

هر ایراد ریز و درشتی با علایم ویژه توسط پکیج اعلام میشود. در پکیج های آنالوگ با چشمک زدن و در پکیج های دیجیتال با  ارور , تا از آن مطلع شید.

  • ایجاد سر و صدا توسط پکیج

علل متفاوتی برای ایجاد سروصدای مختلف از پکیج وجود دارد. گرفتگی لوله های آب, کم بودن فشار آب مصرفی,انبساط و انقباض لوازم پکیج در اثر تغییرات دمایی, نقص در پرشر سوییچ, هواگرفتگی پکیج و رسوب گرفتن مبدل و لوله کشی شوفاژ از دلایل این اصوات هستند که با بررسی های دقیق تری بایستی نسبت به رفع صدا و تعمیر پکیج در میرداماد رفع شوند.

برای درخواست تعمیرکار پکیج در میرداماد و استعلام هزینه سرویس پکیج با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *