تشخیص ترکیدگی لوله شمال تهران

تشخیص ترکیدگی لوله شمال تهران

تشخیص ترکیدگی لوله شمال تهران

تشخیص ترکیدگی لوله شمال تهران با دستگاه

تلفن : 09122437371-22533080 شبانه روزی و بدون تعطیلی

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه تشخیص و تشخیص کار ماهر و با تجربه

نشت یابی و پیدا کردن منبع نشت و خرابی لوله

تعمیر لوله کشی خراب و فرسوده به صورت نقطه ای ,تکه ای و کلی , همراه با ترمیم ایزوگام و بنایی , رفع نم و رطوبت کف , سقف و دیوار سرویس بهداشتی , آشپزخانه , پارکینگ , مشاعات و غیره

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه شمال تهران

نشت و ترکیدگی و شکاف  حاصل از لوله ها, تاسیسات لوله کشی و اتصالات از دلایل  عمده هدر رفت آب در بسیاری از منازل می باشند. علاوه بر پرت آب , ترکیدگی لوله میتواند منجر به خسارتهای سنگینی حتی به سازه ساختمان شود.

تحقیقات گویای این مساله است  که هر خانه و ساختمان  می تواند بین 10 تا 100 مترمکعب آب را در هر سال به خاطر نشت اتلاف بدهد. برخی از نشت ها مثل شیری که چکه می کند و نشت آبگرم کن ها آشکارند.

شوربختانه به خاطر آشکار نشدن منبع بسیاری از شکافهای لوله , برخی از این هدررفت برای سال ها شناسایی نشده باقی می مانند. آیا شما فکر میکنید  که لازم است نشت های خانه تان را پیدا کنید؟

در اینصورت ادامه مطلب زیر را مطالعه کنید که برای افزودن دانسته های شمال در زمینه ترکیدگی لوله مفید خواهد بود. شیر و کنتور شمارندده  اصلی ساختمانتان را برای نشت کنترل نمایید. نشت های بزرگ  و یا ترکیبی از نشت های کوچک در بیشتر موارد توسط کنتور آب شما قابل شناسایی می باشد.

چک کردن کنتور آب اولین قدم برای تشخیص نشتی

با استفاده از کنتور آب , شما قادر هستید که طی گام های زیر ,کنترل ساده نشت را انجام دهید.

مطمین شوید که همه ی شیرهای آب داخل و بیرون منزل بسته هستند.این آزمایش باید وقتی صورت بگیرد , که تاسیسات اتومات و غیر اتومات آب از قبیل کنترل کننده های آبیاری و ماشین های لباسشویی و ظرفشویی در حال بهربرداری نیستند.

عدد  کنتور آب را ثبت کرده و پانزده دقیقه منتظر بمانید. مراقب باشید که در این زمان کسی از آب استفاده نکند.

مجددا  عدد کنتور قرائت شده را ثبت کنید. اگر در زمان امتحان عدد کنتور مصرف آب را نشان دهد, احتمال دارد  نشتی در کار باشد.

مطمین شوید که آب مورد استفاده به خاطر استفاده های کوچکی همچون شیر صافی و نرم کننده آب و یا هواساز و دستگاههای این چنینی  نیست.

آزمایش کنتور تقریبا برای  نشت های نسبتا بزرگ جواب میدهد , و برای نشت های زیرتر از روشهای دیگر استفاده کرد.

با این آزمایش شما نمی توانید نشت های کوچک داخل ساختمان  را تشخیص بدهید. حتی در هنگام تشخیص نشت,, تشخیص کار قادر نیست جایی که نشتی اتفاق افتاده را ردیابی نماید. برای نشت یابی  و تعیین موقعیت تمامی نشت های مهم , بررسی های بیشتری لازم است.

ترکیدگی های لوله  لوله انتقال آب

برخی مواقع نشت های بین کنتور و خانه در لوله انتقال آب است. این نشت و شکافهای عموما با دردسر زیاد و مشکل شناسایی می شوند. زیرا لوله کشی کف  ساختمان  معمولا دست کم 90 سانتیمتر زیر زمین است.

بعضا دیده شده است که  نشت آب در طول لوله حرکت می کند و به کنتور بر می گردد. اگر جعبه و دریچه  کنتور شما دارای رطوبت زیاد است و آب درون آن جمع شده , لوله ترکیده و این آب به خاطر بارندگی و یا آبیاری نیست.

احتمال دارد که جمع شدن آب در کنتور به خاطر ترکیدگی لوله در نزدیکی کنتور باشد. محل محتمل  دیگر نشتی آب ممکن است محلی  باشد , که لوله انتقال بالای زمین می آید و یا وارد ساختمان میشود.

اگر کف  این قستها دایما مرطوب  باشد, ممکن است , بر وجود نشتی دلالت نماید. در مواقع  نشت شدید, معمولا مستقیما در بالای محل عبور لوله زیر زمینی, آب به طرف سطح زمین نشت می کند.

عرفا رفع نشتی بین کنتور و خانه برعهده مالک یا مالکین ساختمان  به حساب می آیند. و در صورتی که  رفع نشت قبل از کنتور و یا لوله اصلی که به کنتور وصل میشود , در حیطه وظایف سازمان آب به حساب می آید.

قبل از انجام کار  برای تعمیر لوله انتقال آب باید با سازمان آب تماس حاصل بگیرید.اگر مسئول رفع نشت مالک ساختمان باشد, کار را باید به لوله کشی ماهر سپرد.انجام لوله کشی و  تعمیرات آن  هرگز نباید توسط صاحبخانه یا افراد ناشی صورت گیرد.

نشتی سرویس بهداشتی

نشت و خرابی شیرالات سرویس بهداشتی , وان و تجهیزات حمام دستشویی و لوله اتصالات آب و فاضلاب مربوطه نشت شیرالات معمولا  اتفاق می افتند و تعمیر آن ها ساده به نظر میرسد.

چکه کردن آرام شیر اگر حتی هر دو ثانیه یک بار روی دهد, در هر سال ممکن است تا 4 متر مکعب آب  را هدر می دهد. تعمیرات , نیازمند رفع نشتی بر حسب نوع شیر هستند و در ساختمانها معمولا 4 گونه والو وجود دارد :

شیر تراکمی, انواع توپی, انواع کارتریجی و دیسک های سرامیکی. هر نوع از این شیرالات  روش تعمیر منحصر به فرد خود را دارد.

اگر شما فنی هستید و تا حدودی با تعمیرات آشنا هستید, و تعمیرات جزیی ساختمان  و سایر موارد شخصا به انجام می رسانید, میتوانید  که تعمیر نشتهای کوچک و خرابی  شیرها را خودتان انجام دهید.

نشت های توالت فرنگی

توالت ها از عمومی ترین منابع نشت آب خانه ها هستند و معمولا به خاطر اینکه نشت های آن ها اغلب بی صدا و خارج از حوزه دید هستند , مورد توجه قرار نمی گیرند.

تجربه مشخص کرده  که 15 تا 30 درصد توالت ها تا درجاتی نشتی دارند.نشت های واضحتر توالت در هنگامی که در هنگامی که استفاده نمیشود ,صدای شر شر یا هیس می آید قابل تشخیص میباشد.

برای جستجوی نشت ,درپوش توالت فرنگی را بردارید و مکانیزم پرکن  آن را وارسی کنید. سطح آب مخزن توالت فرنگی نباید بیش از 2 سانتیمتر زیر بالای لوله سرریز باشد. هرگاه سطح آب خیلی بالاتر از لوله سرریز باشد.

آب به تدریج  به داخل لوله سرریز نشت کرده  و از زهکش پایین می رود. خرابی در یکی از موارد زیر خلاصه میشود.

1-سطح آب , روی سطح  بالا تنظیم شده است.

2-شناور پرکن یا آسانسوری خراب شده  و شیر پرکننده آب  بلا انقطاع کار میکند.

3-شیر پر کن فرنگی از کارکرد مناسب برخوردار نیست و قابل تعمیر هم نمیباشد و نیاز به جایگزینی دارد.

تغییر حجم آب

انبساط و انقباض  حجم آب هنگامیکه مایعی سرد می شود، جنبش مولكولی ماده كم میشود و برخورد آن ها كم می شود، در نتیجه مولكول ها تجمیع شده  و مایع یا جامد كوچكتر (منقبض) می شود.

آب از دمای 100 درجه تا دمای تقریبا 4 درجه ی سانتی گراد مانند دیگر مایع ها همین رفتار را انجام میدهد.

ولی آب در پایینتر از چهار درجه ی سانتی گراد، به جای منقبض شدن منبسط می شود. به عبارت دیگر،به جای این که سرد شود و کم حجم شود

در این چهار درجه برعکس رفتار میکند و در حقیقت به خاطر رفتار ملکولی غیر عادی کم ترین حجم آب در دمای 3.98 است. این شکل از انبساط آب در کمتر از این دما می‌تواند برای لوله کشی آب مشکلاتی جدی بوجود بیاورد.

برای نمونه ، آب موجود در لوله‌ها درصورت یخ‌زدن در اثر انبساط در این چهار درجه  باعث ترکیدگی لوله ساختمان میگردد.

پس بهتر است در روزهایی که هوا سرد میشود با توجه به کاهش دمای هوا حواسمان به جلوگیری از ایجاد این پدیده باشد. عایق کاری لوله کشی در جلوگیری از یخ زدن لوله ها تاثیر قابل توجهی دارد.

در ساختمانهایی که سکونت دایمی نیست مانند ویلاها و ساختمانهای روستایی و شهری موقت بهتر است برای ممانعت از یخ زدن لوله ها شیر فلکه اصلی قطع شده و آب سیستم را از کم ارتفاع ترین شیر ساختمان تخلیه کنیم تا در لوله های ساختمان آبی نباشد تا باعث ترکیدگی لوله ها گردد.

بوی بد لوله فاضلاب

از بین بردن بوی بد فاضلاب منتشر شده در فضای خانه که به دلیل انتشار و  نشت گاز سمی و گاز فاضلاب به داخل محیط منزل است راه و روش هایی دارد که در ادامه این مطلب برای شما شرح میدهیم.

دلیل وجود بوی نامطبوع  فاضلاب در خانه چیست ؟

بوی بد فاضلاب نشان دهنده نشت گاز ســمـی سولفید هیدروژن یا گاز فاضلاب به داخل منزل است.

عدم وجود ونت و لوله کشی و یا کارکرد نامناسب هواکش لوله ها و سرویس بهداشتی میتواند از مهمترین منابع و دلایل منتشر شدن بوی بد در ساختمان باشد.

این بو ممکن است همیشگی باشد و یا فقط در زمانهای مختلفی به مشام برسد. ممکن است بسیار غلیظ باشد و یا بوی رقیقی داشته باشد.

همانطور که شما هم تجربه کرده باشید این بو می تواند بویی شبیه بوی تخم مرغ گندیده یا ماهی یا لاشه گندیده داشته باشد. می تواند در آشپزخانه ، اتاق , سرویس بهداشتی , هواکش , لوله کشی و یا هرجای دیگر از ساختمان به مشام برسد.

با چه ترفندی بوی بد فاضلاب در خانه را از بین ببریم؟

قدم نخست

نصف استکان  جوش شیرین را در لوله فاضلاب بریزید. یک لیوان  سرکه سفید هم به آن اضافه کنید. آنرا در لوله کشی فاضلاب قسمتی که بو بیشتر است ریخته و در آن را ببندید.

راه دوم:

1 کیلوگرم  آهک را با 8 لیتر آب کاملا میکس کرده و بعد از چند ساعت آن را تکان داده و از صافی بگذرانید و صاف کرده آن را به آهستگی  و  برای مدتی دراز در لوله توالت و سرویس تخلیه نمایید.

راه سوم

مخلوط  نمک و جوش شیرین، محلول بسیار قوی و از بین‌برنده بوی بد فاضلاب است. یک لیوان نمک و یک لیوان جوش‌شیرین را به همراه یک کتری آب‌جوش به داخل لوله  فاضلاب بریزید تا از بیرون زدن بوی بد آن جلوگیری کنید.

آیا از بوی بد فاضلاب سرویس بهداشتی  و سایر نقاط ساختمان خسته شده اید؟ تشخیص ترکیدگی لوله شمال تهران .

ضرر  گاز های فاضلاب و بوی بد فاضلاب بر سلامتی انسان

گاز سولفید هیدروژن یا گازهای فاضلاب موادی بسیار سمی هستند که از تجزیه مواد داخل چاه فاضلاب ایجاد می گردند.

گازهای فاضلابی اثرات طولانی مدت و گسترده‌ای دارد. در میزان  خیلی پایین، این گاز باعث سر درد ، خواب آلودگی، بی حالی، حالت تهوع، استفراغ، تحریک چشم‌ها و سیستم تنفسی می‌شود.تشخیص ترکیدگی لوله شمال تهران , در غلظتهای شدیدتر چشم‌ها در اثر تماس با این گاز قرمز، ملتهب و دردناک گردیده و به نور حساس می‌شوند.

اثرات طولانی بوی بد فاضلاب بر روی سیستم تنفسی شامل سرفه، درد در بینی و گلو و درد هنگام تنفس می‌باشد.

بوی بد فاضلاب ، سلامتی کودکان را بیشتر تهدید می کند در صورتیکه تماس با این گاز ادامه پیدا کند، شخص ممکن است دچار مسمومیت تنفسی شدید گردد. تشخیص ترکیدگی لوله شمال تهران .

در این وضعیت  علاوه بر تحریک چشم‌ها و ریه‌ها، ممکن است کاهش ضربان قلب، خستگی، بی‌خوابی، مشکلات تنفسی  و عرق سرد هم در اثر مواجهه با گاز به وجود آید.

غلظت های شدید حتما باعث مرگ خواهد شد که بیشتر برای کارگران ساختمانی که به منظور تعمیر چاه وارد آن می شوند اتفاق می افتد. تشخیص ترکیدگی لوله شمال تهران .

بوی بد فاضلاب نشان دهنده نشت گاز سمی سولفید هیدروژن یا گاز فاضلاب به داخل منزل است.

این بو می تواند دائمی باشد و یا فقط در زمانهای مختلفی به مشام برسد.می تواند بسیار غلیظ باشد و یا بوی رقیقی داشته باشد.

احتمال دارد  بویی شبیه بوی تخم مرغ گندیده یا ماهی یا لاشه مانده حیوان داشته باشد. تشخیص ترکیدگی لوله شمال تهران , می تواند در آشپزخانه ، سرویس بهداشتی و یا هر جای دیگر از ساختمان به شامه شما برسد.

چگونه از بین بردن بوی بد داخل ماشین لباسشویی خلاص شویم؟

وجود بوی نامطبوع در ماشین لباسشویی یکی از مشکلاتی است که همواره در بسیاری از خانه ها وجود داشته و باعث ایجاد فضای نامطبوعی در محل قرار گرفتن ماشین لباسشویی که عموماً در آشپزخانه است می شود. تشخیص ترکیدگی لوله شمال تهران .

ما در این مقاله  سعی داریم که نحوه ایجاد بوی بد در ماشین لباسشویی و نحوه برطرف کردن بوی بد ماشین لباسشویی را به شما آموزش دهیم.

چرا از داخل ماشین لباسشویی بوی بد به مشام می‌رسد؟

برای بوی بد ماشین لباسشویی دلایل زیادی وجود دارد که ما امکان توضیح تک تک این دلایل را نداشته و به اختصار شما را با آنها آشنا می‌کنم. تشخیص ترکیدگی لوله شمال تهران .

خارج نکردن لباس های مرطوب از ماشین لباسشویی و نگهداری آنها برای مدت زیاد که علاوه بر ایجاد بوی بد امکان رشد قارچ ها را داده و باعث ایجاد ناراحتی پوستی خواهد شد , بستن درب ماشین لباسشویی بعد از اتمام مراحل شستشو و خارج نکردن لباس‌ها خشک نکردن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی بعد از هر بار شستشو جلوگیری از بوی بد ماشین لباسشویی سرویس نکردن سالیانه و عدم رسیدگی به ماشین لباسشویی , چک نکردن شیرالات , پمپ تخلیه ,دیگ و دیگر لوازم ماشین لباسشویی

انسداد لوله لباسشویی با  شی یا لباس در قسمت فیلتر پمپ تخلیه و عدم تمیز کردن آن که شما می‌توانید از آموزش تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه این کار را یاد بگیرید. نصب فیلتر در سر راه شیر و لوله کشی لباسشویی بسیار کارامد است.

عدم نظافت جاپودری ماشین لباسشویی (می‌بایست هرچند مدت یک‌بار چاپودری را بیرون اورده و آن را تمیز کنید) تشخیص ترکیدگی لوله شمال تهران .

این نکات مذکور از مهم ترین مواردی است که باعث ایجاد بوی نامطبوع در ماشین لباسشویی میشود , که ما به آن‌ها اشاره کردیم.تشخیص ترکیدگی لوله شمال تهران

نحوه درست کردن بوی بد ماشین لباسشویی

در بالا توضیح دادیم که چون منبع اصلی بو مشخص نیست شما می‌بایست هر چند وقت  یک بار اقدام به تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه و چاپودری کنید ولی بهترین  کاری که شما می‌بایست انجام دهید.

این است که هر سال  یکبار دو لیوان سرکه سفید را در داخل ماشین لباسشویی ریخته و به مدت ۱۵ دقیقه درب ماشین لباسشویی را بسته و روشن کنیم.

چطور بوی نامطبوع  ماشین لباسشویی را از بین ببریم. بعد از آن باید سیستم ماشین لباسشویی را روی گرمترین و طولانی ترین برنامه شستشو تنظیم کرده و اجاره دهید تا عمل شستشو بدون لباس انجام شود دقت کنید اگر برای بار اول است که این کار را انجام می‌دهید. تشخیص ترکیدگی لوله شمال تهران .

و بعد از انجام آن این مشکل حل نشد حتماً مقداری جوش شیرین نیز به محلول سرکه اضافه کرده و این کار را دوباره تکرار کنید , شما با این کار به راحتی از شر بوی بد داخل ماشین لباسشویی راحت خواهید شد.

تشخیص ترکیدگی لوله شمال تهران

تشخیص ترکیدگی لوله مهمترین قسمت در تعمیر نشت لوله کشی یک ساختمان است. تشخیص نوع لوله خرابی  و محل نشت لوله از مهمترین کارهایی است که ماباید انجام دهید.

این که منبع نشت فاضلاب باشد , آب مصرفی گرم و سرد باشد و آب شوفاژ باشد بسیار مهم است. در نشت لوله های فاضلاب ممکن است سیستم ایزولاسیون سرویسهای بهداشتی , آشپزخانه و یا دیگر قسمتهای ساختمان معیوب باشد و یا اینکه به علت شکستگی و خرابی لوله اتصالات فاضلاب باشند.

برخی از نشتها و ترکیدگی لوله ها نیز بعضا فصلی هستندبه عنوان مثال بیشتر ترکیدگیهای لوله های شوفاژ در فصل پاییز و زمستان اتفاق می افتند .نحوه تعمیرات خرابی لوله کشی نیز با توجه به عمق خرابی و هزینه آن صورت میگیرد.

تشخیص ترکیدگی لوله شمال تهران با دستگاه
تشخیص ترکیدگی لوله شمال تهران

نشت یابی لوله با دستگاه

زمانی که از سقف آب نشت میکنه چهار دلیل دارد آب مصرفی اب شوفاژ و بند کشی سرویس ها یا اب فاضلاب ،باید تشخیص داد که چطور و از کجا اب نشت میکند ,بعد یک تشخیص موفق و کامل با دستگاه هیلتی به ا امی که ب لوله دیگه آسیب نبیند .

و کمترین تخریب داشته باشیم،،راه تشخیص اب مصرفی نشت دارد یا نه، باید ابتدا اب کل واحدا و بالا پشتبام باید بسته شود بعد که بستیم میریم سر کنتور آب مصرفی اگر دیدیم دارد کنتور کارمیکند , یعنی نشتی که دارید برا آب مصرفی می باشد , و اگه از ون نباشه اگر در زیر سرویس بهداشتی اب میده امکان دارد برا بندکشی باشد .

باید ابتدا با بندکشی شرو کنید اول با ید خاک سنگ با سیمان سفید مخلوط کنید، بعد با اب مخلوط کنید تا کاملا ساف شود بعد ب کف مورد نظر بریزید ، و با طی رویی کف موردنظر بگردانید تا خوب ب خوردش برود وبعد با پودرسیمان سفید روش بادست ب پاشید تا ماهیچه یی شود وبا دستمال تمیز کرد و بعد از تمیز کاری باید بیست چهار ساعت استفاده نشود تا کاملن خشک شود

و اگه اب نداد مشکل بند و عایق کف بوده است ,  باید کف سرویس بردارید و عایق کنید ولوله فاضلاب را چک کنید، اگر اب مصرفی نشت میکند باید اول با اب فاضلاب تماس بگیرید چون امکان دارد قبض اب زیاد بیاد اگر تماس بگیرید و بیایند عکس بگیرند ، ان ماه هم مثله قبض ماه ها یه گذشته میآید ، لوله مصرفی گالوانیزه معمولا بعد 15سال میپوسد باید کلا عوض شه، و رو کار پا تو کار که شامل کند کاری میشه ،اول از هر چیز از تشخیص و تشخیص کار موتمعن شویم تا بهترین نتیجه رو بگیریم، دستگاه تشخیص و راههای دیگه برا یه نشت اب مصرفی لیوان و گوش دادن ب صدا یه اب است و می توان اگر اب گرم باشد با گرمای کف تشخیص داد .

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *