تعمیر و نصب حوله خشک کن

تعمیر و نصب حوله خشک کن

نصب حوله خشک کن

نصب حوله خشک کن یا رادیاتور حوله ای حمام در سالهای اخیر جایگزین نصب رادیاتورهای زمینی شده است. عدم مزاحمت و اشغال فضای کف حمام و سرویس بهداشتی, ظاهر زیباتر و قیمت مناسب در کنار قابلیت پهن کردن لباس و حوله روی حوله خشک کن از مزایای نصب حوله خشک در حمام و سرویس بهداشتی است.

نحوه نصب حوله خشک کن

وجود یک لوله رفت و یک لوله برگشت برای نصب حوله خشک کن از پیش نیازهای نصب رادیاتور حوله است.

برای نصب حوله خشک کن ابتدا شیر رفت که شیر بزرگتری است را مدار رفت شوفاژ متصل میکنیم, سپس شیر برگشت را به مدار برگشت شوفاژ متصل میکنیم. برای وصل کردن شیرهای حوله خشک کن به اتصالات لوله کشی نیاز به یک مغزی سایز 1/2 است.

اگر لوله های خشک کن درپوش باشند, با وصل یک مغزی 1/2 یا نیپل فنری, اتصال بین شیر و لوله کشی شوفاژ را برقرار میکنیم. استفاده از مغزی یا نیپل فنری این مزیت را دارد که جابجایی در حد یکی دو سانتی متر را جبران میکند.

سپس درپوش و شیرهواگیری حوله خشک را روی حوله خشک قرار داده و نصب میکنیم.

بعد از نصب شیر رفت و برگشت حوله خشک کن, با الگو کردن حوله خشک کن روی شیرهای و علامت گذاری محل نصب بست, سوارخ کاری بست حوله خشک کن را انجام میدهیم.

سپس حوله خشک کن را به شیرالات مربوطه وصل کرده و بست حوله خشک کن به رادیاتور حوله متصل میکنیم. پس از نصب و محکم کردن رادیاتور حوله ای بهتر است با بازکردن شیرها و هواگیری حوله خشک کن از نصب صحیح خود اطمینان پیدا کنید.

نصب حوله خشک کن در گرمایش از کف

در سیستم های گرمایش از کف به دلیل ملاحظات فنی, بهترین شیوه گرم کردن سرویس بهداشتی استفاده از حوله خشک کن است. معمولا یکی از انشعاب های کلکتور گرمایش از کف به لوله کشی و نصب حوله خشک کن اختصاص پیدا میکند. استفاده از حوله خشک کن در گرمایش از کف میتواند در مواقع نیاز, برای هواگیری گرمایش از کف یا حتی سیستم رادیاتور شوفاژ نیز استفاده شود.

اندازه حوله خشک کن

نصب رادیاتور حوله ای مانند رادیاتورهای معمولی است و دارای یک آکس یا فاصله معمولا 50 سانتیمتری بین دو لوله رفت و برگشت هستند.

حوله خشک کن ها در عرض 50 سانتی متر و بسته به تعداد و قد حوله خشک کن از 50 سانتی متر تا 150 سانتیمتر تولید و نصب میشوند.

لوله کشی حوله خشک کن

لوله کشی حوله خشک کن شامل یک لوله رفت و یک لوله برگشت منشعب شده از لوله اصلی مدار گرمایش لوله کشی پکیج یا شوفاژ هستند. نوع لوله حوله خشک کن همگون با لوله کشی شوفاژ و پکیج میتواند از نوع تک لایه یا پنج لایه باشد. در لوله کشی تک لایه سایز لوله 20 و در لوله کشی پنج لایه سایز لوله معمولا 16 یا بعضا 20 انتخاب میشوند.

لوله کشی حوله خشک کن از کف سرویس انجام شده و مانند لوله کشی شوفاژ بایستی از هرگونه تغییر مسیر بی جهت اجتناب شود. به کار بردن پیچ و خم و اتصال اضافی میتواند باعث اخلال در گردش آب شوفاژ و کاهش گرمایش حوله خشک کن شود.

ارتفاع حوله خشک کن از کف

ارتفاع لوله کشی حوله خشک کن پیش از کف سازی حدود 110 تا 140 سانتیمتر است و ارتفاع تمام شده از کف تقریبا 100 سانتیمتر تا 130 سانتیمتر میباشد. یعنی در حدود 10 تا 15 سانتیمتر برای کف سازی در نظر گرفته میشود.

البته ارتفاع ذکر شده بسته به سلیقه میتواند متغیر باشد. اما کاهش ارتفاع حوله خشک و نزدیکی آن به زمین میتواند موجب گرم شدن بیشتر از حد در سطوح پایینتر شده و حتی به تجهیزات اطراف لطمه وارد کند. نصب حوله خشک کن در ارتفاع بالاتر نیز دسترسی به حوله خشک کن را برای پهن کردن البسه و دیگر لوازم مشکل کرده و ضمنا ویژگی گرمایشی حوله خشک کن را بی اثر میکند. پس ارتفاع استاندارد و بهترین محل نصب حوله خشک کن در همان ارتفاع 1 تا 130 است.

تشخیص لوله رفت و برگشت حوله خشک کن

تشخیص لوله رفت و برگشت حوله خشک کن با بستن شیر فلکه رفت یا برگشت ورودی واحد یا مدار رفت و برگشت پکیج دیواری میسر است. شما برای نصب حوله خشک کن نیاز به قطع کردن شیر فلکه های فوق دارید. در صورت بستن و قطع شدن هر یک از شیر فلکه ها میتوانید به راحتی تشخیص دهید که کدام لوله رفت و کدم لوله برگشت است.

این نکته را هم یادآور شویم که شدت جریان آب در لوله رفت بسیار بیشتر از لوله برگشت شوفاژ است. پس این شیوه هم میتواند به تشخیص شما کمک کند.

تعمیر حوله خشک کن

تعمیر حوله خشک کن را نباید غیر ممکن دانست , اما به دلیل قیمت نه چندان بالای آن خیلی به صرفه نیست. زیرا حوله خشک کنها از جنس ورق آلومینیوم یا استیل هستند ودر صورت سوراخ شدن بایستی یا آنها را جوش داد و یا با استفاده از چسب های مخصوص بتوان تا مدتی بیشتر از آن استفاده کرد. روشهای فوق را میتوان شیوه های موقتی دانست که معمولا حداکثر تا 6 ماه کارایی داشته و به لحاظ اقتصادی توجیه ندارند.

جوشکاری آلومینیوم و استیل نیز بخاطر دسترسی و هزینه آن چندان برای شما اقتصادی نمیباشد. مضافا براینکه حوله خشک کنی که چند سال کار کرده و از جایی سوراخ شده است , بخاطر اینکه فرسایش و خوردگی پس از جوشکاری ممکن است دوباره از قسمت دیگری سوراخ شود. تازه این هم به شرطی که جوش گرفته و جوشکاری شما موفقیت آمیز بوده باشد.

بدین ترتیب برای تعمیر بایستی گزینه جوشکاری حوله خشک کن را فراموش کنید و در صورت مصر بودن به تعمیر حوله خشک از چسب میل پوکس یا دیگر چسب های موجود در بازار برای اینکار استفاده کنید.

هزینه نصب حوله خشک کن

هزینه نصب رادیاتور حوله ای حدود 120 تا 180 هزار تومان است که بستگی به نوع لوله کشی اندازه و تعداد نصبیات در یک ساختمان متغیر میباشد و درصورتیکه در کنار لوازم دیگر نصب شود و تعداد قطعات قابل نصب بیشتر شود , میتواند تا 100 هزار تومان کاهش پیدا کند.

هزینه نصب حوله خشک کن فقط برای نصب شیرالات و خود رادیاتور حوله است و اجرت لوله کشی آن جدا محاسبه میشود. اجرت تعویض حوله خشک کن نیز به دلیل باز کردن حوله خشک کن قدیمی و نصب مجدد در حدود 200 هزار تومان است.

خدمات ما در این زمینه

لوله کشی , تعویض , تعمیر و نصب حوله خشک کن

نصب رادیاتور پنلی , پره ای , زمینی و دیواری

نصب , لوله کشی و تعمیر پکیج شوفاژ دیواری

تبدیل لوله کشی رادیاتور زمینی به شوفاژ حوله ای

اجرا و تعمیرات لوله کشی شوفاژ روکار و زیرکار

نصب و تعمیر شیرالات و لوازم سرویس بهداشتی

نصب لوازم تاسیساتی و وسایل خانگی منزل

تعمیر تاسیسات و بازسازی لوله کشی ساختمان

تلفن دفتر : 09122437371-22533080 سراسر تهران

هزینه نصب حوله خشک کن

انواع حوله خشک کن

رادیاتور حوله خشک کن یا رادیاتور حوله ای وسایل گرمایشی هستند, که برای گرم کردن محیطهایی مانند حمام و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار میگیرند .

به دلیل رطوبت فراوان در قسمتهای پایین سرویس بهداشتی , نصب رادیاتورهای فولادی و پره ای زمینی و زنگ زدگی آنها روی زمین تقریبا منسوخ شده است . البته قرار گرفتن رادیاتور در ارتفاع کم از لحاظ گرمایشی موثرتر میباشند اما بخاطر افزایش طول عمر , زیبایی سرویس بهداشتی و خشک کردن البسه و حوله , در ده سال اخیر نصب رادیاتور حمام وسروییس بهداشتی رایج شده است .

از لحاظ کارکرد , حوله خشک کنها مانند رادیاتورها بوده و گرمای تولید شده توسط پکیج و موتورخانه را به محیط انتقال میدهند .

حوله خشک کنها از لحاظ متریال استفاده شده معمولا آلومینیوم , استیل و شیشه میباشد . البته متداولترین آنها حوله خشک آلومینیومی و استیل هستند .

حوله خشک کن های برقی هم در ساختمانهایی که سیستم گرمایشی شوفاژ ندارند , میتوانند گرمایش سرویس بهداشتی را تامین کنند .

از لحاظ اندازه نیز رادیاتورهای حوله ای به تعداد پره ها از 8 پره تا 20 پره و بیشتر دارند . البته انتخاب حوله خشک کن از لحاظ جثه بستگی به متراژ حمام شما نیز دارد , و این میزان یک تناسب درخوری بایستی داشته باشد .

نحوه نصب حوله خشک کن

 

 

شیر رفت و برگشت حوله خشک کن

شیر رفت رادیاتور به لوله کشی رفت سیستم گرمایشی و شیر زانو قفلی به لوله کشی برگشت متصل میشود. در نصب حوله خشک کن میتوانید از شیر رفت و برگشت رادیاتور ترموستاتیک یا معمولی استفاده کنید و هیچ تفاوتی از لحاظ نحوه نصب نیست. شیر ورودی و خروجی حوله خشک کن وظیفه قطع کردن گرم شدن حوله خشک کن در مواقع عدم استفاده از آنها را دارد.

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (3)

  • تعمیر حوله خشک کن | لوله کشی ساختمان تهران پاسخ

    […] در عین افزایش زیبایی بصری استفاده های دیگری هم دارند . نصب حوله خشک کن در حمام و سرویس بهداشتی در کنار شیک بودن و گرم کردن محیط […]

    ژانویه 17, 2021 at 7:39 ب.ظ
  • احسان بهروان پاسخ

    سلام ادمین عزیز.ایا حوله خشک کنی که توی بدنه سوراخ شده قابلیت جوش دادن مجدد را دارد؟یا باید تعویض شود؟

    فوریه 19, 2022 at 10:55 ق.ظ
    • admin پاسخ

      سلام , حوله خشک کن به دلیل ساختار و جنس اون ارزش جوشکاری و امکان تعمیر رو نداشته و در صورت استفاده از چسب یا چنین مواردی به زودی مجددا از همان ناحیه یا نقاط مجاور شروع به نشتی میکند. استفاده از جوش و چسب صرفا هزینه اضافی بوده و در موارد سوراخ شدن حوله خشک کن ناگزیر به تعویض حوله خشک کن خواهیم بود.

      فوریه 19, 2022 at 1:08 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *