تعمیر مشعل شوفاژ | سرویس مشعل گازی

تعمیر مشعل شوفاژ | سرویس مشعل گازی

تعمیر مشعل شوفاژ

سرویس و تعمیر مشعل شوفاژ 09122437371-22533080 سراسر تهران , شبانه روزی

تنظیم و سرویس مشعل گازی موتورخانه مرکزی

تنظیم شیر و پرشر گاز و هوای مشعل گازی و بهینه سازی مصرف سوخت

نصب و تعویض مشعل های گازی موتورخانه ها و تنور های گازی

عیب یابی و رفع عیب مشعل شوفاژخانه

تعویض رله , پرشر گاز و هوا , فیلتر , موتور و دیگر قطعات مشعل

راه اندازی , سرویس و تعمیرات جزیی و کلی موتورخانه های شوفاژ

تعمیرات لوله کشی موتورخانه

تعمیر مشعل شوفاژ تهران

تعمیر مشعل شوفاژ

تعمیر مشعل تهران

تجهیزات موتورخانه

اتفاقاتی که بهنگام سرویس وتعمیرات یا کار معمولی سیستم

در موتورخانه های تاسیسات اتفاق می افتند سالانه تلفات وخسارات زیادی برجای می گذارند.

این حادثه ها خصوصا در تاسیسات بزرگ از قبیل کارخانجات وبیمارستانها گاه جبران ناپذیرند.

خسارات وارده،به غیز از تلفات احتمالی ناشی از بروز انفجار در موتورخانه(مثلا ترکیدن دیگ بخار وغیره).

شامل موارد زیرند:

-هزینه دستگاهها , اجناس و اجرت تعمیرات موتورخانه

-هزینه امور اداری و پشتیبانی تعمیر مشعل شوفاژ

-هزینه و خسارات متعاقب از تعطیل شدن کار مشتری در طول مدت بازسازی تاسیسات؛

-هزینه آموزش کارگران و سرویس کاران و نیروهای تازه کار

-هزینه های مربوط به پرداخت خسارت جسمانی و دیه به بازماندگان مصدومین وکشته شدگان؛

عیب یابی مشعل های گازی

خطرهای بالقوه در یک موتورخانه چیست ؟

واضح و مبرهن است  که برای جلوگیری از حوادث باید اول خطرات متحمل را شناخت.

پیش از شروع کار باید نشانههای خطر راجستجو کرد:

-نشانه های آشکار

-سوختن یا از بین رفتن روپوش وعایق لوله ها

-وجود مواد اشتعال زای شیمیایی و غیرشیمیایی و مایعات  ناشناخته روی کف موتورخانه

-نیمه کار بودن کارهای الکتریکی و وجود سرسیمهای لخت در تابلو برق

-وجود آشغال و ضایعات روی کف موتور خانه

-وجود سیم های عریان روی کف موتورخانه

-نشانه های صدایی تعمیر مشعل شوفاژ

-صدای شبیه هس س س از یک شیرفلکه های موتورخانه

-صدای غیرمعمول ساییدگی دو چیز به هم از درون دستگاهها و تجهیزات

صدای نشت مایعات و سیالات از یک مخزن یا ظرف حاوی مواد شیمیایی

تعمیرکار مشعل گازی

-بوها

-احساس کردن بوهای نا متعارف

-احساس کردن بوی نا و فساد که حاکی از عدم تهویه صحیح موتورخانه است

همانقدر که شناخت خطرات احتمالی مهم است،اگاهی امکانات ایمنی و اورژانس در محل نیز مهم است:

-نزدیکترین جعبه کمک اولیه کجاست؟تعمیر مشعل شوفاژ

-نزدیکترین وسایل کنترل حریق از قبیل کپسول و سطل شن کجا قرار دارند؟

-نزدیکتریت هشداردهنده صوتی آتش سوزی کجاست؟

-نزدیکترین دستگاه نفس اضطراری کجاست (مخصوصا در سیستمهای آمونیاکی)؟

-در صورت احتیاج ومصدومیت کسی چگونه و از کجا می توان در خواست کمک کرد؟

مضاف برهمه آنچه گفته شد،برعهده مسول و مالک است که وسایل و تجهیزات لازمه را برای ایمنی کارگران وتکنسینها فراهم کند.

تعمیر مشعل شمال تهران

بروز اشکال درعملکرد دیگ شوفاژ

سایر قطعات

کنترل مشعلی که روی بویلر نصب می شوند ممکن است

به صورت آن و آف،مرحله ای یا با تنظیم پیوسته باشند.

سیستم توزیع نیز یا جریان مستقیم است و یا جریان متغیر.

موتورخانه های جریان ثابت یا به  شیرهای کنترل سه راهه مجهز میباشند

و یا اصلا هیچ شیری نصب نمیشود.تعمیر مشعل شوفاژ

سیستمهای جریات متغیر اکثرا دارای شیرهای کنترل دوراهه بوده وجریان در

سیستم برحسب قطع و وصل بودن این شیرها تغییرمیکند.

برای مطمین شدن از برقراری حداقل جریان،پیش بینی هایی میشود که

این امر را می توان با استفاده از مدارهای جریات متعادل ،

شیرهای سه راهه،شیرهای بای پس یا ترکیبی از آنها انجام شود.

تعمیر مشعل شرق تهران

– بررسی های اولیه

قبل از تجزیه و تحلیل  مشکل  و عیب یابی پیش آمده چند چیز را باید بررسی کرد:

-آیا صافی ها تمییزند؟

-آیا پروانه پمپ به روان می چرخد؟

-آیا همه شیرها در وضعیت درست قرار دارند؟

-آیا سیستم دارای یک شیربای پس مناسب است؟

آیا این شیر درست تنظیم شده .بدون ایراد کار می کند؟

این شیر جریانبه دیگها را بای پس می کند یا فقط پمپ را؟ تعمیر مشعل شوفاژ

این بررسی ها را به دقت انجام دهید و فکر نکنید قبلا یک نفر این کار را کرده است.

اگر بررسی ها چیزی را مشخص نکرد، ببینید آیا تغییراتی متاخری رخ داده است یا خیر.

تعمیر مشعل غرب تهران

– چرخه کوتاه دیگ

حالتی را درنظر بگیرید که هوای بیرون سرداست وبسیاری از محیطهای درون ساختمان نیز

به همچنین به رغم این موضوع دیگها با بالاترین ظرفیتشان کار نمیکنند که می تواند

نشان دهنده ایجاد اتصال کوتاه باشد.تعمیر مشعل شوفاژ

دلیل این اشکال احتمالا عدم تعادل سیستم است که باعث می شود

آب بیشتر در چرخه هایی که مقاومت کمتری دارندحرکت کند.

جریان مازاد در این لوله ها  بدون این که فرصت از دست دادن گرما را بیایدبه دیگها برگشت خورده

و کنترل دیگ فقط میتواند نسبت به آنچه از سیستم به دیگ برمیگردد عکس العمل دهد.

این مشکل نشان میدهد که در واکنش به داغ بودن آب برگشتی،کنترلها جریان خروجی دیگها را کم میکنند.

یک نمونه معمولی از این امر،یونیت هیتر آب گرمی است که درمحیط موتور خانه نصب شده است.

سرویس مشعل گازی تهران

این واحدها عموما افت فشارکمی دارند و وقتی در چنین جایی نصب می شوند

در معرض حداکثر فشار پمپ قرار گرفته  و در نتیجه شدت جریان آب در

آنها بسیار افزایش پیدا کرده وبدون اینکه فرصت از دست دادن گرما را بیابد به دیگ برمیگردد.

سرویس کار مشعل شوفاژ

فاکتور دیگری که می تواند موجب باعث این مشکل شود عبارت است از متوازن بودن مدارهای برگشت

مستقیم شیر سه راهه چسبیده به پمپ که ناشی از خرابی یا عدم کارکرد دقیق  آنهاست.

مشعل ها از نظر پودر كردن سوخت به سه گونه تقسیم می شوند:تعمیر مشعل شوفاژ

1- فشاری

2- فشار بخار و هوا

3- فشار ضعیف هوا

در نوع فشاری , گاز با فشار یك تلمبه به داخل دیگ پاشیده می شود و

هوا نیز به طور نرمال از اطراف نازل سوخت پاش وارد می شود.

تعمیر مشعل موتورخانه

در نوع دوم ,سوخت به وسیله فشار هوا یا بخار به درون دیگ فرستاده می شود.

در این مشعل مسیر سوخت از منبع تا ژیگلور به علت وزن مایع است و گاهی با فشار پمپ ضعیف انجام می گیرد.

در این گونه مشعل به علت فشار هوا و كمپرسور و یا فشار بخار ,

صدای ناهنجار زیادی به وجود می آید كه از عیوب مشعل می باشد.

و نوع سوم ,كه بیشتر در موتورخانه های حرارت مركزی به كار برده می شود

و جامع ترین نوع مشعل است و در دو نوع مشعل با فشار كم و مشعل با فشار زیاد ساخته می شوند.

تعمیر مشعل مرکز تهران

-مشعل با فشار كم:

این مشعل ساخته شده است از یك الكترو موتور و یك وانتیلیتور و یك پمپ گاز كه معمولا روی یك محور قرار دارند

و با چرخش الكترو موتور به كار می افتند.

پمپ , سوخت را از منبع تغذیه کرده  و در داخل لوله مشعل كه در انتهای آن نازل قرار گرفته است ,

کمپرس می كند و چون نازل دارای سوراخ های کوچکی است , سوخت به صورت پودر به داخل دیگ پاشیده می شود.

وانتیلیتور نیز هوای لازم را به وسیله هوای محیط از اطراف نازل داخل محفظه احتراق می رساند.

در این حالت برای ایجاد شعله , نیاز به یك جرقه است

كه شعله نیز از دو سر سیمی كه متصل به یك ترانسفور ماتور فشار قوی در حدود 12000 ولتی است , ایجاد می شود.

سرویس کار مشعل تهران

این شعله ممكن است دایمی باشد كه در دیگ هایی كه محیط گرم كافی ندارند الزامی است.

در این صورت ترانسفور ماتور باید دارای قدرت كار دایمی باشد و یا ممكن است جرقه به طور متناوب باشد .

یعنی در هنگام آغاز احتراق چند ثانیه جرقه زده شود و پس از گرم شدن كوره , جرقه قطع شود .

در این نوع مشعل ها وسایل دیگری مانند فشارسنج  و صافی روغن و شیر برقی سولنویید ولو نیز وجود دارد.

عیب یابی مشعل شوفاژ

شیرپرشر گاز به خصوص وقتی كه منبع تغذیه گاز بالا تر از مشعل با شد , حتما لازم است,

زیرا احتمال دارد پمپ سوخت خوب آب بندی نباشد و هنگامی كه مشعل كار نمی كند ,

سوخت, ذره ذره وارد كوره و تبخیر شود كه در هنگام استارت مجدد تولید انفجار خواهد كرد .

اما با وجود شیر مربوطه چون بلافاصله از كار افتادن موتور راه سوخت نیز بسته می شود .

از دیگ نگهداری كامل به عمل می آید.

پمپ های مشعل معمولا یك ردیف هستند و در برخی موارد ممكن است دو طبقه باشند.

در حالتی كه منبع سوخت در سطحی زیر مشعل باشد , وجود پمپ دو طبقه ضروری است .

در این مشعل ها میزان اکسیژن و مقدار سوخت به وسیله دریچه تنظیم هوا و شیر تنظیم سوخت

كه به ترتیب اطراف بادبزن و روی پمپ قرار دارند, كنترل می شود .

تنظیم شیر برقی مشعل گازی

عمل استارت و خاموش شدن مشعل به وسیله فرمان خود كاری مانند ترموستات متسحرق

و كنترل دود كه بعضا به جای آن سنسور فتو الكتریك به كار می رود, انجام می گیرد.

2- مشعل با سوخت مایع سنگین:

این مشعل نیز مانند مشعل بخش پیشین است است , با این تفاوت كه به جای وانتیلاتور ,

یك بادزن به كار رفته و پمپ آن نیز متناسب با ویسکوزیته مایع سوخت انتخاب شده است.

در زمان راه اندازی این مشعل قبل از شروع كار را به وسیله سیال گازی شكل یا سوخت رقیق دیگری انجام می دهند

كه در این صورت یك دستگاه راه انداز به آن افزوده خواهد شد.

به طور كلی هر نوع مشعل برای ظرفیت های متفاوت طراحی و نصب میشود.

كه نسبت به ظرفیت حرارتی دیگ و بویلر , می توان با تعویض پاشنده و تنظیم پرشر از آن استفاده كرد.

مثلا یك مشعل با ظرفیت 1 تا 5 و5 تا 10 لیتر ساخته شده است كه می توان با تعویض پاشنده , مصرف آن را به حداكثر یا حداقل رساند .

تعمیر مشعل تجریش

مشعل گازی:

در مشعل گازی شوفاژ , گاز بوسیله شیر خودكاری با فشار ابتدایی خود وارد دیگ می شود

و با تلفیق با هوایی كه همراه خود وارد محفظه دیگ می كند , مشتعل می شود و در حدود 80 درصد حرارت خود را به دیگ می دهد .

عموما عمل ایجاد شعله به وسیله شمعک  انجام میپذیرد .

در مورد این مشعل ها لوازم حفاظتی پیش بینی می شود , به خصوص اینكه گاز بدون اشتعال وارد دیگ نشود .

این کار به وسیله یك یون ترمو الكتریك كه نزدیك شعله شمع قرار دارد , كنترل می شود .

به ترتیب كه با بودن شعله یون گرم می شود و جریان ترمو الكتریك از آن عبور می كند

و پس از اثر كردن روی شیر گازی , آن را باز نگه می دارد.

ولی بلافاصله از  اینكه شعله خاموش شد , جریان ترمو الكتریك قطع میشود.

و شیرمسدود می شود و راه ورود گاز را به دیگ می بندد كه برای راه اندازی مجدد ,

باید شیر گاز را خودمان باز کنیم .

این نوع مشعل نیز برای ظرفیت های متفاوت رایج و در بازار متدوال است.

تعمیر مشعل فرمانیه

مبانی سرویس و نگه داری مشعل گازی به شرح زیر میباشد.

1- نظافت باد زن.

2- رگولاتور گاز و شیر ها

3- چک کردن اتصالات

فشار گاز مورد نیاز مشعل های گازی در اندازه های مختلف

فشار گاز مشعل موتورخانه های خانگی معمولاً مشعل های گازی خانگی با فشار گاز 1/4 پوند یا 17.5 میلی بار

که همان فشار گاز شهری است عمل میکنند.

و حجم  گرمایش این مشعل ها تا حدود 800،000 کیلو کالری در ساعت است

اما  مشعل های صنعتی به فشار گاز ورودی 2 پوند یا 140 میلی بار احتیاج دارند.

اگر فشار گاز ورودی به موتورخانه ای که مشعل های کارگاهی

در آن نصب شده حدود 2 پوند باشد لازم است در لوله ورودی گاز به هر مشعل یک فشارشکن نیز نصب شود.

تعمیر مشعل الهیه

بالانسر ها موجب توازن و تعادل در فشار گاز ورودی را میشوند

اما اگر فشار گاز ورودی به شوفاژخانه ای که از مشعل های صنعتی

در آن استفاده شده 15 پوند یا افزون بران باشد باید از رگلاتور گاز که وظیفه آن

تنظیم و کم کردن فشار گاز ورودی به مشعل است استفاده گردد.

دقت کنید نصب فیلتر گاز متناسب با سایز لوله ورودی به هر مشعل جهت ممانعت از

از بین رفتن دیافراگم شیر برقی اتوماتیک هر مشعل اجباری است.تعمیر مشعل شوفاژ

فاکتورهای اصلی انتخاب مشعل مناسب

1-نخست بر اساس سوخت در دسترس مکان  یا ساختمان مور نظر خود تصمیم بگیرید

که آیا باید از مشعل گازی یا سوختهای دیگر و یا حتی دوگانه سوز و یا مازوت سوز استفاده نمائید.

تعمیر مشعل نیاوران

2- غالبا قدرت مشعل را 20% بیشتر از ظرفیت دیگ در نظر بگیرید

زیرا ظرفیت های درج شده برای مشعلها توسط کارخانه های تولید کننده اولاً در شرایط سطح دریا

و ثانیاً بر اساس قدرت حداکثر عنوان می شود بنابراین ظرفیت مشعلها اسمی است

و اگر ظرفیت انتخاب شده بیش از حد  باشد میشود با تنظیم مناسب قدرت گرمایش مشعل

را حتی تا 1/2 کاهش داد. ولی اگر مشعل انتخاب شده شما در عمل دارای ظرفیت متناسب نباشد

راهی جز خرید دوباره مشعل با ظرفیت بالاتر نخواهید داشت.

3- سایز لوله شعله پوش مشعل (که باید داخل دیگ برود) بزرگتر از قطر دهانه نصب مشعل در دیگ نباشد.

اجرت تعمیر مشعل

راه اندازی , سرويس و نگهدرای مشعل‌ها

مشعل موتورخانه اصلی ترین بخش سيستم گرمايش است و سرويس و

نگهدرای صحيح آن در راندمان مطلوب سيستم نقش مهمی را ایفا میکند.

اصول سرويس و نگهداري مشعل گازي

اصول سرويس و نگهداري مشعل گازی به شرخ زیر میباشد:

نظافت  بادزن تعمیر مشعل شوفاژ

براي تنظیف بادزن بايد اين كارها انجام گيرند:

اتصال سيم‌های برق موتور بعد از   علامت‌گذاری آنها،جدا شوند.

پيچ‌های فلنج با آچار باز شده و موتور و بادزن از بدنه مشعل جدا شوند.

جدا کردن را بايد از پيچ پايينی شروع كرد.بادزن تميز شود.

کلیه قطعات موتور و بادزن بازبينی شود تا از درستی آن اطمينان حاصل گردد.

دستمزد تعمیر مشعل

رگلاتور گاز و شيرها

شيرهاي گاز به نگهداری ویژه ای نياز ندارند و هيچگونه تعميراتی نبايد روي آنهاصورت بگیرد.

شيرهای خراب و نشتی دار  بايد توسط يك لوله کش گاز تعويض شده وتعمیر مشعل شوفاژ

بعد از آن از نظر نشتی مورد آزمايش قرار گيرند. همچنين چگونگي كاركرد آنها و احتراق بررسی شود.

بررسي اتصالات

تمام اتصالات الكتريكی موتور و شير برقی بايد از نظر صحت و ايمني بازبينی شوند.

قیمت سرویس مشعل

پس از هر عمليات نگهداري بايد:

فاکتورهای احتراق تحت شرايط واقعی كار مورد چک و وارسی قرار بگیرند.

نتايج خارج شده در برگه‌هاي بازرسی ثبت شوند.

عيب‌يابي و رفع عيب

در حالت بروز اشكال در كار مشعل، ابتدا فاکتورهای زير بايد بررسدشوند:

سیم کشی مشعل

مسير سوخترسانی,شیر گازی, شیلنگ , فیلتر (شير مغناطيسي گاز، رگولاتور گاز) و كليد فشار هوا؛

تعمیر مشعل تهرانپارس

حالت كليدها روي پانل كنترل

اجزای مهم مشعل گازوئیلی تعمیر مشعل شوفاژ

1) الکتروموتور : الکتروموتور موجب حرکت پمپ و بادزن است و از نوع

آسنکرون با روتور القایی قفس سنجابی است. قدرت الکتروموتورهای گازوئیلی اغلب 2900

و در بعضی موارد 1450 دور در دقیقه است .

(( استاتور )) این موتور دارای یک سیم پیچ مرکزی راه انداز است .

برای تولید (( گشتاور )) بیشتر در راه اندازی موتور ،

عموما یک خازن نیز در مدار سیم پیچ راه انداز آن به صورت سری قرار داده می شود .

تعمیر مشعل نارمک

2) بادزن ( فن یا پروانه ) : پروانه مشعل ها از گونه گریز از مرکز ( سانتریفوژ ) است

که بر روی محور موتور نصب می گردد . پروانه با گردش موتور به حرکت در می آید

و اکسیژن هوای بین پره ها، همراه فن شروع به چرخش کرده ، تحت تاثیر نیروی گریز

از وسط از لبه ی پره ها به درون محفظه ی حلزونی شکل وارد می شوند و

به طرف محفظه احتراق هدایت می گردند . در اثر خاج شدن مولکول های هوای بین پره ها ،

فشار بین آنها کم شده ، یک خلا لحظه ای در بین پره ها ایجاد می گردد ،

در نتیجه هوای موجود در مرکز پروانه ، به سمت پره ها حرکت می کند و

به دنبال آن هوای خارج وارد پروانه می گردد. برای کنترل مقدار هوای بادزن ،

در دریچه مکش آن یک دمپر قرار می دهند که تنظیم آن در مشعل های کوچک ،

دستی و ثابت است ولی در مشعل های بزرگ به وسیله ی یک موتور ،تعمیر مشعل شوفاژ

کنترل شده ، متناسب با مقدار سوخت کم و زیاد می شود .

تعمیر مشعل سیدخندان

3) پمپ گازوئیل : معمولا پمپ گازوئیل را در مشعل ظرفیت بالا به صورت گردان و یا چرخ دنده ای به صورت یک یا دو طبقه می سازند .

4) شیر برقی : به صورت نرمال در مسیر عبور سوخت از پمپ به طرف نازل ،

یک شیر برقی نصب میکنند تا در زمان خاموش بودن مشعل ، از پس زدن گازوئیل به داخل اتاقک احتراق جلوگیری کند .

این شیر دارای یک سوزن است که در حالت عادی تحت تاثیر وزن خود پائین آمده ،

مجرای عبور سوخت را می بندد ، وقتی که برق به سیم پیچ ( کویل ) آن می رسد ،تعمیر مشعل شوفاژ

میدان مغناطیسی ایجاد شده ، به وسیله ی کویل ، هسته ی آهنی و

در نتیجه سوزن بالا می رود و مجرای عبور سوخت به طرف نازل ، باز شده ،

سوخت به داخل دیگ پاشیده می شود.

شیر برقی احتمال دارد روی پمپ در روی لوله بین فاصل پمپ و نازل نصب شود.

تعمیر مشعل سهروردی

5) کوپلینگ : کوپلینگ وسیله ای است که حرکت الکتروموتور را به پمپ منتقل می کند

و معمولا از جنس پلیمری یا فلزی است. در این وسیله یک لقی جزئی بین محور الکتروموتور

و پمپ ایجاد می شود تا در لحظه ی راه اندازی اینرسی ( لختی ) پمپ روی الکتروموتور نباشد

و الکتروموتور آسانتر بتواند به حرکت در آید.تعمیر مشعل شوفاژ

در صورت گیرپاش کردن پمپ ، معمولا کوپلینگ شکسته و موتور بدون درگیر شدن چرخیده می شود در نتیجه،

الکتروموتور از خطر خراب شدن محفوظ می ماند و در صورت معیوب شدن الکتروموتور و

یا پمپ ، فقط دستگاه معیوب را تعویض می کنند.

تعمیر مشعل مطهری

6) نازل : نازل قطعه ایست که گازوئیل را به صورت پودر به مقدار معین با چرخش

با جهت مشخص به شکل معلوم و به صورت تصفیه شده به داخل دیگ می پاشد .

سوخت با توجه به شکل فضای حد فاصل نوک قطعه ی مخروطی و

پوسته به صورت توخالی ، تو پر و نیمه پر به داخل وارد میشود.تعمیر مشعل شوفاژ

نازل ها ها در زوایای 30 ، 45 ، 60 و 80 درجه سوخت را به داخل اطاقک احتراق پاشیده

که زاویه ی کم برای اتاقک احتراق عمیق و زاویه ی زیاد برای اتاقک احتراق کوچک مناسب است .

تعمیر مشعل خیابان بهشتی

اندازه نازل برحسب GPH ، Kg / hr و Lit / hr معین می شود .

اگر در روی نازل ، اندازه را بدون واحد بنویسند منظور ، ظرفیت برحسب (GPH) است .

اگر فشار وارد شده بر نازل بیش از 7 bar باشد مقدار دبی سوخت عبوری

از نازل بیش از مقدار ظرفیت نامی حک شده روی آن خواهد بود .

تذکر : معمولا نازل ها از ظرفیت 12 GPH به بالا صافی ندارد چون به خاطر بالا بودن ظرفیت ،

سوراخ نازل آنقدر قطور است که با ناخالصی های احتمالی همراه سوخت مسدود نمی شود .

تعمیر مشعل یوسف آباد

7) تراس جرقه : در این تراسفورماتور انرژی برق می تواند

در یک قطعه ی فلزی به انرژی مغناطیسی تبدیل شود و انرژی مغناطیسی نیز می تواند

به انرژی برقی تبدیل شود. به عبارت دیگر اگر یک سیم پیچ دور یک قطعه آهن پیچیده شود

و جریانی از آن بگذرد ، آهن مغناطیس می شود ،

حال اگر یک سیم پیچ دیگر دور هسته ی آهنی پیچیده شود

احتمال دارد جریان دیگری در آن به وجود آید.تعمیر مشعل شوفاژ

برای تبدیل انرژی مغناطیسی به انرژی الکتریکی در سیم پیچ ثانویه ،

باید حوزه ی مغناطیسی همواره تغییر کند ،

این عمل با وصل نمودن سیم پیچ اولیه به جریان متناوب AC انجام می شود.

جریان متناوب برق شهر در یک ثانیه 100 مرتبه تعویض جهت می دهد که

این خود باعث تغییر قطب های مغناطیسی ، به اندازه ی 100 bar در یک ثانیه می شود.

تعمیر مشعل ونک

یک ترانسفورماتور جرقه باید ولتاژ بسیاری را تولید کند تا باعث ایجاد کمان الکتریکی بین دو الکترود شود.

این میزان در حدود 10000 ولت است که بین 0 تا 15000 ولت ، صد مرتبه در ثانیه تغییر می کند.

زمانیکه قوس الکتریکی تولید شود ، ولتاژ به اندازه قابل توجهی افت می کند بنابراین ،

ترانسفورماتور طوری طراحی می شود که قدرت مصرفی خودش را تنظیم کند

وگرنه با کشیدن بار بیش از اندازه خواهد سوخت.

تعمیر مشعل ملاصدرا

8) الکترودهای جرقه: الکترودهای جرقه از متریال فولاد ضد زنگ ( استیل ) و با روپوش سرامیک هستند.

هیچ وقت نباید فاصله ی میله ی الکترود ها از قسمت های فلزی مشعل ، زیر 6 میلی متر شود. تعمیر مشعل شوفاژ

محل نصب الکترود ها در بالا و پیش نازل است. همین که سوخت پودر شده ی

در حال گردش از نازل خارج شود با هوای متلاطم عبور کرده از ( شعله پخش کن ) مخلوط می شود ،

این مخلوط بوسیله جرقه ی بین سر الکترودها مشتعل می گردد.

تعمیر مشعل امیرآباد

9) شعله پخش کن: شعله پخش کن وسیله ای است که سر راه ورود هوا به اتاقک احتراق قرار می گیرد

و آن را مخالف جهت چرخش سوخت ، به چرخش در می آورد تا باعث تلفیق هرچه بهتر سوخت و هوا گردد.

10) چشم الکتریکی: چشم الکتریکی مقاومتی برقی است

که بر اثر رسیدن نور به آن ، مقدار مقاومتش کاسته می شود و بالعکس.

از این ویژگی برای کنترل شعله در مشعل های گازی شوفاژخانه  استفاده می شود.

تعمیر مشعل گیشا

چشم الکتریکی را در داخل لوله ی مشعل رو به سمت شعله قرار می دهند ،

اگر شعله ایجاد نشود مقدار مقاومت الکتریکی چشم زیاد خواهد شد و

جریانی از آن عبور نمیکند تا به رله ی کنترل مشعل برسد در نتیجه رله در جا مشعل را از کار می اندازد

که به صورت عامیانه گویند مشعل ریست یا ری استارت کرده است ولی اگر شعله تشکل شود ،

تعمیر مشعل مرزداران

با رد شدن جریان از آن رله نیز تاثیر گرفته ، به مشعل دستور ادامه ی کار را می دهد.

11) بدنه ی مشعل: بدنه ی اغلب مشعل های موتورخانه های مرکزی از نوع چدن ریختگی است

که لوازم  مختلف مشعل بر روی آن سوار میشوند.تعمیر مشعل شوفاژ


1 Comment

لوله کشی هفت تیر 09129242783 | خدمات تاسیساتی تهران 09129242783

اکتبر 17, 2018 at 5:51 ب.ظ

[…] , سرویس و راه اندازی موتورخانه شوفاژ , پکیج دیواری , کولر آبی و گازی اسپلیت و پمپ […]

Leave a Reply

تماس با ما

09122437371 22533080