تعمیر آبگرمکن دیواری

تعمیر آبگرمکن دیواری

تعمیر آبگرمکن دیواری

نصب , لوله کشی و تعمیر آبگرمکن دیواری شبانه روزی

تلفن : 09122437371-22533080 سراسر تهران

سرویس و عیب یابی آبگرمکن دیواری گازی تمام برندها, رسوب زدایی و شستشوی مبدل آبگرمکن دیواری, تعویض قطعات دیافراگم, شلنگ و … و تعمیرات لوله کشی و راه اندازی آبگرمکن گازی.

وقتی آبگرمکن خراب می شود یعنی نه می توانید به حمام بروید و ظروف را بشویید , و نه اینکه از آب گرم استفاده کنید , به خصوص در فصل زمستان ممکن است برای شما مشکلاتی بوجود بیاورد . باید بدانید سرویس و تعمیر آبگرمکن یک کار کاملا تخصصی است که نیاز به یک متخصص دارد , تا هر نوع آبگرمکنی که شما دارید را تعمیر کند.

متخصص تعمیرات آبگرمکن دیواری قطعا ابتدا به دنبال مشکل یابی آبگرمکن است تا بداند که از چه نقطه ای باید کار را شروع کند. این کار باید توسط یک حرفه ای انجام شود.

تعمیر آبگرمکن دیواری

تعمیر آبگرمکن دیواری

اولین مشکلی که یک آبگرمکن می تواند داشته باشد این است , که آب داغ نمی شود. باید آبگرمکن را کاملا بررسی کرد, تا بدانید مشکل از چه قسمتی است. آیا گاز یا برق نمی رساند؟

در برخی آبگرمکن هایی که دیواری هستند به راحتی چراغ هایی که در آبگرمکن ها وجود دارد نشان می دهد که مشکل کجاست .

اگر برق یا گاز هیچ گونه اتصالی نداشته باشد باید از تعمیرکار حرفه ای استفاده کرد که به وصل کردن جریان برق و گاز کاملا اشراف داشته باشد.

مشکل دیگر این است که آب ابتدا داغ است اما به مرور داغ نمی ماند. شما ابتدا باید به درجه آبگرمکن ها نگاه کنید و اگر مشکل از درجه است، درجه حرارت را زیادتر کنید ، اگر با زیاد تر کردن درجه حرارت باز مشکل بوجود آمد باز باید به یک حرفه ای مراجعه کنید تا بتواند

مشکل و عیب یابی درجه یا مشعل را ببیند تا بتواند این مشکل را حل کند.

ممکن است آبگرمکن شما را جرم گرفته باشد و باعث شود , آب یا گاز به خوبی به لوله ها نرسد و در نتیجه آب گرم نمی شود.

بنابراین در اینصورت نیز تعمیرکار تخصصی آبگرمکن به راحتی تعمیر آبگرمکن شما را انجام می دهند و باعث باز شدن لوله ها خواهند شد.

عیب یابی آبگرمکن دیواری

آبگرم کن های گازسوز دونوع هستند:

آبگرمکن های گازی دیواری

آبگرمکن های مخزنی

آبگرمکن های گازی دیواری را آبگرم کن های فاقد مخزن نیز می گویند.

آبگرم کن های دیواری از قطعات اصلی زیر ساخته شده است:

کلاهک تعدیل از ورق فولادی گالوانیزه ساخته شده است

در فوقانیترین بخش آب گرم کن بالایی مبدل گرمایی قرار دارد.

کاور آبگرمکن

مبدل حرارتی

شعله آبگرمکن

رگلاتور گاز

ورودی آب

بدنه پشت آبگرمکن

اول شیرهای گاز و آب سرد ورودی به آبگرمکن راقطع میکنیم. پس از خنک شدن قطعات آن دستگیره  تنظیم دما وگاز آبگرمکن را به کشیده وپس ازبازکردن پیچ اتصال، کاور آبگرمکن را بازکرده و مهره هـای لـولــه خروجی را باز میکنیم.

سرویس آبگرمکن دیواری

مهره سرشیلنگی گازمتصل به رگلاتور گازآبگرمکن را باز میکنیم. لوله رابط دودکش را از آبگرمکن بازکرده تعمیر آبگرمکن دیواری آبگرمکن را از قسمت زیر به طرف باال فشار داده و پس از جدا شدن آبگرمکن ازبستها، آن را ازدیوار جدا میکنیم.

آبگرمکن را بر روی زمین یا میز قرارداده و شروع بکار میکنیم. پیچهای نگه دارنده کالهک تعدیل به صفحه پشتی را باز کرده و سپس بستهای فنری متصل به مبدل حرارتی را از شکاف کالهک خارج کرده و کلاهک را از مبدل جدا میکنیم .

مهره های لوله مسی رابط بین رگلاتور آب و ورودی منبع حرارتی را باز میکنیم. ترموکوپل، شمعک و الکترود , پیچ بست نگهدارنده جرقه زن را باز کرده و پس از درآوردن فیش وایر فندک از الکترود آنها را از آبگرمکن منفک میکنیم.

تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان

شمعک را از بدنه رگلاتور آبگرمکن گاز و مهرههای لوله نازل شمعک باز نموده سپس مهره ترموکوپل را از نقطه اتصال آن باز میکنیم .

شمعک و مشعل نشر نازل پیلوت را از پایه شمعک باز نموده و شعله پخشکن مشعل را جدا میکنیم.

پیچهای طرفین ناف مشعل به رگلاتور گاز را باز میکنیم. بستهای قطعات مجموعه رگولاتور آب و تعمیر آبگرمکن دیواری پشت آبگرمکن بازنموده وآنهارا قطع میکنیم. گازرا از صفحه بستهای نگهدارنده مشعل به بدنه را کمی باز کرده و ضمن گردش بستها مشعل را با دقت از صفحه جدا میکنیم.

مبدل را کمی به بالا فشار داده تا لولههای ورودی و خروجی مبدل حرارتی از ترک تکیه گاه برد خارج شود .

کلیه لوازمرا جداگانه در جای مناسب کنار یکدیگر مرتب قرار میدهیم. تمامی قطعات باز شده را برعکس باز کردن بر روی پشتی آبگرمکن نصب کنید و در ادامه حین قرار صفحه دادن آبگرمکن در محل خود روی پیچهای سرکج متصل به دیوار، کلیه لوله کشی مسی رابط، ورودی آب سرد، لوله  آب گـرم و سرشیلنگ گـاز را در محل خـود بـه آبگرمکن نصب میکنیم .

تعمیر آبگرمکن گازی

لوله رابط دودکش آب گرم کن را نصب می کنیم . شیرآب ورودی به آبگرمکن را بازنموده واتصالات لوله کشی آب سردوآب گرم وتمامی مسیرهای گردش آب را تست آببندی میکنیم. شیر گاز آبگرمکن را باز کرده و کلیه اتصالات گاز آب گرم کن را از نظر نشت گاز توسط کف مایع ظرفشویی امتحان میکنیم .

درصورتی که هیچ ایرادی رامشاهده نکردید آب گرم کن سازنده روشن می کنیم. طبق دستورالعمل کارخانه  پس از مطمین شدن از کارکرد آبگرمکن پوشش آن را نصب می کنیم.تعمیر آبگرمکن دیواری دکمه های  پلیمری دستگه و رگلاتور آب وگازرادر جایخود قرار می دهیم.

صفحه اصلی دستگاه برروی دیوار نصب میشود وتمام بخشهای تشکیل دهنده آب گرم کن روی آن قرار می گیرد و جنس آن از ورق آهنی ضدزنگ می باشد. در قسمت فوقانی آن دوعدد سوراخ در دو سمت آن ایجاد شده است که توسط دو عدد پیچ بلند آبگرمکنی دیوار تعبیه شده وزمانی کـه بخواهند آب گرم کن را بـازکنند, به صورت کشویی آن را بطرف بالا فشار داده و پایین می آورند.

لوله کشی آبگرمکن

صفحۀ عقبی آبگرمکن اصول باز و بسته کردن کاور، کلاهک آبگرمکن و صفحه آبگرمکن برای بازکردن کاور دستگاه ابتدادسته تنظیم رادرآورده سپس ولومی را که در زیر دسته تنظیم گاز است بازنموده  و رویه دستگاه را به سمت خود کشیده تا گیره های زیرین رویه آزاد شود و بعد آن را به سمت بالا فشار می دهیم تا از مکان خود خارج شود و برای نصب دوباره پوشش به ترتیب عکس عمل می نماییم .

برای جدا نمودن کلاهک آبگرمکن و تعمیر آبگرمکن بوتان بعد از برداشتن رویه ابتدا دو عدد پیچ روی کلاهک را شل نموده و گیره های اتصال به منبع را بازمی کنند سپس کلاهک را به سمت فوقانی فشارمی دهند تا از روی پیچ ها خارج شود. هدف از خارج نمودن کلاهک نظافت  درون آن می باشد که به کمک قطعه تنظیف و فرچه سیمی انجام میشود. با رعایت نکات مذکور کلاهک آبگرمکن را ازصفحه پشتی و مبدل مجزا بنمایید .

تعمیر آبگرمکن زمینی

برای سرویس آبگرمکن زمینی و دیواری کلاهک آبگرمکن  را با برس سیمی تمیز کنید و در تشت آب گرم بشویید به صورتی که هیچ گونه لکه  و گرد وغباری بر روی آن نماند.

بعد از تمیز کردن کلاهک آبگرمکن آن را مجددا برعکس باز کردن ببندید و پیچهای آبگرمکن  را محکم نمایید.

مبدل حرارتی شامل یک کویل مسی مـیباشد. پره ها سطح تبادل گـرمایی را تعداد زیادی پره یا فین افزایش میدهند و باعث  افزایش انتقال گرما میشوند.

مبدل یک لوله خروجی حرارتی دارای یک لوله ورودی با سردنده 3 است. آب سرد پس از گذشتن از رگولاتور آب با سردنده1/2 وارد مبدل حرارتی میشود. پس از گرم شدن آب  از مبدل خارج شده به سیستم لوله کشی آب گرم مصرفی وارد میشود.

تعمیر آبگرمکن برقی

مبدل دربخش فوقانی در زیر کلاهک آبگرمکن قرار دارد و توسط 2بست فنری به کلاهک دود وصل می گردد واز پایین به رگلاتورو لوله آب گرم وصل شده است. در موقع باز و بسته کردن مبدل باید سردنده گرفته بعد مهره را باز یا بسته میکنیم در غیر این صورت لوله دو له شده و خراب میشود.

بهروری یا بازده گرمایی مبدل: گرمایی که بوسیله مشعل تولید میشود توسط مبدل حرارتی به آب جریانی داخل آن داده شود. گرمای منتقل شده بوسیله آب کمتر از گرمای تولیدشده توسط شعله  است .

هر چه میزان گرمای جذب شده توسط آب بیشتر باشد هدر رفت گرمایی تقلیل و  این مطلب با تعریف راندمان بیان می گردد .

آبسرد ورودی بدستگاه پس ازگردش از شیر توپی از صافی میگذرد. دستگاه ممانعت میکند.تعمیر آبگرمکن دیواری

تعمیر آبگرمکن ایران رادیاتور

آب سرد پس ازورود به محفظه رگلاتور آب صافی آب ازورود ریزه شن وماسه وسایر مواد خارجی در آب به داخل از طریق جداره سوراخ وسطی ساق سوپاپ وارد محفظه زیر دیافراگم میشودو آنجارا انباشته میکند.

لوله خروج آب از زیر دیافراگم عبارتست از شیپوره شیر تنظیم دما و سوراخ کفرگوالتور که به شیپوره، مربوط است . بخشی از آب ورودی به ناف مبدل، از طریق سوراخ گلوگاه آن وارد شیر احتراق آرام شده و از آنجا به محفظه فوقانی دیافراگم میرود .

چون محفظه فوقانی دیافراگم مسیر خروجی ندارد، بنابراین همیشه در آنجا ترکیب آب و هوا وجود خواهدداشت .

در صورت باز شدن شیر آب گرم مصرفی فشار فوقانی دیافراگم تقلیل پیدا و در نتیجه سبب میشود که دیافراگم بهسمتباال فشاربیاورد و انرژی حاصله ازآن از طریق میله سوپاپ به سوپاپ گازوارد شده و فنر را فشرده نموده ومسير خروج گاز را باز نگه دارد.

تعمیر آبگرمکن ایساتیس

بدیهی است كه در صورت قطع جريان آب فشار پایین و بالایی دیافراگم برابر میشود و دیافراگم به وضعیت عادی خود باز خواهدگشت و سوپاپ اصلی گاز مسیر گاز را مسدود میکند .

اگراین شیر نباشد منبع فوق دیافراگم پرازآب میشود و در زمانهای باز و بسته کردن شیر آب گرم مصرفی سرعت باز و بسته شدن سوپاپ اصلی گاز زیاد میشود خروج سریع گاز باعث جرقه سریع شده و مخاطره آمیزست ولی چون هوا به کندی فشرده میشود، لذا هوای موجود در بالای آب پشت دیافراگم سبب میشودکه سوپاپ اصلی گازبه آرامی باز شده و خروج گاز به آهستگی جریان یابد.

تعمیر آبگرمکن بوتان

چون آب خروجی از گلوگاه شیپوره ناچیز است لذا سوراخ کف رگلاتور آب که به شیپوره مربوط است حداقل آب مصرفی کافی را تأمین میکند و مابقی آب از طریق شیر تنظیم دما با توجه به نیاز تأمین میشود.تعمیر آبگرمکن دیواری شیر تنظیم دما یکی از مسیرهای خروج آب از رگلاتور میباشد  که بوسیله  آن قادر میزان دبی آب خروجی از آبگرمکن را از حداقل تا حداکثر و بهصورت پیوسته تنظیم نمود .

دیافراگم بین قطعه برنجی و بدنه رگولاتورآب قرارگرفته و این دو بخش را به دو محفظه جداگانه بخشبندی مینماید . با باز یا بسته شدن شير آب گرم مصرفی و تمایز فشارایجاد شده، دیافراگم به بالا و پایین حرکت مینماید.تعمیر آبگرمکن دیواری گازورودی پس ازگذشتن از شیر پروانه ای  وارد شیر الکترومگنتیک میشود و از آنجا از راه  شیرگازی به چندراهه رفته واز طریق انژکتورها واردمشعل میگردد شمعک در آبگرمکن بطور شدن مسیرگاز، مشعل را روشن کند.

تعمیر آبگرمکن پکیج بوتان

در بدنه رگوالتور گازسوراخی برای رساندن گاز به شمعک وجود دارد گاز خروجی از شیر مغناطیسی مسیرعبورگاز به سیستم پیلوت و مشعل اصلی را باز یا بسته میکند. اصلیترین وظیفه آن بستن مسیر شیر برنجى این منفذ توسط لوله به سوزن شمعک رسانیده میشود. در سرراه منفذ شمعک در رگلاتور، یک صافی برای جلوگیری از ورود ذرات کثیف پیشبینی شده است .

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *