آموزش لوله کشی ساختمان – علمی و عملی

آموزش لوله کشی ساختمان – علمی و عملی

آموزش لوله کشی ساختمان

آموزش لوله کشی ساختمان با متدهای مختلف

لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان , شامل لوله کشی تک لایه , پنج لایه و گالوانیزه

لوله کشی فاضلاب ساختمان شامل لوله کشی پلیکا , پوش فیت , پلی اتیلن و چدن

لوله کشی شوفاژ یا گرمایش ساختمان , نحوه لوله کشی با اتو , پرس 5 لایه و جوشکاری

لوله کشی استخر سرپوشیده و روباز  , سونا بخار , وان جکوزی و نصب تاسیسات مربوطه

لوله کشی گاز ساختمان بوسیله جوشکاری لوله گاز سایزهای مختلف و تایید نظام مهندسی

لوله کشی تهویه مطبوع و  سیستمهای برودتی با انواع لوله های پلیمری و فلزی

لوله کشی آتش نشانی و سیستم اطفای حریق با جوشکاری لوله و نصب تاسیسات

لوله کشی آبیاری و آبرسانی با لوله کشی پلی اتیلن پیج و مهره ای,پمپ و دریپرها

لوله کشی برق ساختمان با لوله های پلی آمید , فلزی و خرطومی

موارد بالا به اضافه آموزش لوله کشی در اماکن  صنعتی , کارگاهی , آموزشی , آزمایشگاهی و کشاروزی از جمله زمینه های تخصصی بوده که از لحاظ اجرایی تفاوتهای عمده ای با همدیگر دارند . اما به دلیل تقاضای زیاد در بخش ساختمان , آموزش لوله کشی ساختمان طرفداران بیشتری دارد که اغلب به دو روش عملی و آموزشگاهی انجام میشود .

هرچند که آموزش لوله کشی ساختمان و صنعتی هم به دلیل مبنای عملی بایستی در آموزشگاه انجام شود , اما به دلیل محدودیت هایی که در این بخش وجود داشته , صرفا نمیتوان به این آموزشهای تیوری اتکا کرد و بایستی حتما در محیط های عملی هم آموزشهای عملی صورت بگیرد .

آموزش لوله کشی ساختمان

لوله کشی صنعتی

لوله کشی صنایع نفت ,پتروشیمی و گاز

لوله کشی کارخانجات لبنی , نساجی و فلزات

لوله کشی کشاورزی و باغات

لوله کشی مرغداری و دامداری

برای آموزش لوله کشی ساختمان بهتر است انواع لوله کشی که در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان اجرا میشوند, را شناخته و سپس در صورت علاقه و یا نیاز , با آشنا شدن به مزایا و سختیهای پیش رو به فرا گرفتن آن بصورت علمی همراه با اجرای عملی بپردازیم .

در اینجا ما صرفا به آشنایی شما با اجرای لوله کشی ساختمان در بناهای مسکونی , تجاری و اداری پرداخته و در مقاله ای جداگانه به لوله کشیهای صنعتی میپردازیم .

انواع لوله کشی ساختمانهای مسکونی شامل لوله کشی آب و فاضلاب , شوفاژ , حرارتی و بردوتی و لوله کشی تاسیسات برق ساختمان میشود . البته هرکدام از این لوله کشیها دارای ترفندهای لوله کشی ساختمان بوده و تخصص علمی و تجربی لازم را میطلبد .

اکثر این نوع لوله کشیها بوسیله متریال و لوله اتصالات خاص خود اجرا میشوند که یادگیری آنها احتیاج به صبر و حوصله و اصطلاحا خاک خوری و مطالعه دارند .

آموزش لوله کشی ساختمان در تهران

با توجه به اینکه امروزه لوله کشی ساختمان یکی از تأثیرات پر رنگ و لعابی در منازل مسکونی دارد؛ در برخی از مراکز شهرها دوره های مبنی بر آموزش لوله کشی ساختمان برای علاقه مندان به این حیطه کاری دایر گشته است که در این دوره های آموزشی اصول صفر تا صد آموزش لوله کشی ساختمانی مورد آموزش کارآموزان قرار می گیرد. همانطور که یادآور گشتیم؛ اگر در صدد آموزش لوله کشی  هستید، می توانید با ورود به کلاس ها و کارگاه های آموزشی مبنی بر آموزش لوله کشی ساختمان تمامی آموزش های لازم را در نزد استادان و متخصصان این حوزه کاری به صورت عملی یاد بگیرید تا پس از فارغ التحصیلی در این کلاس ها بتوانید کم کم راه خود را در این مشغله کاری مستحکم تر سازید. بخش های مختلفی در این دوره های آموزشی تعلیم داده می شود که از آن جمله می توان به لوله کشی ساختمان، لوله کشی فاضلاب و … پرداخت که هر کدام از آن ها نیازمند به دانش و تخصص خاص خود می باشند. بنابراین می توان با صرف هزینه ای کم در ابتدای مسیر، آینده خود را در این کار تضمین نمایند و پس از دوره دیدن آموزش لوله کشی ساختمان لازم بتوانید پس از مدت زمانی کار به صورت عملی تبدیل به یک تعمیرکار  و لوله کش حرفه ای گردید.

نکاتی آموزش لوله کشی ساختمان برای کارآموزان 

در این خصوص نکته ای که می بایست بر آن تأکید ورزید و همواره به کارآموزان در این حیطه کاری آموخت؛ ذکر این مسئله است که با دیدن چند سی دی آموزش لوله کشی کلیپ آموزشی و یا مطالعه کردن کتاب ها یا مقاله های جسته و گریخته ای در این باب نمی تواند شما را تبدیل به یک لوله کش حرفه ای کند؛ بلکه آن چیزی که بیشترین بازدهی را برای شما در این زمینه خواهد داشت، فقط و فقط کسب تجربه و یادگیری لوله کشی ساختمان به شیوه عملی و تجربی است تا افراد با وارد شدن در بطن کار بتوانند به صورت کاملا عملی تمامی آموزش های لازم را در این زمینه ببیند تا در نهایت بر حسب استعداد و توانایی خویش در این زمینه بتوانند به مرور زمان پس از کسب نمودن تجربه های لازم و آزمون و خطاهای بسیاری در این زمینه تبدیل به یک تعمیرکار و لوله کش ساختمان حرفه ای گردند و این نکته را نیز در نظر داشت که تمامی لوله کش های حرفه ای نیز این مسیر پر پیچ و خم را طی نموده اند و هرگز نباید تصور نمود که می توان یک شبه راه صد ساله را طی کرد. البته از این نکته نیز نباید غافل ماند که در خصوص آموختن لوله کشی ساختمان تمامی موارد ذکر شده اعم از دیدن کلیپ های آموزشی و مطالعه مقالات و کتاب های تعلیمی در این زمینه می توانند تا حدودی راه را برای کارآموزان و علاقه مندان به این حیطه کاری هموار سازند. ولی به ضرس قاطع می توان گفت تنها راه آموزش لوله کشی ساختمان با توجه به عملی بودن این کار، تجربه کسب کردن و شاگردی در کنار استادان و متخصصین این حوزه کاری است تا از علم و دانش و نیز کوله باری از تجربه آن ها بتوانند روز به روز در این حرفه، حرفه ای تر گردند .

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *