بازسازی و تعویض لوله کشی ساختمان , آب فاضلاب شوفاژ گاز

بازسازی و تعویض لوله کشی ساختمان , آب فاضلاب شوفاژ گاز

بازسازی لوله کشی ساختمان

اجرا , تعمیرات و بازسازی لوله کشی ساختمان 09122437371-22533080 سراسر تهران

بازسازی,تعمیر و تعویض لوله کشی آب ساختمان ,  بازسازی و تعمیرات لوله های شوفاژ موتورخانه بازسازی و لوله کشی روکار و توکار لوله های رادیاتور شوفاژ و پکیج دیواری داخل آپارتمان , لوله کشی پنج لایه و تک لایه سرد و گرم و گرمایشی , تعویض و نصب شیرآلات بهداشتی و ساختمانی روکار و توکار و لوازم جانبی

بازسازی و نوسازی لوله کشی فاضلاب ساختمان با پلیکا و پوش فیت ,تبدیل لوله چدنی به لوله کشی پلیکا و پوش فیت , بازسازی و تعمیرات لوله کشی گاز ساختمان , تعمیرات مقطعی , کلی و جزیی لوله کشی آب , گاز , شوفاژ , پکیج , موتورخانه و فاضلاب.

بازسازی کلی آپارتمان همراه با تعمیرات و تغییرات کلی بنایی آپارتمان از صفر تا صد با متریال

بازسازی لوله کشی ساختمان

نحوه بازسازی لوله کشی ساختمان

وقتی صحبت از بازسازی لوله کشی ساختمان میشود, با چند مبحث مهم سروکار پیدا میکنیم. بازسازی لوله کشی در قسمت های مشاع ساختمان های آپارتمانی, بازسازی لوله کشی در داخل آپارتمان و یا بازسازی کلی ساختمان های ویلایی که هر کدام بخش های مختلفی را شامل میشوند.

در بسیاری از ساختمان های آپارتمانی به دلیل قدیمی بودن یا نقص در یک یا چند بخش از لوله کشی چاره ای جز تعویض لوله کشی ساختمان نیست. پوسیدگی رایزر لوله های آب و شوفاژ, عدم شیب بندی مناسب, گرفتگی و انسداد مکرر و یا نشتی لوله کشی فاضلاب از دلایل نیاز به تعویض لوله کشی ساختمان در قسمت های مشترک هستند.

ممکن است در خرابی لوله های مشاع ساختمان, ایرادات موجود در لوله کشی یک یا چند واحد را آزار بدهد, اما با این حال به دلیل مشترک بودن همه واحدهای ساختمان ناچار هستند که برای افزایش طول عمر و همچنین حسن همجواری با همسایگان اقدام به تمکین برای بازسازی لوله کشی ساختمان در مشاعات باشند.

بدین منظور بهترین کار این است که یک کارشناس تاسیسات لوله کشی با حضور در محل و ارایه راهکارهای پیش رو و یک برآورد هزینه , مالکین و مدیریت ساختمان را در جریان نوع و تخمین خرابی های و علل آن گذاشته تا تصمیم نهایی توسط مالک ساختمان اتخاد شود.

به طور کلی تعمیر مقطعی یا تعویض لوله کشی ساختمان در قسمت های مورد نظر, از روشهای پیش رو هستند. در نوشته رفع نشتی لوله آب راجع به تعمیرات مقطعی و جزیی لوله کشی آب توضیحات کاملی داده شده و در این قسمت بیشتر به تعویض لوله کشی ساختمان میپردازیم.

تعویض لوله کشی ساختمان

تعویض لوله کشی ساختمان شامل تعویض لوله رایزر و شاخه های اصلی آب, فاضلاب و شوفاژ از بیشترین موارد احتمالی است.

در ساختمانهایی که نشتی های پی در پی لوله آب موجب خراب سقف یک چند آپارتمان شده است, ترمیم نقطه ای فایده ای نداشته و بایستی لوله رایزر اصلی آب تعویض شود.

بازسازی لوله کشی آپارتمان

بازسازی لوله کشی آپارتمان ها ممکن است علل متفاوتی داشته باشند. این بازسازی ممکن است از ابتدای لوله کشی ساختمان باشد یا فقط به داخل واحد و پس از شیرفلکه های ورودی واحد انجام شود.

بازسازی لوله کشی آب , لوله کشی رادیاتور , لوله کشی فاضلاب و لوله کشی گاز از انواع لوله کشی هستند که ممکن است به صورت لوله کشی روکار یا توکار اجرا شوند.

شرایط عمومی ساختمان , قیمت لوله کشی و سرعت و میزان تخریب و بنایی قبل و بعد از لوله کشی از مواردی هستند که نوع لوله کشی را تعیین میکنند.

اگر قصد دارید کاشی و سرامیک و دکوراسیون منزل خود را بازسازی و دچار تغییرات کنید, به شما پیشنهاد میدهیم که حتما نسبت به بازسازی لوله کشی ساختمان نیز اقدام نمایید. از آنجا که در اکثر خانه های قدیمی لوله کشی آب سرد و گرم فلزی است, حداقل آنها را بازسازی و لوله کشی پنج لایه یا تک لایه را بجای آنها جایگزین نمایید.

پیش از بازسازی بررسی روشهای تعویض لوله کشی ساختمان و جایگزینی آن با لوله های جدید, برآورد هزینه و ارایه قیمت و مخارج احتمالی لوله کشی و ترمیم بنایی پس از آن یکی از ضروریات کار به نظر میرسد.

بازسازی لوله کشی آب

بازسازی لوله کشی آب سرد و گرم به چند دلیل عمده انجام میشود.

1- افت فشار آب سرد و گرم مصرفی در بسیار از ساختمانها و آپارتمانها به علت فرسوده بودن لوله کشی ساختمان که عمدتا لوله و اتصالات فلزی گالوانیزه لوله کشی اجرا شده است با این مشکل مواجه هستیم. لوله های گالوانیزه بعد از چند سال شروع به پوسیدن از داخل میکنند و پوسیدگیها باعث تنگتر شدن قطر واقعی لوله شده و ممکن است آب یک شیر ؛ یک واحد آپارتمان یا کل ساختمان با افت فشار آب مواجه شوند.

بسته به افت فشاری که با آن مواجه هستیم میتوانیم لوله کشی را به صورت مقطعی یا کلی تعویض کنیم . اگر عمر ساختمان زیاد باشد لوله کشی مقطعی یک راه موقتی میباشد و احتمالا در آینده ای نزدیک ما مجبور به بازسازی لوله کشی آب کلی ساختمان میشویم.

استفاده از لوله اتصالات سفید پلیمری تک لایه و یا لوله های پنج لایه , بنا به خصوصیاتی که دارند به شما توصیه میشود.

در موارد افت فشار آب با لوله کشی قدیمی حتی نصب پمپ هم راه علاج نیست و بهتر است که لوله کشی قدیمی نوسازی شود زیرا پمپ آب با بالا بردن فشار سیستم لوله کشی باعث ترکیدن لوله های قدیمی شده و خسارت به بار می آورد.

2- نشت و ترکیدگی لوله های آب و ترکیدگی لوله آب سرد و گرم یا یکی از آنها نیز یکی از مواردی است که ما را مجبور به تعمیرات لوله کشی روکار یا توکار به صورت کلی یا تکه ای میکند.

این ترکیدگیها ممکن است بر اثر فرسودگی لوله کشی باشد که در قسمت بالا به آن پرداخته شد. لوله کشی سرویس های بهداشتی, حمام , دستشویی و توالت بیشتر از سایر نقاط ساختمان در معرض این نوع ترکیدگی قرار میگیرند.

فرسودگی لوله کشی های قدیمی ممکن است به علت وجود مواد گچی و آهکی میباشد. اما در برخی موارد ترکیدگی لوله ممکن است در اثر اجرا ناصحیح لوله کشی نشست و تکانهای شدید ساختمان , سوراخ شدن لوله بر اثر مته و اجسام برنده دیگر و موارد این چنینی باشد که تعمیر همان قسمت از لوله کشی مشکل شما را حل خواهد کرد.

3- بازسازی و تغییرات دکوراسیون آپارتمان

در بازسازی یک آپارتمان باید در هنگامتغییرات دکوراسیون تمام لوله کشیهای آب گاز فاضلاب و شوفاژ مد نظر قرار بگیرد تا در انتهای کار  با مشکل مواجه نشوید. در بازسازی یک آپارتمان اگر اقدام به کاشی کاری و تغییر محل سرویس بهداشتی کردید , و لوله کشی منزل شما هم از 10 سال بیشتر عمر داشت بهتر است , حداقل لوله کشی سرویس بهداشتی و آشپزخانه بازسازی شود , تا در آینده با توجه به هزینه ها و سختی هایی که در بازسازی متحمل شدید با مشکل ترکیدگی لوله در این قسمتها مواج نشوید.

در تغییر دکوراسیون آپارتمان , جابجایی سرویس بهداشتی و آشپزخانه و اضافه و کم کردن سرویس بهداشتی و سایر قسمتها شما باید پیش بینی لوله کشی آب , شوفاژ فاضلاب و گاز را نیز انجام دهید.

4- بازسازی و تغییر دکوراسیون منزل یکی از دلایل بازسازی لوله کشی های شوفاژ بازسازی آپارتمانهاست که در قسمت بالا تا حدودی به آن اشاره شد. بازسازی لوله کشی ساختمان و تغییرات داخلی آپارتمان و خانه ها و جابجایی اتاقها, اضافه کردن رادیاتور نیز از مواردی هستند که ما را وادار میکنند تمام یا بخشی از لوله کشی رادیاتور ها عوض شوند یا به آنها اضافه شوند.

لوله کشی شوفاژ روکار

5-تبدیل سیستم حرارتی و اب گرم از بخاری – آبگرمکن و موتورخانه مرکزی به لوله کشی پکیج دیواری نیز یکی از موارد شایع در لوله کشی مجدد یا لوله کشی شوفاژ روکار و توکار است.

در لوله کشی شوفاژ روکار , لوله های رفت و برگشت شوفاژ از شیر فلکه ورودی واحد یا از پکیج دیواری به صورت روکار و از قسمت پایین دیوار ها و قرنیزها عبور کرده اند.

در این لوله کشی تا حد امکان باید از سایزهای کوچک لوله استفاده نمود تا در داخل آپارتمان شکل بدی پیدا نکند. البته این سایز بندی باید به صورتی کارشناسی شود که به گرم کردن آپارتمان لطمه نزند.

6- سوراخ شدن و ترکیدگی لوله شوفاژ یکی از مواردی است که بیشتر در ابتدای فصل سرما و ادامه آن اتفاق میافتد.

بیشتر سوراخ شدن ها , ترکیدگی ها و نشتی لوله ها در اتاق خوابها و پذیرایی ساختمانهایی که از سیستم حرارتی رادیاتور شوفاژ و یا بعضا گرمایش از کف استفاده میکنند از ترکیدن لوله های شوفاژی هستند که از کف اتاق و سالن عبور کرده اند.

بازسازی لوله کشی فاضلاب

بازسازی لوله کشی فاضلاب به سبب حجم بزرگ آنها و میزان خرابی که بوجود می آورند, کار بسیار هزینه بر و با تخریب بالایی میباشد . خصوصا اگر لوله ها از جنس چدن باشند. ما داخل واحدهای آپارتمانی را به خاطر سایز نسبتا کم آنها میتوان موضعی تعویض و نوسازی کرد.

بازسازی لوله کشی فاضلاب بستگی به اجرای زیرسقفی یا لوله کشی کف هم دارد. اما اکثر مالکین خانه  ترجیح میدهند از بازسازی لوله کشی به علت هزینه , وقت و تخریب زیاد اجتناب کنند.

لوله کشی فاضلاب بسته به موارد پیش امده که برخی از آنها را در ادامه مطلب ذکر میکنیم اغلب مورد تعمیرات مقطعی و جزیی و تعویض اتصالات قرار میدهند تا تغییرات کلی فاضلاب.

سوراخ شدن لوله کشی فاضلاب

سوراخ شدن لوله کشی فاضلاب بیشتر در اتصالات لوله فاضلاب رخ میدهد که این مساله بیشتر در سیفون توالت و بر اثر ضربه زدن برای باز کردن راه آب صورت میگیرد.

در این مواقع با توجه با زیر سقف یا بالای سقف بودن لوله کشی فاضلاب اتصالات یا لوله های سوراخ بایستی تعویض شوند .

از بین رفتن چسب بین لوله و اتصال در لوله کشی پلیکا از بین رفتن سرب و آب بندی لوله و اتصالات در لوله کشی چدن از بین رفتن یا از جای در امدن اورینگ در لوله و اتصالات پوش فیت و  شکستن اتصال بین لوله اتصالات در لوله کشی پلی اتیلن از دلایل دیگری  است که ممکن است باعث نشت لوله فاضلاب شود.

بازسازی لوله کشی گاز

بازسازی لوله کشی گاز ساختمان بسیار کم اتفاق می افتد , مگر در مواردی مانند تغییر دکوراسیون آپارتمان , تفکیک کنتور آپارتمان و قدیمی بودن و پوسیدگی لوله کشی گاز. در این مواقع باید با اجازه شرکت گاز منطقه ای نسبت به تغییرات کلی اقدام کرد.

در بازسازی لوله کشی گاز باید به رعایت نکات فنی و ایمنی و عایقکاری لوله اتصالات گاز برای جلوگیری از پوسیدگی لوله و خطرات بعدی اطمینان حاصل کرد. جهت اجرا , تعمیرات و بازسازی لوله کشی ساختمان و برآورد قیمت لوله کشی با ماتماس بگیرید. بازسازی لوله کشی ساختمان در شمال ,شرق , غرب , مرکز و جنوب تهران.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (1)

  • جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان | لوله کشی ساختمان تهران پاسخ

    […] ندهد. در این قسمت با توجه به اهمیت لوله کشی ساختمان به جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان خواهیم پرداخت تا با مدرن ترین این سیستم ها […]

    مارس 11, 2020 at 1:48 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *