قوانین لوله کشی گاز مغازه و اماکن تجاری

قوانین لوله کشی گاز مغازه و اماکن تجاری

قوانین لوله کشی گاز مغازه

اجرای با قوانین لوله کشی گاز مغازه و اماکن تجاری

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز در تهران 09122437371-22533080  شبانه روزی

جابجایی , تغییرات , اصلاح و تعمیر لوله کشی گاز خانگی ساختمان, تجاری , اداری و آپارتمان

آنچه که باید درباره لوله کشی گاز بدانید.

شروع فصل پاییز و زمستان معمولا زمانی است که ما بیشتر به داشتن مزیت لوله کشی گاز در خانه ها و محل کار خود پی می بریم .

گاز طبیعی یکی از کم هزینه ترین و کارآمد ترین  انرژی های مصرفی بشر در قرن حاضر است که برای مصارفی همچون :

گرمایش و سرمایش،  پخت و پز غذا ، مصارف صنعتی و کارخانه ای ،واحد های فرآیند پالایشگاه ها و نیروگاه ها و پتروشیمی ها و…. میباشد .

قیمت لوله کشی گاز در تهران
لوله کشی گاز در تهران

لوله کشی گاز در تهران

آنچه که باید درباره لوله کشی گاز بدانید

شروع فصل پاییز و زمستان معمولا زمانی است که ما بیشتر به داشتن مزیت لوله کشی گاز در خانه ها و محل کار خود پی می بریم .

گاز طبیعی یکی از کم هزینه ترین و کارآمد ترین  انرژی های مصرفی بشر در قرن حاضر است که برای مصارفی همچون : گرمایش و سرمایش، پخت و پز غذا ، مصارف صنعتی و کارخانه ای ، واحد های فرآیند پالایشگاه ها ، نیروگاه ها و پتروشیمی ها و…. میباشد .

انواع لوله کشی گاز

لوله کشی گاز به طور کلی به سه دسته تقسیم و توزیع می گردد   :

  • خانگی
  • صنعتی
  • تجاری

که هر کدام از این سه دسته لوله کشی گاز طبق قوانین و قواعد خاص مهندسی و جهت مصارف مشخص و طبق شرایط معینی از جهت فشار ، دما ، چگالی و مقدار جریان با توجه به نوع مصرف کننده مشخص و اجرا می گردد.

همچنین در بخش تجهیزات لوله کشی گاز نیز با در نظر گرفتن همین موارد انتقال گاز از منبع به طرف مصرف کننده تعیین میشود .

به طور مثال برای لوله کشی گاز منازل، از یک خط لوله گاز که به اصطلاح به آن خط ساختمانی گفته میشود استفاده گردیده و خطوط گاز منشعب شده از مرکز به صورت شاخه شاخه توزیع میشود و مراحل انتقال گاز تا نصب برای مشترک به صورت زیر ادامه می یابد.

گازرسانی با دو شیوه مختلف لوله کشی گاز توکار و توکار انجام میگردد .

پس از دادن خط انشعاب یا خط اختصاصی ( لوله ای که گاز از خطوط توزیع به نقطه تحویل می رسد ) و متصل شدن به نقطه تحویل ( نقطه ای که تاسیسات مشترک وجود دارد ) و اتصال آن به رگولاتور ( دستگاهی که توسط آن فشار گاز مصرفی طبق آیین نامه شرکت گاز مشخص و تنظیم می شود ) و  پس از قرار گرفتن کنتور گاز ( وسیله ای که توسط آن مقدار مصرف گاز مشترک مشخص میگردد ) و اتصال به علمک ( قسمت انتهایی خط انشعاب گاز که جهت نصب رگولاتور بر روی آن و در مجاورت و متکی به ملک مصرف کننده قرار می گیرد) جهت چند شاخه شدن و تقسیم گاز نصب و راه اندازی میگردد .

تاییدیه لوله کشی گاز

البته باید در نظر داشت که نحوه اتصال و اتصالات موجود در لوله کشی گاز نیاز به دانش فنی و مهندسی و همچنین رعایت آیین نامه اداره گاز که توسط شرکت گاز هر کشوری مصوب و تعیین می گردد انجام و نصب و اجرا شود .

جنس لوله های گاز معمولا از آلیاژهای مختلف تولید و توزیع می گردد اما شایعترین متریال لوله های گاز از جنس فولاد ، برنج و مس می باشد که حتما باید به صورت گالوانیزه و ضد زنگ تولید شده باشند , که انتخاب نوع جنس لوله کشی گاز با توجه به اقلیم و منطقه مورد استفاده تعیین میشود و می تواند در هر منطقه ای متفاوت باشد .

متریال لوله کشی گاز در تهران

نکته مهم دیگر در مورد لوله کشی گاز و شاید بتوان گفت یکی از بخش های تخصصی این حرفه اتصالات لوله کشی و نحوه جلوگیری از نشتی گاز در هر انشعاب و اتصال می باشد که با استفاده از تخصص و دستگاه های جلوگیری از نشتی پس از متصل شدن گاز و منشعب شدن آن بررسی و تست میشود  که در این بخش اکثر مشکلات لوله کشی گاز از قبیل ، نشت ، استفاده از لوله های نامناسب ، زنگ زدگی ، عدم عبور گاز به صورت استاندارد ، عدم اتصال صحیح ، و…. مشخص میشود .

که اگر در هر کدام از این موارد نکات فنی و مهندسی رعایت نگردد و اصول ایمنی تست نشده باشد میتواند عواقبی بسیار خطرناک مانند انفجار را در پی داشته باشد . تمامی موارد فوق در مورد فقط اصول لوله کشی گاز منازل بود و در مورد لوله کشی صنعتی و تجاری متفاوت و با اصول فنی مهندسی دیگری اجرا میشود .

جدول سایزینگ لوله کشی گاز خانگی

تعیین کردن سایز لوله کشی یک جدول برای تعیین قطر هر شعله گاز دارد اما بطور کلی قطر لوله پکیج حداقل سایز 3/4 یا 1 اینچ میباشد و برای اجاق خوراک پزی آشپزخانه و فر و باربکیو سایز لوله کشی سایز 2 یا 1/2 کافیست . اما دقت کنید که فاصله شیرقطع کن گاز که بوسیله شیلنگ بدستگاه مورد نظر متصل میشود بیش از یک مترنباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر , استعلام قیمت لوله کشی گاز و دریافت مشاوره جهت انجام امور مربوط به تامین ادوات لوله کشی گاز و اجرا و نصب آن از طریق شماره تلفن ها تماس حاصل فرمایید.

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (1)

  • تهران پایپر پاسخ

    سلام از اطلاعاتی که به ما می دهید سپاسگذارم.

    سپتامبر 12, 2020 at 3:56 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *