لوله کشی پشت بام

لوله کشی پشت بام

لوله کشی پشت بام

عیب یابی و تعمیرات لوله کشی پشت بام , خرپشته ,حیات , پارکینگ و مشاعات

اجرا و تعمیرات لوله کشی منبع انبساط, آب, فاضلاب, هواکش, ونت, ناودانی, داکت اسپلیت

طراحی و اجرای لوله کشی روف گاردن و بازسازی و تعمیر لوله کشی کولر آبی

تعمیر لوله کشی پشت بام

انواع لوله کشی در پشت بام

به دلیل تفاوت در نوع سیستم های لوله کشی آب ساختمان , فاضلاب , تهویه مطبوع , گرمایش و سرمایش در ساختمانهای مختلف وجود دارد , احتمال لوله کشی های متفاوتی در هریک از پشت بامها وجود دارند.

تنها لوله کشی که در تمام پشت بامها مشترک بوده , لوله کشی فاضلاب یا آب باران است که بیشتر مشکلات و تعمیرات نیز ناشی از خرابی لوله کشی ناودانی و جمع آوری آبهای سطحی پشت بام است. به هم خوردن شیب بندی , گیرکردن اجسام و از جا در آمدن کف خواب از ایرادهای احتمالی در لوله کشی فاضلاب پشت بام است.

ساختمانی که برای سرمایش ساختمان کولر آبی دارد , لوله کشی آب برای تغذیه کولر آبی ضروری است . برخی از واحدها ممکن است که موتور کولر گازی خود را در بام قرار دهند و برای این امر بایستی از لوله کشی مسی از کمپرسور تا پنل داخل واحد استفاده شود.

داکت اسپلیت, چیلر و سایر سیستمهای برودتی نیز از لوله کشی ویژه ای برای انتقال گاز و سیالات بهره میبرند. برخی ساختمانها نیز مخزن یا تانکر آب مصرفی را در پشت بام قرار میدهند و لوله کشی ساختمان را از پشت بام توزیع میکنند که کاری بس غیراصولی و غیر استاندارد است.

در اغلب ساختمانها با سیستمهای گرمایشی موتورخانه مرکزی , منبع انبساط شوفاژ در پشت بام نصب میشود . منبع انبساط دارای یک لوله رفت و یک عدد برگشت بوده و یک لوله نیز برای پرکن آب منبع انبساط به فلوتر منبع ابنساط متصل میشود.

لوله های هواکش سرویسهای بهداشتی , لوله های دودکش موتورخانه , پکیج , بخاری , آبگرمکن و شومینه نیز از دیگر لوله هایی هستند که در ساختمانهای مختلف وجود دارند.

یک نوع لوله کشی که برای برخی ساختمانهای پیشرفته تر اجرا میشود, لوله کشی ونت است که گاز موجود در لوله های فاضلاب را به سمت پشت بام هدایت میکند.

لوله ونت پشت بام

یکی از مهمترین لوله هایی که معمولا در هر پشت بام قرار دارد, لوله ونت پشت بام ساختمان وظیفه انتقال گازهای موجود در سیستم لوله کشی فاضلاب را به خارج از ساختمان داشته و به طرق مختلفی بسته به نحوه لوله کشی فاضلاب اجرا شده و انتهایی فوقانی آن به پشت بام منتهی میشود. نصب لوله عصایی برای جلوگیری از ریزش برف و باران و ورود اجسام در ارتفاع 1 تا 2 متری ونت ضروری است.

تعمیر لوله کشیهای پشت بام

تشخیص مهم ترین گام برای تعمیر لوله کشیهای مختلف است. با یک تشخیص بجا میتوان از هزینه و تخریب بیجا جلوگیری کرد. پس اگر از نوع نشتی و خرابی در لوله کشیهای  بام خود مطمین نیستید , بهتراست یک تاسیسات کار ماهر و یا تشخیص کار ترکیدگی لوله با دستگاه را فراخوانده و با اندکی هزینه در تشخیص مطمین اقدام نمایید.

البته برخی مواقع ممکن است که لوله کشی پشت بام شما هیچ ایرادی نداشته باشند و نشتی از عایق رطوبتی و ایزوگام پشت بام باشد.

شایعترین نوع خرابی لوله کشی در بامها را میتواند خرابی ناودانی و کفشورهای پشت بام , ترکیدن لوله های کولر آبی , نشتی از لوله های داکت اسپلیت و مسدود شدن لوله های هواکش و دودکش دانست.

نصب توری مناسب برای کفشور, عایق کاری لوله های کولر و دستگاههای برودتی و نصب H و اتصالات محافظ برای جلوگیری از ورود اشیا خارجی از کارهای ساده ایست که برای جلوگیری از خرابی لوله های بام میتوان انجام داد.

 

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *