لوله کشی یونیت دندانپزشکی

لوله کشی یونیت دندانپزشکی

لوله کشی یونیت دندانپزشکی

اجرا و تعمیرات لوله کشی یونیت دندانپزشکی و تجهیزات پزشکی

تلفن : 09122437371 – 22533080 سراسر تهران , بدون تعطیلی

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب , فاضلاب و باد یونیت مطب دندانپزشکی روی کار و زیرکار

لوله کشی مطب دندانپزشکی

لوله کشی یونیت دندانپزشکی

لوله کشی مطب دندانپزشکی شامل لوله کشی سینک , روشویی و تجهیزات جانبی دندانپزشکی به علاوه لوله کشی یونیت دندانپزشکی میشود . اگر در هنگام ساخت و بازسازی محل , پیش بینی لازم برای نصب یونیت داندانپزشکی شده باشد که کار شما راحت است و یونیت مستقیما به سیستم لوله کشی ساختمان که تعبیه شده نصب میشود.

اما اگر محل ساختمان و آپارتمان مورد نظر برای نصب یونیت دندانپزشکی طراحی نشده و آماده نباشد , 2 راه برای لوله کشی یونیت پیش رو دارید.

اول از همه بایستی بدانید که یونیت داندانپزشکی به سه نوع لوله کشی آب , فاضلاب و باد احتیاج دارد . لوله کشی آب برای اسپری کردن آب و شستشو, لوله کشی فاضلاب برای ساکشن یونیت و جراحی و لوله کشی کمپرسور باد برای اسپری کردن هوا و ایرسوییچ انجام میشود.

در روش اول که اصولی بوده و معمولا دندانپزشکیها از این روش استفاده میکنند, لوله کشی توکار یونیت میباشد . در این شیوه , بعد از طراحی چیدمان مطب دندانپزشکی , محل نصب یونیت مشخص شده و  با کنده کاری , لوله کشی و مفروش کردن کف , تقریبا یک بازسازی در مطب دندانپزشکی اتفاق می افتد . این روش کمی پرهزینه و وقت گیر است , اما بخاطر اهمیت دکوراسیون داخلی در این رشته , اغلب دکترها و پزشکان این رشته ترجیح میدهند که از این نوع لوله کشی استفاده کنند .

در روش دیگر که لوله کشی روکار نامیده میشود, لوله کشیها از روی کار انجام شده و احتمالا ظاهر نه چندان زیبایی به مطب میدهد. نکته ای که حایز اهمیت است , انتخاب سایز مناسب لوله برای لوله کشی فاضلاب یونیت است , که بخاطر موادی که داخل آن ریخته میشود درصورت کم بودن سایز , موجب گرفتگی لوله فاضلاب و پدید آوردن مشکلات دیگر شود.

جانمایی یونیت دندانپزشکی

پیش از اجرای لوله کشی دندانپزشکی بایستی جانمایی یونیت دندانپزشکی و محل قرارگیری و جهت آن با توجه به شرایط محیط انجام شود.

بسته به تعداد یونیت و مساحت اتاق یا سالن محل قرارگیری یونیت این مساله انجام شده و مواردی چون فضای کافی پزشک برای کار و عدم تداخل در هنگام کار همزمان در دو یونیت مجاور, تابش نور خورشید, رفت و آمد و این گونه مسایل در هنگام طراحی و جانمایی برای اجرای لوله کشی یونیت دندانپزشکی ضروری به نظر میرسد.

متریال لازم برای لوله کشی یونیت دندانپزشکی

برای اجرای لوله کشی آب یونیت دندانپزشکی میتوان از لوله های تک لایه و پنج لایه استفاده کرد. از لحاظ اجرایی تفاوت چندانی بین این دو نوع لوله وجود نداشته و قیمت اجرای لوله کشی یونیت با لوله های اتویی نسبت به لوله کشی پنج لایه کمتر است. همچنین برای لوله کشی هوا و باد یونیت هم میتوان از همین نوع لوله استفاده کرد.

برای اجرای لوله کشی فاضلاب و پساب دندانپزشکی میتوان از دو نوع لوله پلیکا یا پوش فیت استفاده کرد. انتخاب جنس لوله کشی یونیت دندانپزشکی میتوان با توجه به نوع لوله های ساختمان باشد, اما در صورت صلاحدید مجری میتواند به انواع متفاوتی تبدیل شود.

هزینه لوله کشی یونیت دندانپزشکی

هزینه اجرای لوله کشی یونیت دندانپزشکی با توجه به تعداد یونیتها , متراژ و نوع کار متفاوت بوده و به طور متوسط و بدون هزینه های جانبی مانند تخریب و عملیات ساختمانی, میتوان برای هر یونیت در حدود 6 میلیون در نظر گرفت. تقریبا نیمی از این هزینه دستمزد و نصف دیگر آن هزینه خرید لوله اتصالات میشود. در صورت افزایش طول لوله کشی یونیت دندانپزشکی از مبدا تا حدی به هزینه ها افزوده شده و احتمالا در صورت افزایش تعداد یونیت ها به دلیل مشترک بودن برخی از مخارج و تخفیف در اجرت, بین 10 تا 20 درصد از مخارج لوله کشی یونیت دندانپزشکی کاسته میشود.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *