هزینه و طریقه نصب و تعمیر توالت فرنگی

هزینه و طریقه نصب و تعمیر توالت فرنگی

نصب و تعمیر توالت فرنگی

نصب و تعمیر توالت فرنگی , لوله کشی توالت فرنگی توکار و روکار

تلفن : 09122437371 -22533080 بدون تعطیلی

نصب انواع توالت فرنگی روکار و توکار والهنگ و بیده

تعویض ,  جابجایی توالت فرنگی و لوله کشی پوش فیت , پلیکا و پلی اتیلن .

تخریب ,  بازسازی لوله کشی سرویس بهداشتی و آپارتمان همراه با ایزوگام و عایق کاری

تعمیرات , آب بندی ,  تعویض آسانسوری پرکن توالت فرنگی و مکانیزم سیفون  تخلیه فرنگی

تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی , نصب توالت فرنگی روی کاسه توالت ایرانی , نصب توالت فرنگی در حمام , لوله کشی آب و فاضلاب توالت فرنگی , نصب و تعمیر شیرالات توالت فرنگی.

طریقه نصب و تعمیر توالت فرنگی

به دلیل مزایای استفاده از توالت فرنگی در حال حاضر استقبال از نصب توالت فرنگی رو به افزایش است. اغلب توالت فرنگی ها از جنس چینی و سرامیک بوده به طور معمول یک توالت فرنگی شامل یک کاسه چینی, یک مخزن فلاش تانک و قطعات مکانیزم پرکن و تخلیه است. جنس شناور و لوازم تخلیه فرنگی از جنس پلاستیک هستند.

نصب و تعمیرات توالت فرنگی های مختلف با برندهای متفاوت اغلب دارای دستورالعمل یکسان بوده و فقط در برخی از انواع توالت فرنگی های دیواری توکار و یا مدل های قدیمی کمی متفاوت است. در ادامه به بررسی نحوه نصب, عیب یابی و تعمیر توالت فرنگی میپردازیم.

نصب و تعمیر توالت فرنگی پاسداراننصب توالت فرنگی

برای نصب توالت فرنگی در سرویس بهداشتی نیاز به آماده کردن مقدماتی از قبیل لوله کشی و انتخاب محل مناسب نصب توالت فرنگی است.

نصب صحیح و اصولی توالت فرنگی برای جلوگیری از مشکلات بعدی بسیار مهم میباشد. رعایت فواصل استاندارد توالت فرنگی , سایز لوله کشی , اکس نصب , دسترسی و استفاده آسان کاربر, آب بندی , نصب بوگیر و تنظیم شناور از جمله مواردی است که نصاب توالت فرنگی در زمان نصب بایستی رعایت کند.

تمامی موارد برای نصب توالت فرنگی برای استفاده راحت کاربر از توالت فرنگی است و در دسترس بودن شیر , گیر نکردن به دیوار پشتی و جانبی و نشستن بی دردسر  روی توالت فرنگی از ساده ترین نکاتی است که نصاب توالت فرنگی بایستی به آنها توجه نماید .

فاصله استاندارد توالت فرنگی از دیوار های پشتی و جانبی سرویس بهداشتی :

اکس یا اندازه تمام شده  بدنه دیوار کاشی شده تا وسط لوله فاضلاب توالت فرنگی باید حداقل 25 تا 35 سانتیمتر باشد .

پیش از تهیه  توالت فرنگی باید این فاصله را مد نظر قرار دهیم , تا در صورتی كه اين فاصله در سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان به اندازه مناسب نباشد , باید توالت فرنگی متناسب  خريداری شود.

اگر آکس فاصله توالت فرنگی برای سرویس مورد نظر مناسب نباشد, توالت فرنگی قابل نصب نیست , یا نصب آن به سختی و با استفاده از بوگیر کج انجام شود.

لوازم توالت فرنگی

یک توالت فرنگی برای نصب به کاسه توالت,درب توالت فرنگی, مخزن, شیر پیسوار, شلنگ پیسوار, لوازم پرکن شامل شناور توالت فرنگی و قطعات مکانیزم توالت فرنگی نیاز است. بوگیر ژله ای و چسب سیلیکون یا آکواریوم ضد باکتری نیز از ملزوماتی هستند که بایستی در هنگام نصب در دسترس باشند.

طریقه نصب توالت فرنگی

بعد از تهیه وسایل نوبت به نصب توالت فرنگی میرسد. نحوه نصب توالت فرنگی شامل مراحل زیر است.

  1. نصب بوگیر ژله ای یا لوله ای داخل زانوی لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی
  2. قرار دادن توالت فرنگی سرجای خود با رعایت محل قرارگیری خروجی کاسه داخل بوگیر
  3. تنظیم محل نصب توالت فرنگی از نظر فواصل طولی عرضی و ترازبندی کاسه فرنگی
  4. نصب شناور و مکانیزم پرکن توالت فرنگی
  5. نصب شیر پیسوار و شلنگ رابط به توالت فرنگی
  6. تنظیم شناور توالت فرنگی
  7. نصب درب توالت فرنگی
  8. تست توالت فرنگی شامل آبگیری و تخلیه توالت فرنگی
  9. محکم کردن توالت فرنگی با استفاده چسب آکواریوم

دقت کنید که نصب توالت فرنگی در ایران به دلیل جلوگیری از آسیب احتمالی به عایق کف سرویس بهداشتی بدون نصب پیچ انجام شده و برای محکم کردن توالت فرنگی روی زمین از چسب آکواریوم استفاده میشود.

پیش از زدن چسب محل چسب و لبه توالت فرنگی را تمیز کنید و بعد از چسب زدن یک شبانه روز صبر کرده تا چسب خشک شود.

نصب بوگیر توالت فرنگی

بوگیر توالت فرنگی قطعه ای لاستیکی یا پلاستیکی است که در حدفاصل بین قسمت زیرین کاسه و لوله فاضلاب توالت فرنگی برای آب بندی و جلوگیری از ورود بوی بد فاضلاب در هنگام نصب مورد استفاده قرار میگیرد. انواع بوگیری ژله ای, بوگیری لوله ای صاف,کج و زاویه دار برای نصب انواع توالت فرنگی به کار گرفته میشوند, اما به صورت استاندارد برای نصب توالت فرنگی در شرایط عادی از بوگیر ژله ای یا صاف استفاده میشود و سایر انواع بوگیرها برای جابجایی جزیی محل نصب توالت فرنگی استفاده میشوند.

قطر بوگیر توالت فرنگی در قسمت زیرین از حدود 7 سانتی متر شروع شده تا بوگیرهای 9 سانتیمتری هم ادامه دارد. با توجه به اینکه بوگیر توالت فرنگی مخروطی شکل بوده و سایز زانوی لوله فاضلاب 10 تا 11 سانتیمتر هستند, اغلب بوگیرهای موجود در بازار برای نصب توالت فرنگی در ایران قابل استفاده هستند.

نکات مهم در نصب بوگیر توالت فرنگی

  • بوگیر فرنگی بایستی در فاصله 1 تا 2 سانتیمتر بالاتر از محل نصب قرار بگیرد.
  • از بین بردن زواید لوله فاضلاب با استفاده از سوهان برای جلوگیری از آسیب به بوگیر
  • در صورت صاف نبودن کف تراز کردن کف با مصالح برای تراز بودن نصب بوگیر فرنگی
  • چسباندن بوگیر به روی لوله فاضلاب با استفاده از چسب آکفاریوم ضد باکتری
  • استفاده از بوگیر مناسب از لحاظ سایز و اندازه
  • انتخاب بوگیرهای کج لوله ای برای جابجایی تا چند سانتیمتری آکس توالت فرنگی

تعمیر توالت فرنگی

انسداد و گرفتگی , تخلیه کند یا عدم تخلیه , شکستگی قطعات فرنگی,سرریز آب از مخزن و نشتی از قسمت های مختلف جمله خرابی های رایج در توالت فرنگی است.

برای عیب یابی توالت فرنگی بهتر است با مکانیزم عملکرد توالت فرنگی آشنا شوید. توالت فرنگی دارای یک کاسه است که همواره مقداری آب در داخل خود دارد. این میزان آب برای جلوگیری از ورود بوی بد به محیط تعبیه شده است. بعد از با فشردن دکمه سیفون فرنگی, محتویات کاسه به سمت لوله فاضلاب هدایت شده و مقدار مشخصی آب تمیز جایگزین از سمت مخزن فلاش تانک جایگزین قبلی میشود.

آب مخزن توالت فرنگی هم از طریق یک شناور متصل به شیر پیسوار تامین شده و در هنگامی که کار تخلیه انجام میشود, شناور به صورت اتوماتیک و تنظیم شده مخزن فرنگی را پر میکند. در این بین این عملکرد ساده هر گونه خللی موجب کارکرد ناقص توالت فرنگی شده و استفاده آن ممکن است با سختی صورت بگیرد.

در ادامه به عیوب احتمالی و نحوه تعمیر توالت فرنگی در هر مورد اشاره میشود.

عیب یابی و رفع عیب توالت فرنگی

گرفتگی توالت فرنگی

گرفتگی توالت فرنگی علل مختلفی از قبیل گیر کردن اجسام سخت مانند مسواک و خمیردندان داخل کاسه فرنگی, جمع شدن توده مو, دستمال کاغذی و نوار بهداشتی داخل کاسه, گرفتگی لوله توالت فرنگی توسط مصالح یا اجسام مختلف, انسداد لوله فاضلاب فرنگی به دلیل نصب یا شیب بندی نامناسب اتفاق میفتد. روش های رفع گرفتگی توالت فرنگی در چنین مواقعی به شرح زیر است:

باز کردن توالت فرنگی با استفاده از تلمبه دستی

رفع گرفتگی با استفاده از گیره همه کاره

رفع انسداد دستی با روش کندن توالت فرنگی, خارج کردن اشیا و نصب مجدد توالت فرنگی

باز کردن توالت فرنگی توسط پمپ تراکم هوا

رفع گرفتگی فرنگی با استفاده از فنر لوله بازکنی

خرابی سیستم تخلیه توالت فرنگی

در کنار گرفتگی توالت فرنگی و لوله آن, خرابی سیستم تخلیه فرنگی یکی از شایع ترین موارد ایرادات توالت فرنگی محسوب میشود. فشار تخلیه فرنگی به سرعت تخلیه آب توسط مکانیزم تخلیه و سیفون آن دارد.

با فشردن دکمه تخلیه توالت فرنگی ضمن تخلیه سیفون آب بایستی به سرعت داخل کاسه شود. در صورت وجود آب در مخزن و عدم ورود آب به داخل کاسه, خرابی دکمه یا لاستیک و مکانیزم تخلیه توالت فرنگی را میتوان از دلایل پرنشدن کاسه دانست.

معمولا تعویض دکمه, لاستیک آب بندی و یا کل مکانیزم تخلیه راهکار اصلی در چنین مواقعی است. برخی مواقع طناب یا زنجیر متصل به دکمه تخلیه توالت فرنگی دچار پارگی یا جدا شدن میشود که این مساله هم موجب عمل نکردن تخلیه توالت فرنگی میشود.

نحوه تعویض پمپ تخلیه توالت فرنگی

نحوه تعویض پمپ تخلیه با تهویه مدل و سایز متناسب با توالت فرنگی و تعویض آن است. برخی مدلها با دست و بعضی از مدلهای پمپ تخلیه نیاز به یک آچار برای تعویض دارند. واشر کوهلری, لاستیک قورباغه ای و مخروطی از اشکال مختلف لاستیک های مکانیزم تخلیه توالت فرنگی هستند.

مخزن فرنگی پر نشده و یا به کندی پر میشود

گرفتگی شیر پیسوار, خرابی شناور , تا خوردن شلنگ پرکن توالت فرنگی, سوراخ شدن توپی شناور از دلایل پرنشدن مخزن توالت فرنگی هستند.

نشت آب از توالت فرنگی

نشت آب از توالت فرنگی در نقاط زیر محتمل است.

خرابی شیر پیسوار

خرابی شلنگ پرکن

آب بندی نبودن یا شکستگی از محل اتصال شلنگ به شناور

نشتی از محل اتصال توالت فرنگی(بوگیر) به زمین

سرریز شدن آب از مخزن توالت فرنگی

نشت آب از محل لاستیک تخلیه مخزن توالت فرنگی

در این مواقع ابتدا با تشخیص صحیح نسبت به تعویض قطعه مورد نظر و یا تعمیر توالت فرنگی با کندن و نصب دوباره توالت فرنگی اقدام میکنیم.

هزینه نصب توالت فرنگی

هزینه نصب توالت فرنگی با توجه به نوع توالت فرنگی , بازوبست توالت فرنگی , اندازه توالت فرنگی و نصب شیرالات و لوازم مصرف شده متفاوت میباشد . اما برای توالت فرنگی ها معمولی دستمزد نصب توالت فرنگی از 200000 تا 300000 تومان متغیر میباشد.

در تهران چند مرکز مهم با انواع مدلهای توالت فرنگی وجود دارد . تولیدات داخلی توالت فرنگی از جمله چینی کرد , مروارید , پارس سرام و سایر دیگر برندهای داخلی میباشند. بیشتر برندهای ایرانی از کیفیت و قیمت خوبی نسبت به انواع خارجی دارند.

لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی

اما فاصله بین دیوار تا لوله فاضلاب این توالت ها موجب عملکرد مناسب تر برخی از آنها می شود.

مناسب ترین فاصله 30 سانتیمتر است که بیشترین انتخاب ها را نیز به خود نسبت داده است. برخی زمانها  تغییر دکوراسیون  حمام و دستشویی باعث  می شود که مجبور باشیم از توالت هایی که فاصله مذکور برای آنها 25 سانتیمتر نیست , (مثلا 17 تا 36 سانتی متر است) نصب کنیم.

به عنوان مثال این فاصله برای برخی استانداردها 17 – 22 – 25 -33 سانتیمتر می باشد . البته بوگیرهای کج میتواند تا حدود 10 سانتیمتری و حتی بیشتر این مشکل را برطرف کند. اما با توجه به مورب بودن عمل دفع ممکن است در آینده با مشکلاتی مواجه شویم.

طریقه نصب توالت فرنگی یک تکه

-پیش  از نصب توالت فرنگی لوله فاضلاب را آب بندی کنید. بوگیر فرنگی را نصب کنید.

بوگیر توالت فرنگی انواع مختلفی دارد از بوگیر ژله ای (حلقه مومی) ,بوگیر کج , بوگیر ماهک , بوگیر صاف و خرطومی که برای تنظیم فاصله توالت فرنگی از دیوار کاشی شده در بازار موجود میباشد.

اگر توالت فرنگی شما نیاز به تغییر فاصله ندارد از بوگیر ژله ای یا بوگیر صاف  استفاده نمایید.

-اطمینان حاصل کنید که سیفون درمسیر لوله فاضلاب توالت فرنگی نصب شده باشد.

-توالت فرنگی را درمحل نصب گذاشته  و نسبت به آب بندی بودن آن هنگام نصب مطمئن شوید.

-با چسب سیلیکون ضدباکتری به اندازه کافی توالت فرنگی را به کف سرویس بهداشتی و با دقت بچسبانید.

-از به کاربردن سیمان , گچ  و یا چسب های متفرقه جدا خودداری کنید. نصب و تعمیر توالت فرنگی

-شیلنگ شیر آب  را به توالت فرنگی وصل کنید.

سرویس توالت فرنگی

نکته :مکانیزم شناور آسانسوری و تخلیه  توالت فرنگی یک تکه گردابی و یک تکه واترجهت به طور کامل و طبق اندازه در محل کارخانه روی محصول نصب گردیده است.

ضمنا به منظور بهتر شدن  عملکرد مکانیزم شناور مخزن نیز تنظیم شده است. شناور آسانسوری یا انواع دیگر یا همان شیر ورودی اب فرنگی براساس نیازو بسته به فشار آب مکان تعیین شود.

-برای سنجش نصب درست از نحوه  نصب توالت فرنگی تعداد چند قطعه دستمال کاغذی جمع شده  را داخل کاسه توالت فرنگی انداخته و دکمه  تخلیه را فشار دهید تمامی مواد  داخل کاسه توالت فرنگی باید در یک مرحله تخلیه شود.

برای مکانهایی که قبلا توالت ایرانی بوده و به توالت فرنگی تبدیل میشود, نصب توالت  باید توسط متخصص و لوله کش انجام شود.

قطر استاندارد لوله فاضلاب برای نصب توالت فرنگی باید 110 باشد اما لوله 90 هم میتوان نصب کرد.

لوله های جانبی فاضلاب لوله و خرطومی جانبی فاضلاب لوله هایی هستند که از طریق سیفونها به وسایل و سرویسهای بهداشتی متصل شده ودر حالت مورب یا  افقی با شیبی معین پساب انها را به یک لوله جانبی دیگر و یا به لوله  دیگر و یا به لوله قایم فاضلاب وصل میکنند.

نصب و تعمیر توالت فرنگی لوله های جانبی خرطومی شکل یا عصایی  فاضلاب میتوانند در برخی مواقع  در طبقه همکف به لوله اصلی تخلیه و یه لوله های قایم غیر اصلی فاضلاب وصل شوند.

مزایای توالت فرنگی

• روند دفع مدفوع سریع تر، کامل تر و راحت تر است.

• مانع باقی ماندن بخشی از مدفوع در روده می شود .

• نقش مثبتی در نگهداری از اعصاب کنترل مثانه و رحم دارد. نصب و تعمیر توالت فرنگی .

• مانع از شل شدن عضلات مقعد می شود.

• فشار روی عضلات روده بزرگ کمتر است که این موضوع تا حد زیادی جلوگیری ابتلا به فتق، دیورتیکولیت و پرولاپس ارگان های لگن می شود.

• احتمال ابتلا به  بواسیر را کاهش می دهد.

• در زنان باردار مانع وارد آمدن فشار بر رحم می شود؛ و او را آماده زایمان مناسب و طبیعی می نماید.

نکته مهم: به صورت  ممکن است چمباتمه زدن و استفاده از توالت ایرانی برای عده ای مضر باشد.

از جمله برای کسانی که دارای کمر یا زانوی دردمند هستند؛ ممکن است توالت فرنگی مناسب تر باشد.

در این صورت پیشنهاد می شود با قرار دادن چیزی همانند سکو زیر پاهای خود , این عمل را انجام دهند. نصب و تعمیر توالت فرنگی .برای تعمیر و نصب توالت فرنگی در شمال تهران , شرق تهران , غرب و مرکز تهران با ما تماس بگیرید.

نصب و تعمیر توالت فرنگی تهران
نصب و تعمیر توالت فرنگی

نصب توالت فرنگی چینی کرد

به طور کلی نصب توالت فرنگی چینی کرد که جزو نوالت فرنگی های روکار محسوب میشوند تفاوتی با سایر انواع توالت فرنگی های ایرانی و خارجی نداشته و تنها تفاوت آنها نصب لوازم پرکن و مکانیزم تخلیه توالت فرنگی میباشد . توالت فرنگی چینی کرد یکی از با کیفیت ترین توالت فرنگی های تولیدی ایرانی بوده که من شخصا به برندهای خارجی ترجیح میدهم .

طریقه نصب توالت فرنگی مروارید

نصب توالت فرنگی مروارید که یک توالت فرنگی در عین حال با کیفیت و با قیمت نسبتا مناسب میباشد نیز معمولا توسط یک بوگیر ژله ای و چسب سیلیکون مناسب انجام میشود.

پیش از خرید توالت فرنگی بهتر است, فواصل و آکس محل نصب بررسی شود تا دقیقا توالت فرنگی مناسب برای محل را خریداری کنید. سایز لوله فاضلاب برای نصب توالت فرنگی مروارید حداقل سایز 90 میلیمتر است.

در هنگام نصب توالت فرنگی مروارید بهتر است از بوگیری ژله ای استفاده کنید.

نصب توالت فرنگی گلسار

نصب توالت فرنگی گلسار نیز به مانند چینی کرد و مروارید بوده و فقط ممکن است در مدلهای مختلف توالت فرنگی های ساخت ایران شناور آسانسوری و لوازم تخلیه متنوع با برندهای گسترده ای نصب میشوند که کیفیت آنها در طول عمر فرنگی بسیار مهم تلقی میشود.

تعمیرات توالت فرنگی تهران

نصب و تعمیرات توالت فرنگی چینی کرد,نصب و تعمیرات توالت فرنگی مروارید,نصب و تعمیرات توالت فرنگی پارس سرام, نصب توالت فرنگی توتی,نصب توالت فرنگی گلسار, نصب توالت فرنگی ایساتیس,نصب توالت فرنگی النا, نصب توالت فرنگی سوپرجت,نصب توالت فرنگی دوزمانه و سایر برندها نصب و تعمیرات توالت فرنگی ,بیده , نصب وال هنگ ,فلاش تانک و شیرالات ساختمانی.

نصب و تعمیرات توالت فرنگی شرق , شمال , مرکز و جنوب تهران

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (4)

  • لوله کشی توالت فرنگی | خدمات لوله کشی تهران 09122437371 پاسخ

    […] نصب توالت فرنگی درحمام یا جای کاسه توالت ایرانی […]

    ژوئن 27, 2019 at 3:05 ب.ظ
  • تعمیر سرویس بهداشتی | ایرانی و فرنگی | لوله کشی ساختمان تهران پاسخ

    […] و تعمیر توالت فرنگی و سرویس بهداشتی […]

    مارس 9, 2020 at 2:17 ب.ظ
  • طراحی لوله کشی فاضلاب ساختمان – tehranpiper پاسخ

    […] از مهمترین پارامترهای موثر در نقشه لوله کشی فاضلاب محل نصب توالت فرنگی و ایرانی است که متیواند تغییرات زیادی در طراحی لوله […]

    جولای 27, 2020 at 6:48 ب.ظ
  • تعمیر سرویس بهداشتی | ایرانی و فرنگی | حداقل هزینه | لوله کشی ساختمان تهران پاسخ

    نصب و تعمیر توالت فرنگی و سرویس بهداشتی

    جولای 25, 2021 at 3:26 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *