نصب مخزن ذخیره آب و لوله کشی منبع ساختمان

نصب مخزن ذخیره آب و لوله کشی منبع ساختمان

نصب مخزن ذخیره آب ساختمان

لوله کشی و  نصب مخزن ذخیره آب ساختمان

09122437371 – 22533080  سراسر تهران

نصب و لوله کشی منبع و مخزن به همراه نصب پمپ آب ساختمان

نصب مخزن ذخیره آب ساختمان در همکف , زیرزمین و پشت بام

براورد و محاسبات حجم منبع , قدرت پمپ مناسب و لوله کشی آب ساختمان شما

نصب , جابجایی و تعمیرات پمپ و منبع ذخیره آب ساختمان

لوله کشی و نصب پمپ آب در واحد آپارتمان مسکونی و اداری

نصب مخزن ذخیره آب ساختمان

لوله کشی مخزن آب

با گسترش شهرنشینی و انبوه سازی در شهرهای بزرگ به خصوص در تهران , مسلما تامین آب جمعیت ساکن متمرکز با وجود زیرساختهای تاسیساتی و لوله کشی قدیمی , کاری سخت به نظر میرسد .

این مشکل به غیر از کمبود آب ناشی از خشکسالی میباشد و یک مشکل زیر ساختی در شبکه آبرسانی میباشد.

از این رو بسیاری ساختمانها خصوصا ساختمانهای قدیمی در بافتهای قدیمی با مشکل افت فشار مواجه میشوند. افت فشار آب اغلب در طبقات بالاتر ساختمانها نمود پیدا میکند , و این افت فشار آب زندگی را برای ساکنین با مشکل مواجه میکند .

لوله کشی منبع آب

به همین خاطر بسیاری از مالکین آپارتمانها به فکر تقویت فشار آب می افتند که اگر برای حل این مشکل انتخاب درستی انجام ندهید , ممکن است هزینه های بیخودی به شما تحمیل شود. بررسی لوله کشی ساختمان در ابتدا کار مهمترین فاکتوری است که باید در اولویت امر قرار بگیرد.

این لوله های آب سرد و گرم هستند که وظیفه انتقال آب را دارند و کهنه بودن آنها باعث کاهش قطر اولیه آنها شده و فشار آب را تا حد زیادی کاهش میدهند .

در صورت نصب پمپ هم ممکن است با یک سیستم لوله کشی قدیمی مشکل فشار آب ساختمان مرتفع نشود. پس از اینکه لوله کشی ساختمان را نوسازی کردید تا حدودی مشکل فشار آب حل میشود .

اما اگر فشار اب با نوسازی اصولی لوله کشی رفع نشد باید به سراغ نصب پمپ برویم. این نکته را هم توجه کنید که بردن لوله کشی آب به پشت بام و طبقه آخر و توزیع آن به طبقات پایین یک موضوع کاملا مردود است و هیچ تاثیری در تقویت فشار آب ندارد.

رفع مشکل فشار آب آپارتمان

در برخی از ساختمانها قطر انشعاب سازمان آب به ساختمان مناسب نیست و با درخواست از شرکت آب و فاضلاب بایستی این قطر انشعاب افزایش یابد.

این راه نیز ممکن است تا حدودی بر فشار آب آپارتمان و ساختمان شما اثرگذار باشد. پس از انجام این موارد و با روبرو شدن مجدد با مشکل کمبود آب , میتوان از پمپ تحت فشار متناسب با مساحت , مصرف و ارتفاع ساختمان استفاده کرد.

که همه این فاکتورها محاسباتی دارد که باید توسط کارشناس انجام شود. بسیاری از ساختمانها پمپ تحت فشار آب بدون مخزن ذخیره آب نصب میکنند. این مساله میتواند باعث بروز مشکلاتی در ساختمان شود .

در مواقع اوج مصرف علاوه بر کارکرد نامناسب آب , پمپ تحت فشار دچار استهلاک بیشتر میشود و ممکن است , علاوه بر این کنتور آب را به خاطر مکش مستقیم چرخانده و هزینه آب مصرف نشده به حساب شما منظور شود.

به همین جهت بهتر است تا از یک مخزن یا منبع ذخیره آب استفاده کنید تا علاوه بر رفع مشکلات فوق , در زمان اوج باری و کمبود آب در لوله های شهری منبع ذخیره آب تا چند ساعتی آب داشته و آپارتمان را با مساله بی آبی مواجه نمیکند.

در ادامه طریقه نصب پمپ تحت فشار به همراه دیاگرام مربوطه نمایش داده شده است. وسایل لازم جهت پمپ آب و مخزن ذخیره آب ساختمان

۱-پمپ آب تحت فشار با توجه به محاسبات

۲-ست کنترل ,  یا مخزن تحت فشار و کلید اتوماتیک (پرشر سوییچ ) به همراه  مانومتر مکانیکی

۳- شیر یک طرفه فنری

۴- شیر فلکه پمپ و بای پس 5 عدد

۵-لوله و اتصالات لازم برای لوله کشی پمپ تحت فشار

۶-مخزن ذخیره آب پلی اتیلن به همراه شناور

۷-فیلتر تصفیه آب در صورت نیاز

هزینه تهیه لوازم فوق به علاوه اجرت نصب پمپ آب , قیمت تمام شده برای نصب یک پمپ میباشد.

طریقه نصب پمپ اب خانگی

نحوه نصب پمپ آب خانگی :

در برخی ساختمان ها که نصب منبع آب  و پمپ قبلا در آنها پیش بینی شده است معمولا قسمتی از مشاعات یا موتورخانه به نام قسمت تاسیسات به این امر اختصاص داده شده است که لوله کشی پمپ از قبل به آن انجام شده است. در صورت عدم وجود چنین مکانی  در ساختمان ، باید در انتخاب بهترین مکان برای اختصاص به نصب با بررسی شرایط ساختمان اقدام کرد.

آموزش نصب منبع آب

محل نصب پمپ  می بایست فضای کافی برای نصب مخزن و پمپ را دارا باشد و امکان لوله کشی از کنتور ورودی آب ساختمان به این تاسیسات و همچنین امکان لوله کشی خروجی و دسترسی تاسیسات نصب شده به لوله کشی ساختمان را داشته باشد.

مکان نصب مخزن باید کاملا صاف و مسطح  باشد و قبل از نصب منبع  روی سطح مناسب ، آن مکان از هر گونه سنگریزه کاملا پاکیزه باشد. باید  خروجی سر ریز آب از منبع  با کمک لوله کشی  به مکانی مناسب هدایت شود که خروج آب باعث بروز مشکلات بعدی نشود. و محل خروج آب از تاسیسات برقی فاصله ایمن را داشته باشد.

راههای کاهش صدای پمپ آب خانگی

در مواقعی که شیر شناور کنترل سطح درست عمل نکند. آب سر ریز شده در صورت هدایت نادرست می تواند به سیم کشی برقی صدمه بزند و اگر توجه نکنیم , موجب هدر رفت طولانی مدت آب  و به بار آوردن خسارات دیگر شود.

مکان نصب پمپ باید کاملا  پوشیده بوده و تا بارندگی به آن صدمه نزند و حدالامکان پایین تر از منبع نصب شود.

پمپ می بایست در محل نصب خود دقیقا ثابت شود. در مکان هایی که درجه حرارت به زیر صفر می رود باید  لوله اتصالات و منبع   را با عایق کاری محافظت کرد. نصب مخزن ذخیره آب ساختمان

علت صدای زیاد پمپ آب خانگی

به علت اینکه که لرزش و تکانهای پمپ هنگام کارکرد با گذشت زمان می تواند از اتصال لوله ها به اتصال خروجی منبع  منتقل شود , و آن را از آب بندی خارج کند بایستی در بین اتصالات لوله کشی بین پمپ و مخزن از لرزه گیر استفاده کنید.

در شکل زیر  دیاگرام شماتیک لوله کشی برای نصب مخزن و پمپ زا مشاهده میکنید . توجه فرمایید طبق لوله کشی دیاگرام زیر حتمی مسیر لوله کشی Bypass یا کنار گذر استفاده شود.

با تعبیه بای پس در زمانیکه پمپ کار نمیکند , میتوان با فشار طبیعی از آب شهر استفاده کرد. قطعی برق و خرابی پمپ و هنگام تعمیرات پمپ مواقعی هستند که شیر فلکه های پمپ بای پس باز شده و شیر فلکه های پمپ را از مدار خارج میکنیم.

در صورت کافی بودن فشار آب شهری و باز بودن شیر فلکه های کنارگذر استفاده از آب شهر بدون کارکرد پمپ و پایین آمدن اصطحلاک پمپ و  مصرف برق صورت میگیرد.

برای خرید مخزن پلی اتیلن در تهران با شرایط ویژه با ما تماس بگیرید. نصب مخزن ذخیره آب ساختمان

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *