قیمت و نحوه اجرای لوله کشی پوش فیت

لوله کشی پوش فیت

اجرا و تعمیرات لوله کشی پوش فیت فاضلاب , ونت و آب باران

تلفن : 09122437371-22533080 سراسر تهران

انشعاب گیری و عیب یابی لوله کشی فاضلاب ساختمان تبدیل لوله کشی پلی اتیلن , چدن و پلیکا به پوش فیت , مجری و نصاب حرفه ای شرکت های لوله اتصالات پوش فیت پلی ران , سوپر درین , نیوفلکس , یزدپوش فیت , نیک بسپار , فیرات.

برای دریافت پیش فاکتور و لیست قیمت لوله پوش فیت برندهای مختلف با ما تماس بگیرید.

با گسترش صنعت ساختمان همراه باسایر متریال و فناوریها دردهه گذشته پوش فیت به عنوان لوله کشی نوین فاضلاب پای خود را درساختمانها بازکردند و توانسته اند تا حدود زیادی جای انواع لوله کشی دیگر مانند پلیکا و بخصوص چدن را در ساختمانها گرفته و علاوه برراحتی دراجرا و تعمیرات از کیفیت خوبی هم برخوردار هستند.

لیست قیمت لوله پوش فیت پلی ران

قیمت لوله کشی پوش فیتنحوه اجرای لوله کشی پوش فیت

نحوه اجرای لوله کشی پوش فیت فاضلابی طبق اصول لوله کشی فاضلاب انجام شده و از لحاظ عمومی اجرا و نصب لوله های پوش فیت تفاوتی با سایر انواع لوله های فاضلابی مانند پلیکا, پلی اتیلن و چدن ندارند.

طراحی,انتخاب محل مناسب برای نصب رایزرها,شیب بندی,مسیر صحیح لوله کشی, بست کاری و مهار لوله اتصالات و انتخاب به جای اتصالات لوله کشی از مبانی اولیه لوله کشی فاضلاب هستند که بایستی در لوله کشی پوش فیت نیز مدنظر قرار بگیرند.

از آنجایی که اجرای لوله کشی پوش فیت در ساختمان های استفاده میشود که از لحاظ کلاس کاری در رده بندی بالایی قرار دارند, دقت در اجرای کار بسیار مهم قلمداد میشود. در حال حاضر در بیشتر ساختمانها برای اجرای لوله پوشفیت از لوله کشی زیرسقفی استفاده میشود, اما لوله کشی از کف هم قابل انجام است.

در اتصال بین دو لوله یا اتصال پوش فیت بایستی از روان کننده مخصوص استفاده کرد. لوبریکنت های مخصوص و یا مایع ظرفشویی از عمده روان کننده هایی هستند که در ایران برای نرم کردن لوله و اتصالات برای آماده سازی و فرو کردن آنها استفاده میشود. استفاده از روغن و گریس برای روان کردن لوله پوش فیت ممنوع است.

برش لوله پوش فیت

اندازه گیری دقیق, برش مناسب و کونیک کردن لوله برش خورده نیز از مواردی هستند که در لوله کشی پوش فیت مهم هستند. در برش لوله پوش فیت به صورت حرفه ای از دستگاه مخصوصی استفاده میشود که در کنار برش سر لوله برش خورده را نیز کنیک میکند.

برش لوله پوش فیت با هر ابزاری که انجام میشود, بایستی سطح مقطعی صاف و بدون زواید حاصل از برش داشته باشیم. بهترین وسیله برای برش لوله پوش فیت ابزار لوله بر مخصوص پوش فیت است اما از الگوهای دیگری مانند کاغذ و قالب نیز برای علامت گذاری میتوان استفاده کرد.

کونیک کردن لوله پوش فیت

سر لوله های پوش فیت فاقد سوکت کونیک فابریک داشته و پس از برش لوله های پوش فیت نیز ما این پخ را ایجاد کنیم. این کونیک علاوه بر تسهیل در فرو رفتن و اتصال داخل سوکت, از پاره شدن واشر ارینگ بخش سوکت دار جلوگیری کرده و عمل آب بندی را بهبود میبخشد.

برای برش و کونیک کردن لوله میتوان از ابزار سه کاره پوش فیت استفاده کرد.

فاصله بست لوله های پوش فیت

بعد از اتصال لوله های طبق اصول لوله کشی فاضلاب بایستی مهار لوله های پوش فیت در دستور کار قرار بگیرد. استفاده از انواع بست مخصوص پوش فیت دیواری, گلابی,T , رگلاژی و در صورت نیاز ساپورت بندی از جزییات بست کاری لوله های پوش فیت هستند.

به طور کلی هر اتصال لوله پوش فیت یک عدد بست, لوله های عمودی هر یک متر یک عدد بست و لوله های افقی پوش فیت هر 50 سانتیمتر توسط یک عدد بست مهار میشوند. اما از آنجا که تعداد بست ها بستگی به سایز لوله نیز دارد بهتر است طبق جدول زیر بست کاری و ساپورت بندی لوله کشی پوش فیت انجام شود.

لوله های افقی(متر) لوله های عمودی(متر) سایز لوله( میلی متر)
0.5 1.5 40
0.5 1.5 50
0.8 2 75
1 2 110
1.2 2 125
1.2 2 160

 

اجرای لوله کشی پوش فیت مانند دیگر انواع متریال فاضلاب از بالا به پایین شروع میشود, بدین صورت که با نصب لوله عصایی پشت بام آغاز شده و تا پارکینگ یا طبقات زیرین ادامه پیدا میکند و در آنجا در انتظار اتصال به فاضلاب شهری یا چاه میماند.

نحوه اجرای لوله کش پوش فیت

چند سفارش  مهم در هنگام اجرای سیستم فاضلاب پوش فیت:

1- پاکیزگی  را به عنوان یک اولویت همیشه مد نظر داشته باشید. واشرهای آب بندی یا همان اورینگ ها و نیز داخل سوکت ها را به طور اصولی تمیز باشند.

واشرهای آب بندی را وارسی کنید تا در شیار سوکت قرار داشته باشند ,  به نحوی که لبه آن به سمت پایین باشد.

2- در صورت نیاز به برش لوله فقط از لوله بر استفاده کنید.

3- برای پخ کردن لوله های بریده شده تنها  از ابزار مخصوص استفاده کنید.

4- اجزا سیستم باید به صورت اصولی و با استفاده از بست های ثابت و غیر ثابت ، کورپی و ساپورت با در نظر گرفتن فواصل مورد توصیه مهار شوند.

5- برای جابجایی محور ها می توانید از تبدیل ها کمک بگیرید.

6- الگوها تا حد امکان باید به سقف نزدیک باشند.

7- اجزا سیفون ها کاملا در یک محور قرار گیرند زیرا هر گونه پیچیدگی موجب از بین رفتن کارایی آنها خواهد شد.

8- پس از نصب اجزا سیستم برای جلوگیری از ورود اشیا و اجسام به درون سیستم حتما از درپوش استفاده شود.

9- رعایت شیب متناسب با توصیه های فنی دارای اهمیت بسیار زیادی است.

10- از جوش کاری نزدیک لوله ها که موجب خسارت به آنها است جلوگیری شود و یا با رعایت احتیاط کامل و قرار دادن حائل مانند صفحه یا پارچه خیس انجام گیرد.

11- لوله کشی ها در کوتاه ترین مسیر و با حداقل پیچ و خم انجام شود.

12- خطوط از مسیر امن عبور داده شود و تغییرات احتمالی در آینده مد نظر باشد.

13- سیستم حتما به لوله های هواکش ( ونت ) مجهز شوند.

14- با توجه به زاویه 87 درجه در سه راه های فاضلابی پوش فیت بر روی لوله قائم هواکش نصب به صورت معکوس صورت گیرد.

15- دریچه های بازدید به تعداد لازم و در جاهای مورد نیاز نصب گردد.

16- پس از پایان کار برای کسب اطمینان سیستم تست آب بند شود. ( تست با آب یا هوا )

لوله پوش فیت چیست ( Push Fit ) :

پوشفیت فاضلابی سیستمی متشکل از لوله و اتصالات است که از نظر کیفیت متریال و مواد اولیه، طراحی و تولید و طریقه لوله کشی و اجرا نسبت به دیگر لوله و اتصالات لوله کشی موجود مانند لوله اتصالات PVC , چدن و سایر پلیمرها داشته و همراه بر استانداردهای داخلی وخارجی تولید میشود.

لوله و اتصالات پلی پروپیلن که اتصال لوله با لوله یا لوله به اتصال در آن از نوع سوکت نروماده و به کمك اورینگ لاستیکی است، باید طبق استاندارد و سرتیفیکتهای زیر باشد:

ISIRI 13822 DIN EN 1451 DIN EN 19560

در استاندارد 1451 EN لوله اتصالات با نشان “B “برای نصب در طبقات ساختمان، لوله اتصالات با نشانه  “D ”  مدفون در خاك در زیر کف پایینترین طبقه ساختمان و لوله اتصالات با علامت “BD ” برای نصب در طبقات ساختمان یا دفن در خاك اختصاص دارند.

لوله های پوش فیت لوله هایی که معمولا در حمام و دستشویی و سرویس های بهداشتی و هم چنین در بسیاری از نقاط منازل ما استفاده می شود. دارای رنگ ها زیادی است و حتی این نوع لوله ها از نوع جنس های متفاوتی تشکیل می شوند.

در بازار در کل فروش این نوع لوله ها بسیار زیاد است به دلیل اینکه به طور معمول استفاده های زیادی دارند. این نوع لوله ها در لوله کشی فاضلاب و هم چنین لوله کشی ساختمان به طور معمول مورد استفاده قرار می گیرند.

این نوع لوله ها به دلایل شکل آنها به راحتی می توانند به لوله های دیگر متصل شوند و دارای طول عمر بسیار بالایی هستند. قطعا شما در منزل خود از این نوع لوله ها استفاده کرده اید و باید بدانید این نوع لوله ها از دوام بالایی برخوردار هستند.

لوله اتصالات پوشفیت نوعی لوله  فاضلاب ساختمانی است که هریک از اتصالات و لوله ها در یک سو دارای سوکتی می باشد، که در آن یک واشر آب بندی جای دارد و می توان انتهای بدون سوکت آن را به راحتی و با کمی فشار به درون سوکت لوله و یا اتصال بعدی  نمود.

با توجه به نحوه  اتصال قطعات به یکدیگر این سیستم پوش فیت (Push Fit) نامیده شده است.

ویژگی های لوله های پوش فیت چیست:

این نوع لوله ها برای اینکه به لوله های دیگر متصل شوند نیاز به چسب ندارند و به راحتی به لوله های دیگر متصل می شوند. به راحتی نصب خواهند شد, از طریق حلال روان کننده یا لوبریکنت نیز می توان آنها را متصل کرد.حلال بر روی سطح داخلی لوله ها ریخته می شود و باعث می شود لوله ها به راحتی به همدیگر متصل شوند.

مزایا نسبت به سایر لوله های پلیمری و چدنی

استحکام بیشتر در مقابل ضربه و فشار فیزیکی

-آسیب کمتر در زمان حمل لوله اتصالات

-مقاومت شيميايي مناسب در برابر خوردگی اسید و بازی ( مابین PH تا 2 تا 12 )

-بدون نیاز به چسباندن و داغ کردن ( مانند لوله های پلیکا ) و جوش لب به لب ( مانند لوله اتصالات پلی اتیلن pe )

– سرعت و آسانی در نصب بیشتر (عدم استفاده از چسب و نیاز به خشک شدن)

-دارای مواد ضد اشتعال

-کاهش احتمالی گرفتگی توالت فرنگی و لوله های سرویس بهداشتی ایرانی

-عدم وجود  گاز کلر در فرمول (گاز کلر متساعد شونده هنگام آتش گرفتن احتمال ایجاد خفگی دارد)

-دارای سطح بسیار صاف و بدون خلل و فرج و عدم وجود برجستگی های حاصل از اتصال

-آسان بودن تعمیرات و بازسازی سیستم لوله کشی در صورت تغییر نقشه

-گوناگون بودن متراژ و در نوع لوله ها ( یکسر و دوسر سوکت بودن)

معایب نسبت به سایر لوله های پلیکا 

-استفاده از تعداد زیادی بست جهت تثبیت لوله کشی

-نیاز به اندازه گیری و برش با دقت جهت تعیین متراژ

و میزان لوله و اتصالات مصرفی به نسبت پلیکا

-قیمت گرانتر نسبت به پلیکا

-نیاز به  ابزارالات و تجربه لازم برای اجرا

در خرید پوش فیت به نکته های زیردقت کنید:

-کیفیت اورینگ  آب بندی فوق العاده مهم می باشد.

کاربرد لوله کشی پوش فیت

کاربرد لوله کشی پوش فیت, در فاضلاب در بخش لوله کشی توالت فرنگی, سرویس بهداشتی ایرانی, کفشور حمام, آشپزخانه و مشاعات و دیگر قسمت های فاضلاب کشی ساختمان میباشد.

خصوصیات لوله پوش فیت پلیران

از خصوصیات سیستم فاضلاب ساختمانی پوش فیت پلی ران می توان به ضد خوردگی و زنگ زدگی آن اشاره کرد؛

پوشش این اتصالات دارای حداقل صدا، کاهش ارتعاش، افزایش پایداری، تسهیل در امر اجرا و تطابق پذیری با انواع لوله و اتصالات فاضلابی استاندارد می باشد و در مقابل آتش سوزی از خود مقاومت نشان می دهند.

این لوله ها دارای استاندارد B1-DIN4102هستند. تنوع ابعادی آنها از نظر قطر لوله و اتصالات 40 تا 200 میلیمتر از لحاظ زوایا 15، 30، 45، 67، 87 درجه و طول لوله ها 300 تا 3000 میلیمتر می باشد.

از خصوصیات دیگر سیستم پوش فیت می توان به آب بندی پایدار و قابل اعتماد حتی در شرایط لرزش های غیر مخرب، نشست ساختمان، عدم تحمیل بارهای اضافی به

ساختمان به دلیل سبکی آن، عدم انسداد و گرفتگی مجاری و قابلیت آبرسانی و آبیاری تحت فشار اشاره نمود.

تنوع ابعادی آنها از نظر قطر لوله و اتصالات 40 تا 200 میلیمتر از لحاظ زوایا 15، 30، 45، 67، 87 درجه و طول لوله ها 300 تا 3000 میلیمتر می باشد.

از خصوصیات دیگر سیستم پوش فیت می توان به آب بندی پایدار و قابل اعتماد حتی در شرایط لرزش های غیر مخرب، نشست ساختمان، عدم تحمیل بارهای اضافی به ساختمان به دلیل سبکی آن، عدم انسداد و گرفتگی مجاری و قابلیت آبرسانی و آبیاری تحت فشار اشاره نمود.

مزایای پوش فیت پلی ران

ترکیبات شیمیایی مواد فاضلابی بگونه ای است که در مرور زمان بدلیل بالا بودن PH باعث پوسیدگی بسیار موار پلیمری می شود.

بسته این پوسیدگی بسته به اینکه PH فاضلاب تا چه اندازه بالا رود که در مورد فاضلابهای شهری باید گفت که این عدد گاهی به 12 هم می رسد می تواند متغیر باشد.

یکی از مزایای پوش فیت پلی ران مقاومت بسیار بالای آنها در برابر موارد شیمیایی خورنده ومستهلک کننده موجود در فاضلاب است.

خواص مکانیکی پوش فیت پلی ران پوش فیت پلی ران طبق استاندارد ISO1183 با دانسیته 933 کیلوگرم بر متر مربع و از پلی پروپیلن با تنسایل خستگی 39 و تنش تسلیم 40 نیوتن بر میلیمتر مربع تولید شده است.

پوش فیت پلی ران در تست مقاومت در برابر ضربهدر دمای اتاق تا 60 کیلوژول بر متر مربع مقاومت نشان می دهد.

لوله کشی نیوفلکس

از زمان كاربرد مواد پليمري در سيستم لوله كشي فاضلاب و همگام با پيشرفت مهندسي پليمر تغييرات زيادي در ساختار اين لوله ها حاصل شده است.

پس از لوله هاي فاضلابي PVC , PE و محدوديت ها و مشكلاتي كه در كاربرد و اجراي آنها وجود داشت،

نسل جديد لوله هاي فاضلابي (پوش فيت) با استفاده از مواد پلي پروپيلن (PP) جايگاه خود را در ساخت لوله و اتصالات فاضلابي به خوبي باز كرد. تكنولوژي پيشرفته اي كه در ساخت پوش فيت به كار رفته است سيستمي مطمئن و ايمن را در اختيار مصرف كنندگان قرار مي دهد.

لوله و اتصالات پوش فيت نيوفلكس كه از توليدات شركت نوين اتصالات می باشد هم اكنون تا اندازه ۱۶۰ ميليمتر توليد شده و تا در كنار ساير محصولات گروه صنايع گيتي پسند رضايت مشتريان در تكميل تاسيسات مكانيكي ساختمان برآورده سازد.

مزایای لوله نیوفلکس

1.مقاومت در مقابل ضربه و فشار خارجی نسبت به سایر لوله ها پلیمری

2.مانع از انتقال آتش می شود(دارای مواد ضد تعریق)

3.سرعت و سهولت در نصب و اجرا

4.بدون نیاز به چسب و حرارت (مانند لوله های پی وی سی )

و جوش دادن (مانند لوله های پلی اتیلن پی ای)

5.وزن سبک و سهولت در حمل نقل

6.آب بندی کامل و مطمئن

موارد مصرف نیو فلکس

1لوله کشی فاضلاب

2.لوله کشی جهت جمع آوری آب باران

3.تخلیه آب کندانس شده

4.لوله های انشعابی فاضلاب های شهری

جنس لوله های پوش فیت

جنس لوله پوش فیت از پلی پروپیلن است و حلالی که معمولا مورد استفاده قرار می گیرد از پلاستیک PE , PP یا گاهی PVC ساخته شده است.

در این نوع لوله ها معمولا توسط لوله کش های سنتی نیز به راحتی کار انجام می گیرد و آنها با تجربه بالایی که دارند می توانند از روش های متفاوت اتصال لوله ها استفاده کنند.

لوله ها از جنس های متفاوت و در رنگهای مختلف بکار می روند. لوله ها و اتصالات پوشفیت به نحوی طراحی شده اند که بصورت یك سمت سوکتدار مادگی یا سرکاسه و سوی آنطرف  نری با کونیک لبه لوله یا اتصال میباشد و جهت آ بندی این لوله ها از حلقه اورینگ لاستیکی استفاده میشود.

در این نوع اتصالات انتهای بدون سوکت لوله یا اتصال در درون دهانه سوکت دار که در آن یك ارینگ لاستیکی تعبیه شده, قرار میگیرد، با فشار روی قسمت نر و نگهداشتن بخش ماده آببندی خواهد شد.

بستکاری و محکم کردن لوله اتصالات پوش فیت جزو اصلیترین کارهایی است که در لوله کشی پوش فیت انجام میشود. لوله اتصالات پوش فیت حداقل یک سرسوکت هستند و لوله ها به دو نوع لوله های یکسر سوکت و لوله های دوسرسوکت و اتصالات بستگی به نوع اتصال نیز حداقل یک سرسوکت و یکسر بدون سوکت میباشند.

سایزبندی لوله کشی پوش فیت

لوله های پوش فیت در اندازه های مختلف طولی و قطری تولید میشوند. قطر لوله های پوش فیت به طور معمول در سایزهای 40 , 50 ,63 ,75, 90 , 100 , 125 و 160 میلیمتر هستند که البته در ساختمانهای مسکونی قطرهای 50 , 75 ,110 و 125 میباشند که درطولهای مختلف ساخته میشوند.

لوله 40 میلیمتر فقط برای استفاده در لوله کشی ونت است و برای لوله کشی فاضلاب استفاده ای ندارد.

رابط پوش فیت با طول 25 یا 30 سانتیمتری طول نیم متری , یک متری دومتری و سه متری تولید و به بازار عرضه میشوند.

اتصالات پوش فیت نیز شامل زانو 45 و 90 درجه , سراهی 45 و 87 درجه سراهی تبدیلی 45 و 90 درجه , تبدیل در سایزهای مختلف , درپوش لوله لاستیک بوگیر , دریچه بازدید , سیفون یک تکه بلند , متوسط و کوتاه سیفون بازدید , عصایی پشت بام , استاپر تست میباشند.

بستهای پوش فیت هم بسته به نوع لوله کشی پوش فیت متفاوت هستند و بدو دسته عمده بستهای سقفی و بستهای دیواری تقسیم بندی میشوند.علاوه بر لوله کشی فاضلاب , پوش فیتها برای لوله کشی آب باران و لوله کشی هواکش و ونتهای فاضلاب نیز استفاده میشوند.

لوله کشی آب باران

لوله کشی آب باران برای جمع آوری و هدایت آبهای سطحی و آبهای حاصل از بارندگی انجام شده و لوله کشی هواکش و ونت برای انتقال هوای بوی نامطبوع به بیرون از ساختمان صورت میگیرد.

فاصله بست لوله های پوش فیت

برای بستکاری لوله های پوش فیت بسته به سایز و طول لوله هر نیم متر تا 2 دومتر بایستی بست نصب شوند.

لازم به ذکر است که عمودی و افقی بودن نیز در میزان بستکاری موثر است و لوله های افقی بست بیشتری احتیاج دارند.

برای نصب بست در برخی مواقع احتیاج به آهن کشی و ساخت ساپورت برای محکم کردن سیستم یکپارچه فاضلاب میباشد.

بستکاری در لوله کشی پوش فیت از آن جهت مهم است که در سیستم فاضلاب ممکن است در یک آن بیش از صد کیلوگرم آب در آن واحد با شتابی که از طبقات بالا به پایین پرتاب میشود را بتواند تحمل کند که این نیرو میتواند بدون وجود بست کاری مناسب کل سیستم را منحل کرده و یا حداقل یک سوکت را از جا دربیاورد.

هر اتصال زیرسقی هم نیاز به یک بست دارد و یا حتما بایستی دو طرف لوله های اطراف اتصال مربوطه بستکاری شود. برش لوله های پوش فیت بایستی بسیار دقیق و توسط دستگاه برش مخصوص انجام شود واگر با اره یا فرز اینکار صورت میگیرد باید صاف بریده شود و کنگره ها و زواید اضافی نداشته باشد.

تست لوله کشی پوش فیت

پس از اجرا تست لوله های پوش فیت باید به دوصورت آبرو یا آب بند انجام شود. این کار بااستفاده از کورکن یا استاپرتست انجام میشود.

سیفون در حقیقت 1  اتصال بشکل گلوی شتر میباشد که با نگهداری عمق مشخصی آب در داخل  خود مانند یك مسیر یکطرفه عمل کرده  و مانع از ورود گازها و بوی نامطبوع فاضلاب به درون ساختمان میشود.

کلیه کفشورها و سرویسهای بهداشتی موجود در ساختمان میبایست دارای یك سیفون با عمق متناسب باشند  تا در شرایط معمول کاری بتواند عمق آ بند خود را حداقل در حد 20 تا 30 میلیمتر حفظ نماید.

در اماکنی که لوله فاضلاب از زیر ساختمان عبور میکند، بایستی که حداقل بوسیله ماسه بادی به ضخامت نیم متر شن یا ماهیچه سیمانی از بخشهای  مهار گردد و یا شیب لازم لحاظ گردد. از گذاشتن  بخش انتهایی لولههای هواکش عصائی در نزدیکی کولر و یا هر نوع دستگاه مکنده دیگر اجتناب شود.

ارتفاع نصب تجهیزات سرویسهای بهداشتی

  • فاصله نصب شیر دستشویی از کف تمام شده 100 سانتیمتر
  • اندازه نصب شیر دوش از کف تمام شده 80 الی 90 سانتیمتر
  • متراژ  نصب شیر سینك از کف تمام شده 50 الی 100 سانتیمتر
  • ارتفاع نصب شیر دستگاه ظرفشویی از کف تمام شده 60 الی 55 سانتیمتر
  • فاصله  نصب شیر مخلوط توالت فرنگی یا ایرانی از کف تمام شده 45 الی 55 سانتیمتر
  • اندازه  نصب شیر فالش تانك توالت فرنگی از کف تمام شده 50 سانتیمتر
  • متراژ نصب شیر فلاش تانك توالت ایرانی از کف تمام شده 40 الی 45 سانتیمتر
  • ارتفاع نصب شیر مخلوط توکار از کف تمام شده 55 سانتیمتر

قیمت اجرای لوله کشی پوش فیت

قیمت لوله کشی پوش فیت در پروژه های بزرگ بصورت متری توافق میشود و در کارهای کوچکتر بطور چکی و کنترات برای هر واحد میباشد. قیمت تعمیرات لوله کشی پوش فیت هم توافقی میباشد. معمولا در ساختمان های در حال ساخت قیمت اجرای لوله کشی پوش فیت همراه با دیگر موارد لوله کشی از قبیل لوله کشی آب سرد و گرم و شوفاژ توافق میشود. اما به طور کلی اجرای لوله کشی پوش فیت و کلا فاضلاب از اجرای لوله کشی آب و شوفاژ سخت تر بوده و به مهارت و وقت بیشتر نیاز داشته و به همین دلیل قیمت بالاتری هم دارد. حتی در مقایسه با اجرای لوله کشی پلیکا نیز گران قیمت تر انجام میشود. وجود استانداردها و رعایت موازین خاص باعث شده  است که اجرای لوله کشی پوش فیت جزو گرانترین بخشهای اجرایی در بخش تاسیسات ساختمان قلمداد شود.

قیمت لوله کشی پوش فیت از متری 130 تومان تا 220 هزار تومان بسته به سایزبندی لوله کشی و متراژ کار متفاوت بوده و بست کاری برای هر عدد بست جداگانه حساب میشود. اجرای ساپورت و آهن کشی هم جداگانه و معمولا برحسب کیلویی بین کارفرما و پیمانکار توافق میشود.