لوله کشی استخر | راه اندازی نصب تعمیرات

لوله کشی استخر | راه اندازی نصب تعمیرات

لوله کشی استخر

اجرا، نصب، راه اندازی، تعمیرات و لوله کشی استخر

تلفن : 09122437371-22533080 نگهداری و خدمات استخر روباز و سرپوشیده تهران و حومه

طراحی و اجرای لوله کشی استخر، نگهداری , عیب یابی و رفع عیب استخر، عایق کاری استخر ، تعمیرات موتورخانه استخر، راه اندازی و تعمیرات جکوزی، پیدا کردن علت نشت و کاهش آب  استخر و رفع ایراد مربوطه، استخرها بطور کلی مکانهایی هستند که حجم مشخصی از آب را برای اهداف مشخص نگهداری می کنند.

اجرای لوله کشی استخر

قیمت لوله کشی استخر

استخر به طور کلی مصارف زیادی دارند از استفاده در صنایع کشاورزی , پرورش ماهی , صنایع تولیدی , ذخیره آب و ازهمه مهمتر استخرهای تفریحی که بصورت خصوصی و یا عمومی و تجاری ساخته و مورد بهره برداری قرار میگیرند .

در مورد ساخت استخرهای تفریحی باید بگوییم که با توجه به پیش بینی تعداد استفاده کنندگان درطراحی ابعاد استخر و همچنین ظرفیت و نوع تاسیسات موثر میباشد.

استخرهای کشاورزی و صنعتی نیز با توجه به نیاز و محدودیتهای موجود دیزاین و ساخته میشوند و ممکن است تفاوتهای فاحشی با آنچه شما در ذهن دارید داشته باشد. اما در اینجا ما قصد داریم راجع به تاسیسات استخرهای شنا یا استخرهای تفریحی صحبت کنیم.

شاید شما اهمیت لوله کشی و تاسیسات استخر را در طراحی یک استخر شنا زیاد مهم تصور نکنید، اما یک استخر شنای روباز و سرپوشیده اگر بخواهد دوام پیدا کند بایستی علاوه بر زیبایی پیش بینی تاسیسات را بطور قوی و جامع داشته باشد تا در هنگام استفاده و تعمیرات احتمالی و نگهداری درآینده بتواند پاسخگوی مالکین و کارفرمایان باشد.

تعمیرات استخر تهران

استخرهای شنا بر اساس شیوه تصفیه آب به سه نوع تقسیم میشوند.

1-استخرهای سنتی یا خزینه ای که یک میتوانید بصورت یک تشت بزرگ تصور کنید و از لحاظ بهداشتی اگر بخواهید آنرا اصلاح کنید باید مکررا بصورت دستی پر و تخلیه کنید . این نوع استخرها گنجایش زیادی از لحاظ بهداشتی نداشته و نیمتوانند سلامتی شما را تضمین کنند. تاسیسات در این نوع استخرها هیچ نقشی ندارند.

2- استخرهای با جریان دایم آب که درکنار رودخانه ها و اماکنی که آب بصورت طبیعی مانند چشمه در مجاورت محل وجود دارد. این نوع استخرها میتوانند بخصوص برای پرورش ماهی مورد بهره برداری قرار بگیرند. البته درجه حرارت آب در پرورش ماهی بسیار موثر است.

3- استخر با میزان آب ثابت و در گردش که بایستی برای استفاده از آن یک طراحی اساسی و علمی انجام شده و از ابتدای ساخت استخر تا جزییات آن پیش بینی شود. وجود پمپ ها , انواع فیلترها و کلرزنهای مختلف در این نوع استخرهای بسیار پیشرفته با استخرهای قبلی وجه تمایز آنها را آشکار میکند. این نوع استخرها نیز انواع متفاوتی بسته به حجم آب در گردش و میزان سختی آب , نفرات استفاده کننده در طی روز و استفاده از آب گرم یا آب سرد , روباز بودن و سرپوشیده بودن استخر و حتی دمای محیط دارند. استاندارد استخرهای شنا در آمریکا حدود 60 فوت یا 18 متر در 3 متر یا 7 فوت میباشد.

عمق استخر نیز از قسمت کم عمق حدود یک متری شروع شده و در قسمت عمیق به حداکثر 3 متر میرسد. البته بسته به ورزشی بودن یا تفریحی بودن این استخرها ابعاد نیز متغیر میباشند. بطور استاندارد برای هرشناگر بایستی حدود 400 متر مکعب آب داخل استخر وجود داشته باشد.

مبنای تاسیسات و لوله کشی استخر براین است که آب کثیف از استخر وارد تاسیسات تصفیه استخر شده و موتورخانه استخر با تمیز کردن آن آب تمیز را مجددا به استخر شنا باز میگرداند.

سیستم گردش آب استخر طراحی گشته از لوله کشی  ورودی به خروجی، در این بین یک موگیر، پمپها، گرمکن ها، فیلترها و تجهیزات کلرزنی نصب میگردند. میزان گردش آب و نوع تصفیه کردن آن بایستی بامیزان استفاده از استخر تناسب داشته باشد که این تناسب با تصفیه بار اول اندازه گیری وتست شده و جریان آب و نوع تصفیه در صورت نیاز تکرار میشود. مناسبترین پمپها برای این نوع کار مداوم، پمپهای سانتریفوژ تک مرحله ای، دومکشی،با محفظه در پارچه افقی و موتور محرک الکتریکی میباشند.

جنس پروانه پمپ استخر بایستی برنزی بوده و روی یک فونداسیون بتونی محکم شوند. هرچقدر پمپ به استخر نزدیک باشد بهتر است و نصب پمپ در ارتفاعی زیر سطح تراز آب نصب شود. اسکیمر یا چربی گیر نیز تصفیه فیزیکی چربی و کثیفیهای سطح آب را برعهده دارند. نوع لوله کشی میتواند تاثیر مهمی در خرابی و تعمیر موتورخانه استخر داشته باشد .

اغلب استخرها داراي چند اسكيمر هستند. آب از طريق اسكيمرها وارد فیلتر شده و سپس پمـپ مـي شـود. نظافت اسكيمر و سبد آن از اهميت بالايي برخوردار است. امروزه بيشتر اسكيمرها بصورت قالب یک تکه پلاستیکی ساخته میشود.

برطرف ساختن فيزيكي آشغالها و مواد اضافي از آب استخر، تصفيه  ناميده ميشـود كـه بوسیله فیلترها انجام ميگيرد. كار صافي اينست كه آب استخر را تازه و تميز نگه دارد. فیلتر استخر در3 نوع شنی، دياتومه و كارتريج وجود دارند.

فیلتر استخر

متداولترین فیلتر استخر , صافی شنی هستند. آب تحـت فشـار هيدروليكی درون تانكر از ميان لايهاي از ماسه و سنگريزه عبور ميكنـد و کثیفیهای آن زدوده ميشود. افزايش درجه فشار مخزن فیلتر يا كاهش گردش آب نشان دهنده آن هستند كه صـافي بايـد شسته شود.

بـه معنـاي جريـان معكـوس آب در 1 تميز شود. صافي شنی توسط نظافت معكوس لوله ها، در جهت مخالف جريان طبيعي آن است. آب برگشتي كه حاوی آشغال و مواد اضـافي اسـت بـهبيرون دفع ميشود. با شستشوی برعکس ، توان فیلتر شنی و عمرآن بسيار زیاد ميشود.

فیلتر تصفیه خاکی یا دیاتومه نوعی دیگر از فیلتر هستند که خاک توسط توریهای احاطه شده و آب توسط این خاک تمیز میشود. نوع دیگری فیلترها کاتریجهای استخری میباشند که در آن بجای خاک مواد پلیمری مانند پلی استر و EDTA وظیفه فیلتراسیون آب را برعهده دارند.

تعمیرات موتورخانه استخر

در لوله کشی استخر تمام پیش بینیهای لازم برای نصب این نوع تاسیسات و البته گرمایش استخر که بخش دیگری میباشد انجام شود. پوششي از پلاستيك يا بتون بر روي اسكيمر قرار ميگيرد.

قطعا وقتی به بزرگی و گستردگی یک استخر فکر می کنید شاید تصور کنید لوله کشی استخر حتما کار بسیار سختی است.

در این مقاله برای شما نشان خواهیم داد که لوله کشی استخر کار تا حدودی آسانی است اما باید با دقت بسیار زیادی انجام شود. ابتدا باید جنس لوله انتخاب شود و اندازه پمپ های مورد استفاده و هم چنین اتصالاتی که باید صورت گیرد. باید از نشتی ها جلوگیری کرد و دقت لوله کشی در اینجا خود را نشان می دهد زیرا در صورت نشتی مشکلات زیادی استخرها ایجاد و آب انها به هدر می رود.

لوله کشی استخر در اصل شاید بتوان گفت مرکزیت مهم یک استخر است به همین دلیل بهتر است از یک تیم حرفه ای برای این کار استفاده کنید. تیمی که باتجربه و متخصص در این زمینه باشد. در این مقاله به شرح برخی لوله ها که برای لوله کشی استخر بکار می روند خواهیم پرداخت.

 

انواع لوله ها برای لوله کشی استخر

لوله PVC خمش‌ناپذیر:

یک گزینه بسیار مناسب برای لوله کشی استخر است. عدد اسکجول ضخیم بودن دیواره های این نوع لوله را نشان می دهد و در لوله های پی وی سی که در استخرها بکار می رود حداقل با 40 اسکجول لوله کشی خواهند شد.

شلنگ PVC انعطاف‌پذیر:

این نوع لوله ها یکی از کاربردی ترین نوع لوله در استخرها به شمار می آید حتی برای جکوزی ها نیز استفاده می شود.

لوله CPVC:

این نوع لوله ها مزیتی که دارند این است که در برابر حرارت بسیار مقاوم هستند. رنگ آنها خاکستری است. بیشتر در قسمت ورودی و خروجی استخر از این نوع لوله استفاده می شود.

لوله پلی اتیلن:

این نوع لوله ها الان مصرف بسیار کمتری دارند اما در گذشته که هنوز خبری از لوله های پی وی سی نبود از این نوع لوله ها بسیار استفاده می کردند.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *