اجرا و تعمیرات لوله کشی آب ساختمان

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب ساختمان

آموزش لوله کشی آب ساختمان pdf

اجرا , مشاوره, عیب یابی و تعمیرات لوله کشی آب ساختمان

تلفن دفتر مرکزی : 09122437371 – 22533080 سراسر تهران

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی , لوله کشی آب و فاضلاب , شوفاژ و گاز خانگی , اجرا و تعمیرات لوله کشی روکار و توکار آب , نصب شیرالات , رادیاتور و تجهیزات بهداشتی , نصب , راه اندازی و تعمیر موتورخانه و پکیج دیوا ری , تشخیص ترکیدگی لوله و لوله بازکنی با دستگاه. اجرای لوله کشی پنج لایه پرسی و کوپلی و لوله کشی تک لایه پلیمری.

شاید بتوان لوله کشی آب ساختمان را مهمترین بخش از لوله کشی ساختمان دانست , چرا که انسان برای یک زندگی حداقلی به آب این مایع حیات برای مصارفی چون آشامیدن , نظافت , پخت و پز و استحمام احتیاج دارد . البته از آنجا که هر مکانی دارای لوله کشی آب باشد, احتمالا به فاضلاب هم نیاز دارد , همواره لوله کشی آب و فاضلاب در کنار یکدیگر قرار میگیرند.

لوله کشی آب ساختمان

هدف از لوله کشی آب توزیع آب سرد و گرم از مبدا به سمت مقاصد مصرفی یعنی شیرالات به طور یکسان میباشد . لوله کشی آب در یک سیستم بسته تحت فشار از کنتور آب شهری , مخزن ذخیره آب , پمپ تحت فشار , موتورخانه یا پکیج آغاز شده و به سمت شیرهای یا سایر مصرف کننده اجرا میشود.

استاندارد لوله کشی آب ساختمان

از لحاظ اجرایی لوله کشی آب به دو شیوه لوله کشی آب کلکتوری و لوله کشی انشعابی قابل اجرا میباشد. لوله کشی کلکتوری بدون بکار بردن هیچ اتصالی مستقیما از کلکتور آب به سمت محل نصب شیرالات مصرف کننده اجرا شده و هر آپارتمانی که با این شیوه لوله کشی شود , دارای یک کلکتور آب سرد و یک کلکتور آب گرم مصرفی میباشد.

درلوله کشی انشعابی که یک لوله کشی سنتی میباشد , برای انشعاب گرفتن هر شیری از سراهی استفاده میشود . در این شیوه میتوان از لوله کشی از کف و زیرسقفی استفاده نمود.

برای لوله کشی ساختمان بایستی طوری انجام شود , که توزیع آب از شیر اولی تا آخرین شیر مصرف کننده فشاری مناسب داشته باشند.

قطر لوله کشی اصلی و فرعی , تعداد و نوع لوله کشی , مسیر لوله کشی جنس متریال لوله اتصالات و اجرای لوله کشی از اهم مواردی است که در طراحی و اجرا مهم میباشند.

به لوله ای که در مسیر  عمودی قرار بگیرد رایزر می گویند. حفظ توازن و تعادل در طراحی و اجرای لوله کشی ساختمان بایستی بسیار مهم تلقی شود زیرا عدم حفظ این محاسبات ممکن است در کمبود و یا بالا بودن بیش از حد انشعابات بخصوص در لوله کشی آب مهم باشد.

فشار بیش از حد یک شیر آب احتمالا باعث افت فاحش فشار آب در سایر شیرها یا واحدهای آپارتمانی شود. مبدا شروع لوله کشی آب ساختمان کنتور آب شهری , پمپ آب و منبع آب بوده و مقصد لوله کشی شیرآلات مخلوط مصرفی , لباسشویی و دیگر لوازم منزل میباشد .

در ساختمانهای بلندمرتبه به دلیل تعداد مصرف کننده ها و شیرالات , تعبیه پمپ و نصب مخزن ضروری به نظر میرسد . توجه داشته باشید که در سیستم اصولی لوله کشی آب ساختمان وجود مخزن درکنار پمپ اصولی بوده و از شرکتهای آب منطقه میتوانند بخاطر نصب پمپ بدون منبع آب , انشعاب آب شهری را قطع کنند.

لوله کشی آب مصرفی

جدول سایز لوله آب

سایز لوله کشی آب ساختمان بسته به طول مسیر , تعداد و نوع انشعابات , جنس لوله های مورد استفاده , میزان مصرف و نوع کاربری مکان متغیر است. حتی قدرت پمپ و فشار آب کنتور آب نیز میتواند در این مساله تاثیرگذار باشد. مجاورت سرویس های بهداشتی, حمام, میزان استفاده , تعداد نفرات, متراژ آپارتمانهای مجاور, تعداد واحدها و مساحت آپارتمان های ساختمان نیز در انتخاب سایز لوله کشی آب موثر هستند. در جدول زیر سایز تقریبی لوله کشی اب بر اساس متراژ واحد آپارتمان را مشاهده میکنید.

متراژ آپارتمانلوله تک لایه اصلی ورودی به واحدلوله پنج لایه اصلی ورودی به واحد
آپارتمان تا 50 مترسایز 20 16
آپارتمان 50 تا 100 متر2520
آپارتمان 100 تا 150 متر3225
آپارتمان 150 متر با بالا40 32

سایز لوله های پنج لایه از قطر 16 میلیمتر آغاز شده و معمولا تا قطر 32 میلی متر در ساختمانها برای لوله کشی آب ساختمان بکار گرفته میشوند . لوله های تک لایه پلیمری PP نیز از سایز 20 تا قطر 63 میلیمتر بوده که البته برای لوله کشی آب انشعابهای داخلی از سه اندازه 20 , 25 و 32 به طور معمول استفاده میشود و به ندرت در رایزرهای اصلی از سایز لوله آب 40 , 50 و 63 استفاده میشود.

به سایز لوله های آب ساختمان در قسمت داخلی لوله 2 , 20 یا 1/2 اینچ گفته میشود . کمی بزرگتر از این اندازه 2.5 , 25 یا 3/4 و یک مقدار قطور تر سایز 3 , 32 یا 1 اینچ نامیده میشود . معمولا لوله های پلیمری را بر حسب میلیمتر , لوله های فلزی را بر اساس اینچ بوده و یک شماره گذاری بازاری نیز از 2 (1/2) , 2.5 , 3 ,4 , 5 , 6 , 7 , 8 و … استفاده میشود که هیچ مبنای علمی نداشته و صرفا یک نامگذاری کوچه بازاری میباشد.

در جدول زیر سایز لوله آب اصلی را بر اساس تعداد شیرالات مصرفی کننده سرد یا گرم مشاهده میکنید. بدیهی است که فشار عمومی منطقه, ارتفاع آپارتمان, سایز لوله اصلی ساختمان و نصب یا عدم نصب پمپ میتواند در انتخاب قطر لوله آب ساختمان موثر باشد.

تعداد شیرالاتسایز لوله اصلی تک لایهسایز لوله اصلی پنج لایه
1 عدد شیر مصرف کننده20 16
2 عدد شیر مصرف کننده20 16
3 عدد شیر مصرف کننده 20 یا 2516 یا 20
4 عدد شیر مصرف کننده2520
5 عدد شیر مصرف کننده25 یا 3220 یا 25
6 عدد شیر مصرف کننده3225

 

قطر لوله آب خانگی

برای انتخاب سایز مناسب لوله آب بایستی طول لوله کشی و تعداد انشعابات را مد نظر قرار داد تا بتوانید سایز لوله ای را انتخاب کنید که باعث کاهش  فشار نشده و در عین  حال قطر زیادی هم نداشته باشد . مثلا برای انتقال اب از نقطه به نقطه دیگر با طول حدود 10 متر و یک انشعاب یک لوله سایز 16 پنج لایه , 20 تک لایه یا 1/2 فلزی کافیست, اما برای انتقال اب از یک نقطه به 40 متر آن طرف تر با 3 انشعاب حداقل بایستی لوله 25 یا 3/4 برای لوله اصلی و سایز 20 یا 1/2 برای لوله کشی آب انشعابات فرعی استفاده نمود.

قطر لوله آب خانگی منتهی به شیرالات در لوله کشی تک لایه سایز پلاستیکی سایز 20, در لوله کشی پنج لایه سایز 16 و در لوله کشی آهنی نمره 1/2 است. به طور تقریبی در فواصل کم و با هر 3 انشعاب یک سایز به قطر لوله اصلی اضافه شده و به طور میانگین در داخل واحدهای آپارتمان کوچک سایز لوله اصلی بین 20 تا 25 و در واحدهای بزرگتر به 32 و در حداکثر 40 نیز تبدیل  میشود. طول  لوله کشی نیز به دلیل جلوگیری از افت فشار میتواند یک عامل برای افزایش سایز لوله اصلی باشد. در صورت وجود پمپ سایز لوله تا یک نمره کاهش پیدا میکند.

در مناطقی مانند شمال کشور که فشار آب شهری کم است,معمولا لوله کشی شیرالات را نیز سایز 25 سفید مبنا قرار میدهند.

انواع لوله کشی آب ساختمان

به غیر از روشهای اجرای لوله کشی , متریال مورد استفاده در لوله کشی آب ساختمان نیز بسیار مهم است , چه در بحث فنی و چه از لحاظ قیمت انواع لوله کشی آب ساختمان تفاوتهای زیادی با هم داشته که مجری یا مهندسین ناظر بایستی با انتخاب مناسب ترین طراحی نقشه لوله کشی را انجام دهند . لوله کشی آب با انواع لوله های تک لایه سفید پلی پروپلین , لوله اتصالات پنج لایه و لوله های گالوانیزه فلزی انجام میشوند.

لوله های فلزی از سایز 1/2 اینچ تا 2 اینچ و حتی بیشتر قابل اجرا هستند که بخاطر اینکه کمتر مورد استفاده قرار میگیرند , مورد بررسی قرار نمی گیرند.

لوله های مورد استفاده در ساختمانهای شهری و روستایی در حال حاضر بیشتر از جنس لوله های تک لایه پلی پروپیلن سفید یا سبز و پنج لایه پلیمری و در برخی مناطق از لوله های پلی اتیلن مشکی رنگ میباشند . لوله های پلی اتیلن بیشتر برای انتقال آب از یک نقطه به نقطه دیگر در ساختمانهای ویلایی و باغ و زمین های کشاورزی استفاده میشوند.

بهداشتی ترین نوع لوله برای آب ساختمان را میتوان لوله مسی دانست که برای بدن انسان مفید است اما به دلیل قیمت گران بودن لوله کشی مسی در ایران مورد استفاده نمیشود و بیشتر در آمریکای شمالی و کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار میگیرد.

نحوه لوله کشی آب ساختمان

برای رساندن آب شرب بهداشتی از یک منبع تغذیه که میتواند کنتور آب شهری ,منبع ذخیره آب و یا پمپ آب میباشد,به شیرهای مصرف کننده آب , آبگرمکن, موتورخانه,پکیج شوفاژ و دیگر لوازم تاسیساتی صورت میگیرد.

در مسیر لوله کشی آب ,شیرقطع کن, شیرفلکه ,شیریکطرفه ,زانو ,سراهی,سوپاپ , فیلتر تصفیه آب,اتصالات زانو و سراهی. و لوله های انتفال آب قرار میگیرند.

تعبیه هر یک از این ملزومات لوله کشی بسته با کارکردآنها و تشخیص متخصص متفاوت میباشد.شیر قطع کن و شیرهای فلکه برای کنترل دبی آب ورودی به سیستم و قطع کردن آب در مواقع لزوم نصب میشوند.

شیرهای یکطرفه برای جلوگیری از حرکت آب در خلاف مسیر اصلی آب و برگشت آن به منبع تغذیه آب صورت میگیرد و اتصالاتی مانند سراهی و زانو برای انشعاب گرفتن از لوله کشیآب ساختمان به فرعی و تغییر مسیر لوله کشی صورت میگیرد.

همه این اتصالات در جای خود میتوانند کاربرد مفیدی داشته باشند, ولی به صورت کلی هرچقدر تعداد اتصالات و طول مسیر لوله کشی آب ساختمان کاهش پیدا کند , احتمال نشت و خرابی لوله کشی کمتر میشود و در ضمن از افت فشار آب نیز جلوگیری ممانعت میشود.

به صورت استاندارد لوله کشی آب ساختمان با سایز مناسب بایستی در تمامی مصرف کننده ها تقریبا دارای یک فشار برابر باشد و در صورتیکه فشار آب نا متوازن باشد , یا به علت فرسوده بودن لوله ها و به خصوص در لوله کشی فلزی گالوانیزه سطح مقطع لوله کشی کاهش پیدا کرده و سبب افت فشار لوله کشی میشود  و یا اینکه فشار آب شهری به دلیل قطر کم انشعاب یا کاهش فشار لوله اصلی کم شده است .

در این صورت ابتدا بایستی به بررسی لوله کشی ساختمان پرداخت و اگر لوله کشی آب مشکل نداشته باشد با نصب پمپ تحت فشار مشکل افت فشار آب را حل نمود . توجه داشته باشید که برای نصب پمپ آب حتما از مخزن ذخیره آب استفاده نمایید و نصب پمپ بدون مخزن اولا غیرقانونی بوده و دوما باعث میشود استهلاک پمپ افزایش پیدا کرده و مکررا خراب شود . در ضمن نصب پمپ بدون مخزن احتمال دارد که باعث افزایش مصرف آب و بالا رفتن قبض آب شود .

روش صحیح لوله کشی آب

رساندن آب بهداشتی با فشار متناسب قابل استفاده به شیرهای آب هدف لوله کشی آب است.

لوله و اتصالات و ملزومات استفاده شده در لوله کشی آب ساختمان بایستی استاندارد و بهداشتی باشند. لوله های غیر استاندارد معمولا از مواداولیه و متریال غیر بهداشتی تهیه شده, هم باعث آسیب به کیفیت لوله کشی میشود و هم ممکن استباعث مسمومیت و غیربهداشتی شدن آب شرب مصرفی شود.

لوله های اصلی ساختمان در داکت یا داخل بدنه  قرار می گیرند. باید طوری طراحی شوند که  کوتاهترین فاصله را تا مصرف کننده داشته باشند , الزاما لوله آب نباید از اتاق برق و آسانسور و دودکش عبور کند.

وجود سرب در برخی شیرالات ساخت کشور چین یکی از نمونه ملزومات تاسیساتی غیر بهداشتی میباشد که فروش آنها را غیرقانونی کرده اند, اما متاسفانه به علت قیمت پایین اینمحصولات برخی از فروشندگان این محصولات را میفروشند.

در زمینه صنعت تاسیسات خصوصا لوله کشی آب ساختمان محصولات داخلی از کیفیت نسبتا بالای برخودار هستند.

محاسبه لوله کشی آب گرم و سرد ساختمان

متوسط میزان دبی آب با توجه به نوسانات فشار آب در ابتدای خط لوله کشی , طول انشعاب اصلی , تعداد انشعاب های فرعی و قطر داخلی و میزان مصرف متوسط آب بسته به کاربری مکان از فاکتورهای موثر در محاسبه لوله کشی آب گرم و سرد ساختمان است . در ساختمانهای با کنتور مشترک با اندازه 5 طبقه قطر لوله اصلی معمولا حداقل 32 پنج لایه و 40 تک لایه اجرا شده و انشعابات بسته به متراژ معمولا با قطر 25 به داخل آپارتمان ها تخصیص داده میشود . در صورت بالا بودن متراژ آپارتمان و تعدد سرویسهای بهداشتی هم قطر سایز رایزر اصلی و هم انشعاب داخلی آپارتمان افزوده میشود .

در داخل آپارتمانها نیز لوله اصلی را 32 یا 25 مبنا قرار داده و با انشعابهای سایز 20 تک لایه و 16 پنج لایه شیرالات مصرفی تغذیه میشوند . نمره ورودی آب پکیج نیز قطر 25 می باشد .

فشار آب منطقه نیز در این محاسبه میتواند تاثیرگذار باشد , مثلا در استانهای شمالی مازندران و گیلان بخاطر کم بودن فشار آب شهری معمولا لوله های فرعی را نیز از سایز 25 تک لایه اجرا میکنند.

جنس لوله های  لوله کشی آب

لوله کشی آب ساختمان ها در ایران قبلا بیشتر توسط لوله های فلزی گالوانیزه انجام میشد, اما امروزه با پیشرفت صنایع پتروشیمیاز لوله های پلیمری تک لایه پلی پروپیلن یا P.P (با برندهایی آذین لوله سپاهان,یزد بسپار و..) و لوله های کامپوزیت سه لایه و پنج لایه (نیوپایپ,سوپرپایپ) در لوله کشی آب ساختمان استفاده میشود.

عمر این لوله های پلیمری نسبتا بالاست .اجرای آسان,سریع و قیمت ارزان آنها از مزایای دیگراین لوله هاست.لوله های پلیمری در مقابل پوسیدگی بسیار مقاوم هستند و با این نوع لوله ها,لوله کشی آب ساختمان ممکن است تا بیش از بیست سال و بیشتر پوسیده خراب نشوند.

این لوله ها خصوصا لوله های پنج لایه برای لوله کشی شوفاژ و لوله کشی آب ساختمان ولوله کشی سردوگرم بسیار مناسب هستند. و این مزایا باعث شده در حال حاضر به پر فروش ترین لوله های ساختمان درایران بدل شوند.

لوله کشی آب ساختمان از بالا به پایین

لوله کشی آب ساختمان از بالا پایین یا روش ثقلی یک روش مناسب برای اماکنی است که فشار آب بسیار کم بوده و ما مجبور به نصب یک منبع ذخیره در ارتفاع بالاتر است ساختمان و اجرای لوله کشی از بالا به پایین هستیم. در مناطقی که فشار آب به اندازه کافی نبوده و زیربنا و مساحت زیادی از لحاظ مصرف آب ندارند, این روش میتواند موجب افزایش فشار آب لوله کشی شود. در واقع در این روش با کمک گرفتن از جاذبه زمین فشار بهبود پیدا میکند. نصب مخزن ذخیره در این روش الزامی بوده و در صورت نیاز میتوان از یک پمپ کوچک هم بهره برد.

این روش در ساختمانهای  شهری و اماکنی که مجهز به پمپ و استفاده از کنتور آب شهری هستند , بکار نرفته و اجرای آن غیر اصولی محسوب میشود .

در لوله کشی آب  با توجه به میزان مصرف سایز لوله ها تعیین میشوند. لوله کشی ساختمان های بلند مرتبه باید با یک پمپ تحت فشار تعبیه شوند.برای کسب اطلاعات بیشتر و براورد هزینه لوله کشی آب ساختمان با لوله کشی تهران پایپر تماس بگیرید.

تعمیرات لوله کشی آب تهران ,شمال ,شرق ,غرب,مرکز ,جنوب و سراسر تهران

تعمیرات لوله کشی آب

برای تعمیر یک لوله آب ابتدا بایستی بررسی شود که خرابی لوله آب تا چه حد است واینکه جنس لوله آب از چه متریالی میباشد.

خرابی و پوسیدگی لوله های فلزی از متداول ترین مواردی است که بر اثر زنگ زدگی و پوسیدگی داخلی و خارجی لوله و اتصال فلزی ممکن است به وجود بیاید.

به دلیل اینکه تعمیر لوله کشی آب از رنج قیمتی متفاوتی هزینه بر میدارد بایستی با مالک ساختمان یا نماینده وی در میان گذاشت که تعمیر لوله کشی به چه صورت و شرایطی انجام شود.

البته ممکن است در برخی موارد تعمیر نقطه ای لوله تا سالهای سال کار کند و مشکلی به وجود نیاورد اما معمولا در پوسیدگی و خوردگی لوله های آهنی اعلب مقدار زیادی از لوله کشی به بازسازی و نوسازی احتیاج دارد و باید قسمتی از لوله کشی تعویض شود.

برای بازسازی لوله کشی فلزی درحال حاضر بیشتر از لوله اتصالات پلیمری استفاده میشود که اجرای نسبتا سریع و عمر طولانی و خرابی کمتر دارند. لوله های آب بایستی با قطر متناسب با مصرف اجرا و تعمیر شوند.

استفاده از لوله های با قطر کمتر ممکن است پاسخگوی نیاز مصرف نباشد و لوله کشی با اندازه زیاد هم علاوه بر تحمیل هزینه های اضافی باعث اصطحلاک بیشتر سیستم لوله کشی میشوند.

روشهای تعمیر لوله کشی آب

لوله کشی آب به دو نوع  روکار و توکار اجرا میشوند و معمولا لوله های روکار کمتر آسیب دیده و در صورت خرابی , ترکیدگی و نشتی قابل مشاهده میباشد .

اما در مورد لوله کشی توکار آب به دلیل پنهان بودن نشتی آب , دقیقا نمیتوان محل نشتی را تشخیص داد و حداکثر کاری که میتوان کرد استفاده از دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله است , که با استفاده از امواج صوتی و صدایی که نشتی دارد , محل تقریبی نشتی را پیدا کرده و در صورت اطمینان با کندن اطراف به محل نشتی مییرسیم .

ارزان بودن و راحت بودن لوله کشی روکار آب از مزایای این نوع لوله کشی آب ساختمان است. اما در عین حال میتواند به دکوراسیون داخلی وظاهر بصری منزل شکل نه چندان زیبایی دهد. البته این به صلیقه , بودجه و حوصله شما برمیگردد که در صورت خرابی بخش عمده ای از لوله کشی کدام یک ازاین دو نوع لوله کشی را انتخاب نمایید .

یک روش و ترفند لوله کشی آب هم این است که در صورت امکان همان قسمت از لوله کشی که خراب شده است , تعمیر شود . البته این به شرطی است که با درست کردن این قسمت پس از چند وقت دوباره مجبور به صرف هزینه و وقت برای لوله کشی نشوید .

استفاده از لوله کشی روکار برای برخی از قسمتها و اجرای لوله کشی توکار برای سایر بخشها نیز یک روش ترکیبی است که هم در مخارج شما صرفه جویی میکند و هم اینکه خیلی به چشم نیامده و آزار دهندگی کمتری دارد .

تعمیرات لوله کشی آب ساختمان

هزینه لوله کشی آب ساختمان

هزینه لوله کشی آب سرد و گرم هم بستگی به سایز لوله کشی , طول و متراژ لوله کشی و نوع لوله کشی دارد. لوله کشی توکار با کنده کاری از لوله کشی روکار اجرت بیشتری داشته و با احتساب ترمیم و سایر مصالح با قیمت بالاتری محاسبه میشود.

اجرای لوله کشی پنج لایه مسلما هم از لحاظ دستمزد و هم از نظر لوله اتصالات مخارجی شاید نزدیک به 50 درصد گرانتر داشته و عین حال استحکام بیشتری هم بخصوص برای لوله کشی گرم دارد.

اما بطور کلی در صورت بالا بودن متراژ و بدون کنده کاری لوله کشی آب اجرتی حدود 25 تا 60000 هزار تومان دارد که طول لوله کشی هرچقدر بالاتر برود, دستمزد میتواند کاهش پیدا کند . البته این ارقام برای لوله کشی بیشتر از 40 متر طول میباشد و سایز لوله کشی و حتی دستگیر بودن کار نیز میتواند موجب افزایش نرخ لوله کشی شود .

نقشه لوله کشی آب ساختمان

نقشه لوله کشی آب ساختمان به صورت تفکیک شده و همراه با سایر بخشهای تاسیسات مکانیکی پیش از اجرا تهیه و مجری تاسیسات موظف است ,طبق نقشه اجرای لوله کشی آب سرد و گرم را انجام دهد.

نقشه خوانی و دانستن علایم اختصاری در این میان میتواند کمک زیادی به مجریان لوله کشی نماید.

به طور کلی در نقشه لوله کشی آب اقلام زیر بایستی به طور واضح طراحی و جایگذاری شوند .

  • شیر برداشت آب یا شیر حیاطی
  • شیر ماشین لباسشویی و ظرفشویی
  • شیر سینک ظرفشویی
  • شیر دوش حمام
  • شیر توالت فرنگی و سرویس بهداشتی ایرانی
  • شیر پکیج شوفاژ یا آبگرمکن
  • شیر یخچال
  • شیر روشویی
  • شیر فلاش تانک
  • شیر پاسیو , بالکن و تراس
  • شیر کولر های پشت بام
  • لوله کشی تاسیسات موتورخانه و پمپ آب

در ساختمانهای دارای آپارتمان تیپ یا یک شکل میتوان برای همه واحدهای مشابه یک نقشه واحد را تهیه و اجرا نمود و تنها نقشه لوله کشی مشاعات جداگانه رسم میشوند.

آموزش لوله کشی آب ساختمان pdf

با کلیک بر روی لینک زیر میتوانید فایل pdf آموزش لوله کشی ساختمان را دانلود و مشاهده کنید.

آموزش لوله کشی آب ساختمان pdf

جهت اجرا و تعمیرات لوله کشی آب ساختمان با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (25)

  • ایزوگام غرب تهران 09121779670 - ایزوگام تهران روف پاسخ

    […] مهمترین قسمتها در هنگام نصب ایزوگام گوشه دیوارها و لوله کشی آب  […]

    می 14, 2019 at 11:16 ق.ظ
  • نحوه لوله کشی با اتو | خدمات لوله کشی تهران 09122437371 پاسخ

    […] لوله کشی با لوله های جدید و جایگزینی لوله […]

    ژوئن 29, 2019 at 3:03 ب.ظ
  • لوله کشی روکار رادیاتور شوفاژ | لوله کشی ساختمان تهران پاسخ

    […] و تعمیرات لوله کشی آب سرد و گرم روکار و […]

    مارس 29, 2020 at 2:01 ب.ظ
  • خدمات عایق کاری تهران روف – ایزوگام تهران روف 09121779670 پاسخ

    […] عایق کاری برای جلوگیری نشتی و خرابیهای لوله کشی آب , فاضلاب و آبهای سطحی در یک ساختمان و ممانعت از عبور نم […]

    ژوئن 4, 2020 at 6:17 ب.ظ
  • hossein_ahpour پاسخ

    جالب بود

    جولای 22, 2020 at 10:50 ب.ظ
  • سامان کامرانی پاسخ

    تهران پایپر خیلی خوبی خیلی

    جولای 22, 2020 at 11:08 ب.ظ
  • fariman69 پاسخ

    خدمات لوله کشی شما فقط برای شهر تهران هست؟

    جولای 23, 2020 at 12:26 ق.ظ
  • mohammadjn021 پاسخ

    خیلی عالیه

    جولای 23, 2020 at 3:13 ق.ظ
  • mozhan پاسخ

    سلام
    ممنون از سایت خوبتان ولی چندتا ایراد سایتتون دارد که گفتم اینجا ذکر کنم
    اولی اینکه این صفحه تان خیلی دیر لود شد
    دوم اینکه تاریخ و قسمت کامنت گذاریش انگلیسی می باشد که این در حالی است که باید فارسی باشد

    جولای 23, 2020 at 10:02 ق.ظ
  • سوشال مارکتینگ پاسخ

    خیلی عالی بود ممنون

    جولای 23, 2020 at 11:21 ق.ظ
  • Younes پاسخ

    سلام
    ای کاش کانال تلگرامی هم داشتین، چون من برای استفاده از اون راحتترم
    ممنون از سایت خوبتون

    جولای 23, 2020 at 12:09 ب.ظ
    • hoseinpor hoseinpor پاسخ

      سلام , کانال تلگرامی تهران پایپر telegram.me@tehranpiper خدمت شما .

      جولای 23, 2020 at 5:19 ب.ظ
  • rohi پاسخ

    کارشون دقیق و درسته خسته نباشید

    جولای 23, 2020 at 6:21 ب.ظ
  • علیرضا پاسخ

    با سلام . لوله کشی آب در شهرستان های تهران هم انجام میدید؟

    جولای 23, 2020 at 7:20 ب.ظ
    • hoseinpor hoseinpor پاسخ

      بله , شعب ما در شهرستانهای اطراف تهران هم فعال هستند .

      جولای 26, 2020 at 2:04 ب.ظ
  • نحوه اجرای لوله کشی آب ساختمان - تاسیسات ساختمان وایرمن پاسخ

    […] وجود دارد . به لحاظ روش اجرا و متریال مورد استفاده انواع لوله کشی آب ساختمان وجود داشته که در ادامه به آن میپردازیم […]

    ژانویه 31, 2021 at 7:43 ب.ظ
  • افشین پاسخ

    سلام پیشنهاد شما برا لوله کشی ساختمان ۵ طبقه چه برندیه ..بروز ترین لوله اتصالات ممنون میشم معرفی کنید

    مارس 2, 2021 at 5:07 ب.ظ
    • آقای حسین پور پاسخ

      لوله کشی آب و شوفاژ با لوله اتصالات پنج لایه نیوپایپ و لوله کشی فاضلاب با پوش فیت نیوفلکس یا پلی ران از لحاظ کیفی و قیمت بسیار مناسب میباشند .
      البته لوله کشی تک لایه و پلیکا در سطح پایین تر نسبت به لوله های فوق با برندهای آذین لوله و پلیکا سمنان نیز مناسب هستند .

      مارس 3, 2021 at 1:51 ب.ظ
  • خدمات لوله کشی آب پاسخ

    فرق لوله کشی آهنی با پی وی سی توی چی هست . الان توصیه شما برای این کار استفاده از لوله های مسی یا همین لوله کشی سفیدا که چندسالیه مد شده هست؟

    آگوست 9, 2021 at 2:47 ب.ظ
    • آقای حسین پور پاسخ

      لوله های پی وی سی عمر بیشتری نسبت به لوله های آهنی داشته و البته اگر بتوانید از لوله های مسی برای اجرای لوله کشی آب استفاده کنید که بسیار عالیه .

      آگوست 9, 2021 at 9:29 ب.ظ
  • پایپ سرویس پاسخ

    سلام از لحاظ مقاومت و طول عمر لوله کشی کدام نوع لوله قویتر است ؟

    سپتامبر 22, 2021 at 12:15 ق.ظ
    • آقای حسین پور پاسخ

      در حال حاضر لوله های پنج لایه اگر درست اجرا شوند , بهترین طول عمر و مقاومت در برابر دما و پوسیدگی داشته و برای اجرای لوله کشی آب ساختمان بسیار مناسب هستند .

      سپتامبر 22, 2021 at 2:37 ب.ظ
  • Mohammad پاسخ

    خیلی عالی بود کارشون.ممنون از خدمات تاسیساتی لوله کشی و سایت.خسته نباشید.

    فوریه 21, 2022 at 12:39 ب.ظ
  • بانو پاسخ

    سلام
    ممنون از سایت ،رضایت دارم

    فوریه 25, 2022 at 6:25 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *