سرویس و تعمیر کولر آبی گیشا کوی نصر 09122437371

سرویس و تعمیر کولر آبی گیشا کوی نصر 09122437371

سرویس کولر گیشا

نصب , راه اندازی و سرویس کولر گیشا 09122437371 شبانه روزی

خدمات سرویس و تعمیر کولر آبی و کولر گازی اسپلیت, عیب یابی و تعمیر کولر گازی و داکت اسپلیت, شارژ گاز و وکیوم کولر اسپلیت

تعویض موتور کولر آبی , پمپ آب کولر , نصب و تعویض کلید برق , عیب یابی و تعمیرات سیم کشی کولر, نصب برزنت کولر, شیر, شناور , کفی , تعویض پوشال , یاتاقان و سایر قطعات یدکی کولرابی , سرویس اولیه , تعویض پوشال و روغن کاری کولر آبی و قطعات کولر آبی

سرویس کولر گیشا کوی نصر

سرویس کولر آبی گیشا

سرویس کولر آبی با تمیز کردن آن بوی بد برخی از کولر را نیز از بین میبرد . یک کولر نظافت شده و تمیز بازدهی و کیفیت باد کولر را نیز بالا برده و سرویسکار کولر با روغن کاری و چک کردن قطعات به ایرادات احتمالی عیوب و نقایص کولر پی برده و با تعمیر کولر آبی از خسارت و خرابیهایی که احتمال دارد , به کولر آسیب بیشتری بزند جلوگیری کند.

گرد و خاک و آلاینده های موجود در هوا در طول یک سال به داخل کولر نفوذ کرده و اگر کولر تمیز نشود باعث کاهش خنکی و احتمالا حساسیت در تنفس شود. سرویس کولر و رفع کردن عیوب احتمالی میتواند از هزینه های بیشتر نیز جلوگیری کند .

بسیاری از کولرهای آبی در طول فصل کارکرد دچار سوختگی موتور میشوند که با قیمتی که موتور کولر دارد و تقریبا یک سوم کولر نو قیمت دینام کولر است بسیار سرسام آور است. از این رو سرویس و روغن کاری در ابتدای راه اندازی و حتی در طول فصل میتواند موجب کاهش احتمالی سوختن و صدمه به موتور کولر شود.

بازدید از نحوه کارکرد کولر در حین سرویس کولر و رفع عیب احتمالی میتواند هم در جلوگیری از خرابی قطعات و هم در بهبود کیفیت باد کولر به ما کمک کند.

بسیاری از سوختگی های موتور ها به دلیل فشار یاتاقان و تسمه به موتور کولر اتفاق می افتد. از این رو روغن کاری و روان کردن گردش قطعات مکانیکی کولر نقش مهمی در افزایش عمر موتور کولر آبی دارد .

در صورتی که بوی سوختگی از کولر به مشام برسد احتمالا بوی سوختگی موتور کولر است و سیم پیچ کولر از یک نقطه شروع به سوختن کرده و کم کم به کل دینام سرایت میکند. در این مواقع از لحاظ اصولی بهترین کار تعویض موتور کولر و جایگزینی موتور کولر میباشد. البته شما میتوانید که با سیم پیچی مجدد موتور کولر , کولر آبی را دوباره راه بیاندازید اما به دلیل اینکه هزینه های سرویس و تعمیر کولر آبی و تعویض موتور چندان تفاوت عمده ای ندارند به شما توصیه میشود که از روش تعویض استفاده نمایید.

تعمیر کولر آبی گیشا

تعمیر کولر آبی شامل تعویض قطعات معیوب است و یا ممکن است ابتدا نیاز به عیب یابی و سپس اقدام به تعمیر کولر آبی وجود  داشته باشد.

از کار افتادن کولر آبی, ضعیف بودن باد کولر, گرم بودن باد کولر, نشتی آب از کولر, بوی بد کولر و سرد وصدای کولر از جمله مهمترین خرابی هایی هستند که بایستی عیب یابی و سپس تعمیر شوند. اما برخی از خرابی های کولر مثلا پاره شدن  تسمه  کاملا مشخص هستند.

از کار افتادن کولر آبی میتواند به دلایلی همچون سوختن موتور کولر , قطع شدن سیم کشی یا خرابی کلید کولر, پارگی تسمه, افتادن فولی اتفاق میفتد. کم شدن قدرت کولر نیز ممکن است به دلیل نیم سوز شدن موتور کولر, نشت باد کولر از برزنت, مشکل در دریچه یا کانال کولر باشد.

خنک نبودن باد کولر هم به دلیل خیس نشدن پوشال کولر اتفاق افتاده که عللی همچون خرابی پمپ و گرفتگی لوله های پمپ دارد.

سرویس کولر شهرارا

سرویس کولر گازی با تمیز کردن فیلتر ها و در صورت نیاز تعویض فیلترها پنل داخلی آغاز میشود.

کولر گازی اسپلیت متشکل از یک پنل داخلی و یک یونیت خارجی میباشد. کمپرسور وظیفه فشرده سازی گاز و خنک کردن آن را دارد.

گاز خنک شده بوسیله لوله کشی , کویل ها و فین ها با هوای گرم محیط تبادل حرارتی انجام داده و فضا را خنک کرده و سپس به کمپرسور یا یونیت خارجی باز میگردد.

کویل و فین ها که وسایل تبادل حرارتی را انجام میدهند بایستی کاملا تمیز باشند تا این تبادل بهتر صورت گیرد.

در طول یک فصل به خصوص اگر پنل داخلی کولر گازی در نزدیکی آشپزخانه باشد , چربی ها و آلاینده ها باعث کثیف شده کویل و فین کولر گازی شده و این موجب کاهش راندمان و در برخی خروج دوده از داخل کولر گازی میشود. چک کردن کمپرسور و موتور کولر گازی نیز از نکاتی است که باید به آن پرداخته شود .

نصب کولر گیشا

نصب کولر باید در جایی انجام شود که گردش هوای مناسبی اطراف آن باشد. جلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب و در معرض بارندگی نبودن نیز از عواملی است که موجب افزایش طول عمر کولر ها مییشود .

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *