تشخیص ترکیدگی لوله و تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب

تشخیص ترکیدگی لوله

روشهای تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه و روشهای تجربی

یک نشتی ولو کوچک میتواند علاوه بر به هدر دادن حجم زیادی آب در سال , موجب خسارتهای بسیار , تخریب بخشهای مختلف ساختمان و تحمیل هزینه های زیادی به مالک و ساکنین ساختمان شود . در صورتیکه علت نشتی مشخص باشد , با چشمانی باز دلیل نشتی را رفع و قضیه فیصله پیدا میکند , اما اگر نوع و مکان نشت آب یا فاضلاب مشخص نباشد , حتی یک تعمیرکار حرفه ای لوله کشی ساختمان نیز ممکن است , حدسهای بی شماری زده و در تشخیص و تعیین محل ترکیدگی ونشت بی گدار به آب بزند . این مساله باعث میشودکه شما علاوه بر هزینه های زیاد باز هم دچار نشتی آب باشید و مشکل قبلی پابرجا باشد .

حتی ممکن است بین واحدهای مختلف یک ساختمان , اختلافاتی بر سر اینکه منبع نشتی اب از کجاست پیش آمده و ادامه دار شدن این مساله منجر به تخریب نقاط بیشتری از ساختمان شود . از همین رو بهتر است در نشتی های پنهان آب ابتدا با یک متخصص تشخیص ترکیدگی لوله و نشت یاب حرفه ای با دستگاه مشورت کرده و از او کمک بگیرید .

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه و تخصص نشت یاب حرفه ای موجب میشود , که میزان تخریب و کنده کاری کاهش یافته و تا حد زیادی از هزینه های اضافی کم شود .

 

تشخص ترکیدگی لوله با دستگاه

تشخیص ترکیدگی لوله  آب , فاضلاب و شوفاژ ساختمان با دستگاه و نشت یاب حرفه ای

در سراسر تهران تلفن : 09122437371-22533080 شبانه روزی , بدون تعطیلی

تشخیص ترکیدگی , نشت , نم و رطوبت ساختمان در دیوار , سقف سرویس بهداشتی , حمام, آشپزخانه , توالت , خرابی لوله کشی , تعمیر و ترمیم لوله ترکیده , فرسوده , پوسیده  , تشخیص خرابی ایزوگام و تعمیرات بنایی مربوطه

با یک تماس تشخیص کار و لوله کش با تجربه و زبده در سراسر تهران به صورت فوری حضور پیدا میکند. تشیخص ترکیدگی لوله با دستگاه روشی مطمین برای تعمیرات لوله کشی ساختمان و جلوگیری از مصرف بیهوده مایع حیات است .

تشخیص ترکیدگی لوله تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه های موجود در بازار یکی از راههای تشخیص میباشد . در این نوع روش در حقیقت دستگاه به کمک تجربه انسان میتواند نشت را آن هم در لوله های تحت فشار تا حدودی تشخیص دهد . تسلط تشخیص کار و نشت یاب و آشنایی او با سیستمهای مختلف لوله کشی ساختمان و مسیریابی لوله کشی کمک شایانی میتواند به نشت یابی کرده و درحقیقت یکی از پیش نیازهای یک سرویس کار ماهر برای نشت یابی بخصوص در نشتیهای مشکل و ناپیداست .

در ابتدا تشخیص کار بایستی با بازرسی سیستم لوله کشی آب , شوفاژ و فاضلاب تا حدودی نوع لوله کشی آب , شوفاژ و فاضلاب و نقشه عبور لوله ها را به طور ضمنی در ذهن خود طراحی کند . آشنایی با نقشه های کلی و استایل لوله کشی آب , فاضلاب و شوفاژ و تاسیسات ساختمان یکی از پیش نیازهای مهم برای تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه یا بدون دستگاه است .

سپس با تشخیص محل عبور و نوع لوله , نشت  و میزان ان عمل تشخیص را انجام دهد. تشخیص محل دقیق نشت با دستگاههای موجود در بازار در تهران و سراسر ایران شدنی نیست , مگر با مهارت تشخیص کار با تجربه . دستگاه تشخیص ترکیدگی فقط صدای نشت آب را گزارش میکنند که این عمل را میتوان با یک استکان معکوس هم انجام داد.

در واقع این نوع دستگاهها تشخیص نشت را در یک خط لوله کشی با سایز بزرگ و تحت فشار اجرا میکنند.

دستگاه تشخیص بدون دانش و تجربه لوله کشی یک روش کاملا منفعت طلبانه برای کسب و کار برخی مییباشد. به عنوان مثال تشخیص ترکیدگی و نشت لوله های فاضلاب از حیطه این نوع دستگاه ها کاملا خارج است.

دستگاه تشخیص ترکیدگی پیشرفته  لوله از تراکم راديويي برای تشخيص نشت لوله ها در ديوار يا کف استفاده می کند.

تشخیص ترکیدگی لوله تهران

رفع نم و رطوبت :با تشخیص محل و علت دقیق نم , کنده کاری و تعمیر لوله و عملیات ساختمانی

رفع نم دیوار: با حداقل  خرابی  و تعمیرات لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی و اب شوفاژ , لوله کشی مربوطه و بنایی آن

رفع نم ساختمان : نشت یابی و تشخیص دقیق علت نم سقف , بدنه و کف سرویس بهداشتی و تعمیرات بنایی

رفع نم اطراف سرویس بهداشتی : علت نم میتواند از خرابی بند کشی کف و بدنه سرویس های بهداشتی باشد که در این صورت با یک بندکشی ساده و دوغاب کاری نم و رطوبت مربوطه را رفع کرد.

تشخیص ترکیدگی آپارتمان

تشخیص  نشت آپارتمان واقعا آسان نیست.

به عنوان شناسایی یک لوله تخلیه فاضلاب , نم های  بی صدا که در سرویس بهداشتی پکیج ها , بدنه دیوار  و کف منزل به وجود می آید.

آسیب پذیر ترین و پرهزینه ترین چیزهایی میباشند  که می تواند در یک ساختمان به وقوع بپیوندد. بدترین قسمت ماجرا این است که شما از هیچ چیز خبر ندارید و نشت آب بی صدا به ساختمان صدمه میزند.

نشت لوله کشی  آب  آپارتمان از  تعمیراتی  است که باید زود فهمید و آنرا تعمیر کرد , وگرنه هزینه آن بسیار بیشتر میشود.

ترکیدگی لوله  آب همچنین می تواند  باعث خرابی نازک کاری , نقاشی و تاسیسات ساختمان شود. هزینه قبض آب نیز بر اثر فرسودگی و خرابی لوله بالا میرود. این یکی از نشانه هاست.

افزایش مصرف آب بخاطر نشتی لوله ها

به همین دلیل بهتر است  که هر ماه هزینه های آب خود را مقایسه کرده و در صورت مصرف نا همگون و افزایش ناگهانی مگر در فصول گرم سال به فکر چاره ای برای پیدا کردن مشکل باشید.

اگر لوله کشی آب , شوفاژ و فاضلاب  از بدنه دیوار , سقف یا کف ترکیده باشد ، یک لکه نم زده  شکل می گیرد  یا طبله میکند.
با بستن شیرهای آب , شوفاژ و استفاده نکردن مقطعی از فاضلاب نیز میتوانید دلایل نشت را کشف کنید.

مکان هایی که احتمال نشت میرود : 

سرویس بهداشتی حمام

کفشور فاضلاب حمام , شیر دوش حمام از مکانهای است که ممکن است لوله کشی خراب باشد. تشخیص ترکیدگی در این اماکن علاوه بر وسایل و تجهیزات همراه با تجربه و مهارت تشخیصکار لوله کشی است .

رادیاتور حوله خشک کن حمام نیز احتمال پوسیدگی , زنگ زدگی و فرسودگی داشته باشد. خرابی عایق کاری ایزوگام و بند کشی کاشی سرامیک حمام و توالت یکی از دلایل نشت آب میباشد.

توالت
سیفون توالت و اطراف کفشور توالت از  مهمترین و محتملترین نشانه های نشت است.  توالت فرنگی و ایرانی و تشخیص ترکیدگی آنها کمی متفاوت است. نشتی احتمالی , عیب یابی و تعمیر سیفون توالت ایرانی در قسمت شترگلویی از ایرادات احتمالی در لوله کشی فاضلاب است.

روشویی دستشویی حمام و شیرهای آب متعلق به آن نیز احتمال پوسیدگی و نشت لوله را دارد. با آزمون و خطا در مورد نشت فاضلاب و آب  مصرفی و همچنین لوله های عبوری میتوانید مطمین شوید.

سینک ظرفشویی آشپزخانه : 

یک نگاه به کابینت زیر سینک ظرفشویی بیندازید تا علت نشت لوله را در انجا بیابید.

هنگامیکه تشخیص را انجام میدهید،  با دقت  اطراف لوله ها را ببینید تا نم  از بین برود،  نگاه  دقیق به نقاط اتصال داده شود. دستی  به بخش پایینی کابینت بکشید , تا ببیند که آیا نشت  آب تشکیل شده است.

عایق کاری , ایزوگام و آب بندی کف آشپزخانه را نیز چک کنید تا شاید نشت را در انجا و نه در لوله کشی بیابید.

نشتی ماشین لباسشویی و ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی , ماشین لباسشویی و لوله کشی آب و فاضلاب آنها نیز میتواند که دلیل نشت باشد.

آب ورودی به یخچال ساید نیز میتواند دلیل خوبی برای نشت باشد. اتاق ها و پذیرایی و نقاط دیگر آپارتمان :

لوله های شوفاژ و لوله های عبوری لوله کشی آب سرد و گرم و فاضلاب از در اینجا بررسی میشوند.

بالکن , تراس , حیات خلوت , پارکینگ , ناودان , پشت بام , زیرزمین نیز از مکانهایی هستند که نشت و ترکیدگی لوله در انها اتفاق می افتد.

نشتی از توالت فرنگی

نشتهای پنهان بی صدا از توالتهای فرنگی ممکن است , دردسرهای زیاد برای ما ایجاد کنند . خرابی پرکن سیفون توالت فرنگی ممکن است باعث نشت آب شده و در کنار افزایش مصرف آب میتواند باعث صدای ناخوشایندی شود . با تعویض سیفون توالت فرنگی میتوان به این مساله به راحتی پایان داد . برخی اوقات نیز ممکن است نشتی از قسمت تخلیه توالت فرنگی وجود داشته باشد و بخاطر کم شدن آب مخزن فرنگی , شناور فرنگی همواره باز مانده و بیهوده سعی در پرکردن آب مخزن میکند . در تشخیص ترکیدگی با هر روشی بایستی به توالت فرنگی و لوازم بهداشتی نظیر آن نیم نگاهی داشته باشیم .

این نوع نشتی هم مانند مورد قبل به آسانی با تعویض مکانیزم تخلیه فرنگی و یا واشر قورباغه ای یا کوهلری فرنگی حل شده و رفع نشتی صورت میگیرد . این نوع نشتیها ممکن است موجب خرابکاری نشوند , اما بهرحال باعث افزایش مصرف آب و اسراف این مایع حیاتی میشوند .

نشتی آب به علت خرابی عایق کاری

وجود یک نم و نشت را نباید به ترکیدگی لوله محدود کنیم و علت آن شاید در نقص و خرابی عایق کاری ایزگام , قیرگونی و بند کشی کاشی و سرامیک باشد.

کار تشخیص کار نشت این است که  نشت آب را در یک روش ابتدایی تعیین کنید،  به این معنی هیچ خرابی و یا کنده کاری کمی به ساختمان، هیچ آسیبی، هیچ تخلیه کاشی و بدون کندن برای یافتن محل ترکیدگی و نم است.

این موضوع باعث جلوگیری از هزینه زیاد  می شود، موجب صرفه جویی در خسارت ساختمان ،  و اسانتر شدن کار و تعمیرات لوله کش ساختمان

تشخیص ترکیدگی لوله

تشخیص تر‌کیدگی لوله امروزه‌ یکی فن با دانش لوله کشی همراه با تجربه  محسوب می‌شود. کاهش کیفیت و استاندارد های  ساخت‌ وسازبرای سود و منفعت بیشتر و استفاده از افراد  فاقد مهارت کافی به عنوان لوله‌کش و تاسیساتکار و نبود نظارت بر تاسیسات لوله کشی ساختمان از دلایل مهم ترکیدگی و نشت لوله کشی در ساختمانهای بساز بفروشی در تهران حتی در سازه های نوساز شده است.

چه زمانی باید به فکر تشخیص ترکیدگی و رفع نم بود ؟

1- افت فشار آب ساختمان

2- بالا رفتن هزینه آب مصرفی

3- چکه کردن آب از دیوار و کف و سقف

4- طبله کردن و نم زدگی سقف و دیوار

5- بوی نم و  رطوبت

6- صدای چکه و غیر طبیعی از ساختمان

تشخیص ترکیدگی لوله تهران
تشخیص ترکیدگی لوله

خدمات لوله کشی تهران پایپر با بیش از بیست سال تجربه در لوله کشی و  تشخیص ترکیدگی لوله با استفاده از افراد متخصص در هرزمینه ای در خدمت شما شهروندان تهرانی در شمال تهران شرق تهران غرب تهران و مرکز تهران میباشد.