تشخیص ترکیدگی لوله غرب تهران

تشخیص ترکیدگی لوله غرب تهران

تشخیص ترکیدگی لوله غرب تهران

نشت یابی و تشخیص ترکیدگی لوله غرب تهران 09122437371

تلفن دفتر مرکزی : 22533080 بدون تعطیلی و فوری, شبانه روزی

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه نشت یابی و تشخیص کار ماهر

نشت یابی لوله کشی و مرتفع کردن نشت لوله همراه با تعمیر لوله کشی و بنایی مربوطه رفع نم , رطوبت و طبله کردن سقف , کف و دیوار سرویس بهداشتی , آشپزخانه و مشاعات ساختمان , یافتن علت چکه کردن آب از سقف و مرتفع کردن آن با حداقل تخریب و هزینه , یافتن علت آب دادن شوفاژ و رفع نشتی,  با ارایه هزینه تمام شده  و قیمت لوله کشی آب , شوفاژ و فاضلاب ساختمان و لوازم تاسیساتی .

نشت یابی تشخیص ترکیدگی لوله غرب تهران

تشخیص ترکیدگی لوله غرب تهران با دستگاه

در تشخیص ترکیدگی لوله  و نشت یابی لوله کشی با دستگاه و نم مهمترین عامل حدس زدن گزینه های ممکن میباشد. به عنوان مثال در زمانیکه سقف یک سرویس بهداشتی نشت آب دارد , چند گزینه پیش رو داریم :

خرابی بندکشی

خرابی عایق کاری ایزوگام و قیرگونی سرویس بهداشتی

خرابی و شکستگی لوله های فاضلاب توالت , کفشور و روشویی

ترکیدگی و نشت لوله آب سرد و گرم مصرفی و حتی علل ساده تری مانند عدم آب بندی توالت فرنگی , خرطومی روشویی , کفشوی و سایر لوازم تاسیساتی , برخی اوقات خرابی بندکشی و بازبودن بند کاشی و  سرامیک کف میتواند باعث نشت آب به طبقه زیرین یا دیوار مجاور شود.

خرابی عایق کاری نیز میتواند یک از علل نشت آب به طبقه تحتانی باشد . شکستگی و معیوب بودن لوله فاضلاب نیز یکی از علل نشت آب فاضلاب باشد . بیشتر عللی که در بالا ذکر شد , عمدتا در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی و مدتی پس از آن باعث نشت و چکه کردن میشوند و در زمان عدم استفاده قطع میشوند.

شواهد ترکیدگی لوله

این شواهد یکی از راههای یافتن علت نشت و نم میباشد.

اما در برخی از موارد نشت آب یکسره صورت میگیرد , که علت آن در سرویسهای بهداشتی بیشتر ترکیدگی لوله آب سرد و گرم و در کف اتاقها و سالن ترکیدگی لوله شوفاژ میباشد.

مسیر یابی و اطلاع داشتن از سیستم لوله کشی بسیار میتواند در این راه به ما کمک کند. نقش تجربه و آشنایی با لوله کشی اینجاست که به یافتن علت نشت و ترکیدگی لوله کمک کند.

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه

دستگاههای تشخیص ترکیدگی لوله برای تشخیص نشت و ترکیدگی آب و سیسمتهای تحت فشار مناسب هستند. روش کار دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله یا دستگاه تشخیص  دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله یک فرستنده و گیرنده حساس به امواج دارند.

سنسورهای گیرنده و فرستنده که درون یک باکس قرار دارند . گوشی دستگاه  را باید بر روی لوله‌، دیوار یا مکان مورد نظر قرار داده شود  تا فرستنده امواج خود را به قسمت مورد نظر فرستاده و سپس امواج برگشتی  را دریافت نماید.

روش کار با دستگاه تشخیص

در حین انجام این کار  با روشهای خاص کامپیوتری توسط دستگاه تشخیص، وجود سوراخ  و نشتی درون لوله‌ مشخص می‌شود.

در حقیقت  روش کار کلی دستگاه نشت یاب یا دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله بر مبنای امواج است. به همین خاطر است که آب باید فشار لازم را داشته باشد تا دستگاه تشخیص بهتر کار کند.

لزوم استفاده از دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وجود دستگاههای نوین مانند این دستگاه به راحتی می‌شود, وجود نشت یا ترکیدگی و حتی ترک خوردگی درون لوله‌ها را تعیین کرد.

با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توان بدون ایجاد صرف هزینه ,وقت و تخریب ساختمان محل دقیق نشت را پیدا کرد و اقدام به تعمیر آن کرد. باید بدانید  اندازه سوراخ و مقدار ترکیدگی لوله مهم نیست.

تاثیر شدت آب در دقت تشخیص

مهم این است که آب با شدت از لوله خارج شود . این شدت باعث ایجاد امواج صوتی می شود که با گوش انسان قابل شنیدن است . دستگاه تشخیص ترکیدگی با تقویت این صدا میتواند ما را در تشخیص بهتر کمک کند. وقتی نم و رطوبت ایجاد شده در ساختمان حاصل است نشت قطره قطره آب باشد باید به مهارت و تجربه تشخیص کار تکیه کرد.

تلورانس عمق تشخیصی که دستگاه ها صوتی تشخیص می دهند تا حدود 45 سانتی متر میباشد. بنابراین نباید توقع  تشخیص ترکیدگی لوله در اعماق بیشتر از 45 سانتی متر را از این دستگاه  داشت. در صورتیکه  میزان نشت لوله بسیار زیاد  باشد و امواجی که ایجاد می کند از اعماق با دستگاه قابل تشخیص باشد.

تشخیص محل ترکیدگی لوله

بنابراین دستگاه تشخیص برای یافتن محل چکه و نشت در ساختمان ها قابل استفاده است. برای نشت های صنعتی  روش های دیگری وجود دارد. اگر چکه و رطوبت ایجاد شده در ساختمان در اثر نشت و ترکیدگی لوله آب یا اتفاق افتاده باشد ، قطعا  باید قسمت شکسته  لوله پیدا شده و تعمیر شود.

روشهای تعمیر ترکیدگی لوله

در برخی موارد نیاز به تعویض قسمتی از لوله کشی یا در برخی موارد و در صورت نیاز تمام آن تعمیر شود. این قسمت  می تواند از چند متر تا مواردی به تعویض کل لوله کشی ساختمان بینجامد.

بعد  از تعمیر لوله کشی ساختمان ، محل تخریب شده باید اصلاح شود که می تواند شامل کاشی کاری , کف سازی , شیب بندی و عایق کاری و دیگر خدمات ساختمانی باشد.

مساله  نشت لوله آب ، ترکیدگی لوله شوفاژ ،  موتورخانه و فاضلاب جزء مشکلاتی است  که محتمل است برای هر ساختمانی اتفاق می افتد.  ممکن است این ساختمان، قدیمی و یا حتی نوساز باشد.

دلایل  مختلفی باعث ترکیدگی لوله 

که عمده دلائل آن به شرح زیر است:

1-اجرای لوله کشی لوله های گالوانیزه آب یا لوله جوشی شوفاژ در خاک دارای خاک آهکی, گچ  یا مکانی که باعث خوردگی لوله فلزی شده و باعث ترکیدگی لوله می شود.

2- چسبیدن دو لوله فلزی غیر هم جنس در کنار هم که باعث واکنش شیمیایی و فرسایش لوله ها و سپس ترکیدگی لوله می شود.

3-حدیده نامناسب یا وجود دنده نازک لوله فلزی توسط لوله کش که باعث نشت آب هنگام بالا بودن فشار آب شود.

4- انبساط و انقباض طولی و عدم تثبیت و بست کاری مناسب لوله های فلزی آب گرم بویژه در اتصالات لوله شوفاژ که باعث وارفتگی و جداشدن لوله و اتصال شود.

5- افزایش ناگهانی فشار آب در لوله ها به ویژه هنگام شب که مصرف شهری آب کاسته شده و فشار اتمسفریک لوله آب افزایش می یابد.

6-اتصالات نامناسب در لوله کشی پلیکا , استفاده از چسب نامرغوب و از بین رفتن اورینگهای لوله پوش فیت ,  تشخیص ترکیدگی لوله غرب تهران .

خدمات تشخیص ترکیدگی لوله غرب تهران

در بیشتر  مواقع محل دقیق ترکیدگی لوله مشخص نیست و فقط آثار نم و رطوبت و چکه در حوالی محل و شاید تا چند متر آن طرف تر ظاهر شود. تشخیص ترکیدگی لوله غرب تهران .

جهت کسب اطلاعات بیشتر , بروارد قیمت و هزینه تشخیص و تعمیرات لوله کشی و بنایی مربوطه با ما تماس بگیرید. ارایه خدمات لوله کشی و تشخیص ترکیدگی لوله غرب تهران , صادقیه فلکه اول دوم, بلوار فردوس , آریاشهر , زیباشهر , ستارخان , شادمان , تهران ویلا , دریان نو , شهرارا , گیشا ( کوی نصر ) , مرزداران , شهرک غرب , سعادت آباد , میدان کاج سرو بهرود مخابرات پاکنژاد ,فرحزادی, پونک , سردار جنگل , اشرفی اصفهانی , باغ فیض , جنت آباد جنوبی شمال , ستاری , شهران , کوهسار, میدان توحید , آزادی , انقلاب , طرشت , جلال آل احمد , تشخیص ترکیدگی لوله غرب تهران , امیرآباد , کارگر شمالی جنوبی , فاطمی و سایر مناطق تهران

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *